خانه دسته‌بندی نشده درمان ناباروری زنان به کمک طب سنتی

درمان ناباروری زنان به کمک طب سنتی

توسط kakooti
درمان ناباروری زنان

آرزوی بسیاری از زوج‌های نابارور، داشتن فرزند، به‌خصوص فرزند سالم است. پیشرفت علم پزشکی ازیک‌طرف و وجود داروهای مؤثر از طرف دیگر، باعث شده است تا درمان ناباروری زنان به یک آرزو دست‌یافتنی‌ تبدیل شود.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید قبل از استفاده از داروهای شیمیایی و یا عمل جراحی، درمان به روش سنتی را امتحان کنید، خواندن این مقاله از مجله کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مصرف گیاهان دارویی به شما کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش قدرت باروری، سطح سلامت بدن شما نیز افزایش یابد.

دلایل ناباروری در زنان

از دیدگاه پزشک طب سنتی، ناباروری زنان ناشی از برهم خوردن تعادل مزاج رحمی است. درواقع سوء مزاج رحمی باعث نازایی در زنان می‌شود. مزاج طبیعی رحم باید دارای رطوبت و گرمای کافی برای بارداری سالم باشد. به‌عنوان‌مثال اگر رحم زنی سردتر، گرم‌تر، خشک‌تر و مرطوب‌تر از حالت عادی باشد، باعث می‌شود که اختلال ناباروری به وجود بیاید.

از دیگر علل نازایی در زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجمع مواد زائد بدن در رحم
  • چاقی زیاد از حد زنان و یا لاغری بیش‌ازاندازه
  • مشکلات مربوط به شکل ساختار رحم
  • بیماری‌های ژنتیکی
  • مشکلات روحی و روانی و استرس‌های فراوان
  • عقب‌افتادگی و یا برهم خوردن نظم قاعدگی
  • بیماری‌های مربوط به رحم مانند پلیپ رحم و تنگ بودن دهانه سرویکس
  • خشکی بیش‌ازاندازه دهانه رحم
  • ورم رحمی
  • عفونت رحم
  • زگیل موجود در واژن

توجه به این مشکلات و اقدام به درمان ناباروری زنان باعث می‌شود تا شانس موفقیت شما در باروری به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

گیاهان دارویی مؤثر برای درمان ناباروری

شبدر چمنی: اگر به دنبال افزایش قدرت باروری هستید، شبدر چمنی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ازآنجایی‌که این گیاه دارویی سرشار از ویتامین، کلسیم، منیزیم و … است، باعث افزایش قدرت باروری در زنان می‌شود.

علاوه بر این، این گیاه دارویی شگفت‌انگیز برای تنظیم هورمون‌ها، تصفیه خون، آرامش سیستم عصبی نیز بسیار مفید است.

دانگ کوای: یکی از راهکارهای طب سنتی برای افزایش قدرت باروری، استفاده از گیاه چینی دانگ کوای است. این گیاه برای درمان مشکلات قاعدگی، کم‌خونی، تنظیم میزان استروژن، تقویت رحم، درمان آندومتریوز و … بسیار توصیه می‌شود.

یام وحشی: گیاه دارویی یام وحشی که با نام سیب‌زمینی هندی نیز شناخته می‌شود، ازجمله درمان‌های گیاهی برای افزایش قدرت باروری است. مصرف این گیاه باعث درمان ناباروری زنان می‌شود. برای درمان کافی است تا این گیاه را بعد از تخمک‌گذاری مصرف کنید. بدین ترتیب می‌توانید شانس حاملگی خود را افزایش دهید.

کوه‌وش سیاه: مصرف برخی گیاهان دارویی کمک می‌کند تا رحم برای بارداری آماده شود. ازجمله این گیاهان دارویی می‌توان به کوه‌وش سیاه اشاره کرد. برای درمان ناباروری کافی است تا این گیاه را در نیمه اول قاعدگی خود مصرف کنید.

شیرین بیان: اگر عادت ماهیانه بی‌نظمی دارید و یا میزان تستوسترون بالا و یا استروژن پایینی دارید و یا دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستید، از مصرف گیاه دارویی شیرین بیان غافل نشوید.

نکته: مصرف این گیاه برای زنان باردار، افراد با سابقه‌ی سکته مغزی، فشارخون، بیماران کلیوی، بیماران دیابتی، بیماران قلبی و … منع مصرف دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف این گیاه با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

عسل و سیاه‌دانه: برای درمان ناباروری زنان و افزایش قدرت جنسی از معجزه عسل استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا سه قاشق عسل را با یک قاشق سیاه‌دانه ترکیب کرده و آن را نوش جان کنید.

