خانه دسته‌بندی نشده خداحافظی با چین‌وچروک صورت با استفاده از روش‌های طب سنتی

خداحافظی با چین‌وچروک صورت با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti

داشتن پوستی صاف و جوان آرزویی است که همه‌ی افراد به‌خصوص خانم‌ها دارند؛ بنابراین رفع چین‌وچروک صورت به یکی از دغدغه‌های اصلی هر فردی در زندگی تبدیل‌شده است که این امر با بالا رفتن سن شدت می‌یابد.

چین‌وچروک صورت اغلب به‌صورت خطوطی بر روی پیشانی، خطوط دور چشم و افتادگی صورت ظاهر می‌شود. اگرچه چین‌وچروک صورت یک فرایند طبیعی است، اما برخی از عوامل باعث سرعت بخشیدن به این روند طبیعی می‌شود.

طب سنتی معتقد است که چین‌وچروک صورت بستگی به طبع افراد دارد؛ بنابراین در گام اول باید غذای مناسب هر طبع مصرف گردد. در گام بعدی مصرف داروهای گیاهی و استفاده از روغن‌ها‌ و ماسک‌های طبیعی به رفع چین‌وچروک پوست کمک بسیاری می‌کند.

ما در مجله‌ی اینترنتی کاکوتی به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع چین‌وچروک صورت با استفاده از داروهای گیاهی هستیم. با ما همراه باشید.

 

راه‌های جلوگیری از چین‌وچروک صورت

با گذشت زمان، خطوط و چین‌وچروکی روی صورت پدید می‌آید. با توجه به اینکه این فرایند طبیعی می‌باشد، اما می‌توان با رعایت چند نکته‌ی ساده آن را به تأخیر انداخت. برای جلوگیری از چین‌وچروک صورت، رعایت نکات زیر مؤثر می‌باشد:

-استرس نداشته باشید و یا سعی کنید که استرس را کمتر کنید.

-خواب کافی داشته باشید. خوابیدن ۸ ساعت در شبانه‌روز به داشتن پوستی زیبا کمک می‌کند.

-ورزش را در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهید.

-سیگار و مصرف الکل را ترک کنید.

-میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید.

-از قرار گرفتن بیش‌ازحد در آفتاب خودداری کنید. همچنین سعی کنید که در روزهای آفتابی از کرم ضد آفتاب مناسب با SPE استفاده کنید.

-پوست خود را با یک نرم‌کننده، مرطوب نگه‌دارید.

 

 

رفع چین‌وچروک صورت با میوه‌ها

قبل از اینکه به فکر کارهای خطرناک مانند بوتاکس و یا پرکننده‌های پوستی بیفتید، از داروهای خانگی و میوه‌ها استفاده کنید. این مواد به دلیل طبیعی بودن، علاوه بر پیشگیری، روند چین‌وچروک صورت شمارا به تأخیر می‌اندازد. با ما همراه باشید تا برخی از این مواد را معرفی کنیم:

 

-لیمو: لیمو به‌عنوان یکی از میوه‌های ضد پیری شناخته می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه برای رفع چروک صورت شما بسیار مؤثر است.

برای درمان کافی است یکی از دستورات زیر را اجرا کنید:

-مقداری عسل را با آب‌لیمو به نسبت مساوی ترکیب کنید. مخلوط حاصل را بر روی پوست خود قرار داده و ماساژ دهید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

-آب‌لیمو را با روغن‌زیتون مخلوط کرده و پوست صورت خود را با آن ماساژ دهید. این ترکیب به درمان چین‌وچروک صورت شما مؤثر است.

-سیب: برای جلوگیری از فرایند پیر شدن صورت و ایجاد چین‌وچروک استفاده از سیب مؤثر می‌باشد. برای این منظور کافی است یک‌تکه سیب برداشته و آن را به قطعات کوچک تقسیم کرده و با یک مخلوط‌کن به‌صورت خمیر درآورید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کرده و بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

-هندوانه: سردی پوست هندوانه پوست صورت شمارا خنک کرده و باعث صافی آن می‌شود؛ بنابراین پوست هندوانه را به‌صورت خود بمالید و بعد از ۵ تا ۷ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

-آناناس: برای خلاص شدن از چین‌وچروک صورت خود از آناناس استفاده کنید. برای این کار کافی است برش‌هایی از آناناس را به مدت ده دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آن را بشویید. همچنین می‌توانید از آب آناناس برای ماساژ صورت خود نیز استفاده کنید. این کار علاوه بر افزایش جریان گردش خون، منجر به جوان‌سازی پوست صورت شما در درازمدت می‌شود.

-موز: برای رفع چین‌وچروک صورت خود با استفاده از موز دستور زیر را اجرا کنید: یک موز را له کرده و تا زمانی که به شکل کرم درآید، هم بزنید. سپس کرم حاصل را بر روی پوست صورت خود بمالید. درنهایت پس از نیم ساعت و پس از خشک شدن آن، پوست صورت خود را بشویید. این کرم طبیعی تأثیر بسزایی در جوان‌سازی پوست صورت شما دارد.

