خانه دسته‌بندی نشده درمان چاقی در ناحیه شکم و پهلو با روش‌های طب سنتی

درمان چاقی در ناحیه شکم و پهلو با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان چاقی شکم

یکی از مشکلاتی که امروزه اکثریت افراد در این زندگی ماشینی با آن مواجه هستند چاقی است به خصوص چاقی شکمی که حالت نامتوازنی را به بدن می‌دهد. بیشتر افراد خواهان این هستند که اگر دچار چاقی می‌شوند چربی به طور یکنواخت در بدنشان پخش شود. جمع شدن چربی در ناحیه‎‌ی شکم به سلامتی بدن آسیب می‌رساند بنابراین حتما باید آنرا جدی گرفت زیرا باعث ایجاد بیماری‌های قلبی و… می‌شود.
طبق تحقیقات انجام شده متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که چاقی شکمی باعث کم شدن تراکم موادمعدنی استخوان‌ها می‌شوند و خطر ایجاد پوکی استخوان در افرادی که دچار این مشکل هستند را افزایش می‌دهد. برخی افراد چاق شدن در شکم را فقط در بهم ریختگی اندامشان خلاصه می‌کنند و نگران این مورد می‌شوند که لباس‌هایشان دیگر مورد استفاده‌شان نیست اما این مسئله بسیار جدی‌تر است به طوری که سردردهای مکرر و میگرن نیز به خاطر همین چاقی شکمی است که به آن توجهی نمی‌کنیم.
بیشتر افرادی که بلغمی مزاج هستند دچار چاقی در ناحیه شکم می‌شوند به این افراد پیشنهاد می‌شود از خوردن میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند کاهو وخیار که آب فراوان دارند پرهیز کنند و همچنین فقط در صورت تشنگی آب بنوشند، از غذاهای گرم و خشک که دارای ادویه‌هایی مانند زیره، آویشن، رازیانه و شوید استفاده کنند که این گیاهان به هرچه سریعتر آب شدن چربی‌های شکمی کمک می‌کنند، برای افرادی که سرد مزاجند توصیه می‌شود که به برنج خود زیره و به خورشتشان فلفل، دارچین و زنجبیل اضافه کنند، افراد سرد مزاج سعی کنند قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شوند و تا اندکی بعد از طلوع آفتاب نخوابند، از سونای خشک استفاده کنند که برای آنها به مراتب از استخر، شنا و حمام‌های طولانی مدت بهتر است، یکی دیگر از توصیه‌ها برای افراد سرد مزاج که دچار چاقی شکمی هستند اینست که وعده‌ی نهار را حذف کنند زیرا این عمل به آب شدن چربی‌های شکمی کمک شایانی می‌کند و هم برای سلامت آنها مفید می‌باشد، چون عمل هضم غذا در افراد سرد مزاج دیرتر از افراد گرم مزاج است بنابراین توصیه‌ی دیگر ما به این افراد خوردن صبحانه کامل در اول صبح و شام کامل قبل از غروب آفتاب است، همچنین به افرادی که دچار یبوست هستند توصیه می‌شود که از انجیر خیسانده شده و آلو استفاده کنند تا فضولات جمع شده در از بدن دفع کنند زیرا خارج نشدن فضولات از بدن خود باعث چاقی و به خصوص چاقی شکمی می‌شود، می‌دانیم که حالات روانی مانند غم و غصه باعث چاقی و لاغری در افراد می‌شود بنابراین به افراد سردمزاج توصیه می‌شود که غم و غصه را از خود دور کرده و به فعالیت روزانه خود بپردازند.

علل ایجاد چاقی شکمی

-یکی از عواملی که باعث چاقی شکمی در افراد می‌شود، بی‌تحرکی و نشستن‌های طولانی مدت است. این عمل باعث تجمع چربی و سموم در بدن می‌شود و سلامت بدن را به خطر می‌اندازد.
– عامل دیگری که باعث تجمع چربی در شکم می‌شود، تغذیه نامناسب است. استفاده‌ی مکرر از فست‌فودها، آبنبات و شکلات، کیک و شیرینی، نوشابه‌های گازدار، غذاهای چرب و مصرف بیش از حد از کربوهیدرات‌ها باعث این عارضه می‌شوند.
– گاهی اختلالات هورمونی نیز باعث چاقی به خصوص در ناحیه‌ی شکم می‌شوند.
– عامل دیگری که باعث چاقی و به خصوص چاقی در ناحیه‌ی شکم می‌‌شود، ژنتیک است. اگر در خانواده‌ای پدر، مادر، عمه و… دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه فرزند خانواده نیز دچار این عارضه شود زیاد است. بنابراین تا حد امکان فرد باید مراقب تغذیه و عوامل ایجاد کننده‌ی چاقی شکمی دوری کند.
– استرس نیز عامل دیگری برای ایجاد چاقی شکمی در افراد است. استرس باعث تحریک غدد فوق کلیوی و ترشح هورمون‌های آدرنالین و کورتیزول می‌شود. این هورمون‌ها باعث تجمع چربی در بدن می‌شوند.

