خانه دسته‌بندی نشده صاف کردن مو با روش‌های طب سنتی

صاف کردن مو با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
صاف کردن مو با مواد طبیعی

یکی از مسائل ناراحت کننده‌ای که می‌تواند شما را در منزل یا هنگام بیرون رفتن از منزل شما را اذیت کند موهای وز و نامرتب است که اکثریت ما  با این مورد دست و پنجه نرم می‌کنیم. عوامل زیادی باعث وزی مو می‌شود که خشکی و آسیب از جمله از این عوامل هستند.

برای صاف کردن موها از اواخر قرن نوزدهم از اتو استفاده می‌شد اما مرتب کردن و صاف کردن مرتب مو با این روش باعث آسیب رساندن به مو از جمله خشکی، کدر و ضعیف شدن ریشه و ساقه مو می‌شود.

امروزه در سالن‌های آرایشی با استفاده از روشهای شیمیایی به صاف کردن مو می‌پردازند، این روش آسان و سریعی است اما علاوه بر هزینه بالایش به مرور باعث آسیب رساندن به مو می‌شود.

عواملی که باعث فر و وز شدن موها می‌شوند:

نداشتن رطوبت کافی، کمبود آب بدن، فرکردن موها، استفاده از شامپوهای قوی، شانه نکردن موها قبل از دوش گرفتن، رنگ کردن مداوم، استفاده مکرر از اتو و سشوار، آلودگی، آب وهوا و استرس

روشهای مختلفی برای صاف کردن و رفع وز مو وجود دارد اما ما در این مقاله به معرفی روشهای خانگی و طبیعی می‌پردازیم که بدون هیچ عوارض جانبی شاهد موی زیبا و صاف خود شوید. پس ما را در این مقاله همراهی نمایید. امیدواریم که مطالب ما مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرارگیرد.

عسل

یکی از راههای طبیعی و خانگی برای رفع وز مو و صاف کردن آن، استفاده از عسل است. عسل باعث می‌شود که مو رطوبت از دست داده‌ی خود را دوباره به دست آورد. عسل دارای موادی است که موها را صاف و براق می‌کند. برای استفاده از این صاف کننده‌ی موی طبیعی به این صورت عمل کنید که به مقداری عسل، آب اضافه کنید تا رقیق شود و سپس آن را به موهایتان بمالید وبه خوبی ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت باقی بماند و سپس با آب وشامپو موهایتان را شستشو دهید و آنگاه از یک نرم کننده‌ی مناسب استفاده کنید. انجام مرتب و منظم از این ماسک مو باعث اثرات نتایج بخش خواهد شد.

روغن نارگیل و روغن ویتامین E

یکی از روشهای بسیار مناسب برای رفع وز مو و صاف شدن آن، استفاده از ترکیب روغن نارگیل و روغن ویتامین E است. این ترکیب خشکی مو را از بین می‌برد و با رطوبت بخشی عمقی به پوست باعث نرمی و لطافت موهای شما خواهد شد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که روغن ویتامین E را با روغن نارگیل به نسبت یک به چهار مخلوط کنید و در یک ظرف دردار نگهداری کنید. این روغن را به مقداری که کفایت می‌کند به موهایتان و کف سرتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بگذارید چهل‌وپنج دقیقه باقی بماند و سپس با آب و شامپو شستشو دهید. استفاده دو بار در هفته از این روش باعث رفع وزی و صافی موهایتان خواهد شد.

ترکیب موز و عسل

یکی از ترکیبهای مناسب خانگی و طبیعی برای رفع وز و صاف شدن موها، ترکیب موز و عسل است. این ماسک درخشش صافی و لطافت را به موها می‌دهد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که یک عدد موز را له کنید و عسل را به آن اضافه کنید و در صورت دلخواه می‌توانید کمی به آن روغن نارگیل نیز بیفزایید و به خوبی هم بزنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود و سپس آن را روی موهایتان بمالید و بگذارید نیم ساعت باقی بماند و سپس با آب وشامپو بشویید و در آخر از یک نرم کننده‌ی مناسب استفاده کنید. برای مویی که بیش از اندازه وز و خشک است استفاده‌ی یکبار در هفته از این ماسک روشی مناسب و نتیجه بخش است.

