خانه دسته‌بندی نشده از بین بردن جای زخم و بخیه با روش‌های طب سنتی

از بین بردن جای زخم و بخیه با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
از بین بردن جای زخم و بخیه با روش‌های طب سنتی

اگر شما از آن دسته عزیزانی هستید که از جای بخیه و یا زخمی روی صورت و بدنتان خسته شده‌اید و به دنبال روشی هستید که از ظاهر نازیبای آن خلاص شوید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با روش‌های ساده و طبیعی‌ای که در این مقاله معرفی می‌کنیم آشنا شوید و به راحتی در خانه و با صرف هزینه‌ی بسیار کم آثار باقی مانده از زخم و بخیه را از روی پوست خود برطرف کنید. پس با ما همراه باشید.

بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای برطرف کردن جای زخم و بخیه

استفاده از آب پیاز

یکی از روشهای خانگی و طبیعی که با صرف هزینه‌ی بسیار کم می‌توانید به سادگی برای رفع جای زخم و بخیه‌ی خود استفاده کنید، آب پیاز است. استفاده‌ی مرتب و مکرر از این روش تغییرات شگرفی را بعد از گذشت چهار هفته نمایان می‌کند. برای استفاده از این روش ما به یک پیاز متوسط و یا کوچک نیاز داریم. پیاز را پس از پوست کردن رنده کنید و آن را روی ناحیه‌ی مورد نظر خود قرار دهید. شما می‌توانید هم از آب پیاز استفاده کنید و آن را به کمک یک تکه پنبه به روی منطقه مورد نظر بمالید و هم از مواد رنده شده روی ناحیه‌ای که دارای آثار برجامانده از زخم و بخیه است قرار دهید و اجازه دهید مواد برای مدت یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. شما عزیزان می‌توانید از ژل عصاره پیاز که در بازار عرضه می‌گردد نیز استفاده کنید.

ژل آلوئه‌ورا

طب سنتی به شما عزیزان توصیه می‌کند، برای رفع جای زخم و بخیه از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید. برای استفاده از این روش مفید و خانگی به یک برگ آلوئه‌ورا نیاز داریم که ژل آن را با کمک قاشق در ظرفی بریزید و روی منطقه مورد نظر بمالید. ژل را به صورت دورانی روی آن مناطق ماساژ برای مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن برای مدت زمان گفته شده، حالا اجازه دهید مواد برای مدت بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش روزانه دو مرتبه استفاده کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود. لازم به تذکر است که از این روش برای زخم‌های باز استفاده نکنید و فقط بر روی جای زخم و بخیه اعمال کنید.

روغن نارگیل

از روغن‌های مفیدی که برای از بین بردن جای زخم و بخیه می‌توان استفاده نمود و طب سنتی استفاده از آن را به عزیزانی که دارای آثار به جا مانده از زخم و بخیه هستند، توصیه می‌کند، روغن پرخاصیت نارگیل است. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن نارگیل را روی کف دست بریزید و آن را روی مناطق مورد نظر بمالید و برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از گذشت مدت زمان ماساژ دادن اجاه دهید برای مدت نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. اگر چربی روغن اذیتتان نمی‌کند احتیاجی به شستشو با آب ندارد. از این روغن برای گرفتن نتایج مطلوب روزانه دو الی سه مرتبه استفاده کنید.

روغن ویتامین E

از روغن‌های مفید دیگری که برای از بین بردن جای بخیه و زخم مناسب است، روغن ویتامین E است. برای استفاده از این روش ساده‌ی خانگی و در عین حال بسیار مفید به این صورت عمل کنید که یک کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن آن را روی مناطق مورد نظر بمالید و برای مدت پنج الی ده دقیقه به صورت دورانی و آرام ماساژ دهید. پس از گذشت مدت زمان ماساژ، اجازه دهید روغن برای مدت پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. با انجام مکرر و مرتب روزانه شاهد تغییرات شگرف خواهید بود. لازم به تذکر است که قبل از استفاده از این روش ابتدا از این روغن روی یک قسمت کوچک از بدنتان امتحان کنید تا مطمئن شوید که نسبت به آن حساسیت ندارید زیرا مصرف روغن ویتامین E در برخی افراد باعث واکنش آلرژیکی می‌گردد.

روغن زیتون

اگر می‌خواهید آثار به جا مانده از زخم و بخیه را از روی پوستتان برطرف کنید حتما از روغن زیتون استفاده کنید. برای استفاده از این روش درمان طبیعی و خانگی کافیست روغن زیتون را روی نقاط مورد نظر که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته و خشک شده است بمالید و برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به صورت دورانی و آرام ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان اجازه دهید روغن برای مدت بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم و یا دستمال مرطوب پاک کنید. شما عزیزان می‌توانید از این روش به طور روزانه استفاده کنید و از نتایج مفید و سازنده‌ی آن بهره لازم را ببرید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که مقدار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و برای مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن روغن باید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش نیز می‌توانید دو تا سه بار درروز استفاده کنید و از نتایج آن بهره‌مند شوید.

