خانه طب سنتی درمان و رفع عفونت‌های نقاط مختلف بدن با دمنوش‌های گیاهی در طب سنتی

درمان و رفع عفونت‌های نقاط مختلف بدن با دمنوش‌های گیاهی در طب سنتی

توسط kakooti
درمان و رفع عفونت‌های نقاط مختلف بدن با دمنوش‌های گیاهی در طب سنتی

هنگامی که متوجه عفونتی در قسمتی از بدن خود می‌شویم، به دنبال راهی برای درمان آن هستیم، از روش‌های مختلفی کمک می‌گیریم که هر چه زودتر از دست این عارضه خلاص شویم. این عفونت‌ها ممکن است ناشی از سرماخوردگی، جوش، بیماری‌های کلیوی، ریه و… باشد.

عفونت‌ها به چند دلیل وارد بدن می‌شوند، گاهی به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن هستند که با کوچکترین علامت وارد بدن می‌شوند و برخی از طریق سطح پوست وارد بدن می‌شوند، مثلا زمانی که یک قسمت بدن دچار خراش و زخم می‌شود. گروه دیگر عفونت‌ها که نامشان فرصت طلب است با دیدن شرایط مناسب به سرعت وارد بدن می‌شوند مانند بیماری ایدز. این دسته از عفونت‌ها به عنوان عفونت‌های قوی شناخته شده‌اند که برای درمان آن باید به پزشک معالج رجوع کرد. اما برای درمان عفونت‌های سطحی می‌توان از درمان‌های گیاهی طب سنتی که به راحتی و با کمترین هزینه در خانه می‌توان انجام داد، استفاده نمود.

در این مقاله ما به معرفی بهترین روش‌های گیاهی و خانگی برای درمان عفونت‌های بدن می‌پردازیم. امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. ما را در این مقاله همراهی کنید.

بهترین روش‌های خانگی و گیاهی برای درمان عفونت‌های بدن

درمان گیاهی و خانگی عفونت با گیاه پنیرک

از جمله گیاهان که برای درمان عفونت‌های بدن بسیار مناسب است و در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه شده است، گیاه پنیرک است. این گیاه به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل کرده، بنابراین یکی از بهترین روش‌های درمانی مناسب برای عفونت‌های بدن است. برای استفاده از این روش خانگی به چهل گرم گیاه پنیرک نیاز داریم که بایستی آن را در ظرفی که حاوی یک لیتر آب جوش بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. اجازه دهید برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند و سپس آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش را در فنجان بریزید و روزانه دو الی سه مرتبه از آن استفاده کنید و شاهد روند بهبودی هر چه زودتر خود باشید. این دمنوش برای درمان عفونت های ادراری، برونشیت، سرخک و مخملک بسیار توصیه می‌شود.

درمان گیاهی و خانگی عفونت با گیاه گل پامچال

گیاه دیگری که در طب سنتی جایگاه بالایی در درمان عفونت‌های بدن دارد، گیاه گل پامچال است. این گیاه با خاصیت ضد عفونی کنندگی برای درمان اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه بسیار مناسب است. برای درمان این نوع عفونت‌ها از دم کرده و یا دمنوش گل پامچال استفاده می‌شود. برای تهیه این دمنوش به بیست گرم گیاه گل پامچال نیاز داریم که بایستی در یک قوری بریزید و به آن یک لیتر آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا برای مدت پنج الی ده دقیقه به خوبی دم بکشد. زمان دم کشیدن از ده دقیقه نباید بیشتر باشد. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده دمنوش را از صافی عبور دهید و در یک فنجان بریزید و نوش جان کنید. استفاده مرتب و منظم روزانه دو الی سه فنجان از این دمنوش فوق‌العاده نتایج مطلوب و دلخواه را حاصل خواهد کرد.

درمان گیاهی و خانگی عفونت با گیاه بادرنجویه

اگر شما نیز جزء آن دسته از عزیزانی هستید که از عارضه‌ی عفونت در بدن رنج می‌برید و به دنبال روشی خانگی و طبیعی برای درمان عفونت هستید، گیاه بادرنجویه را فراموش نکنید. این گیاه بدن را از هر گونه عفونت و میکروب پاکسازی می‌کند. اگر موقعیتی برایتان پیش آمد که در مکان و هوای آلوده قرار گرفتید، بعد از خارج شدن از آن مکان، حتما از دمنوش این گیاه استفاده کنید. برای تهیه دمنوش این گیاه، به چهل گرم گیاه بادرنجویه نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان دمنوش را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. مصرف روزانه دو الی سه فنجان از این دمنوش کمک شایانی به درمان عفونت‌ها خواهد کرد. پس حتما از این روش خانگی و طبیعی استفاده نمایید.

درمان خانگی و گیاهی عفونت با گیاه بابادام

گیاه بابادام برای درمان خانگی و طبیعی جوش‌های عفونی و چرکی بسیار مناسب است. برای درمان این جوش‌ها که ممکن است هر فرد با هر سنی را درگیر خود کند، نیاز به آنتی بیوتیک‌های قوی است که گیاه بابادام دارای این خاصیت است. برای درمان این عارضه از دمنوش گیاه بابادام استفاده کنید. برای تهیه این دمنوش نیاز به هشتاد گرم ریشه گیاه بابادام است که آن را در قوری بریزید و به آن یک تا دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش فوق‌العاده را روزانه دو الی سه فنجان میل کنید و شاهد روند هر چه زودتر بهبودی خود باشید.

