خانه دسته‌بندی نشده دم‌نوش‌های مناسب برای روزه‌داری

دم‌نوش‌های مناسب برای روزه‌داری

توسط kakooti
دمنوش های مفید برای روزه داران

یکی از بهترین راهکارها برای روزه‌داری در فصل گرما، گنجاندن نوشیدنی‌های طبیعی و گیاهی برای زمان افطار می‌باشد. نوشیدن شربت‌ها و عرق‌های گیاهی می‌تواند به افزایش مقاومت بدن، رفع تشنگی و عطش در طول روز، افزایش نشاط، تعادل اعصاب، بهبود دستگاه گوارش، کاهش مشکلات معده و … کمک بسیار زیادی می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم تا شمارا با عرقیات گیاهی و دم‌نوش‌های طبیعی که تابه‌حال در سفره افطار شما جایی نداشتند، آشنا کنیم. اگر شما هم می‌خواهید روزه‌داری راحتی را تجربه کنید، بهتر است از این دم‌نوش‌های طبیعی استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

 دم‌نوش‌های مناسب روزه‌داران

عرق کاسنی مناسب روزه‌داران

یکی از بهترین عرقیات برای کسانی که روزه می‌گیرند، عرق کاسنی می‌باشد. در صورت روزه‌ گرفتن در فصل گرم بهار و تابستان، با نوشیدن عرق کاسنی می‌توانید مقاومت بدن خود را در برابر گرما دوچندان کنید. از طرفی دیگر عرق کاسنی عملکرد معده و اندام گوارشی شمارا بهبود می‌بخشد. درنتیجه مشکلات گوارشی ناشی از روزه‌داری را به حداقل می‌رساند؛ بنابراین می‌توانید مقدار یک تا دو استکان از عرق کاسنی را در فاصله افطار تا سحر نوش جان کنید. البته اگر فشارخون پایین دارید، بهتر است عرق کاسنی را به همراه شکر یا گلاب مصرف کنید. عرق کاسنی دمای بدن را کاهش داده و یک گزینه‌ی پیشنهادی عالی برای شما روزه‌داران می‌باشد.

برای خرید اینترنتی عرق کاسنی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. عرقیجات فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

عرق شاتره مناسب روزه‌داران

اگر تحمل تشنگی روزه برای شما سخت است، در فاصله‌ی افطار تا سحر عرق شاتره استفاده کنید. عرق شاتره از خشکی دهان و گلوی شما در طول روز جلوگیری می‌کند. درصورتی‌که طعم این عرق گیاهی را نمی‌پسندید، می‌توانید عرق شاتره را با خاکشیر و عسل مخلوط کرده و میل نمایید. علاوه بر این می‌توانید عرق کاسنی و شاتره را به همراه سکنجبین و خیار ترکیب کنید. این معجون خوشمزه را در فاصله افطار تا سحر نوش جان کنید. این نوشیدنی کم‌هزینه و خوب به شما کمک می‌کند تا در طول روز کمتر احساس تشنگی کنید.

برای خرید اینترنتی عرق شاتره می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. عرقیجات فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

عرق هفت گیاه مناسب روزه‌داران

اگر قند خون بالایی دارید و از خوردن زولبیا و بامیه منع شده‌اید، عرق هفت گیاه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر در شب‌های ماه رمضان به مهمانی رفته‌اید و زولبیا و بامیه زائد خورده‌اید، مصرف عرق هفت گیاه به شما کمک می‌کند تا میزان قند خون شما کاهش یابد. توجه به این نکته ضروری است که مصرف خودسرانه و طولانی این گیاه می‌تواند اثرات سویی بر روی سلامت شما بگذارد؛ بنابراین بهتر است برای مصرف از مشاوره درمانگر طب سنتی استفاده کنید.

دم‌نوش نعنا مناسب برای روزه‌داران

یکی از مشکلاتی که روزه‌داران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اختلال در سیستم گوارشی و نفخ می‌باشد. برای این موضوع پزشکان طب سنتی، مصرف دم‌نوش نعنا را توصیه می‌کنند. برای تهیه این دم‌نوش می‌توانید چند برگ تازه نعنا را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید. سپس حدود ۶ تا ۸ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بعد از سرد شدن می‌توانید دم‌نوش نعنا را با کمی لیموترش تازه، شکر و عسل نوش جان کنید. اگر امکان تهیه برگ تازه نعنا برای شما وجود ندارد، می‌توانید از چای کیسه‌ای و یا غیر کیسه‌ای نعنا استفاده کنید.

برای خرید اینترنتی چای کیسه‌ای نعنا می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. عرقیجات فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

چای سبز برای روزه‌داران

در روزهای ماه رمضان از خواص شگفت‌انگیز چای سبز غافل نشوید. این دم‌نوش معجزه‌گر برای رفع گرمازدگی و کاهش عطش بسیار مؤثر می‌باشد. علاوه بر این مصرف دم‌نوش چای سبز باعث تولید عرق بیشتر می‌شود. درنتیجه بدن شمارا خنک نگه می‌دارد.

