خانه دسته‌بندی نشده تقویت قوای جنسی در زنان و کاهش سردمزاجی با کمک راهکارهای طب سنتی

تقویت قوای جنسی در زنان و کاهش سردمزاجی با کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti

بسیاری از شما ممکن است از نداشتن تمایلات جنسی با شریک زندگی خود در رنج باشید. مشکلی که ممکن است در طول زمان، روابط زناشویی شمارا تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین در صورت عدم درمان در کوتاه‌مدت موجب بروز مشکلات و اختلاف‌هایی میان شما و همسرتان می‌شود.

سردمزاجی در افراد به‌خصوص در زنان ناشی از عوامل مختلفی می‌باشد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره‌کرده‌ایم:

مسائل روحی روانی، عادت‌های غذایی نادرست، عدم تحرک، شرایط آب و هوایی هر منطقه، تأثیرات سن و افزایش آن، مصرف برخی داروهای خاص، بیماری‌های خاص مانند کم‌کاری غدد، تجربه درد حین روابط زناشویی که منجر به ترس و استرس‌ می‌شود و مشکلات روزمره

پزشکان طب سنتی، تغییر و اصلاح شیوه‌های زندگی، کاهش استرس‌ها و اضطراب‌های زندگی را برای درمان ناتوانایی جنسی پیشنهاد می‌دهند. همچنین استفاده از دم‌نوش‌ها و گیاهان دارویی یا داروهایی که منشأ گیاهی دارند را برای افزایش میل جنسی در زنان مؤثر می‌دانند. در مطلب زیر بهترین روش‌های درمان را گردآوری کرده‌ایم.

گیاهان تقویت‌کننده قوای جنسی و کاهش سردمزاجی در زنان

قدرت گیاهان دارویی ازنظر تأثیرگذاری یکسان نیست. خالص بودن مواد، میزان مصرف و مدت مصرف آن‌ها ازجمله عواملی است که می‌تواند در تأثیرگذاری یک گیاه مؤثر باشد. در ذیل چند گیاه افزایش‌دهنده قوای جنسی و کاهش‌دهنده سردمزاجی در زنان را برشمرده‌ایم:

-سنجد: طب سنتی برای درمان و پیشگیری از سردمزاجی زنان، گیاه دارویی سنجد را پیشنهاد می‌دهد. این گیاه یکی از بهترین و مؤثرترین گیاهانی است که اختلالات جنسی به‌ویژه در زنان را برطرف می‌کند. برای بهره بردن از خاصیت این گیاه، می‌توانید برگ یا میوه سنجد را یا به‌صورت دم‌نوش و یا به‌صورت جوشانده نیز مصرف کنید. همچنین بوییدن گل گیاه سنجد نیز اثرگذاری زیادی در افزایش میل جنسی در زنان دارد.

-ریوند چینی: استفاده از گیاه و ریشه ریوند چینی به‌صورت دم‌نوش، تأثیر بسیار زیادی در برطرف کردن مشکلات ناشی از روابط زناشویی در زنان دارد. این گیاه با کاهش اضطراب در شما، ترس‌ها و استرس‌هایی که ناشی از تجربه درد در حین رابطه زناشویی ایجادشده است را برطرف می‌کند.

در مصرف این گیاه توجه به این نکته ضروری است که اگر به‌تازگی فرزندی به دنیا آورده‌اید و یا مراحل شیردهی را سپری می‌کنید نباید از این گیاه استفاده کنید.

گل سرخ: اگر دچار ناتوانی یا کم‌توانی جنسی هستید، مصرف عصاره گل سرخ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کافی است امتحان کنید تا تأثیر مثبت آن را در بهبود توانایی جنسی خود حس کنید. شما می‌توانید عصاره این گیاه را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید. همچنین استفاده از روغن آن در ناحیه شکم می‌تواند به تقویت قوای جنسی در شما کمک بسزایی کند.

جنسینگ: درمان سردمزاجی شما در دل طبیعت نهفته است. مردم مشرق زمین بر این باورند که ریشه‌ی گیاه جنسینگ، تأثیر شگرفی در افزایش قوای جنسی به‌خصوص در زنان می‌گذارد. اضافه کردن ریشه‌ی این گیاه به برنامه‌ی غذایی خود را به عادت همیشگی خود تبدیل کنید.

