خانه دسته‌بندی نشده رفع و از بین بردن غبغب با روش‌های طب سنتی

رفع و از بین بردن غبغب با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
رفع و از بین بردن غبغب با روش‌های طب سنتی

یکی از مواردی که در زیبایی صورت اهمیت دارد نداشتن غبغب است. امروزه بسیاری از خانم‌ها و آقایان را می‌بنیم که دارای این مشکل است. غبغب یا ریشه‌ی موروثی دارد و یا ناشی از چاقی است.

این حالت ناخوشایند به صورت لایه‌های چربی است که در زیر چانه نمایان می‌شود. یکی از راههای درمان غبغب جراحی است که هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد. اما اگر شما عزیزی که از مشکل غبغب رنج می‌برید و به دنبال راهی هستید که هزینه‌ی زیادی را تقبل نکنید، می‌توانید از ماسکهای خانگی و طبیعی برای خلاص شدن از آنها استفاده کنید.

ما در این مقاله سعی بر این داریم که به معرفی بهترین روشهای خانگی و طبیعی برای از بین بردن غبغب بپردازیم و امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. با ما همراه باشید.

بهترین روشهای خانگی و طبیعی برای از بین بردن غبغب

ماسک سفیده تخم‌مرغ، عسل، لیمو و روغن اسانس ضروری

از روشهای خانگی و طبیعی برای رفع غبغب که در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه شده است، تهیه ماسک تخم‌مرغ، لیمو، عسل و روغن اسانس ضروری است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارتند از: سفیده تخم‌مرغ دو عدد، عسل به مقدار یک قاشق غذاخوری، لیموترش به مقدار نصف قاشق غذاخوری و روغن اسانس ضروری به مقدار ده قطره. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که در ظرفی سفیده تخم‌مرغ به همراه عسل را با یکدیگر آنقدر بزنید تا کاملا فرم بگیرد و سپس به آن لیموترش و روغن اسانس ضروری را اضافه کنید. آنقدر آنها را هم بزنید تا مواد یکدست شوند. ماسک آماده است آن را روی ناحیه غبغب و گردن که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته‌اید بمالید و اجازه دهید به مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند. در این مدت زمان هرگاه احساس کشیدگی پوست را کردید، مقداری آب سرد را روی آن نواحی اسپری کنید. حالا با نوک انگشتانتان به صورت دورانی ماساژ دهید تا سلولهای مرده‌ی پوست از بین بروند. پس از آنکه دو الی سه دقیقه ماساژ دادید صورتتان را با آب سرد شستشو دهید و خشک کنید. پس از خشک کردن چانه و ناحیه غبغب را با یک روغن چرب کنید و رو به بالا ماساژ دهید تا چربی اضافی آب شود. از این ماسک دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

پودر کاد هندی

استفاده از ماسک پودر کاد هندی از دیگر روشهای خانگی و طبیعی است طب سنتی به شما عزیزانی که از مشکل غبغب رنج می‌برید، توصیه می‌کند از آن استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: پودر کاد هندی به مقدار یک قاشق غذاخوری، ژلاتین به مقدار یک قاشق غذاخوری، دارچین به مقدار نصف قاشق چایخوری، پودر شنبلیله به مقدار یک قاشق چایخوری و آب یا گلاب به مقدار مورد نیاز. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که در ظرفی پودر کاد هندی و پودر ژلاتین را مخلوط کنید و سپس به آن دارچین و پودر شنبلیله را بیفزایید و در آخر به آن مقداری آب یا گلاب اضافه کنید تا حالت خمیری به دست آید. حالا ماسک را روی نواحی غبغب و گردن خود بمالید و اجازه دهید به مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان با آب سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید سه بار در هفته استفاده کنید و از نتایج آن بهره ببرید.

استفاده از این ماسک برای سفت و محکم کردن پوست بسیار مفید است و از این ماسک به راحتی و بدون هیچ عوارضی می‌توانید استفاده کنید زیرا این ماسک کاملا گیاهی و طبیعی است.