برای درمان چاقی شکمی می‌توانید به پزشک‌های تغذیه مراجعه کنید و پزشک راهکار مورد نظر را به شما نشان می‌دهد اما در مقابل راهکارهای طبیعی و خانگی نیز وجود دارد که می‌توانید از شر این چربی‌های شکمی خلاص شوید. در این مقاله ما به معرفی برخی از این روشهای خانگی و طبیعی می‌پردازیم و امیدواریم که مود استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

چای ترش

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای داشتن شکمی صاف و تخت، استفاده از دمنوش چای ترش است. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و باعث دفع چربی‌های شکمی می‌شود. این گیاه را می‌توانید از عطاری‌ها خریداری کنید. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار ده گرم از گیاه چای ترش را در یک ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و بگذارید به مدت پانزده دقیقه روی حرارت ملایم به خوبی دم بکشد و سپس از روی حرارت بردارید و پس از ده دقیقه از صافی عبور دهید و میل کنید. این دمنوش را به مدت ده روز و روزانه دو مرتبه میل کنید، سپس پنج روز به بدن استراحت دهید و دوباره شروع کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید. این دمنوش را می‌توانید خنک و به همراه یخ نیز میل کنید. رنگ این دمنوش قرمز و طعم آن خوشایند شما خواهد بود.

دمنوش مریم گلی به همراه عسل و لیموترش

یکی از دمنوش‌های بسیار مفید برای رفع چاقی شکمی که در خانه و به صورت طبیعی میتوان تهیه کرد، دمنوش مریم گلی است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است، پانزده گرم گیاه مریم گلی را بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به مدت بیست دقیقه بجوشد و سپس از روی شعله بردارید و پس از گذشت پانزده دقیقه آنرا از صافی عبور دهید و به آن آب لیموترش و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و پس از همزدن آنرا نوش جان کنید. این دمنوش را به مدت پنج روز و روزانه یک بار مصرف کنید سپس پنج روز استراحت و دوباره مصرف دمنوش را شروع کنید. با مصرف مرتب و روزانه‌ی این دمنوش شاهد تغییرات شگرفی در شکم و پهلوی خود خواهید بود.

دمنوش برگ بو و دارچین

یکی دیگر از راههای طبیعی و خانگی برای رفع چاقی شکمی استفاده از دمنوش برگ بو و دارچین است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که در ظرفی یک لیوان آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید آنگاه به آن یک تکه چوب دارچین و سه عدد برگ بو اضافه کنید و بگذارید به مدت بیست دقیقه روی حرارت باقی بماند و سپس از روی حرارت بردارید و پس از ده دقیقه آنرا از صافی عبور دهید و آنرا نوش جان کنید. این دمنوش را به مدت ده روز ناشتا مصرف کنید سپس یک هفته به بدن استراحت دهید و دوباره مصرف دمنوش را شروع کنید. این روند را رسیدن به نتایج دلخواه ادامه دهید.

روغن زیتون تلخ

یکی از روغنهای بسیار مفید برای رفع چاقی شکمی که به صورت طبیعی و خانگی می‌توان از آن استفاده نمود، روغن زیتون تلخ است. برای استفاده از این روغن به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن زیتون را روی شکم و پهلوی خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و روی آنرا با یک نایلون بپوشانید و بگذارید شب تا صبح باقی بماند و صبح با آب شستشو دهید. این روش را می‌توانید هر شب قبل از خواب انجام دهید و شاهد اثرات نتایج بخش این روش درمان طبیعی و خانگی شوید.

