خانه دسته‌بندی نشده زانودرد و راه‌های درمان در طب سنتی با استفاده از دم‌نوش‌ها و روغن‌های گیاهی

زانودرد و راه‌های درمان در طب سنتی با استفاده از دم‌نوش‌ها و روغن‌های گیاهی

توسط kakooti

 

درد مفاصل، ازجمله دردهای بسیار شایع در سال‌های اخیر شناخته‌شده است. دردهای مربوط به ناحیه‌ی زانو، ازجمله دردهای رایج در مفاصل محسوب می‌شود. درصورتی‌که این درد آزاردهنده را درمان نکنید، فعالیت‌های شغلی و عملکرد روزانه شمارا دچار اختلال می‌کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با علت‌های زانودرد و شیوه‌های درمانی خانگی با دم‌نوش‌ها و روغن‌های گیاهی در طب سنتی آشنا شوید.

ریشه درد زانو در طب سنتی

درد مفاصل ازجمله زانودرد، به دلایل زیادی در شما ایجاد می‌شود که متفاوت از دلایل طب جدید می‌باشد. طب سنتی ریشه‌ی این درد را ناشی از دلایل زیر می‌داند:

– ضعف مفاصل: فعالیت‌های سنگین، وارد شدن ضربه به مفاصل و خارج شدن مزاج مفصل از حالت طبیعی خود، باعث ضعف مفاصل شده و درنهایت به‌صورت زانودرد خودش را نشان می‌دهد.

-ریزش یک ماده خاص (تجمع ماده) در مفاصل: این مواد تجمعی که شامل اخلاط چهارگانه نظیر بلغم، دم، سودا و صفرا است در دردهای مربوط به‌زانو نقش بسیار زیادی دارند.

-تغذیه نامناسب: از دیدگاه طب سنتی، رعایت نحوه‌ی غذا خوردن با توجه به مزاج هر شخص، نقش بسیار مهمی در رابطه با درد مفاصل به‌ویژه درد ناحیه‌ی زانو دارد. برای این منظور از متخصص طب سنتی کمک بگیرید.

-افزایش سن: با بالا رفتن سن بافت‌های استخوانی و اسکلتی بدن شما فرسوده می‌شود. درنتیجه دردهای ناحیه‌ی زانو نیز بیشتر می‌شود.

به‌طورکلی اگر شما دارای مزاج سوداوی و بلغمی هستید، سریع‌تر از بقیه افراد دچار زانودرد می‌شوید؛ بنابراین از خوردن موادی که موجب تولید بلغم در بدن می‌کند، جلوگیری کنید؛ مانند ماهی، مرغ، ماست، میوه‎ها و سبزی‌ها.

در این بخش از مجله‌ی کاکوتی، درمان‌های ساده و خانگی را برای درمان زانودرد آورده‌ایم. روش‌های شگفت‌انگیز درمانی زیر را به کار ببرید تا معجزه‌ی آن را در سلامتی و کاهش دردهای خود ببینید. بااین‌حال توجه به این نکته ضروری است که چنانچه شما در مراحل ابتدایی این درد هستید، احتمال درمان شما بیشتر از حالت مزمن آن می‌باشد.

خداحافظی با زانودرد با استفاده از روش‌های طب سنتی

-زنجبیل: ما در فروشگاه اینترنتی کاکوتی، استفاده از زنجبیل را برای کاهش دردهای مفصلی ازجمله دردهای مربوط به زانو، پیشنهاد می‌دهیم. زنجبیل با دارا بودن یک ماده ضدالتهابی برای رفع دردهای زانوی شما بسیار مؤثر است. شما می‌توانید زنجبیل را به‌صورت دم‌نوش استفاده کنید. تنها کافی است تکه کوچکی از زنجبیل را در یک فنجان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس محلول را صاف‌کرده و مقدار کمی عسل و آب‌لیمو به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید روغن زنجبیل را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی نیز تهیه کنید.