بابونه

گزینه‌ی مورد انتخابی طب سنتی برای رفع غبغب به صورت طبیعی و خانگی، گیاه بابونه است. این گیاه یک محافظ طبیعی پوست است و بر خاصیت ارتجاعی پوست که ناشی از غبغب است بسیار موثر است. برای استفاده از این روش درمانی به مقداری بابونه احتیاج داریم که در ظرفی بریزید و به آن مقداری آب جوش بریزید. حالا دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان و پس از آنکه از دمای آن کاسته شده، تکه‌ای از پنبه را به آن آغشته کنید و روی پوست تمیز ناحیه‌ی غبغب و گردن خود به صورت دورانی بمالید. این کار را به مدت دو الی سه دقیقه انجام دهید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند. از این روش درمانی به طور مرتب هر شب قبل از خواب استفاده کنید و شاهد روند رفع غبغب خود باشید.

ترکیب خربزه و عسل

ترکیب خربزه و عسل که دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین C است، برای پوست به عنوان یک محافظ عمل می‌کند و یکی از بهترین روشهای خانگی و طبیعی پیشنهاد شده‌ی طب سنتی برای از بین بردن غبغب است. برای تهیه این ترکیب به یک الی دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی و ارگانیک و مقداری خربزه نیاز داریم. تکه‌ای از خربزه را با پوست پس از شستن در مخلوط کن بریزید و به آن عسل را اضافه کنید. ترکیب را آنقدر هم بزنید تا به خوبی یکدست شوند. حالا این ترکیب را روی ناحیه غبغب و گردن خود بمالید. و با کمک انگشتان برای مدت سه الی چهار دقیقه ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن اجازه دهید ترکیب برای مدت یک ربع الی بیست دقیقه ر.ی پوستتان باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این ترکیب می‌توانید هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا نتایج مورد نظر حاصل شود.

چای سبز

گیاه دیگری که برای رفع غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد، چای سبز است. این گیاه خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهد و به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان از پیری و شل شدگی پوست پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این روش ساده و ارزان و در عین حال بسیار مفید به چای سبز و یا چای کیسه‌ای نیاز داریم. به این صورت عمل کنید که مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری چای سبز را در ظرفی بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. دربی روی ظرف بگذارید و اجازه دهید به مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان دستمال پنبه‌ای را درون ظرف بگذارید تا آغشته به مواد شود و سپس آن را روی پوست تمیز ناحیه غبغب خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت بیست الی سی دقیقه باقی بماند. از این روش خانگی و طبیعی به راحتی می‌توانید هر شب استفاده کنید و از نتایج مطلوب آن بهره‌مند شوید.  

ترکیب سفیده تخم‌مرغ، سرکه و نمک یددار

اگر شما از آن دسته عزیزانی هستید که از شکل ظاهری در ناحیه گردن و زیر چانه‌ی خود ناراضی هستید و به دنبال راهی برای از بین بردن آن می‌گردید، پیشنهاد طب سنتی به شما عزیزان است که از ترکیب خانگی و طبیعی سفیده تخم‌مرغ، سرکه و نمک یددار استفاده کنید. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ترکیب عبارتند از: سفیده تخم‌مرغ یک عدد، سرکه سفید یک قاشق غذاخوری و نمک یددار به مقدار یک قاشق چایخوری. برای تهیه این ترکیب نیز به این صورت عمل کنید که سفیده تخم‌مرغ را در ظرفی بریزید و آنقدر بزنید تا شکل بگیرد آنگاه به آن سرکه سفید و نمک یددار را اضافه کنید. حالا مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی ناحیه غبغب بمالید و ه صورت دورانی به مدت سه الی چهار دقیقه ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن اجازه دهید ماسک روی پوستتان برای مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. این ماسک دارای پروتئین بسیاری است و برای رفع حالت ارتجاعی پوست بسیار مناسب است. از این ماسک هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا این فرم نازیبا به زودی برطرف شود.

کره کاکائو

پیشنهاد دیگر طب سنتی برای رفع غبغب استفاده از کره کاکائو است. این ماده که حاوی پنیفال می‌باشد برای رفع حالت ارتجاعی پوست و کاهش چربی پوست بسیار توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش راحت ولی در عین حال بسیار کارساز کافیست، مقداری کره کاکائو را روی ناحیه مورد نظر که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب پوستتان تمیز کرده‌اید بمالید. اجازه دهید به مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. این روش درمان خانگی را می‌توانید هر روز صبح پس از حمام انجام دهید و از نتایج فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند شوید.

