خانه دسته‌بندی نشده از بین بردن جوش‌های سرسیاه با روش‌های طب سنتی

از بین بردن جوش‌های سرسیاه با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
از بین بردن جوش‌های سرسیاه با روش‌های طب سنتی

گاهی اوقات که در حال نگاه کردن به صورتمان در آینه هستیم، متوجه‌ی جوش‌های سرسیاهی در قسمت چانه، روی بینی، پیشانی و گاهی روی گونه‌ها می‌شویم. این جوش‌هی سرسیاه ظاهر نازیبایی به پوست و چهره‌ی ما می‌دهد. از آن روز که متوجه‌ی این جوش‌ها شدیم به شدت به دنبال راهکارهایی هستیم که از شر این جوش‌های سرسیاه خلاص شویم.

اگر شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که به دنبال راهکارهای ساده و در عین حال مفید و سازنده برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه هستید، پس این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله ما به معرفی بهترین روشهای درمانی خانگی و طبیعی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه می‌پردازیم که امیدواریم مورد استفاده و رضایت شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

جوش‌های سرسیاه از آن دسته جوش‌هایی هستند که روی لایه‌ی سطحی پوست ایجاد می‌شوند و در معرض هوا، گردو غبار قرار می‌گیرند و به این علت رنگ آنها سیاه و تیره است. علت ایجاد این نوع جوش‌ها رعایت نکردن بهداشت درست پوست و مسائل دیگری همچون عدم تعادل و نظم هورمون‌ها، بیش از حد آرایش کردن و پاک نکردن آن در هنگام خواب و قرار گرفتن در معرض مواد آلاینده.

بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان جوش‌های سرسیاه

ماسک لیموترش

از ماسک‌های بسیار مفید برای رفع جوش‌های سرسیاه که به صورت ساده و ارزان می‌توانید در خانه تهیه کنید، ماسک لیموترش است. برای تهیه این ماسک به آب لیمو ترش تازه به مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری و شکر به مقدار یک قاشق غذاخوری و یا ۱۵ گرم. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت مایعی قوام دار شود. حالا این ماسک را روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته و خشک کرده‌اید بمالید. ( بیشتر روی قسمتهایی که دارای جوش‌های سرسیاه هستند ) مواد را روی پوست خود برای مدت پنج دقیقه به صورت دوران و آرام ماساژ دهید. پس از گذشت مدت زمان ماساژ، اجازه دهید مواد برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این ماسک هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

ترکیب ژلاتین و شیر

طب سنتی به شما عزیزانی که می‌خواهید از شر جوش‌های سرسیاه خلاص شوید، توصیه می‌کند از ترکیب ژلاتین و شیر استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای این ماسک: شیر به مقدار یک قاشق غذاخوری و ژلاتین بدون چربی به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که ژلاتین را در ظرفی بریزید و شیر را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و برای مدت ده ثانیه آن را در مایکروویو قرار دهید. مواد را پس از آنکه به دمای ملایم رسید روی پوست تمیز خود و نقاطی که دارای جوش سرسیاه است، با کمک یک تکه پنبه و یا قلم مو بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و پس از آنکه مواد روی صورت خشک شد، با دست آن را از روی پوستتان به راحتی بردارید و با آب سرد بشویید تا منافذ باز پوست بسته شوند. این ماسک حالت لایه برداری دارد و با برداشتن ماسک از روی صورت جوش‌های سرسیاه نیز به همراه آن از روی پوست برداشته می‌شوند.

از این ماسک می‌توانید دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید و شاهد روند تغییرات در پوست خود باشید.

خاک رس

استفاده از ماسک خاک رس نیز گزینه‌ی دیگری است که در طب سنتی استفاده از آن برای رفع جوش‌های سرسیاه پیشنهاد می‌گردد. مواد لازم برای تهیه این ماسک: خاک رس به مقدار یک قاشق غذاخوری و آب یا سرکه سیب به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه ماسک به این صورت عمل کنید که در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر را روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته‌اید به صورت آرام و دورانی بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای گرفتن اثرات مطلوب این ماسک را هفته‌ای یک الی دو مرتبه انجام دهید.