لیموترش

یکی از موادی که برای از بین بردن جای زخم و بخیه بسیار مناسب است و در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود، لیموترش است. برای استفاده از این روش کافیست یک عدد لیمو ترش را پس از شستن از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید و با کمک یک تکه پنبه آن را روی نقاط مورد نظر بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان ده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش می‌توانید به طور روزانه استفاده کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود. لازم به تذکر است که اگر پوست شما از نوع حساس است، آب لیمو ترش را با مقادیر مساوی از گلاب و روغن ویتامین E مخلوط کنید و سپس استفاده نمایید. به این نکته نیز توجه کنید که چون لیمو حالت اسیدی دارد و پوست را حساس می‌کند بنابراین پس از استفاده از این روش، در معرض آفتاب قرار نگیرید.

عسل

استفاده از عسل طبیعی و ارگانیک نیز از بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع جای زخم و بخیه است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری عسل را روی نقاط مورد نظر بمالید و روی آن را با یک پارچه‌ی تمیز ببندید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش می‌توانید هر شب قبل از خواب استفاده کنید و شاهد روند تغییرات باشید.

روشی دیگر به این صورت است که مقدار یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری شکر کریستالی مخلوط کنید و آن را روی نواحی که جای زخم و بخیه باقی مانده است بمالید و برای مدت چند دقیقه ماساژ دهید. ماساژ را برای مدت پنج الی ده دقیقه انجام دهید و سپس بگذارید برای مدت بیست الی سی دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد از گذشت مورد زمان تعیین شده با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را می‌توانید یک الی دو مرتبه در هفته انجام دهید.

سرکه سیب

طب سنتی به شما عزیزانی که به دنبال روشی برای از بین بردن جای بخیه و زخم هستید، توصیه می‌کند از سرکه سیب استفاده کنید. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی به یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری آب نیاز داریم. دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و روی نقاط مورد نظر بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. این روش ساده و در عین حال بسیار سازنده را می‌توانید روزانه یک بار انجام دهید و شاهد نتایج مطلوب آن باشید.

روش دیگری که با استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن جای بخیه و زخم به شما عزیزان معرفی می‌کنیم، به این صورت است که مقدار دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و ارگانیک و نصف فنجان آب را با یکدیگر مخلوط کنید و با کمک یک تکه پنبه آن را روی نقاط مورد نظر خود بمالید و اجازه دهید برای مدت بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش درمانی را یک بار در روز انجام دهید تا نتایج دلخواه و مطلوب حاصل شود.

کره کاکائو

ماده‌ی دیگری که برای رفع جای زخم و بخیه بسیار مفید است و در طب سنتی استفاده از آن توصیه می‌شود، کره کاکائو است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از کره کاکائو را روی نقاط مورد نظر بمالید و برای مدت پنج الی ده دقیقه به صورت آرام و دورانی ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان روی آن را با یک پارچه‌ی تمیز و نخی ببندید و بگذارید شب تا صبح باقی بماند و صبح با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج مطلوب این روش آسان و مفید را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

روغن درخت چای

گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای از بین بردن جای بخیه و زخم، روغن درخت چای است. برای استفاده از این روش خانگی به چهار قطره روغن درخت چای و دو قاشق غذاخوری آب نیاز داریم. دو مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی ناحیه‌ی مورد نظر بمالید. این مواد به عنوان شستشو دهنده عمل می‌کنند و می‌توانید از آن دو الی سه مرتبه در روز استفاده کنید. همچنین شما عزیزان می‌توانید دو الی سه قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق چای‌خوری روغن بادام مخلوط کنید و پنبه‌ی آغشته شده به آن را روی نواحی که آثار به جا مانده از زخم و بخیه دارد بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش نیز می‌توانید به طور روزانه استفاده کنید و از نتایج مطلوب آن بهره ببرید. لازم به تذکر است که هیچگاه از روغن رقیق شده‌ی درخت چای استفاده نکنید و اگر برای بار اول است که می‌خواهید از این روغن استفاده کنید حتما روی یک قسمت کوچک بدن تست کنید.

چوب صندل

استفاده از روغن چوب صندل نیز گزینه‌ی دیگری برای رفع آثار به جا مانده از زخم و بخیه است. برای استفاده از این روش مقدار یک قاشق غذاخوری از روغن چوب صندل را با یک قاشق غذاخوری از هر روغن دیگر مخلوط کنید و آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. از این روش دو بار در روز استفاده نمایید.

روشی دیگر به این صورت است که مقدار یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با یک قاشق غذاخوری گلاب و یا شیر مخلوط کنید تا حالت خمیری شود. حال خمیر حاصل شده را روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت چهل و پنج دقیقه الی شصت دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش درمانی روزی یک مرتبه استفاده کنید و شاهد نتایج عالی آن باشید.

چای سبز

روش خانگی و طبیعی دیگری که به شما عزیزان برای رفع جای زخم و بخیه توصیه می‌کنیم، استفاده از چای سبز است. برای این روش مقدار یک قاشق غذاخوری چای سبز را در ظرفی بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و دربی روی آن بگذارید تا به مدت پنج الی ده دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و به آرامی ماساژ دهید و پس از گذشت بیست الی سی دقیقه با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتایج مطلوب این روش را به طور روزانه تکرار کنید.  

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.