ترکیب گلیسیرین، روغن فلفل نعناع و نمک

برای خلاص شدن از دست عبغب نازیبا کافیست در خانه و به راحتی از این ترکیب استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه این ترکیب عبارتند از: گلیسیرین به مقدار یک قاشق چایخوری، روغن فلفل نعناع به مقدار یک قاشق چایخوری و نمک نصف قاشق چایخوری. برای تهیه این ترکیب کافیست تمامی مواد را در ظرفی به خوبی هم بزنید و آن را روی غبغب و گردن خود به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. سعی کنید ماساژ دادن به صورت دورانی انجام گیرد. پس از آنکه زمان ماساژ دادن به اتمام رسید بگذارید مواد روی پوستتان تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش درمانی می‌توانید هر شب قبل از خواب استفاده کنید تا نتایج دلخواه و مطلوب حاصل شود.  

روغن زیتون

یکی از روغن‌های بسیار مفید که در طب سنتی برای رفع غبغب از آن استفاده می‌شود، روغن زیتون است. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد و از آسیب رسیدن به پوست پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی کافیست مقداری روغن را در ظرفی بریزید و به طور غیرمستقیم آن را گرم کنید. سپس آن را روی ناحیه غبغب خود به مدت ده الی پانزده دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. از این روش می‌توانید به طور روزانه استفاده کنید و شاهد روند تغییرات در ناحیه غبغب باشید.

روغن جوانه گندم

از دیگر روغن‌های مفید دیگر که به جهت رفع غبغب به شما عزیزان مصرف آن توصیه می‌شود، روغن جوانه گندم است. این روغن حاوی ویتامین E است و پوست را در برابر تشعشعات محافظت می‌کند. برای استفاده از این روش راحت و در عین حال بسیار کارساز کافیست روغن جوانه گندم را روی ناحیه غبغب بمالید و به مدت زمان پنج الی ده دقیقه به سمت بالا ماساژ دهید و پس از گذشت این مدت زمان اجازه دهید روغن شب تا صبح روی پوستتان باقی بماند. از این روش درمان خانگی و طبیعی می‌توانید به طور مرتب هر شب قبل از خواب استفاده کنید و از نتایج مطلوب آن حیرت زده شوید.

ترکیب گلیسیرین و روغن نارگیل

ترکیب موثر دیگری که طب سنتی به شما عزیزان برای رفع غبغب توصیه می‌کند، گلیسیرین و روغن نارگیل است. برای تهیه این ترکیب به این مقدار مواد نیاز داریم: گلیسیرین به مقدار یک قاشق غذاخوری و روغن نارگیل به مقدار چند قطره. این دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و روی ناحیه غبغب به صورت دورانی و رو به بالا ماساژ دهید. ماساژ را به مدت زمان پنج الی ده دقیقه ادامه دهد و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج مطلوب و دلخواه این روش ساده و بسیار موثر را چهار الی پنج بار در هفته تکرار کنید.

شیر

اگر شما عزیزی که از ظاهر غبغب در ناحیه زیر چانه خود خسته‌ شده‌اید و به دنبال راهی خانگی و طبیعی برای رهایی از آن هستید، پیشنهاد طب سنتی به شما عزیزان این است که از شیر به صورت ماساژ استفاده کنید. برای استفاده از این رو ساده به این صورت عمل کنید که ابتدا ناحیه غبغب را با یک شوینده‌ی مناسب بشویید و خشک کنید. حالا پنبه‌ای را در شیر قرار دهید تا آغشته به آن شود و سپس آن را روی ناحیه غبغب بمالید و رو به بالا ماساژ دهید. ماساز را برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه ادامه دهید و پس از گذشت این مدت زمان با آب نیمه گرم شستشو دهید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که یک قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق چایخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و آن را روی ناحیه غبغب ماساژ دهید. این روش را می‌توانید هر روز تکرار کنید.    

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.