درمان خانگی و گیاهی عفونت با گیاه اکالیپتوس

پیشنهاد طب سنتی برای عزیزانی که به بیماری عفونت مجاری تنفسی مبتلا هستند، اینست که از گیاه اکالیپتوس استفاده کنند. از برگ این گیاه بیشتر به صورت بخور استفاده می‌شود. برای بخور این گیاه به این صورت عمل کنید که در ظرفی مقداری آب بریزید و آن را روی حرات قرار دهید تا به جوش آید حالا به آن یک الی دو قاشق غذاخری برگی اکالیپتوس اضافه کنید و اجازه دهید برای مدت دو الی سه دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و روی سر خود حوله و یا پارچه‌ای قرار دهید و بخار آن را استشمام کنید. این روش درمانی را روزانه یک بار انجام دهید. لازم به ذکر است که هر گاه به عفونت مجاری تنفسی دچار شدید، پس از بخور از دمنوش گیاه اکالیپتوس نیز استفاده کنید. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار پنجاه گرم از گیاه اکالیپتوس را در قوری بریزید و به آن مقدار یک لیتر آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. بنابراین برای درمان این نوع عفونت ابتدا بخور و سپس از دمنوش آن استفاده نمایید تا بهبودی کامل حاصل شود.

درمان گیاهی و خانگی عفونت با انجیر زرد شیرازی

از دیگر روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان عفونت، استفاده از انجیر زرد شیرازی است. دمنوش انجیر زرد شیرازی برای درمان گلودرهای عفونی و زخم و عفونت داخل دهان بسیار مناسب و اثربخش است. برای استفاده از این روش درمانی به پنجاه گرم انجیر زرد شیرازی نیاز داریم که به این صورت عمل کنید. ابتدا مقدار پانصد گرم شیر را در ظرفی بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. حالا انجیر زرد شیرازی را در آن بریزید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و نوش جان کنید. این دمنوش را به طور مرتب روزانه دو الی سه فنجان میل کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

روش گیاهی و خانگی درمان عفونت با گیاه میخک

استفاده از گیاه میخک نیز گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای درمان عفونت‌های بدن می‌باشد. برای استفاده از این روش آسان، کم هزینه اما مفید و سازنده به یک الی دو قاشق مرباخوری گیاه خشک شده‌ی میخک نیاز داریم که بایستی آن را در ظرفی بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه به خوبی دم بکشد. بعد از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش را داخل دهان بریزید و قرقره کنید و سپس خالی کنید. انجام سه الی چهار مرتبه‌ی این روش درمانی کمک شایانی به رفع عفونت‌های دهانی می‌کند.

روش گیاهی و خانگی درمان عفونت با گیاه چای سبز

گیاه چای سبز دارای خواص آنتی بیوتیکی است و بنابراین برای درمان خانگی و طبیعی عفونت‌های بدن بسیار مناسب است. این گیاه برای درمان عفونت ناشی از سرماخوردگی که بیشتر در فصل سرما شایع است، بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از گیاه چای سبز را در ظرفی بریزید و به آن مقدار یک لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید برای مدت ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند تا خیس بخورد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و در دهان بریزید و همانند آب نمک قرقره کنید. انجام مرتب روزانه سه الی چهار مرتبه از این روش درمانی، عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد.

روش گیاهی و خانگی درمان عفونت با ترکیب تره و شیر

از ترکیبات موثری که برای درمان عفونت بدن مانند زخم‌های عفونی و چرکی، مناسب است و طب سنتی استفاده از آن را به شما عزیزان توصیه می‌کند، ترکیب تره و شیر است. برای استفاده از این روش به مقدار یک کاسه تره خرد شده نیاز داریم که بایستی آن را در پانصدگرم شیر بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. اجازه دهید این ترکیب برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و آن را از صافی عبور دهید. تره پخته شده را روی زخم قرار دهید و اجازه دهید برای مدت یک الی دو ساعت روی قسمت مورد نظر باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان تره را بردارید و آن منطقه را با شستشو و سپس پانسمان کنید. انجام روزانه یک بار این روش درمانی کمک شایانی به درمان عفونت ناشی از زخم خواهد کرد.

روش خانگی و گیاهی درمان عفونت با گیاه پونه

یکی از گیاهانی که برای درمان عفونت ریه بسیار مناسب است و همانند یک آنتی بیوتیک قوی عمل می‌کند، گیاه پونه است. برای ضدعفونی کردن ریه دمنوش گیاه پونه بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی پونه را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید و آن را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و با کمی عسل نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه تهیه کنید و مقدار دو الی سه فنجان از آن را میل کنید تا شاهد روند بهبودی هر چه زودتر خود باشید.

روش گیاهی و خانگی درمان عفونت با گیاه پونه کوهی

یکی دیگر از گیاهانی که به عنوان یک آنتی بیوتیک بسیار قوی عمل می‌کند و استفاده از آن به عنوان یکی از روش‌های خانگی و طبیعی درمان عفونت شناخته شده است. این گیاه با دارا بودن خواص ضد میکروبی و ضد قارچی یک ضدعفونی کننده‌ی بسیار عالی است. برای استفاده از این روش به یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه پونه کوهی نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه یک الی دو فنجان میل کنید و شاهد نتایج بسیار عالی باشید. این گیاه برای عفونت‌های قارچی در ناحیه تناسلی خانم‌ها، عفونت گوش و عفونت ادراری بسیار مناسب است. بنابراین برای درمان عفونت‌های ذکر شده حتما از گیاه پونه کوهی استفاده کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.