کمپرس سرد: اگر احساس درد در زانو دارید، برای بهبود درد خود، دو تا سه بار در روز از کمپرس سرد استفاده کنید. به این دلیل که سرما با تنگ کردن رگ‌های خونی، جریان خون در ناحیه درد را کاهش داده و منجر به کاهش درد و تورم در زانوی شما می‌شود. برای انجام این کار کافی است، چند قطعه یخ را در یک حوله‌ی نازک قرار داده و به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، بر روی محل درد خود قرار دهید.

تخم شنبلیله: برای بهبود درد زانو از تخم شنبلیله کمک بگیرید. گیاه شنبلیله با طبیعت گرم خود تسکین‌دهنده‌ی دردهای مفصلی شما می‌باشد. این درمان خانگی را به مدت یک هفته و دو بار در روز به‌صورت زیر انجام دهید:

-یک قاشق چایی‌خوری از تخم شنبلیله را در آب به مدت یک‌شب بخیسانید. سپس دانه‌ها را صبح روز بعد بجوید.

-یک‌مشت دانه‌ی شنبلیله را پس از برشته کردن، آسیاب کنید. سپس با مقداری آب مخلوط کرده تا به‌صورت خمیر دربیاید. خمیر درست‌شده را به مدت ۳۰ دقیقه بر محل درد بگذارید. این روش تسکین‌دهنده‌ی دردهای زانوی شما می‌باشد. کافی است امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

-زردچوبه: اثر ضد درد زردچوبه به دلیل وجود ماده کورکومین در آن، روند درد مفاصل و زانوها را کند می‌سازد. برای بهره‌مندی از اثرات این ماده کافی است دستورات زیر را اجرا کنید:

-نصف قاشق غذاخوری زنجبیل و همان مقدار زردچوبه را به یک فنجان آب اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. بعدازآن محلول را صاف‌کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید. این محلول را دو بار در روز نوش جان‌کنید.

-به یک لیوان شیر در حال جوش مقدار یک قاشق غذاخوری زردچوبه اضافه کنید. سپس به همراه کمی عسل روزی یک‌بار این محلول را میل کنید.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف این نوشیدنی برای کسانی که داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

فلفل قرمز: برای کاهش درد مفاصل خود از مسکن طبیعی فلفل قرمز استفاده کنید. کاپسین موجود در فلفل قرمز با ایجاد حس گرما در مفاصل، دردهای زانوی شمارا تسکین می‌دهد. برای این منظور کافی است پودر فلفل را با موادی ترکیب کرده و به‌صورت پماد بر روی ناحیه درد خود بمالید. برای استفاده از این روش می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی این پماد را تهیه‌کرده و یا خودتان دستور زیر را در خانه اجرا کنید:

-دو قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز را با نصف فنجان روغن‌زیتون مخلوط کرده و این روغن را روزی دو بار به مدت دو هفته بر روی زانوهای خود بمالید.

-یک‌چهارم یا نصف فنجان پودر فلفل را به یک فنجان سرکه سیب اضافه کنید. سپس این ترکیب را دو بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه بر محل درد قرار دهید.

سرکه سیب: برای درمان زانودرد خود از معجزه‌ی سرکه‌ی سیب استفاده کنید. سرکه سیب دارای خاصیت قلیایی است که علاوه بر بازگشت لغزندگی مفاصل، رسوبات و مواد سمی انباشته‌شده در زانوی شمارا حل می‌کند. درنتیجه کاهش درد مفاصل و زانوی شمارا به دنبال دارد. شما می‌توانید سرکه سیب را از فروشگاه کاکوتی خریداری کنید.

برای درمان زانودرد به کمک سرکه سیب، به یکی از طرق زیر عمل کنید:

-مقدار دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به همراه دو فنجان آب مخلوط کرده و تا بهبودی کامل به‌صورت روزانه بنوشید.

-زانوهای خود را هرروز به مدت ۳۰ دقیقه در وان آب داغ به همراه دو فنجان سرکه سیب ماساژ دهید.

-یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به همراه همان مقدار روغن‌زیتون را باهم مخلوط کرده و روزی دو بار به‌صورت روغن‌مالی، زانوهای خود را ماساژ دهید.

