خانه دسته‌بندی نشده رفع  موهای زائد با استفاده از طب سنتی

رفع  موهای زائد با استفاده از طب سنتی

توسط kakooti
رفع موی زائد

گاهی اوقات با خود فکر می‌کنیم به چه دلیل روی بدن موهای زائد وجود دارد؟ و آیا این موها فایده‌ای دارند؟ در جواب این سؤال باید بگوییم بله موهای زائد برای بدن فوایدی دارند و آن‌هم این است که مانع مناسبی در مقابل باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند ولی با این فواید ما دوست داریم بدن و پوستی تمیز و عاری از موی زائد داشته باشیم. رشد موهای زائد در خانم‌ها که ازنظر علمی به آن هیرسوتیسم می‌گویند، از سن بلوغ شروع می‌شود و در نواحی صورت، گردن، قفسه سینه، پشت، بازو، زیر بغل، ناحیه تناسلی و پاها دیده می‌شود و این رشد مو در سنین بین هجده تا چهل‌ و پنج سال بیشتر دیده می‌شود. دلیل رشد بیش‌ازحد مو افزایش هورمون مردانه در خون، که آندروژن نام دارد، می‌باشد. همه زنان آندروژن تولید می‌کنند اما اگر در شخصی سطح این هورمون افزایش یابد باعث پرمویی یا همان هیرسوتیسم می‌گردد. گاهی نیز افزایش رشد موها به دلیل مشکلات و اختلالاتی است که در غده فوق کلیوی ایجاد می‌شود که در این موارد به درمان پزشکی نیاز است و داروهایی به شکل قرص‌های ضدبارداری و داروهای آنتی آندروژن توسط پزشک موردنظر تجویز می‌شود. استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث پایین آمدن سطح آندروژن می‌شود. راه‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد من‌جمله تیغ، کرم موبر، واجبی، وکس و لیزر است.اگر از پودرهای موبر واجبی برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده کنید پس از مدت‌زمانی شاهد این خواهید بود که تعداد موهای بدنتان کمتر و حتی از ضخامت موها نیز کاسته شده است. اگر علت رویش موهای زائد هورمونی باشد پزشکان متخصص دارو تجویز می‌کنند که پس از یک دوره مصرف دارو این موهای زائد از بین می‌رود. راه‌های گوناگونی برای از بین بردن موهای زائد در این دنیای امروزی وجود دارد. یکی از راه‌های درمان موهای زائد استفاده از دستگاه لیزر یا جریان الکتریکی است. این راه‌حل کمی گران و هزینه‌بر است اما اثرات خوبی دارد و باعث از بین رفتن موهای زائد می‌شود. البته این کار عوارض مخصوص به خود مانند ورم، زخم و قرمزی پوست را دارد. چیزی که در بحث لیزر جالب است این است که لیزر روی موهای مشکی اثر دارد و روی موهای روشن بی‌تأثیر است. در این روش اشعه نور روی فولیکول‌های مو اثر می‌گذارد تا آن‌ها خراب شوند و فولیکول مویی که آسیب‌دیده شود دیگر نمی‌تواند موی جدیدی رشد دهد و موهای قدیمی در طی چند جلسه می‌ریزد و از بین می‌رود. اما در مقابل این راه‌ها روش‌های خانگی و سنتی نیز وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد که از شر این موها خلاص شود و پوستی تمیز و زیبا داشته باشید. در این مقاله ما راه‌های مختلف خانگی و طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم که امیدواریم به شما در رفع این مشکل  کمک شایانی کرده باشیم. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

رفع موهای زائد با استفاده از پوست گردو

یکی از راه‌های طبیعی و خانگی برای خلاص شدن از شر موهای زائد استفاده از پوست گردو است. با استفاده از پوست گردو، موهای صورت در ابتدا رشد کمی پیدا می‌کنند و به‌مرور ناپدید می‌شوند. اگر این روش را به‌طور مرتب در طی چند ماه انجام دهید شاهد از بین رفتن موها خواهید بود. لازم به ذکر است که این روش را روی هر نقطه از بدن می‌توانید استفاده کنید.

برای انجام این کار به این صورت عمل کنید ابتدا تعداد زیادی از پوست گردو را بسوزانید و به‌خوبی له کنید. حالا یک قاشق غذاخوری از خاکستر ایجادشده را در یک لیتر آب بریزید و فرصت دهید تا این مخلوط به مدت دوازده ساعت به همین صورت باقی بماند. بعد از گذشت این مدت‌زمان با استفاده از یک‌تکه پنبه مقداری از این مواد را بردارید و به محل موردنظر بزنید و بگذارید پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند سپس مواد را پاک‌کنید. این عمل را روزی چند بار تکرار کنید.