روغن بادام و تخم‌مرغ

یکی دیگر از روشهای طبیعی و خانگی برای رفع وز و صاف شدن موها، استفاده از ترکیب روغن بادام و تخم‌مرغ است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که یک عدد تخم مرغ را با مقداری روغن بادام مخلوط و به خوبی هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. پس از تقسیم بندی موها این ترکیب را به موها و کف سرتان بمالید و اجازه دهید به مدت چهل دقیقه باقی بماند و سپس با شامپو بشویید و از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. سعی کنید از شامپویی استفاده کنید که بدون سولفات باشد. این روش طبیعی و خانگی را یک بار در هفته تکرارکنید تا شاهد موهای صاف و درخشان خود شوید.

ماسک آووکادو و ماست

یکی دیگر از ماسکهای طبیعی و خانگی که برای صاف شدن موها از آن استفاده می‌شود، ماسک آووکادو و ماست است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که آووکادو رسیده را ببرید و هسته را از آن جدا کنید و یک فنجان ماست به آن اضافه کنید و به خوبی این مواد را بکوبید تا آووکادو له شود و به صورت خمیر درآید و سپس این ماسک را روی موها مالیده و بگذارید به مدت چهل تا چهل وپنج دقیقه باقی بماند. پس از این مدت زمان با شامپو شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید یک تا دو مرتبه در هفته استفاده کنید. این ماسک شامل ویتامین بی و ای است و به سلامت و تغذیه مو کمک شایانی می‌کند.

ماسک جو و آلوئه‌ورا

یکی دیگر از ماسکهایی که برای صاف شدن و رفع وز مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماسک جو و آلوئه‌ورا است. جو باعث تقویت ورطوبت دهی به موها می‌شود، آلوئه‌ورا نیز یک نرم‌کننده‌ی بسیار عالی است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که ژل یک عدد آلو‌ئه‌ورا را داخل یک ظرف بریزید و به آن دو قاشق سوپ‌خوری جو اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به صورت خمیر یکنواختی در‌آید و سپس خمیر حاصل شده را به موها و کف سر بمالید و به خوبی ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب و شامپو شستشو دهید. این ماسک را در هفته دو مرتبه استفاده نمایید تا شاهد نتایج اثربخش آن شوید.

یاسمن و روغن زیتون

یکی دیگر از ترکیبات موثر که به صورت خانگی و طبیعی برای رفع وز مو و صاف شدن آن کمک شایانی می‌کند، ترکیب یاسمن و روغن زیتون است. برای تهیه و استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری نرم کننده طبیعی، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و پنج تا شش قطره روغن یاسمن را با یکدیگر مخلوط وبه خوبی هم بزنید تا ترکیب یکنواختی ایجاد شود. این ترکیب را در حمام پس از شستن موها با شامپو بزنید و بگذارید به مدت بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید و پس از آن از نرم کننده‌ی مناسب استفاده نمایید. انجام مکرر این روش نتایج دلخواه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سرکه‌سیب و آب

یکی دیگر از روشهای موثر خانگی و طبیعی برای صاف کردن و همچنین از بین بردن شوره‌سر مو، استفاده از ترکیب سرکه‌سیب و آب است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق سوپ‌خوری سرکه‌سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید وپس از شستن موهایتان با شامپو آن را به موها و کف سرتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. با انجام مرتب این روش شاهد موهای صاف و زیبای خود خواهید شد.

آرد برنج و تخم‌مرغ

استفاده از ترکیب آردبرنج و تخم‌مرغ یکی از روشهای بسیار مناسب برای صاف کردن مو است. تخم‌مرغ یکی از مواد مغذی مو است که در اکثر ماسکهای مو وجود دارد و باعث قوی شدن و لطافت آن می‌شود و ترکیب آن با آرد‌برنج باعث صافی مو می‌گردد زیرا چربی‌های اضافه مو را می‌گیرد و از شکنندگی مو نیز می‌کاهد. برای استفاده از این روش یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با سه قاشق غذاخوری آردبرنج مخلوط کنید و آن را روی موهایتان بمالید و شانه بزنید تا مواد به همه قسمتهای مو برسد و سپس بگذارید به مدت یک ساعت باقی بماند و با آب سرد و شامپو بشویید. این روش را نیز می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.  