آناناس

اگر شما از ظاهر جوش‌هی سرسیاه بر روی پوستتان ناراضی هستید و به دنبال روشی خانگی و طبیعی برای از بین بردن آن هستید، ما به شما پیشنهاد میکنیم از ماسک آناناس غافل نشوید. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: آب آناناس به مقدار یک پیمانه و عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار دو قاشق غذاخوری. برای تهیه ماسک کافیست مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی مناطقی که دارای جوش سرسیاه است و قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شستشو داده‌اید، با کمک یک تکه پنبه بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. در صورت نداشتن آب آناناس می‌توانید از مقداری آناناس خرد شده و یا پوره شده استفاده کنید. از این ماسک هر شب قبل از خواب استفاده کنید و از نتایج فوق‌العاده‌ی آن بهره ببرید.

سفیده تخم مرغ

استفاده از سفیده تخم مرغ کمک شایانی به رفع جوش‌های سرسیاه می‌کند. بنابراین استفاده از این روش خانگی و طبیعی را از دست ندهید و حتما از آن استفاده نمایید. برای استفاده از این روش خانگی به یک عدد سفیده تخم مرغ نیاز داریم که باید آن را آن قدر هم بزنیم تا کمی تغییر شکل  دهد. حالا از یک دستمال کاغذی کمک بگیرید و آن را روی نواحی مورد نظر قرار دهید و سفیده تخم مرغ را روی آن بمالید. اجازه دهید سفیده کاملا خشک شود و سپس دستمال را از روی صورت و پوست خود بردارید و با آب سرد شستشو دهید. با برداشتن دستمال جوش‌های سرسیاه نیز به همراه آن برداشته می‌شوند. این روش درمانی را چند بار در هفته تکرار کنید تا نتایج مطلوب و دلخواه حاصل شود.

گوجه فرنگی

روش خانگی و طبیعی دیگری که برای رفع جوش‌های سرسیاه بسیار مفید و سازنده است، استفاده از گوجه فرنگی است. این گیاه یک لایه بردار بسیار خوب برای پوست است. مواد مورد نیاز برای استفاده از این روش: پوره‌ی گوجه فرنگی به مقدار دو قاشق غذاخوری و نمک دانه درشت به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه یک عدد گوجه‌ی رنده شده و یا پوره‌ی گوجه را با نمک به خوبی مخلوط کنید و آن را روی پوست تمیز خود و نقاطی که دارای جوش سرسیاه است به صورت دورانی و آرام ماساژ دهید. اجازه دهید مواد برای مدت پنج دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش خانگی ساده و مفید دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید و شاهد روند تغییرات در پوست خود باشید.

شیرو عسل

یکی از ترکیبات موثر برای از بین بردن جوش سرسیاه، ترکیب شیر و عسل است. خاصیت ضد باکتریایی عسل و اسید لاکتیکی که در شیر وجود دارد برای از بین بردن جوش سرسیاه بسیار مناسب است. مواد مورد نیاز برای این ترکیب: عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک قاشق غذاخوری و شیر به مقدار یک قاشق چایخوری. برای تهیه این ترکیب نیز به این صورت عمل کنید که در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را در مایکروویو قرار دهید تا گرم شوند. پس از بیرون آوردن از مایکروویو آن را دوباره هم بزنید تا به دمای مناسب برسد و آن را روی نقاط مورد نظر خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب پوست خود شسته و خشک کرده‌اید بمالید و برای مدت یک الی دو دقیقه به صورت دورانی و آرام ماساژ دهید. حالا از یک پارچه‌ی نخی استفاده کنید و روی آن نقاط قرار دهیدو بگذارید برای مدت پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان پارچه را از روی پوست خود بردارید و با آب سرد شستشو دهید. پس از خشک کردن هم از یک مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده کنید. از این روش می‌توانید هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید.