رفع موهای زائد با استفاده از خمیر زردچوبه( روش هندی‌ها)

یکی از راه‌های دیگر برای از بین بردن موهای زائد در خانه استفاده از خمیر زردچوبه است. برای این کار یک پیمانه زردچوبه را در نصف پیمانه آب مخلوط‌کنید ( به‌جای آب از شیر نیز می‌توانید استفاده کنید ). آنگاه این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و آن‌قدر هم بزنید تا به‌صورت خمیر درآید. این خمیر را پس‌ازآنکه سرد شد در یخچال قرار دهید. حالا مقدار اندکی نمک یا شکر و یک قاشق غذاخوری به آن آرد اضافه نمایید. برای استفاده از این خمیر ابتدا باید روی منطقه‌ای که می‌خواهید استفاده نمایید آرد ذرت بزنید و سپس یک‌لایه‌ی نازک از این خمیر را روی آن منطقه بکشید( البته در جهت رشد مو ). و روی پوست را یک‌تکه پارچه تمیز قرار دهید و اجازه دهید این خمیر به مدت پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و پس‌ازاین مدت‌زمان پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم شستشو دهید. اگر این روش را دو بار در هفته تکرار کنید زودتر به نتیجه دلخواه خواهید رسید. در هند این روش، یک‌راه عالی برای از بین بردن موهای زائد شناخته‌شده است. به‌جای استفاده از روش‌های دردناک و هزینه‌بر از این روش هندی استفاده کنید و شاهد نتیجه بهتر خواهید بود.

استفاده از ماسک زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن

یک‌راه دیگر برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از ماسک زردچوبه است که برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید. ابتدا دو قاشق غذاخوری آرد نخود را در یک ظرف بریزید و به آن‌یک قاشق غذاخوری خامه تازه بیفزایید و خوب هم بزنید و حالا به این ترکیب دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل اضافه کنید و بازهم بزنید و در آخر به این ترکیب حاصل شده یک قاشق غذاخوری روغن خردل و گلاب اضافه نمایید و سپس کمی زردچوبه نیز در این مواد بریزید و حسابی هم بزنید تا شبیه خمیر شود. حالا این ماسک را روی نواحی از پوست که دارای موی زائد است بمالید و اجازه دهید این ماسک به مدت بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و هنگامی‌که خشک شد در جهت خلاف رشد مو با آب سرد، پوست را شستشو دهید. این ماسک را در هفته چندین بار تکرار کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

ماسک عدس قرمز

یکی از راه‌های مفید خانگی و طبیعی برای از بین بردن موهای زائد بدن، استفاده از ماسک عدس قرمز است که برای تهیه این ماسک مفید به این صورت عمل کنید ابتدا نصف فنجان از عدس قرمز را چرخ نمایید تا کاملاً پودر شود. دو قاشق غذاخوری از این عدس پودر شده را در ظرفی بریزید و به آن‌یک قاشق غذاخوری خاک رس اضافه کنید و خوب هم بزنید و حالا به آن‌یک قاشق چای‌خوری پودر چوب صندل و دو قاشق غذاخوری عسل بیفزایید و حالا این مواد را به‌خوبی باهم مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. این ماسک تهیه شده را روی هر قسمتی که دارای موهای زائد است بمالید و اجازه دهید بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد آنکه خشک شد در جهت خلاف رشد مو با آب سرد آن ناحیه را می‌شوییم. لازم به ذکر است که اگر این ماسک را به‌طور مرتب دو بار در هفته استفاده نمایید زودتر به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

از بین بردن موهای زائد با مصرف چای نعناع

گیاه پر‌خاصیت نعناع به دلیل اینکه باعث کاهش هورمون تستوسترون می‌شود، بنابراین رشد موهای زائد را متوقف می‌کند. برای تهیه چای نعناع به این صورت عمل کنید که چند برگ تازه از نعناع را در یک فنجان آب جوش قرار دهید و اجازه دهید خوب دم بیاید و سپس صبح‌ها ناشتا این چای نعناع را نوش جان‌کنید. اگر این چای را به‌صورت منظم مصرف نمایید شاهد نتایج خوب آن خواهید بود.

رفع موهای زائد بدن با استفاده از زنجبیل

استفاده از زنجبیل نیز راه خانگی و طبیعی دیگری است که برای خلاص شدن از شر موهای زائد از آن استفاده می‌شود. برای استفاده از زنجبیل به این صورت عمل کنید که ابتدا مقداری از زنجبیل را چرخ کنید تا به‌خوبی پودر شود و سپس به آن کمی آب اضافه کنید و روی ناحیه‌ای که دارای موی زائد است قرار دهید. شاید در ابتدا دچار کمی سوزش شوید اما پس از زمان اندکی این سوزش از بین می‌رود.