نعنا: برای تقویت قوای جنسی و پیشگیری از سردمزاجی، نعنا را امتحان کنید. تنها کافی است یک قاشق غذاخوری پودر نعنای خشک را در یک لیوان آبجوش ریخته و سپس منتظر بمانید تا دم بکشد. شما می‌توانید این دم‌نوش را صبح و ظهر و شب نوش جان کنید.

سیاه‌دانه: برای تقویت میل جنسی زنان از خواص شگفت‌انگیز سیاه‌دانه بهره ببرید. بدین‌صورت که یک قاشق غذاخوری روغن سیاه‌دانه را به همراه چهار قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون مخلوط کرده و به مدت چند روز از آن میل کنید.

خاکشیر: برای درمان سردمزاجی خود، دانه‌های خاکشیر را مصرف کنید. دانه‌های خاکشیر تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی در زنان می‌باشد. دانه‌های خاکشیر را پاک‌کرده و بشویید. سپس دو تا سه قاشق غذاخوری از دانه‌های آن را در آب ریخته و میل کنید. برای تأثیرگذاری بیشتر این شربت را به مدت چند روز صبح ناشتا مصرف کنید.

کنگر فرنگی: برای افزایش میل جنسی همسرتان سبزی کنگر فرنگی را امتحان کنید. این سبزی با دارا بودن مقدار زیادی اسیدفولیک، سردمزاجی را در زنان درمان می‌کند.

دارچین: با کمک خواص معجزه‌آسای دارچین، ناتوانی و کم‌توانی جنسی خود را برطرف کنید. به این دلیل که چوب درخت دارچین دارای طبیعت گرم می‌باشد؛ بنابراین قوای جنسی را در شما افزایش می‌دهد. شما می‌توانید دارچین را به‌صورت پودر به مقدار ۴ گرم در روز مصرف کنید. توجه به این نکته ضروری است که مصرف زیاد آن بی‌خوابی و تپش قلب را به همراه دارد.

-زنجبیل: یکی از گیاهان دارویی که می‌تواند به یکی از رایج‌ترین مشکلات زناشویی کمک کند، مصرف ریشه گیاه زنجبیل است. طبیعت گرم گیاه زنجبیل می‌تواند قوای جنسی را در شما افزایش دهد. بدین منظور مصرف ۳ گرم از این گیاه در روز بلامانع است.

درصورتی‌که داروهای قلبی و یا ضد انعقاد خون مصرف می‌کنید، در مصرف این گیاه جانب احتیاط را رعایت کنید.

بادام: طب سنتی معتقد است که بادام منجر به افزایش میل جنسی ویژه در زنان می‌شود. برای اثربخشی بیشتر این دانه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

فلفل سبز یا قرمز: برای کاهش سردمزاجی، این ادویه گیاهی را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید. طبیعت گرم این گیاه، افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی در شما می‌باشد.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش‌ازاندازه فلفل قرمز یا سبز حساسیت را در برخی از افراد به دنبال دارد.

پنج‌انگشت: عدم درمان سردمزاجی، موجب بروز مشکلات و اختلاف‌هایی در روابط زناشویی می‌شود. پنج‌انگشت گیاهی است که باعث افزایش قوای جنسی در زنان می‌شود. شما می‌توانید این گیاه را برای جلوگیری از بی‌میلی و سردمزاجی تحت نظر پزشک طب سنتی مصرف کنید.

دم‌نوش رازیانه و عسل: برای افزایش قوای جنسی در زنان، دم‌کرده رازیانه به همراه عسل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. همچنین خوردن یک قاشق غذاخوری عسل در صبح ناشتا و شب می‌تواند سردمزاجی را در شما کاهش دهد.

مارچوبه: بنا بر توصیه طب سنتی، برای درمان سردمزاجی زنان از دم‌نوش مارچوبه بهره ببرید. بدین‌صورت که ۲ گرم از کوبیده این گیاه را در یک لیوان آب جوش بریزید. منتظر بمانید تا به مدت نیم ساعت دم بکشد. سپس آن را صاف‌کرده و روزی سه بار نوش جان کنید.

انیسون و شیرین‌بیان: برای درمان سردمزاجی خود دانه انیسون را با ریشه شیرین‌بیان دم‌کنید. سپس آب آن را صاف‌کرده و نوش جان کنید.