ترکیب عسل و دارچین

یکی از بهترین ترکیبات خانگی و طبیعی برای خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه استفاده از ترکیب عسل و دارچین است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ترکیب: پودر دارچین به مقدار یک قاشق چایخوری و عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه‌ی این ترکیب فقط کافیست در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی نواحی مورد نظر خود بمالید و برای دو الی سه دقیقه به صورت دورانی و آرام ماساژ دهید. بعد از گذشت مدت زمان ماساژ دادن، پارچه‌ی نخی روی آن بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان پنج الی شش دقیقه باقی بماند و سپس پارچه را برداریو و پوستتان را با آب سرد شستشو دهید. پس از خشک کردن نیز از یک مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده نمایید. از این ترکیب هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید و شاهد نتایج عالی آن شوید.

جوش شیرین

ماده‌ی دیگری که در طب سنتی برای از بین بردن جوش سرسیاه به صورت طبیعی و خانگی توصیه می‌شود، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارد و برای رفع جوش‌‌های سرسیاه بسیار مفید است. برای استفاده از این روش به جوش شیرین به مقدار یک قاشق غذاخوری و مقداری آب نیاز داریم. برای تهیه کافیست دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی به دست آید. مواد را روی پوستتان و نقاطی که دارای جوش سرسیاه است بمالید و به صورت دورانی و آرام برای مدت چهار الی پنج دقیقه ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان پوستتان را با آب سرد شستشو دهید و خشک نمایید. در آخر نیز از یک مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده کنید. از این ترکیب هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید تا نتایج مطلوب و دلخواه حاصل شود.

لیموترش و نمک

ترکیب لیموترش و نمک از دیگر گزینه‌های انتخابی طب سنتی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه است. این ترکیب خاصیت لایه برداری دارد و سلولهای مرده‌ی پوست را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه، یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق چایخوری عسل نیاز داریم. برای تهیه این ترکیب نیز کافیست تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و آنها را روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته و خشک کرده‌اید بمالید و برای مدت چهار الی پنج دقیقه به صورت آرام و دورانی ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان اجازه دهید ماسک برای مدت پنج الی ده دقیقه به همبن صورت باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید و در آخر از یک مرطوب کننده‌ی مناسب پوستتان استفاده نمایید. از این روش خانگی می‌توانید هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید تا به نتایج مطلوب و دلخواه خود دست یابید.

شیر و جوز هندی

اگر شما نیز از آن دسته عزیزانی هستید که در نقاطی از پوست خود شاهد جوش‌های سرسیاه هستید و به دنبال روشی طبیعی و خانگی برای خلاص شدن از شر آنها هستید، طب سنتی به شما عزیزان روشی آسان و در عین حال بسیار کارآمد معرفی می‌کند. این روش خانگی ترکیب شیر و جوز هندی است. این ترکیب دارای رایحه‌ای بسیار دلنواز و مناسب برای از بین بردن این جوش‌های سرسیاه کلافه کننده است. دانه‌های جوز هندی در کنار اسید لاکتیک موجود در شیر، خاصیت پاک کنندگی پیدا می‌کنند و در نتیجه باعث از بین رفتن جوش‌‌های سرسیاه می‌شوند. برای تهیه این روش درمانی به یک قاشق غذاخوری شیر و مقداری جوز هندی نیاز داریم. برای تهیه ابتدا شیر را در ظرفی بریزید و سپس کم کم جوز هندی به آن اضافه کنید تا به صورت خمیری درآید. خمیر حاصل شده را روی پوست تمیز خود و نواحی که دارای جوش سرسیاه است بمالید و برای مدت زمان پنج دقیقه به صورت آرام و دورانی ماساژ دهید و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش یک الی دو مرتبه در هفته استفاده نمایید.     

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.