خانه دسته‌بندی نشده درمان کورک با روش‌های طب سنتی

درمان کورک با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان کورک با روش‌های طب سنتی

یکی از انواع مشکلات پوستی که هر کسی حداقل یک بار دچار آن شده ، کورک است. اکثریت افراد کورک را با جوش اشتباه می‌گیرند چون هر دو قرمز و دارای برجستگی می‌باشند. اما کورک این تفاوت را با جوش دارد که در حال بزرگ و بزرگتر شدن به همراه درد شدیدی است. این ضایعه بیشتر در کشاله ران، زیربغل، پشت گردن، باسن و گلو ایجاد می‌گیردد.

علائم شایع کورک عبارتند از: ایجاد یک توده‌ی قرمز رنگ همراه با برجستگی، وقتی که به این ضایعه دست می‌زنید درد شدیدی را احساس می‌کنید، این توده مدام در حال بزرگ شدن است و کورک دارای یک مایع سفید متمایل به زرد است که در نوک آن مشاهده می‌شود و که این چرک با باز شدن نوک کورک از آن خارج می‌شود.

برای جلوگیری از انتشار کورک چه باید بکنیم؟

– در صورت تماس دستتان با کورک، حتما دستتان را با آب و صابون بشویید.

– در صورت نمایان شدن کورک حتما آن را با پانسمان یا گاز استریل بپوشانید.

– تا زمانی که این عارضه درمان نشده، دائما لباس، روبالشی و ملحفه‌هایتان را بشویید زیرا این عمل از انتشار کورک جلوگیری می‌کند. برای شستشو نیز از آب داغ، شوینده و مایع ضدعفونی کننده استفاده نمایید و از گرمای زیاد خشک کن برای خشک آنها استفاده کنید.

– در صورت تماس کورک با هرسطحی مانند صندلی توالت، دستگیره در، وان حمام و… از شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها استفاده کنید.

– تمامی وسایل خود را شخصی کنید زیرا تماس شما با وسایل باعث انتقال عفونت ناشی از کورک به دیگران می‌شود.

درمان کورک

برای درمان کورک روش‌های خانگی و طبیعی وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بهترین راه‌های طبیعی و گیاهی که به راحتی در خانه می‌توانید انجام دهید، می‌پردازیم که امیدواریم مورد استفاده و رضایت شما عزیزانی که از این عارضه رنج می‌برید، قرار گیرد. پس ما را همراهی کنید. 

 

بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان کورک

درمان با نان

یکی از روش‌های سنتی برای درمان خانگی و طبیعی کورک، استفاده از نان است. ضماد نان این عارضه را درمان و التهاب ناشی از آن را کاهش می‌دهد. این روش درمانی ساده و در عین حال بسیار کارساز را امتحان کنید و شاهد نتایج عالی آن باشید. مواد مورد نیاز برای استفاده از این روش: یک الی دو تکه نان و یک فنجان شیر یا آب گرم. برای تهیه به این صورت عمل کنید که نان را در آب یا شیر گرم قرار دهید تا خیس بخورد و پس از خیس خوردن آن را روی نقاط مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید ضماد برای مدت زمان هفت الی ده دقیقه باقی ماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش روزانه یک الی دو مرتبه استفاده نمایید تا بهبودی کامل صورت گیرد.

سیاه دانه

روش خانگی و طبیعی دیگری که به شما عزیزان برای رفع کورک معرفی می‌کنیم، استفاده از سیاه دانه است. این گیاه عفونت و درد ناشی از کورک را از بین می‌برد زیرا دارای خواص ضد باکتری، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی است. برای استفاده از این روش به یک الی دو قاشق غذاخوری سیاه دانه نیاز داریم که باید آن را کاملا له کنید تا خمیری شکل شود. خمیر به دست آمده را روی نقطه مورد نظر بمالید و اجازه دهید یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش روزانه یک الی دو مرتبه استفاده کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

روشی دیگر به این صورت است که مقدار نصف قاشق چایخوری گیاه سیاه دانه را در یک فنجان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید تا برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش نیز روزانه یک الی دو فنجان مصرف کنید و شاهد روند هر چه زودتر بهبودی خود باشید. 