-خیار: برای جوان‌سازی و رفع چین‌وچروک صورت خود از خیار استفاده کنید. برای این منظور کافی است یک خیار تازه را به ورقه‌های نازک برش زده و بر روی پوست صورت خود قرار دهید. تکرار این کار در درازمدت تأثیر بسزایی در درمان چین‌وچروک صورت شما دارد.

همچنین می‌توانید پوست خیار را رنده کرده و آن را به مدت سی دقیقه درون گلاب قرار دهید. سپس این ماسک طبیعی را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود بگذارید. این ماسک با افزایش آب‌رسانی و تغذیه سلول‌های پوستی شما، از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

 

-گوجه‌فرنگی: یکی از درمان‌های خانگی و سریع جهت رفع چین‌وچروک صورت استفاده دائم از گوجه‌فرنگی می‎باشد. جهت بهره‌مندی از خواص گوجه‌فرنگی خمیر آن را بر روی صورت و گردن خود قرار دهید. همچنین خوردن روزانه یک عدد گوجه‌فرنگی باعث جوان‌تر شدن پوست شما می‌شود.

-زردآلو: ماسک طبیعی زیر را درست کرده و بر روی صورت خود قرار دهید تا چین و چروک صورت شمارا درمان کند:

دو قاشق غذاخوزی عسل، مقدار کمی شیر، آب‌لیمو و دو زردآلو پوره شده را باهم ترکیب کرده و استفاده کنید.

-توت‌فرنگی: از معجزه‌ی توت‌فرنگی برای درمان چین‎وچروک صورت خود استفاده کنید. در فصل میوه‌ی توت‌فرنگی،  ۳ تا ۴ عدد توت‌فرنگی را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و بر روی صورت خود بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. برای اثرگذاری بهتر است این کار را چند بار در هفته اجرا کنید.

-پاپایا: یکی از گزینه‌های مناسب جهت درمان چین‌وچروک صورت، استفاده از میوه‌ی پاپایا می‌باشد. این میوه با از بین بردن خطوط نازک صورت شما، چهره‌ای جوان و شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورد. یک تکه از این میوه را له کرده و با عسل ترکیب کنید. سپس بر روی صورت خود بمالید.

 

رفع چین‌وچروک صورت با داروهای گیاهی

-رزماری: یکی از گیاهانی که به رفع چین‌وچروک صورت شما کمک می‌کند، گیاه رزماری می‌باشد. این گیاه با خواص ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی خود پوست صورت شمارا از آسیب‌ها محافظت می‌کند. همچنین این گیاه با افزایش گردش خون و کاهش التهاب‌ها به شادابی پوست صورت شما کمک بسیاری می‌کند.

-مریم‌گلی: برای جوان‌سازی پوست صورت خود از عصاره‌ی مریم‌گلی استفاده کنید. این گیاه با خواص آنتی‌اکسیدانی خود اثر ضد پیری داشته و در رفع چین‌وچروک صورت شما مؤثر می‌باشد.

-هویج: برای رفع چین‌وچروک صورت خود از روغن بذر هویج استفاده کنید. این دانه‌ها دارای خواص آرام‌بخشی عضلانی است که می‌تواند در رفع چین‌وچروک صورت شما مؤثر واقع شود.

-گل سرخ: اگر از چین‌وچروک صورت خود رنج می‌برید، از خواص شگفت‌انگیز عصاره‌ی گل سرخ استفاده کنید. عصاره‌ی این گل زیبا با بازسازی سلول‌های پوستی، به رفع چین‌وچروک صورت شما کمک بسیاری کرده و درنهایت پوستی جوان را به شما هدیه می‌دهد. کافی است امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

-بهارنارنج: برای رفع چین‌وچروک پوست خود، بهارنارنج را امتحان کنید. اسانس بهارنارنج با بازسازی پوست و تولید سلول‌های جدید، به درمان چین‌وچروک پوست صورت شما کمک بسیاری می‌کند.

-روغن اسطوخودوس: استرس یکی از عواملی است که بر روی پوست صورت تأثیر منفی می‌گذارد. روغن اسطوخودوس با دارا بودن آنتی‌اکسیدان به کاهش استرس در شما کمک می‌کند درنتیجه برای پوست صورت شما نیز مؤثر است.

-پودر شیر: برای رفع چین‌وچروک صورت خود دستور معجزه‌آسای زیر را اجرا کنید: ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۴ قاشق غذاخوری پودر شیر و ۲ قاشق غذاخوری آب گرم را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به مدت ده دقیقه بر روی پوست صورت خود بگذارید. این ترکیب به جوان‌سازی پوست صورت شما کمک بسیاری می‌کند.