زعفران: برای افزایش تمایلات جنسی خود از ادویه خوش‌رنگ زعفران کمک بگیرید. این گیاه خوش‌رنگ و خوش‌بو با بهبود جریان خون و گرم شدن بافت‌های بدن به‌عنوان یک محرک قوی محسوب می‌شود.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف خودسرانه‌ی آن منجر به مرگ می‌شود. همچنین مصرف این گیاه در زمان بارداری منجر به سقط‌جنین نیز می‌شود.

هل: برای گرم شدن روابط زناشویی خود از هل استفاده کنید. این گیاه با تحریک جریان خون، منجر به افزایش میل جنسی در زنان می‌شود.

مریم‌گلی: درصورتی‌که میل جنسی شما کم است، از این گیاه طبیعی برای درمان سردمزاجی خود استفاده کنید. این گیاه با داشتن هورمون استروژنی، باعث تقویت قوای جنسی شما می‌شود.

گزنه: اگر در روابط زناشویی خود دچار بی‌میلی شده‌اید، دم‌نوش گزنه را امتحان کنید. تنها کافی است ۵ گرم برگ و گل‌های خشک‌شده گزنه را در یک لیوان آبجوش بریزید. سپس صبر کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. درنهایت محلول را صاف‌کرده و میل کنید. برای تأثیرگذاری بیشتر این دم‌نوش را یک ماه میل کنید.

خرما: برای درمان بی‌میلی جنسی خود از خرما استفاده کنید. این ماده با طبعیت گرم خود افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان می‌باشد.

ترکیب نعنا، زنجبیل و هل: یک قاشق غذاخوری نعنا+ دو قاشق غذاخوری زنجبیل + دو قاشق غذاخوری هل را در یک لیوان آب‌جوش ریخته و پس از دم کشیدن آن را میل کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر این دمنوش را تا ۱ الی ۲ ماه ادامه دهید.

-سبزیجات: برخی از سبزیجات در افزایش قوای جنسی زنان و درمان سردمزاجی آن‌ها بسیار مؤثر است. در زیر برخی از آن‌ها را ازنظر گذرانده‌ایم:

پیاز، شاهى، نعناع، مارچوبه، هویج، تره، شلغم، ترب، کلم، کرفس، خارخسک

بذرها: در طب سنتی گنجاندن برخی از این بذرها در رژیم غذایی جنبه درمانی دارد و به ناتوانایی‌های جنسی به‌ویژه در زنان کمک می‌کند. این بذرها شامل:

بذر شلغم، بذر کلم، بذر گیاه گزنه، بذر لوبیا گرگى، بذر تر تیزک آبى، بذر هویج، بذر مارچوبه، بذر ترب، بذر یونجه، بذر خربزه، بذر کرفس، بذر شنبلیله، بذر کتان، بذر شاهی.

مغزها: زنانی که با کاهش میل جنسی روبه‌رو هستند از مغزهای زیر استفاده کنند: بادام، گردو، پسته، فندق

ادویه‌ها: طب سنتی، گنجاندن ادویه‌های زیر را به برنامه‌ی غذایی شما توصیه می‌کند:

زعفران، کنجد، عسل، شکر سرخ، سیر، شقاقل و مرباى شقاقل، جوز هندى، خولنجان، زرمباد، سورنجان، زنجبیل، مرباى زنجبیل، دارچین، فلفل، دارو فلفل، آ قرقرها، بوزیدان، سیاه‌دانه، کندر، جین‏سینگ، تودرى سرخ و سفید، انیسون، قسط شیرین، زنیان، مرباى آمله، انقوزه، بهمن سرخ و سفید، دانه‌های داخل میوه‏ کاج، فلفل سفید، فلفل سیاه، فلفل دراز، هل بوا.

این ادویه‌ها راهی برای درمان ناتوانی جنسی و کاهش سردمزاجی به‌ویژه در زنان می‌باشد.

میوه‌ها: طب سنتی برای تقویت نیروی جنسی مردان به‌ویژه زنان میوه‌های زیر را توصیه می‌کند:

انار، انبه، انگور، انجیر، آلبالو، توت قرمز، هلو، پرتقال، موز، سیب، هندوانه

-برای تقویت توانایی جنسی در زنان، مصرف شیره نارگیل و آب انگور در طب سنتی سفارش شده است.