سیب زمینی

اگر شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که از عارضه‌ی کورک رنج می‌برید و به دنبال روش درمانی طبیعی و خانگی هستید که از شر آن خلاص شوید، حتما روش استفاده از سیب زمینی را امتحان کنید. سیب زمینی دارای مقادیر زیادی آهن، فسفر، کلسیم، منگنز، ویتامینC، منیزیم و ویتامین ب کمپلکس می‌باشد که برای درمان مشکلات و نارحتی‌های پوستی بسیار مناسب است. استفاده سیب زمینی تازه به دلیل دارا بودن آلکالوئیدها، تانن‌ها و فلاونوئیدها برای سلامت پوست بسیار توصیه می‌شود. این گیاه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی، درد را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش به یک عدد سیب زمینی تازه نیاز داریم که بایستی آن را به صورت برش‌های نازک درآورید و آن را روی نقاط مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید سیب زمینی برای مدت زمان هفت الی ده دقیقه باقی بماند و سپس یک برش تازه‌ی دیگر از سیب زمینی را روی محل مورد نظر قرار دهید. با انجام مرتب روزانه یک الی دو مرتبه‌ی این روش طبیعی شاهد درمان هر چه زودتر این عارضه‌ی ناخوشایند خواهید شد.

لازم به ذکر است که شما عزیزان می‌توانید این روش را هنگام خواب نیز انجام دهید به این صورت که برش سیب زمینی را روی محل مورد نظر قرار دهید و با یک پارچه‌ی تمیز روی آن را ببندید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و صبح با آب نیمه گرم شستشو دهید.

زردچوبه

استفاده از زردچوبه به دلیل دارا بودن خواص ضد باکتری یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی و طبیعی کورک است. این گیاه با دارا بودن خواص ضد باکتری و ضد التهابی روند بهبودی را تسریع می‌بخشد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از پودر زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. خمیر به دست آمده را روی نقطه مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را برای مدت چند روز به طور مرتب روزانه یک الی دو مرتبه تکرار کنید تا کورک درمان گردد.

روشی دیگر نیز به این صورت است که از زردچوبه دمنوشی تهیه کنید و آن را برای کاهش درد و التهاب ناشی از این عارضه مصرف کنید. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن آن را از روی حرارت بردارید و پس از پایین آمدن دمای آن نوش جان کنید. این ترکیب را روزانه یک الی دو فنجان مصرف کنید تا شاهد نتایج عالی باشید.   

پیاز

گیاه دیگری که به شما عزیزان برای رفع و درمان کورک در طب سنتی به شما عزیزانی که از این عارضه رنج می‌برید، معرفی می‌کنیم، استفاده از پیاز است. این گیاه با دارا بودن خواص ضدعفونی کنندگی با عفونت‌ها و میکروب‌ها مبارزه می‌کند و به درمان و تخلیه هر چه زودتر عفونت از کورک کمک شایانی می‌کند. این روش درمانی بسیار آسان و کم هزینه است و به راحتی می‌توانید در خانه از آن استفاده نمایید. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که یک عدد پیاز را پوست بکنید و آن را به قطعاتی برش دهید. اکنون برش‌ پیاز را روی نقاط مورد نظر قرار دهید و روی آن را با یک پارچه ببندید و اجازه دهید برای مدت زمان دو الی سه ساعت به همین صورت باقی بماند و بعد از گذشت این مدت زمان یک برش تازه از پیاز را جایگزین برش قبلی کنید. این روش را همچنان ادامه دهید تا عفونت از کورک تخلیه شود. انجام مرتب این روش درمانی کمک بسیاری به هر چه زودتر خوب شدن کورک کمک می‌کند.