گیاهان دارویی مؤثر برای افزایش قدرت باروری

تمشک قرمز: گیاه دارویی تمشک، به‌عنوان یک گیاه دارویی مؤثر برای درمان ناباروری شناخته می‌شود. چراکه این گیاه حاوی مقدار بسیار زیادی کلسیم است و باعث تنظیم هورمون‌ها می‌شود. علاوه بر این، این گیاه برای درمان مشکلات تخمک‌گذاری به‌عنوان یکی از دلایل ناباروری مؤثر است.

شما می‌توانید این گیاه را در دوره‌ی عادت ماهیانه خود مصرف کنید.

پنج انگشت: یکی از دلایل ناباروری زنان، نارسایی تخمدان‌ها است؛ بنابراین برای درمان ناباروری زنان مصرف گیاه پنج انگشت را به شما توصیه می‌کنیم. از دیگر خواص این گیاه می‌توان به رفع مشکلات قاعدگی، رفع دردهای عادت ماهیانه، رفع مشکلات یائسگی و … اشاره کرد.

روغن گل مغربی: برای تقویت رحم و درمان نازایی زنان، روغن گل مغربی بسیار مؤثر است. شما می‌توانید با مشورت پزشک طب سنتی، این گیاه را به‌صورت روزانه مصرف کنید.

توت مار: برخی گیاهان به دلیل داشتن ترکیباتی شبیه استروژن باعث درمان ناباروری زنان می‌شود. ازجمله این گیاهان می‌توان به توت مار اشاره کرد. اگر استروژن شما تنظیم نیست، این گیاه را مصرف کنید.

پیاز: پیاز خاصیت ضد التهابی دارد؛ بنابراین مصرف مداوم آن برای کسانی که دچار مشکلات ناباروری مانند اندومتریوز، تنبلی و کیست تخمدان هستند، بسیار مؤثر است. با مصرف روزانه این گیاه از خواص دارویی آن بهره‌مند شوید.

روغن‌زیتون: مصرف روغن‌زیتون با تقویت قوای باروری زنان، رابطه مستقیمی دارد. چراکه این روغن گیاهی، دارای چربی‌های تک اشباع بوده و به درمان ناباروری کمک می‌کند.

برای استفاده کافی است تا روزانه مقدار ۲ قاشق غذاخوری از این روغن گیاهی را نوش جان کنید. همچنین می‌توانید این روغن را چاشنی سالادهای خود کنید.

دارچین: یکی از خواص دارویی دارچین، درمان ناباروری زنان است. درواقع این ادویه خوش‌طعم با تنظیم دوران قاعدگی در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، می‌تواند قدرت باروری زنان را افزایش دهد.

درمان نازایی زنان به کمک راهکارهای طب سنتی

سرکه سیب: اگر تعادل هورمون‌های شما برهم‌خورده است و این موضوع باعث کاهش قدرت باروری شما شده است، سرکه سیب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این درمان سنتی باعث حفظ PH قلیایی محیط واژن می‌شود. درنتیجه عمل لقاح را تسریع می‌بخشد.

علاوه بر این اگر براثر عفونت‌های قارچی، قدرت باروری شما کاهش‌یافته است، خود را با سرکه سیب درمان کنید.

انار: مصرف انار می‌تواند به افزایش جریان خون به رحم و ضخیم کردن پوشش داخلی رحم کمک بسیاری کند. درنتیجه اگر شما هم جزو کسانی هستید که سقط‌های متعددی را تجربه کرده‌اید، مصرف انار می‌تواند باعث کاهش احتمال سقط در شما شود.

مریم‌گلی: یکی از گیاهان دارویی مفید برای درمان مشکلات نازایی و درمان ناباروری زنان مصرف گیاه مریم‌گلی است.

ارده با شیره انگور: مصرف ارده کنجد به همراه شیره انگور باعث تقویت باروری در زنان می‌شود. برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است که این غذا را هفته‌ای ۳ یا ۴ بار برای صبحانه نوش جان کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

روش‌های متعددی برای درمان ناباروری زنان وجود دارد. یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها استفاده از گیاهان دارویی است. گیاهان دارویی بده دلیل خواص درمانی خود، برای درمان مشکلات زنانه مانند مشکلات هورمونی، کیست تخمدان، افزایش استروژن، درمان عفونت‌های رحمی و … بسیار مؤثر است.

اگرچه استفاده از این گیاهان شانس بارداری شمارا افزایش می‌دهند، اما به‌طورقطع نمی‌توان گفت که درمان اصلی شما با این گیاهان دارویی است.

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا بیماری زمینه‌ای دارید، برای استفاده از این گیاهان دارویی حتماً با پزشک طب سنتی مشورت کنید تا بسته به تشخیص طبیب و شمکلات شما داروی گیاهی مناسب را تجویز کند.

برای خرید آنلاین گیاهان دارویی و روغن‌های گیاهی موثر برای درمان نازایی زنان می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی استفاده کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.