خانه دسته‌بندی نشده درمان و رفع کک و مک با روش‌های طب سنتی

درمان و رفع کک و مک با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان و رفع کک و مک با روش‌های طب سنتی

کک و مک لکه‌های کوچک پوستی هستند که به رنگهای قهوه‌ای، قرمز، مشکی و یا زرد دیده می‌شوند. این لکه‌ها  در نواحی صورت،  بازوها و شانه‌ها رخ می‌دهند که نشانه‌ی هیچگونه بیماری نیستند و خطری را برای شخص ایجاد نمی‌کنند. اما گاهی اوقات با نوع غیر عادی از این لکه‌ها مواجه می‌شویم که امکان دارد علائم سرطان پوست باشد. در صورت مشاهده‌ی غیر عادی این لکه‌های پوستی، شخص باید به پزشک مراجعه کند.

عوامل ایجاد کننده کک و مک

تولید بیش از حد ملانین که بر اثر تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود، عوامل ارثی و ژنتیکی، هورمون‌های پیری، عادات نادرست مثل دیر خوابیدن، رژیم غذایی که دارای مواد مغذی کمی هستند نه تنها بر روی سلامت بدن تاثیر می‌گذارد بلکه باعث ایجاد ضایعه‌های پوستی می‌شود.

چه افرادی در معرض این عارضه پوستی قرار می‌گیرند؟

ممکن است هر فردی و با هر سنی دچار کک و مک بشود. حتی امکان دارد فرد در سنین یک تا دو سالگی نیز این لکه‌ها را در بدن خود داشته باشد. البته کک ومک در افرادی که دارای پوستی سفید، موهای نازک و یا قرمز هستند شیوع بیشتری دارد.

برای درمان کک و مک، اگر به صورت شدید و غیر عادی باشد شخص باید به پزشک مراجعه کند و پزشک داروی مورد نیاز را تجویز کند. اما در مقابل درمانهای شیمیایی، روشهای خانگی و سنتی نیز وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم و امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

روغن نارگیل

یکی از روشهای خانگی و سنتی برای از بین بردن کک و مک، استفاده از روغن نارگیل است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که بعد از شستشوی صورت و پاک کردن آن از آلودگی‌ها اندکی از روغن نارگیل را روی پوست صورت بمالید و به مدت پنج دقیقه به خوبی ماساژ دهید و بگذارید به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش درمانی را در هفته سه مرتبه تکرار کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید. هنگامی که با تغییرات این روش بر روی صورت خود مواجه شدید، این عمل را دو بار در هفته انجام دهید. لازم به تذکر است که افرادی که دارای پوستی خشک هستند، این روش را یک بار در هفته انجام دهند و در مقابل کسانی که دارای پوستی چرب  هستند از انجام این روش درمانی خودداری نمایند زیرا این روغن دارای چربی زیادی است و باعث بالا رفتن چربی پوستتان می‌گردد و منافذ پوست بازتر می‌شوند.

روشی دیگر به این صورت است که مقدار دو قاشق چایخوری از روغن نارگیل را با دو قاشق چایخوری ماست بدون قند مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید. پس از شستشوی پوستان این ترکیب را روی صورتتان بمالید و به مدت پنج دقیقه به خوبی ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش درمانی را دو تا سه مرتبه در هفته انجام دهید و شاهد کمرنگ شدن کک و مک‌هایتان شوید. این روش درمانی علاوه بر کاهش‌ کک و مک باعث رطوبت دهی به پوست نیز می‌شود.

روش سوم به این صورت است که مقدار چهار الی پنج قاشق چایخوری از روغن نارگیل را با یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه مخلوط و به خوبی ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست تمیز خود بمالید و پس از ماساژ دادن به مدت پنج دقیقه، اجازه دهید به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم بشویید. این روش درمانی موثر را نیز دو الی سه مرتبه در هفته تکرار کنید تا نتایج دلخواه ایجاد شود.

اما روش چهارم به این صورت است که مقدار پنجاه میلی گرم از روغن نارگیل را با یک قاشق چایخوری شکر قهوه‌ای مخلوط و به خوبی هم بزنید. پس از پاک کردن صورت آن را به پوست بمالید و به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. در صورت دلخواه می‌توانید این ماسک را مدت بیشتری روی پوست بگذارید. این ماسک را یک الی دو مرتبه در هفته مصرف کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید. این ماسک سلولهای مرده پوست را از بین برده و باعث رطوبت بخشی آن می‌شود.

روش پنجم به این صورت است که نصف یک موز رسیده را له کنید و به آن دو قاشق چایخوری روغن نارگیل اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. آنگاه آن را روی پوست تمیزتان بمالید و به مدت پنج دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بگذارید به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این روش را می‌توانید دو الی سه مرتبه در روز تکرار کنید تا شاهد نتایج بهتری باشید.

و اما روش ششم به این صورت که به مقدار مساوی از روغن نارگیل و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و این ترکیب حاصل شده را روی پوست تمیز خود بمالید و به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و پس از گذشتن پانزده الی بیست دقیقه روی پوست با آب ولرم شستشو دهید. با انجام دو الی سه مرتبه از این روش درمانی در هفته شاهد اثرات نتایج بخش آن خواهید بود.

عسل

یکی دیگر از روشهای درمانی برای خلاص شدن از شر کک‌ و مک‌ها، استفاده از ماده‌ی پرخاصیت عسل است. مقداری از عسل را پس از تمیز کردن پوست روی صورت بمالید و به صورت دورانی و آرام به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و بگذارید پانزده الی بیست دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این روش درمانی به روشن شدن و کاهش حساسیت پوست نسبت به نور خورشید کمک شایانی می‌کند. این روش را می‌توانید دو الی سه مرتبه در هفته تکرار کنید و شاهد نتایج موثر آن باشید.