-روغن بادام تلخ: ماساژ دادن آرام با این روغن، گردش خون را تقویت کرده و دردهای ناشی از زانو را تسکین می‌بخشد.

-روغن نارگیل: زانوهای خود را با این روغن ماساژ دهید. این کار را تا بهبودی کامل ادامه دهید تا معجزه‌ی آن را ببینید.

-روغن‌زیتون: ماده‌ی موجود در این روغن به نام الیوکانتل دردهای زانوی شمارا تسکین می‌دهد. استفاده از این روغن به‌تنهایی و یا در کنار سایر گیاهان، باعث التیام دردهای استخوانی شما می‌شود.

-نمک سولفات منیزیوم: خاصیت آرام‌بخشی منیزیوم به کاهش تورم و درد شما کمک بسزایی می‌کند. برای درمان و نتیجه‌گیری سریع دستور زیر را اجرا کنید:

نصف فنجان از نمک سولفات را در وان آب داغ ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه پای خود را در آن ماساژ دهید. این کار را چند بار در هفته اجرا کنید.

توجه به این نکته ضروری است که افرادی که دچار مشکل قلبی، فشارخون و دیابت هستند منع مصرف دارند.

ترکیب لیمو و کنجد: یک لیمو را به قطعات کوچک برش داده و در یک دستمال نخی بپیچید. در ادامه آن را به روغن کنجد آغشته کنید. سپس هرروز به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر روی محل درد زانو بگذارید. اسیدسیتریک موجود در لیمو، منجر به کاهش دردهای مفصلی ازجمله زانودرد می‌شود. شما می‌توانید روغن کنجد را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی خریداری کنید.

روغن خردل: ماساژ دادن با روغن‌های طبیعی منجر به گردش خون و درنتیجه رفع درد می‌شود. برای کاهش درد زانوی خود روغن خردل را امتحان کنید. برای این منظور کافی است دو قاشق غذاخوری روغن خردل را داغ‌کرده و یک حبه سیر خورد شده را در این روغن تف دهید. سپس روغن حاصله را صاف‌کرده و محل درد خود را با آن ماساژ دهید. سپس زانوی خود را با دستمالی بسته و با حوله‌‌ای گرم نگه‌دارید. این کار را دو بار در روز به مدت دو هفته انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

-روغن اکالیپتوس: خاصیت تسکین‌دهندگی روغن اکالیپتوس برای بهبود دردهای مفصلی شما ازجمله زانودرد مؤثر است. شما می‌توانید این روغن را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی تهیه کنید. برای مصرف این روغن به‌منظور کاهش دردهای مفصلی به‌صورت زیر عمل کنید:

۵ تا ۷ قطره روغن اکالیپتوس را با مقداری روغن نعناع مخلوط‌کنید. سپس به این محلول مقداری روغن‌زیتون اضافه کنید. سپس محل درد زانوی خود را با این روغن ماساژ دهید به‌طوری‌که روغن کاملاً جذب پوست شما شود.

روغن چهل گیاه: برای کاهش دردهای مفصلی ازجمله زانودرد، از معجزه‌ی روغن چهل گیاه بهره ببرید. این روغن شگفت‌انگیز مخلوطی از عصاره‌ی گیاهانی نظیر رزماری در کنار دارچین، فلفل قرمز، هندوانه ابوجهل، میخک، شاه‌تره، فلوس، باریجه و همچنین زنجبیل می‌باشد. همچنین روغن هسته انگور، بابونه، اسطوخودوس (استوقدوس) روغن کوهان شتر، سقز، روغن ببر، روغن‌زیتون و شترمرغ، روغن نارگیل و چندین مورد دیگر از ترکیبات این روغن معجزه‌گر می‌باشد. شما می‌توانید این روغن را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

زغال‌اخته: یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای تسکین دردهای زانو استفاده از دانه‌های زغال‌اخته می‌باشد. به این منظور به‌صورت زیر عمل کنید:

-یک قاشق چای‌خوری از دانه‌های زغال‌اخته را به مدت یک شبانه‌روز در آب خیس کنید. سپس صبح دانه‌ها را خارج کرده و میل کنید. انجام این کار به مدت یک یا دو بار در هفته مناسب است.