-روغن نارگیل: یکی از راهکارهایی پوست شمارا سفت کرده و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند، ماساژ صورت با روغن نارگیل می‌باشد.

-چای سبز: یکی از راهکارهای جوان‌سازی پوست، مصرف روزانه‌ی چای سبز می‌باشد. چای سبز سم‌زدای بسیار قوی است که چین‌وچروک صورت شمارا رفع می‌کند.

-روغن‌زیتون: برای رفع چین‌وچروک صورت، روغن‌زیتون را پیشنهاد می‌دهیم. این روغن با مرطوب کردن پوست، چین‌وچروک را از بین برده و پوستی شاداب و جوان را به شما هدیه می‌دهد.

-حمام کردن با گیاهان دارویی: برای جوان‌سازی و ترمیم سلول‌های پوستی خود از حمام کردن با گیاهان دارویی بهره ببرید. از گیاهانی مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو یا روغن آوا کادو را یک‌بار در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه استفاده کنید.

-بخور درمانی: پزشکان طب سنتی، بخور درمانی را یکی از بهترین شیوه‌ها برای آب‌رسانی و جوان‌سازی سلول‌های پوستی می‌شناسند. این روش که تنها با آب و بدون هیچ گیاه دارویی انجام می‌شود، با افزایش میزان رطوبت پوست، چین‌وچروک‌های سطحی پوست شمارا از بین می‌برد.

توجه به این نکته ضروری است که هنگام استفاده از بخوردرمانی فاصله مناسب با ظرف بخور داشته باشید تا پوست صورت شما نسوزد.

-روغن بادام: برای رفع چین‌وچروک صورت خود از معجزه‌ی روغن درمانی غافل نشوید. یکی از بهترین روغن‌ها برای از بین بردن چین‌وچروک صورت استفاده از روغن بادام می‌باشد.

-برنج: برای رفع چین‌وچروک صورت خود از ماسک طبیعی زیر استفاده کنید: مقداری پودر برنج را با گلاب و شیر ترکیب کنید. ماسک حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس با آب سرد بشویید.

-زالو درمانی: برای رفع چین‌وچروک صورت خود از معجزه زالو استفاده کنید. زالو با اصلاح گردش خون، به تغذیه بهتر بافت پوست شما کمک کرده و چین‌وچروک پوست شمارا از بین می‌برد.

-اسفناج: برگ‌های تازه اسفناج را با شیر تازه پرچرب مخلوط کرده و به مدت ۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس برگ‌ها را از شیر خارج کرده و له کنید. سپس این ماسک را بر روی پوست خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. درنهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک یک آب‌رسان قوی است که پوستی بانشاط را به شما هدیه می‌دهد.

-آلوئه‌ورا: یکی از درمان‌های طبیعی برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده از ژله‌ی آلوئه‌ورا می‌باشد. برای این کار کافی است ژله آن را بر روی صورت خود مالیده و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب بشویید. برای اثرگذاری، بهتر است این کار را به‌صورت روزانه انجام دهید.

-خردل: برای به تأخیر انداختن روند چین‌وچروک صورت از ماسک خردل استفاده کنید. کافی است یک قاشق غذاخوری خردل را با مقداری زردچوبه مخلوط کرده و این ماسک طبیعی را بر روی صورت خود قرار دهید.

-ترکیب نعنا و سفیده تخم‌مرغ: برای داشتن پوستی شفاف و جوان ماسک زیر را امتحان کنید:

یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو، یک سفیده تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری نعنا و خیار رنده شده را باهم ترکیب کنید. سپس این ماسک طبیعی را بر روی صورت خود قرار دهید. درنهایت صورت خود را با آب گرم بشویید.

-آب: برای رفع چین‌وچروک صورت خود آب بنوشید. این مایع حیات‌بخش مانع از کم‌آبی بدن و صورت شما می‌شود.

-گلاب و عسل: یکی از ماسک‌های طبیعی جهت رفع چین‌وچروک صورت ماسک عسل و گلاب می‌باشد. برای این منظور کافی است زردچوبه، عسل و گلاب را با هم ترکیب کنید. سپس این خمیر را بر روی صورت خود بمالید.

توجه به این نکته ضروری است که این خمیر را یک‌بار در هفته انجام دهید؛ زیرا مصرف بیش‌ازاندازه آن باعث خشکی پوست صورت شما می‌شود.

-ماست و عسل: برای پیشگیری و کاهش روند چین‌وچروک پوست خود ماسک شگفت‌انگیز زیر را امتحان کنید:

یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری عسل، یک‌چهارم موز و یک قاشق غذاخوری آب‌پرتقال را باهم ترکیب کنید. سپس این مخلوط را بر روی صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

-ترکیب نارگیل، چغندرقند و آب‌هویج: برای کاهش چین‌وچروک صورت خود نارگیل، چغندرقند و آب هویج را با هم ترکیب کرده و استفاده کنید. برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است این ترکیب را روزانه استفاده کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.