احادیث مربوط به تقویت قوای جنسی

-از امام صادق علیه‌السلام روایت‌شده است: ناشتا کشمش خوردن باعث روییدن گوشت و محکمى استخوان و نازکى پوست و تقویت نیروى جنسى می‌شود.

-همچنین روایتی دیگر از امام صادق علیه‌السلام آمده است که خربزه بخورید؛ چراکه در آن، ده ویژگى است: پیه زمین است؛ نه دردى در آن هست و نه فسادى؛ خوراک است؛ آب است؛ میوه است؛ سبزى خوش است؛ شست‌وشو دهنده است؛ خورش است؛ توان جنسى را مى‏افزاید؛ مثانه را مى‏شوید؛ و ادرارآور است.

-از امام صادق علیه‌السلام روایت‌شده است:  خوردن سویق با روغن‌زیتون، گوشت می‌رویانَد، استخوان را استحکام می‌بخشد، پوست را نازک می‌کند و بر توان جنسی می‌افزاید.

-از پیامبر صلی‌الله در مکارم الا خلاق روایت‌شده است: انجیر، تازه و خشک، بخورید؛ چراکه بر قدرت هم‌بستری می‌افزاید، بواسیر را ریشه‌کن می‌کند و برای درمانِ نقرِس و سردی مزاج، سودمند است.

-از امام کاظم علیه‌السلام در مکارم الا خلاق روایت‌شده است: هر کس تخم‌‌مرغ و پیاز و روغن‌زیتون بخورد، بر توان جنسی او افزوده شود…

-از رسول اکرم صلی‌الله روایت‌شده است: درباره خواص خرمای بَرْنی: اینک این جبرئیل است که به من خبر می‌دهد که در این خرمایتان، نُه ویژگی است: [از آن جمله] شیطان را سرگشته می‌کند، پشت را قوی می‌سازد و بر توان نزدیکی می‌افزاید.

چند توصیه از طب سنتی برای تقویت قوای جنسی و کاهش سردمزاجی در زنان

-از خوردن غذاهای سرد بپرهیزید و یا در صورت امکان مصرف آن‌ها را کاهش دهید. در عوض خوراکی‌ها و غذاهایی را مصرف کنید که طبیعت گرم دارند. بوعلی سینا انتخاب مواد غذایی نامناسب را یکی از عوامل کاهش میل جنسی در زنان می‌داند.

-تحت نظر پزشک طب سنتی، بادکش تخمدان و کمر را انجام دهید.

-در صورت موافقت پزشک طب سنتی واژی نال عسل را به مدت ۷ تا ۱۴ شب انجام دهید.

-ابوعلی سینا پزشک نامدار ایرانی معتقد است که تغییر سبک زندگی افراد مانند چگونگی حمام کردن، خوابیدن و برنامه غذایی تأثیر بسزایی در ابتلا افراد به ناتوانایی جنسی و کاهش میل جنسی در زنان دارد.

سخن نهایی

در انتخاب داروهای گیاهی در هر زمینه‌ای به‌ویژه درمان سردمزاجی یا تقویت قوای جنسی خود دقت داشته باشید. مصرف خودسرانه‌ی هر داروی گیاهی با امید اینکه هیچ عوارضی ندارد، کاری بسیار نادرست می‌باشد. به این دلیل که طبع افراد مختلف باهم متفاوت بوده و ممکن است گیاهی اثرگذاری مختلفی در بعضی از افراد داشته باشد. همچنین اگر مطمئن نیستید که علت کاهش میل جنسی‌تان ناشی از چیست، از مصرف خودسرانه گیاهان و دم‌نوش‌های گیاهی پرهیز کنید؛ بنابراین توصیه‌ی ما به شما استفاده از گیاهان دارویی با مشاوره و تحت نظر پزشک طب سنتی می‌باشد. همچنین برای درمان به هر داروی گیاهی اعتماد نکنید؛ بنابراین محصولات و گیاهان دارویی خود را از مراکز معتبر خریداری کنید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

۱ نظر

درمان گرگرفتگی دوران یائسگی به کمک طب سنتی | مجله آنلاین کاکوتی مرداد ۲۴, ۱۳۹۸ - ۱:۱۱ ب٫ظ

[…] همچنین ما به شما خواندن این مقاله را نیز پیشنهاد می دهیم .تقویت قوای جنسی در زنان […]

پاسخ

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.