نمک دریا

استفاده از نمک دریا نیز روش خانگی و طبیعی دیگری برای خلاص شدن از شر چربی‌های شکم و پهلو است. برای استفاده از این روش خانگی که بسیار آسان نیز هست به این صورت عمل کنید که ابتدا و انتهای هر وعده‌ی غذایی مقداری از این نمک را بخورید و این روش را ادامه دهید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

حمام کردن و استفاده از روغن بابونه

یکی دیگر از روشهای درمانی طبیعی برای رفع چاقی شکم و پهلو، حمام کردن و ماساژ با روغن بابونه است. به این صورت عمل کنید که روزانه یکبار حمام کنید و پس از اتمام حمام شکم و پهلویتان را با روغن بابونه چرب و به خوبی ماساژ دهید. این روغن باعث افزایش و بهبود دستگاه گردش خون می‌شود و به مرور چربی‌های شکمی را از بین می‌برد. این روش را به طور مرتب و مکرر انجام دهید و شاهد اندام زیبا و شکم صاف و تخت خود شوید.

روغن سیاه‌دانه

یکی دیگر از روغن‌های بسیار مفید برای رفع چاقی شکمی و پهلو، روغن سیاه‌دانه است که به صورت طبیعی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن طبیعتی گرم دارد و باعث هرچه زودتر خلاص شدن از چربی‌های شکمی و پهلو است. برای استفاده از این روغن ابتدا پوست بدن را تمیز کنید و روغن را پس از اندکی گرم کردن به شکم و پهلوهایتان بمالید و به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود و روی آنرا با یک پلاستیک و پارچه ببندید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن با آب می‌توانید بشویید. این روش درمانی را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا به مرور شاهد آب شدن چربی‌ها شوید و با دیدن اندام متناسب خود لذت ببرید. لازم به تذکر است که درمانهای گیاهی به زمان احتیاج دارد و باید به طور مرتب و مکرر انجام دهید و شاهد اثرات آن شوید. همچنین کسانی که دارای طبیعت گرمی هستند از این روش‌های روغن مالی استفاده نکنند، این روش برای کسانی که طبیعتی سرد و معده‌های سرد دارند پیشنهاد می‌شود.

روغن شوید

استفاده از روغن شوید نیز روش درمانی طبیعی و خانگی مناسبی برای خلاص شدن از شر چربی‌های شکمی و پهلو هستند. از این روغن می‌توانید به هنگام ورزش استفاده کنید. به این صورت که کمی از این روغن را گرم کنید و روی پوست تمیز خود مالید و به خوبی ماساژ دهید و سپس روی آن را با یک پلاستیک و پارچه ببندید و سپس شروع به ورزش کردن کنید. این روغن به زودتر گرم شدن بدن و تعریق کمک می‌کند. این روش درمان را روزانه انجام دهید تا نتیجه‌ی دلخواه حاصل شود.

زیره

یکی از گیاهانی که برای رفع چاقی شکم و پهلو به روش طبیعی و خانگی توصیه می‌شود، زیره است. این گیاه پرخاصیت طبیعتی گرم دارد و برای کسانی که دچار چاقی شکمی هستند و اغلب دارای طبیعتی سردند بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که در یک ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است است یک قاشق غذاخوری زیره بریزید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آنرا از روی حرارت بردارید و بگذارید ده دقیقه بماند و پس از عبور دادن آن از صافی نوش جان کنید. این چای یا دمنوش را به مدت پانزده روز و روزانه یک الی دو فنجان میل کنید سپس یک هفته به بدن استراحت دهید و دوباره مصرف دمنوش را شروع کنید تا نتایج دلخواه شما حاصل شود و شاهد اندام متناسب خود شوید.

دارچین و زنجبیل

یکی دیگر از دمنوش‌های بسیار مفید که طبیعتی گرم دارد و برای افراد سردمزاج که دچار چاقی در ناحیه شکم هستند بسیار مفید است. برای تهیه این دمنوش طبیعی و خانگی به این صورت عمل کنید که در یک لیوان آب در حال جوش یک تکه چوب دارچین و زنجبیل تازه بریزید و بگذارید به مدت پنج الی ده دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و سپس از روی شعله بردارید و پس از ده دقیقه آنرا از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را به مدت ده روز و روزانه یک مرتبه مصرف کنید، سپس پنج روز به بدن استراحت دهید و دوباره این دمنوش را تهیه و میل کنید.

تخم کتان

استفاده از دمنوش تخم کتان نیز برای رهایی از چربی شکم بسیار مناسب است. برای تهیه این دمنوش ابتدا تخم کتان را در آسیاب پودر کنید و یک قاشق غذاخوری را در یک لیوان آب جوش بریزید و یک درپوش روی آن بگذارید و پس از ده الی پانزده دقیقه آنرا میل کنید. این دمنوش را به مدت دو هفته و روزانه یکبار مصرف کنید و پس از استراحت بدن به مدت یک هفته دوباره مصرف آنرا شروع کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.