چریش

چریش گیاه دیگری است که به صورت طبیعی و خانگی می‌توانید از آن برای درمان کورک استفاده نمایید. این گیاه دارای خواص ضدعفونی کنندگی و ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل در طب سنتی از آن برای درمان مشکلات و ناراحتی‌های پوستی از جمله کورک استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش به مقداری برگ چریش نیاز داریم که پس از شستشو آنها را به خوبی بکوبید تا له شوند و خمیر یکنواختی حاصل شود. حالا به این خمیر مقدار یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. ترکیب حاصل شده را روی نقاط مورد نظر بمالید و اجازه دهید مواد برای مدت بیست الی سی دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را می‌توانید دو الی سه مرتبه در روز انجام دهید و شاهد نتایج عالی باشید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که چند عدد برگ گیاه چریش را در ظرفی بریزید و به آن یک لیوان آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. اجازه دهید مواد روی حرارت مقداری بجوشد تا آب آن تبخیر شود و فقط یک سوم آن باقی بماند. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا از دمای آن کاسته شود. پس از آنکه به دمای معمولی رسید آن را از صافی عبور دهید. حالا پنبه‌ای را به مواد کاملا آغشته کنید و به آرامی روی محل مورد نظر بمالید. مواد باید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو شود. این روش را دو الی سه مرتبه در روز تکرار کنید تا این مشکل پوستی به طور کامل برطرف شود. 

نمک اپسوم

ماده‌ی دیگری که برای درمان عفونت‎‌های پوستی بسیار مناسب است و دارای خواص ضد میکروب و باکتری می‌باشد، نمک اپسوم است. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی به یک چهارم فنجان نمک اپسوم و دو لیوان آب گرم نیاز داریم که باید به این صورت عمل کنید: در ظرفی نمک اپسوم و آب گرم را با یکدیگر هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. از یک تکه پارچه‌ی تمیز نخی و یا پنبه استفاده کنید و آن را به مواد آغشته کنید و روی محل مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج مطلوب این روش را به طور مرتب تکرار کنید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که مقدار یک الی دو فنجان نمک اپسوم را در وان آب گرم بریزید و به خوبی هم بزنید و در آن قرار بگیرید. برای مدت یک ربع الی بیست دقیقه در وان باقی بمانید و سپس با آب نیمه گرم خود را شستشو دهید. این روش درمانی ساده، راحت و در عین حال بسیار مفید و سازنده را برای مدت چند روز و روزانه دو الی سه مرتبه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.    

سرکه سیب

آیا شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که از عارضه‌ی کورک رنج می‌برید و به دنبال روشی برای درمان آن هستید؟ طب سنتی به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند از روش طبیعی و خانگی سرکه سیب استفاده کنید. سرکه سیب به دلیل دارا بودن خواص ضدباکتری و ضدعفونی کنندگی برای درمان کورک بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش ساده و راحت به این دستورالعمل توجه کنید: ابتدا در ظرفی حدود دو الی سه قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی بریزید و به آن مقداری آب اضافه کنید تا رقیق شود. حالا از یک تکه پنبه و یا یک پارچه‌ی نخی و تمیز استفاده کنید و آن را آغشته به مواد کنید. پنبه و یا دستمال را روی منطقه‌ی مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید مواد برای مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این رو چندین بار در روز برای شستشو و ضدعفونی کنندگی کورک استفاده کنید تا از شر این عارضه‌ی ناخوشایند رهایی یابید.

روشی دیگر نیز وجود دارد که در این روش ما به یک الی دو قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی و به مقدار مساوی آن عسل ارگانیک نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. حالا مواد را روی محل مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی نیم ساعت به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را روزانه یک الی دو مرتبه و برای مدت چند روز تکرار کنید تا شاهد روند هر چه زودتر بهبودی خود باشید.     

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.