از بین بردن موهای زائد صورت با استفاده از لانولین

یکی دیگر از روش‌هایی که در خانه برای از بین بردن موهای زائد به کار برید استفاده از ماسک لانولین است. برای تهیه این ماسک مقدار یک قاشق غذاخوری از لانولین را روی حرارت ملایم قرار دهید و پس‌ازآنکه کمی نرم شد به آن صد گرم عرق رازیانه اضافه کنید. آن‌قدر این مخلوط را هم بزنید که عرق رازیانه جذب لانولین شود و سفیدرنگ شود.

برای مصرف این ماسک ابتدا پوست را کاملاً تمیز کنید و سپس این ماسک را روی صورت بمالید. اجازه دهید این مواد به مدت یک ساعت روی پوست باقی بماد و آنگاه با یک تکه پنبه یا دستمال‌کاغذی نرم مواد را از روی صورت پاک‌کنید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده نمایید تا به نتیجه دلخواه برسید.

رفع موهای زائد با استفاده از شکرو آب‌لیمو

یکی از راه‌های مفید طبیعی و خانگی برای خلاص شدن از شر موهای زائد، استفاده از ترکیب شکر و آب‌لیمو است. برای استفاده از این ترکیب به این صورت عمل کنید که سی گرم از شکر را به ده میلی‌لیتر آب‌لیموی تازه اضافه کنید و این ترکیب را در صدوپنجاه میلی‌لیتر آب حل کنید و به‌خوبی هم بزنید. سپس این محلول را روی موهای زائد صورت بمالید و اجازه دهید مواد به مدت پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد بشویید و بعد به‌آرامی مالش دهید. این کار را روزی یک‌بار در هفته انجام دهید.

رفع موهای زائد با استفاده از آب‌لیمو و عسل

ترکیب آب‌لیمو و عسل نیز راه طبیعی و خانگی دیگری برای از بین بردن موهای زائد است. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که مقدار ده میلی‌لیتر از آب‌لیموی تازه را در چهل میلی‌لیترعسل مخلوط کنید و با استفاده از یک پنبه این محلول را روی نواحی که دارای موی زائد است بمالید و بعد از مدت‌زمان پانزده دقیقه آن ناحیه را با آب بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار نمایید تا به نتیجه دلخواه زودتر برسید.

رفع موهای زائد با استفاده از روغن مورچه

یکی دیگر از راه‌های طبیعی و خانگی برای خلاص شدن از شر موهای زائد، استفاده از روغن مورچه است. ماساژ روغن مورچه روی پوست عاری از مو که موهای آن از ریشه کنده‌شده است باعث توقف رشد مو و درنتیجه خلاص شدن از شر این موهای زائد برای همیشه است. برای استفاده ا این روغن باید به‌طور مرتب روزانه سه مرتبه روی پوست ماساژ دهید تا شاهد نتایج عالی آن شوید.

از بین بردن موهای زائد با استفاده از روغن رازیانه

یکی دیگر از راه‌های مفید و خانگی برای از بین بردن موهای زائد استفاده از روغن رازیانه است. برای تهیه این روغن به‌صورت زیر عمل کنید: ابتدا تخم رازیانه را آسیاب کنید تا پودر شود سپس یک قاشق غذاخوری از پودر رازیانه را در یک ظرف شیشه‎ای دردار بریزید و به آن یک فنجان روغن مایع خوراکی مثل روغن آفتابگردان یا روغن کنجد اضافه کنید و در ظرف را ببندید و به مدت ده دقیقه آن را تکان دهید. سپس ظرف شیشه‌ای به همراه محتویاتش را به مدت یک هفته در دمای محیط و در جای تاریک قرار دهید و در این‌یک هفته روزی دو تا سه مرتبه شیشه را تکان دهید. پس از مدت‌زمان یک هفته مایع را از پارچه توری صاف کنید تا باقی‌مانده آن‌یک روغن سبزرنگ باشد و این روغن را در ظرف شیشه‌ای دربسته داخل یخچال نگهداری کنید. این روغن تضعیف‌کننده و از بین برنده موهای زائد است که این روغن را باید پس از اصلاح روی پوست بدن استفاده شود و بگذارید به مدت سه ساعت روی پوست باقی بماند و سپس آن را بشویید. این روش برای از بین بردن موهای صورت بسیار مناسب است. برای موهای بدن نیز در طول روز دومرتبه محل موردنظر را ماساژ دهید به‌صورت دورانی. برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید این کار را باید به مدت سه الی شش ماه انجام دهید تا نتایج عالی آن را شاهد باشید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.