خانه دسته‌بندی نشده تقویت قلب با گیاهان دارویی

تقویت قلب با گیاهان دارویی

توسط kakooti

طب سنتی مانند همیشه برای درمان بیماری‌های قلبی و تقویت قلب راه حل‌هایی دارد. راه‌حل‌های طب سنتی همواره با مواد طبیعی و گیاهان بی‌ضرری بوده است که در کوهستان‌ها و دشت‌ها می‌رویند و سلامتی و نشاط را برای مردمان به ارمغان می‌آورند.

طب سنتی در رابطه با اهمیت قلب در سلامتی چنین می‌گوید: « نیرو و نشاط هر فرد به طور مسقیم با وضعیت قلب و عروق او در ارتباط است. زیرا این قلب است که موجب نیرومندی و یا ضعف فرد می‌شود. »

آیا دمنوش‌ها به سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند؟

باید بدانید که خوشبختانه گیاهان دارویی تاثیرات زیادی در درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی دارند. مصرف دمنوش‌ها سبب  تقویت قلب و عروق، جلوگیری از ایجاد فشار خون، باز شدگی رگ‌ها، جلوگیری از غلیظ شدن خون و دیگر مشکلات خواهد شد. البته نکته مهم در استفاده از این گونه دمنوش‌ها این است که از زیاده روی در مصرف آنها خودداری کرده و اگر به صورت همزمان داروهای دیگری مانند داروی رقیق کننده خون مصرف می‌کنیم، حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده و از او راهنمایی‌های لازم را دریافت کنیم. هم‌چنین زنان باردار نیز بایستی در مصرف این دمنوش‌ها احتیاط کنند.

دمنوش بادرنجبویه: ابوعلی سینا پزشک نامدار کشورمان در طب خود برای تقویت قلب و جلوگیری از ایجاد بیماری‌های قلبی به وفور گیاه بادرنجبویه را به بیماران خود تجویز می‌کرد. این گیاه را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کرده و در وعده عصرانه یا صبحانه و به جای نوشیدنی‌های مضر صنعتی استفاده کنید.

دمنوش زعفران: یکی از بهترین دمنوش‌ها برای جلوگیری از ایجاد بیماری قلبی و تقویت قلب است.

دمنوش برگ به: بِه میوه‌ای شیرین و لذیذ است که خواص زیادی دارد و عموم مردم از این خواص آگاهند. اما تعداد زیادی از افراد نمی‌دانند که برگ درخت به چه فوایدی دارد. دم کرده برگ درخت به که رنگ بسیار زیبایی هم دارد، در جلوگیری از ایجاد بیماری قلبی و تقویت قلب موثر بوده و به آرامش ذهنی کمک می‌کند. شما می‌توانید ۱۰ عدد برگ خشک شده درخت بِه را تهیه کرده و در یک قوری دم کنید.

نوشیدنی شاهتره: یکی از بهترین گزینه‌ها در کاهش کلسترول خون، می‎باشد و مصرف آن در فصل تابستان توصیه می‌شود. این شربت با ترکیب شاهتره، کاسنی، شوید و آب لیمو ترش تهیه می‌شود و تا دو الی ۳ بار مصرف آن در هفته توصیه شده است.

نوشیدنی کنگر فرنگی یا آرتیشو: این نوشیدنی ضد چاقی است و همانطور که می‌دانید چاقی یکی از عوامل ابتلا به بیماری قلبی می‌باشد. از سویی دیگر این نوشیدنی مناسب جلوگیری از ایجاد کلسترول و یا بهبود آن است. این گیاه را می‌توانید بسته به سلیقه خود به صورت تازه و یا دم کرده استفاده کنید.

دمنوش زیره: یکی از دمنوش‌های موثر در پیشگیری از ایجاد بیماری قلبی و بهبود کلسترول است. همچنین از چاقی نیز جلوگیری خواهد کرد.

دمنوش زنجبیل: سال‌ها پیش پزشکان سنتی چین به این نتیجه رسیده بودند که زنجبیل می‌تواند از غلظت و لخته شدن خون جلوگیری کرده و عروق را تقویت کنند. امروزه محققان متوجه شده اند که زنجبیل در کاهش کلسترول نقش زیادی دارد و در کاهش وزن نیز موثر است. می‌توانید نوشیدنی زنجبیل و آب سیب را با هم ترکیب کرده و سپس مصرف کنید تا از خواص هر دو به طور کامل بهره ببرید. چای زنجبیل، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مصرف زنجبیل است. شما می‌توانید برای این کار یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را به یک استکان آب گرم اضافه کرده و سپس آن را روی حرارت ملایم قرار داده تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. پزشکان سنتی عقیده دارند ۲ الی ۳ فنجام، نوشیدن این چای باعث تقویت قلب و باز شدن رگ خواهد شد.

سیر: سیر یکی از پرخاصیت ترین موارد است که از گذشته خواص آن در تمام زمینه‌ها ثابت و معلوم شده است. مصرف سیر به اندازه می‌تواند باعث باز شدن گرفتگی عروق شده و قدرت ارتجاعی رگ‌ها را افزایش دهد . سیر باعث می‌شود که سطح کلسترول بد خون کاهش یافته و به این طریق افراد را از حمله‌های قلبی دور نگه می‌دارد. شما می‌توانید سه حبه سیر با اندازه متوسط را درون یک فنجان شیر جوشانده و سپس اجازه دهید تا کاملا خنک شود. این نوشیدنی را هر شب پیش از خواب مصرف کنید تا از ایجاد کلسترول بد جلوگیری کرده و به این طریق سلامتی قلب و عروق خود را افزایش دهید.

لیمو: لیمو میوه‌ای لذیذ و سرشار از ویتامین c  است که اصولا می‌توان آن را در تمامی فصول سال یافت. لیمو حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که مصرف آن سبب کاهش فشار خون و تقویت قلب و عروق خواهد شد. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از این خواص ، آب یک لیمو را گرفته و آن را با مقداری عسل و پودر فلفل سیاه مخلوط کرده و هر روز ۱ الی ۲ بار مصرف کنید.

شنبلیله: حاوی مقدار زیادی ساپونین و فیبر بوده که با کاهش کلسترول بد به سلامت قلب و عروق کمک شایانی خواهد کرد. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از این خواص یک قاشق چایخوری از تخم شنبلیله را برای یک شب در آب قرار داده تا بخیسد و سپس در صبح و به صورت ناشتا آن را با کمی آب بنوشید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.