از دیگر مشکلات ماه رمضان، بوی بد دهان به دلیل معده خالی می‌باشد. این مشکل به‌خصوص برای کسانی که روزها مشغول کار بیرون هستند، بسیار مهم می‌باشد. چای سبز با از بین بردن باکتری‌های دهان، باعث خوشبو شدن دهان شما می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که اگر فشارخون پایینی دارید، بهتر است چای سبز را همراه با عسل نوش جان کنید. البته چای سبز طعم دار نیز می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی عالی باشد.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی چای سبز دارچینی، چای سبز زعفرانی و سایر چای سبزهای طعم دار می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. چای سبز فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

شربت گلاب مناسب روزه‌داران

یکی از مشکلات روزه‌داری عصبانیت در طول روز می‌باشد. شربت معطر و خوشبوی گلاب، تأثیر بسیار زیادی بر روی نشاط روزه‌داران دارد. برای این منظور می‌توانید شربت گلاب را همراه با کمی خاکشیر و سکنجبین مصرف کنید. شربت گلاب یکی از بهترین و مناسب‌ترین شربت‌های طبیعی برای شب‌های ماه رمضان می‌باشد.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی گلاب می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. عرقیجات فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

دم‌نوش بابونه مناسب روزه‌داران

به دلیل طبع گرم و خشک گیاه بابونه، پزشکان طب سنتی مصرف این گیاه را برای روزه‌داری در فصل گرما توصیه می‌کنند. گیاه بابونه خاصیت ضد التهابی داشته و از عطش و گرگرفتگی ناشی از روزه گرفتن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این گیاه بابونه عملکرد معده و کبد را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید دم‌نوش شگفت‌انگیز بابونه را پس از افطار مصرف کنید. برای این منظور کافی است تا پس از تهیه این دم‌نوش، بگذارید تا سرد شود. سپس چند چوب دارچین، مقدار کمی عسل و آب‌لیمو به آن اضافه کنید و آن را نوش جان کنید.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی بابونه می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. عرقیجات فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

عرق خارشتر مناسب برای روزه‌داری

یکی از مشکلات روزه‌داری در فصل گرما، بی‌اشتهایی ناشی از گرمای زیاد می‌باشد. برای این منظور پزشکان طب سنتی عرق خارشتر را پیشنهاد می‌کنند. برای درمان کافی است تا هر روز بعد از افطار مقدار یک لیوان عرق خارشتر مصرف کنید. مصرف روزانه عرق خارشتر به افزایش اشتهای شما کمک بسیار زیادی می‌کند. علاوه بر این عرق خارشتر تعرق بدن شمارا زیاد می‌کند. درنتیجه گرما و حرارت بدن شمارا کاهش می‌دهد.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی عرق خارشتر می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. عرقیجات فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

عرق بهارنارنج مناسب روزه‌داران

اگر در روزهای گرم ماه رمضان مجبور به کار کردن هستید، خوردن عرق بهارنارنج را بعد از افطار به شما پیشنهاد می‌دهیم. عرق بهارنارنج نشاط‌آور بوده و سردردهای ناشی از گرمازدگی را بهبود می‌بخشد. همچنین مشکلات گوارشی ناشی از روزه گرفتن را به حداقل می‌رساند. برای این منظور می‌توانید عرق بهارنارنج را به دلیل طعم و عطر خوب خود با دیگر عرقیجات ترکیب کرده و نوش جان کنید. مثلاً می‌توانید مقدار دو قاشق غذاخوری عرق بهارنارنج، یک لیوان آب و مقدار کمی خاکشیر را با یکدیگر ترکیب کنید. این شربت گوارا می‌تواند تشنگی طول روز روزه را برای شما کاهش دهد.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی عرق بهارنارنج می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. عرقیجات فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

عرق بیدمشک مناسب روزه‌داران

میوه خوردن یکی از عادت‌هایی است که معمولاً بعد از افطار داریم. ازآنجایی‌که میوه‌های فصل تابستان و بهار طبع سرد دارند، عملکرد معده شمارا دچار اختلال می‌کند در این صورت می‌توانید برای رفع این مشکل، عرق بیدمشک استفاده کنید. از دیگر خواص شگفت‌انگیز عرق بیدمشک می‌توان به کاهش دمای بدن و آرامش اعصاب اشاره کرد که برای روزه‌داری در فصل گرما بسیار کمک‌کننده می‌باشد. ازآنجایی‌که عرق بیدمشک قند خون را به‌شدت کاهش می‌دهد، بهتر است آن را با تخم شربتی و گلاب ترکیب کنید و سپس نوش جان کنید. تخم شربتی آب را درون خود ذخیره کرده و در طول روز کمتر احساس تشنگی می‌کنید.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی عرق بیدمشک می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. عرقیجات فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

دم‌نوش گل‌گاوزبان مناسب روزه‌داران

گرمی هوا باعث عصبی شدن افراد در طول روز می‌شود. این مشکل به‌خصوص برای کسانی که روزه هستند دوچندان می‌شوند. برای تقویت اعصاب، کاهش کلافگی در طول روز و افزایش مقاومت بدن در گرما دم‌نوش گل‌گاوزبان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. نوشیدن یک لیوان عرق گل‌گاوزبان بعد از افطار به تقویت اعصاب و افزایش شادی و نشاط کمک بسیار زیادی می‌کند.

در صورت تمایل به خرید اینترنتی دم‌نوش گل‌گاوزبان می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید. عرقیجات فروشگاه کاکوتی صددرصد خالص و منطبق بر استانداردها می‌باشد.

سخن نهایی

برای داشتن روزه‌داری راحت در فصل گرما می‌توانید از گیاهان دارویی گفته‌شده در بالا استفاده کنید؛ اما بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه دارویی با متخصص طب سنتی مشورت کنید. همچنین اگر بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، از مصرف خودسرانه‌ی این گیاهان جدا خودداری کنید. به این دلیل که تداخل دارویی این گیاهان با داروهای مصرفی شما ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به بدنتان وارد کند.

درصورتی‌که امکان خرید حضوری برای شما امکان‌پذیر نیست، می‌توانید به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی اقدام به سفارش نمایید و از مشاوره‌های رایگان ما برخوردار شوید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.