مایونز و روغن بادام

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای صاف شدن موها و رفع وز آن، استفاده از ماسک مایونز و روغن بادام است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که مقدار یک چهارم فنجان مایونز را با یک سوم فنجان روغن بادام و یک تا دو عدد تخم‌مرغ ( بستگی به بلندی مو دارد) را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا یکنواخت شوند و آنگاه آنرا به کف سر و موهای خود بمالید و بگذارید نیم ساعت باقی بماند و در این حین از یک کلاه استفاده کنید و پس از گذشت این مدت زمان آن را با شامپو بشویید و از یک نرم کننده مناسب استفاده نمایید. این ماسک را در هفته دو مرتبه تکرار کنید تا شاهد موهای صاف و زیبای خود شوید.

عسل و لیمو

یکی دیگر از ماسکهای خانگی و طبیعی بای رفع وز مو، استفاده از عسل به همراه لیمو است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و به آن یک فنجان آب اضافه کنید و این ترکیب را به کف سر و موهای خود بمالید و به مدت ده دقیقه به خوبی ماساژ دهید و پس از گذشت این زمان با آب ولرم و شامپو بشویید. این ماسک را در هفته دو بار استفاده کنید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

عسل وماست

ماسک عسل وماست نیز روش طبیعی و خانگی دیگری برای صاف کردن و رفع وز مو است. ماست یک نرم کننده طبیعی است و عسل نیز باعث رطوبت دهی به مو می‌شود و ترکیب این دو مواد باعث صافی و درخشان شدن موها می‌شود. برای تهیه این ماسک مقدار دو تا سه قاشق ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط وبه خوبی هم بزنید تا ترکیب یکنواختی به دست آید و آنگاه را به کف سر و موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهید و بگذارید به مدت نیم ساعت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. انجام مکرر و مرتب از این ماسک نتایج دلخواه را برای شما ایجاد خواهد کرد.

شیرنارگیل

یکی از راههای خانگی و طبیعی برای رفع وز و صاف شدن موها، استفاده از شیرنارگیل است. نارگیل موهای آسیب دیده را بهبود و باعث درخشان ونرم شدن آنها می‌شود. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقدار دو تا سه قاشق غذاخوری از شیر نارگیل را در ظرفی بریزید و بگذارید کمی گرم شود و سپس آن را به موهایتان بمالید و بگذارید سی دقیقه باقی بماند و سپس با شامپو بشویید و از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. این روش را در هفته دو بار تکرار نمایید تا شاهد موهای زیبا و نتایج دلخواه خود شوید.

روغن آرگان

یکی از روغنهای بسیار مفید به جهت صاف شدن و رفع وز مو، روغن آرگان است. روغن آرگان به دلیل داشتن مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده باعث ترمیم و درمان موهای آسیب دیده می‌شود. برای استفاده از این روش مقداری از روغن آرگان را به کف سر و موهایتان مالیده و ماساژ دهید و پس از یک ساعت موهایتان را بشویید.

روغن جوجوبا

یکی دیگر از روغن‌های مفید برای صاف شدن مو، روغن جوجوبا است. این روغن برای کسانی که دارای موهای ترکیبی هستند یعنی کسانی که در ریشه چرب و در انتهای مو خشک هستند، بسیار مناسب است. این روغن مقدار اضافی چربی تولید شده را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روغن نیز به مقدار لازم آن را به کف سر و موهایتان مالیده و به خوبی ماساژ دهید تا جذب آن شود و بگذارید به مدت یک ساعت باقی بماند و پس از گذشت این زمان با آب نیمه‌گرم و شامپو شستشو دهید واز یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. از این روغن می‌توانید قبل از رفتن به حمام استفاده کنید و شاد اثرات نتایج بخش آن شوید.

روغن زیتون

یکی دیگر از روغن‌های مفید برای استفاده طبیعی و خانگی صاف شدن موها، روغن پرخاصیت زیتون است. این روغن یک نرم کننده طبیعی است و باعث رطوبت دهی به موها می‌شود. روغن زیتون برای افرادی که دچار شوره سر هستند نیز بسیار مفید است. برای استفاده از این روغن هم می‌توانید به تنهایی از آن استفاده کنید و همچنین با روغن‌های دیگر همچون آرگان، نارگیل، بادام و… استفاده کنید به این صورت که به مقدار مساوی از روغن زیتون و روغن‌های دیگر را با یکدیگر مخلوط و آن را به صورت بنماری گرم کنید و به مدت ده الی پانزده دقیقه روی کف سر و موهایتان ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با شامپوی مناسب بشویید و از نرمی و صافی موهایتان لذت ببرید.

 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.