-۲ قاشق چای‌خوری پودر دانه‌های زغال‌اخته را با مقداری آب ترکیب کرده تا به‌صورت خمیر درآید. سپس این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه، بر محل درد قرار دهید. انجام این کار به‌اندازه دو بار در طول هفته سفارش شده است.

-ترکیب شیر گرم، آرد گندم، روغن کرچک و زردچوبه: اگر دچار زانودرد هستید، این موارد را مخلوط کرده و بر روی زانوی خود قرار دهید.

سنجد: مصرف پودر سنجد به همراه شیر کم‌چرب برای جلوگیری و کاهش دردهای مفصلی بسیار مفید است. به این خاطر که املاح و عناصر موجود در این میوه، یک درمانگر قوی برای تسکین و درمان دردهای مفصلی است. برای مصرف کافی است دستورات زیر را اجرا کنید:

– ۲ قاشق مرباخوری پودر سنجد + ۱ قاشق پودر سویای بوداده + یک قاشق مرباخوری عسل+ یک لیوان شیر کم‌چرب را باهم ترکیب کرده و هرروز صبح نیم ساعت قبل از ناشتا مصرف کنید.

-۵۰ گرم پودر سنجد + ۵۰ گرم هسته تمبر هندی آسیاب شده + ۱۰۰ گرم عسل را با هم مخلوط کرده و میل کنید.

توجه به این نکته ضروری است که حتماً پودر سنجد را از مراکز معتبر خریداری کنید. ما در فروشگاه کاکوتی، امکان سفارش اینترنتی پودر سنجد را برای شما فراهم کرده‌ایم.

-ترکیب دارچین و روغن‌زیتون: برای کاهش دردهای استخوانی خود ازجمله زانودرد، ضماد زیر را بر روی محل درد بمالید:

یک قاشق غذاخوری پودر دارچین + دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون بودار + یک قاشق عسل + یک قاشق مرباخوری زردچوبه را باهم مخلوط‌کنید. ضماد را در محل درد گذاشته و روی آن را با پارچه‌ای تمیز ببندید. این کار را تا یک ماه ادامه دهید تا اثر شگفت‌انگیز درمانی آن را ببینید.

دانه‌های زنیان: خواص ضدالتهابی دانه‌های زنیان زانودرد شمارا التیام می‌بخشد. برای استفاده از خواص این دانه‌ها جهت درمان، به‌صورت زیر عمل کنید:

-یک قاشق چای‌خوری دانه‌ی زنیان را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. هرروز به مدت چند بار این محلول را میل کنید.

-روغن زنیان رومی را بر روی محل درد خود قرار داده و ماساژ دهید. با این کار درد زانوی شما بهبود می‌یابد. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا اثر شگفت‌انگیز آن را ببینید.

شما می‌توانید این روغن را به‌صورت اصل از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

-برگ قاصدک: برگ قاصدک خواص ضدالتهابی دارد؛ بنابراین برای درمان درد مفاصل شما بسیار کمک‌کننده است. این برگ را هم به‌صورت دم‌نوش و هم با اضافه کردن به آب‌میوه‌ها می‌توانید استفاده کنید. بدین‌صورت که:

-برگ‌های قاصدک را شسته و در یک قابلمه بجوشانید. سپس ۵ دقیقه به‌آرامی حرارت دهید. درنهایت آن را صاف‌کرده و بنوشید. برای طعم‌دار شدن می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید. این دم‌نوش را روزی یک تا دومرتبه بنوشید.

سخن نهایی

رعایت دستورات غذایی و دارویی در کنار استفاده از این روش‌های سنتی برای درمان شما بسیار مؤثر است. موارد ذکرشده در بالا هیچ‌گونه عوارضی ندارد، مگر اینکه مبتلابه بیماری خاص و یا در حال مصرف دارویی خاص هستید که در این صورت برای استفاده از موارد بالا، پزشک طب سنتی خود را در جریان بگذارید. همچنین در صورت مزمن بودن درد زانو، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ که گاهی برای درمان حتی نیاز به عمل جراحی نیز می‌باشد.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.