روشی دیگر به این صورت است که مقدار سه قاشق چایخوری از عسل را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و پس از پاک شدن صورت این ماسک را روی صورت بمالید و پس از پنج دقیقه ماساژ بگذارید پانزده الی بیست دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب گرم بشویید. برای گرفتن نتایج بهتر این روش درمانی را دو الی سه مرتبه در هفته تکرار کنید. همچنین می‌توانید از مخلوط عسل، آبلیمو و آب گرم نوشیدنی تهیه کنید و برای سلامتی و کاهش کک و مک آن را بنوشید و شاهد تغییرات شگرف خود شوید.

روش سوم به این صورت است که مقدار دو الی سه قاشق چایخوری عسل را با یک عدد سفیده تخم مرغ به خوبی هم بزنید و ترکیب حاصل شده را روی پوست تمیز خود به مدن پنج دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت پانزده الی بیست دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را می‌توانید در هفته دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

ماست

روش دیگری که برای درمان کک و مک به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود، استفاده از ماست بدون چربی است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که

روی پوست تمیز خود کمی ماست بمالید و به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و بگذارید پانزده الی بیست دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. با انجام دو الی سه بار در هفته شاهد نتایج نویدبخش خواهید بود.

روش دوم به این صورت است که مقداری از ماست بدون قند را با زردچوبه مخلوط کنید تا ترکیبی غلیظ  حاصل شود. این ماسک را روی پوست تمیز خود بمالید و پنج دقیقه به صورت آرام و دورانی ماساژ دهید و بگذارید به مدت یکربع تا بیست دقیقه به همین صورت باقی بماند. این روش درمانی را دو تا سه مرتبه در هفته انجام دهید تا بهبودی حاصل شود. لازم به تذکر است که کسانی که دارای آکنه هستند این روش درمانی را انجام ندهند.

روش سوم به این صورت است که دو تا سه قاشق چایخوری ماست را با یک قاشق چایخوری از ژل آلوئه‌ورا با یکدیگر مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید و سپس روی پوست تمیز خود به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و بگذارید به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش درمانی را دو تا سه مرتبه در هفته تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

و اما روش چهارم به این صورت است که مقدار دو تا سه قاشق چایخوری از ماست را با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید و آن را روی پوست تمیز خود به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و بعد از گذشت یکربع تا بیست دقیقه با آب گرم شستشو دهید. با انجام دو الی سه مرتبه در هفته‌ی این روش درمانی شاهد اثربخشی سریع آن خواهید بود.

آلوئه ورا

یکی دیگر از روشهای بسیار مناسب خانگی و طبیعی برای رفع کک و مک استفاده از گیاه پرخاصیت آلوئه‌ورا است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که روی پوست تمیز خود مقداری از ژل گیاه آلوئه‌ورا را بمالید و به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش را دو الی سه مرتبه در هفته تکرار کنید. با انجام این روش درمانی به مدت دو تا سه هفته شاهد اثرات نتایج بخش آن خواهید بود.

روشی دیگر به این صورت است که روی پوست تمیز خود مخلوطی از دو قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورا و نصف قاشق چایخوری آبلیمو را به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و پس از گذشتن پانزده الی بیست دقیقه با آب نیمه گرم بشویید. با انجام دو الی سه مرتبه در هفته از این روش درمانی شاهد بهبودی خود خواهید بود.

لیمو

استفاده از لیمو نیز روش درمانی و خانگی دیگری برای رفع کک و مک است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک لیموی تازه را نصف کنید و آب آن را بگیرید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی پوست تمیزتان به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و پس از استراحت پانزده الی بیست دقیقه‌ای این ماسک، با آب نیمه گرم شستشو دهید. لازم به تذکر است که لیمو را به خاطر دارا بودن خاصیت اسیدی فقط یک الی دو مرتبه در هفته استفاده کنید.

روشی دیگر به این صورت است که مقداری از آبلیموی تازه را با زردچوبه مخلوط کنید تا یکنواخت شود و آن را بر روی پوست تمیز خود به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و گذارید یکربع به همین حالت باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. با استفاده از این روش کک و مک‌ها به تدریج کاهش می‌یابند. برای آنکه به نتیج دلخواه برسید این روش درمانی را دو الی سه مرتبه در هفته تکرار کنید.

آووکادو

یکی دیگر از روشهای خانگی موثر و مفید بررای رفع کک و مک استفاده از آووکادو است. برای انجام این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک آووکادو را نصف کرده و پس از له کردن آن را روی پوست تمیز خود به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. و پس از گذشت یکربع تا بیست دقیقه این ماسک را با آب نیمه گرم از روی پوست بردارید. انجام دو الی سه مرتبه در هفته‌ی این روش به کمرنگ شدن و از بین رفتن کک و مک‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

روشی دیگر به این صورت عمل کنید که پس از له کردن نصف آووکادو به آن دو قاشق چایخوری روغن نارگیل اضافه کنید و پس از هم زدن آن را به مدت پنج دقیقه روی پوست تمیز خود ماساژ دهید و پس از باقی ماندن ماسک بر روی صورت به مدت یکربع تا بیست دقیقه، با آب نیمه گرم پوستتان را بشویید. با انجام مرتب این روش درمانی به مدت دو الی سه هفته شاهد نتایج شگفت انگیز آن خواهید بود.  

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.