خانه طب سنتی ماسک‌های مناسب پوست چرب با روش‌های طب سنتی

ماسک‌های مناسب پوست چرب با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
ماسکهای مناسب پوست چرب با روش‌های طب سنتی

افرادی که دارای پوست چرب هستند، همیشه از دردسرهای این نوع پوست شکایت دارند. پوست این افراد چرب و براق است و یک لایه چربی روی آن را احاطه کرده است. این افراد بعد از آرایش کردن و استفاده از کرم‌های آرایشی، شاهد چربی زیادی در پوست خود می‌شوند و ظاهر نازیبایی در پوست آنها نمایان می‌شود. افراد دارای پوست چرب مجبور هستند در طول روز یک الی دو مرتبه و یا حتی بیشتر پوست خود را با صابون و یا دیگر شوینده‌ها شستشو دهند.

پوست چرب آلودگی‌ها را بیشتر به خود جذب کرده و باعث مشکلاتی همچون جوش و آکنه می‌شود.

بنابراین اگر شما از آن دسته عزیزانی هستید که دارای پوستی چرب هستید و از مشکلات این نوع پوست خسته‌ شده‌اید و به دنبال راهی برای متعادل کردن پوستتان هستید، به شما توصیه می‌کنیم مطالب این مقاله را مطالعه کنید.

ما در این مقاله سعی بر این داریم که به معرفی بهترین ماسکهای خانگی و طبیعی برای رفع چربی پوست و متعادل کردن آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

ماسک های مناسب پوست چرب

ماسک گلاب، گلیسیرین و لیمو ترش

یکی از ماسکهای مناسب پوست چرب که در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود، ماسک گلاب، گلیسیرین و لیمو ترش است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارتند از: گلاب به مقدار یک قاشق غذاخوری، گلیسیرین به مقدار یک قاشق غذاخوری و آب لیمو ترش به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که در ظرفی تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست تمیز خود که با یک شوینده‌ی مناسب پوست چرب شسته‌اید بمالید و اجازه دهید به مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. آب لیمو خاصیت ضد باکتری دارد و چربی اضافی پوست را می‌گیرد. گلاب به عنوان یک ضد عفونی کننده و پاک کننده‌ی صورت است. وظیفه‌ی آبرسانی به پوست نیز بر عهده‌ی گلیسیرین است. از این ماسک در صورت حساسیت نداشتن به آن می‌توانید یک روز در میان استفاده کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

ماسک موز، آب لیمو ترش و روغن زیتون

اگر شما از آن دسته عزیزانی هستید که پوستی چرب دارید و از مشکلات ناشی از آن رنج می‌برید، توصیه طب سنتی به شما این است که از ماسک موز، آب لیمو ترش و روغن زیتون استفاده کنید. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: موز یک عدد، آب لیمو ترش تازه به مقدار ده قطره، روغن زیتون طبیعی به مقدار یک قاشق سوپ خوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که در ظرفی موز را به خوبی له کنید و روغن زیتون و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. این ماسک را روی پوست تمیز خود پوشش دهید و اجازه دهید به مدت یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. موز چربی اضافی پوست را می‌گیرد و آب لیمو در بستن منافذ پوست بسیار کارساز است. از این ماسک هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید و از نتایج آن بهره ببرید.

ماسک زردچوبه و عسل

ماسک زردچوبه و عسل برای رفع چربی اضافی پوست بسیار مناسب است و توصیه طب سنتی به عزیزانی که دارای پوستی چرب هستند این است که از این ماسک دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنند. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: زردچوبه به مقدار یک قاشق غذاخوری و عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک نیز کافیست مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری شکل شوند. خمیر حاصل شده را روی پوست تمیز خود بمالید و اجازه دهید به مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید.

آلوئه‌ورا

یکی از ماسکهایی که کمک شایانی به از بین بردن چربی اضافی پوست می‌کند، ماسک آلوئه‌ورا است. استفاده از این ماسک بسیار راحت و کم هزینه است و در عین حال طروات و زیبایی را به پوست شما هدیه می‌کند. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به یک تکه آلوئه‌ورا نیاز داریم. آن را از وسط برش دهید و روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته‌اید قرار دهید. اجازه دهید ژل روی پوستتان باقی بماند تا خشک شود و سپس با اب سرد شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید به طور روزانه استفاده کنید و شاهد روند تغییرات در پوست خود شوید.

و اما روشی دیگر نیز به این صورت است که یک تکه آلوئه‌ورا را از وسط برش دهید و ژل آن را با قاشق خالی کنید و در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا به صورت مایع درآید. حالا محتوا را در داخل یک ظرف اسپری بریزید و شبها قبل از خواب آن را روی پوست تمیز خود اسپری کنید و صبح پوستتان را بشویید. این روش ساده و در عین حال بسیار سازنده را به کار ببرید و به نتایج مطلوب دست یابید.

ماسک عنبر سائل

ماسک عنبر سائل نیز از ماسکهای شناخته شده‌ی مناسب برای پوست‌های چرب است. این گیاه چربی اضافی پوست را می‌گیرد و کمک به بسته شدن منافذ باز پوست می‌کند. برای استفاده از این روش فقط کافیست این گیاه را روی پوست تمیز خود بمالید. اجازه دهید برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این ماسک برای مدت سه هفته و روزانه دو بار استفاده کنید. پس از گذشت این سه هفته، به یک بار در روز کاهش دهید. اگر از براقیت و چربی بیش از حد پوست خود شاکی و خسته هستید، پیشنهاد طب سنتی به شما عزیزان این است که حتما از این روش درمان خانگی استفاده کنید.  

روغن اسطوخودوس و شکوفه پرتقال

از روغن‌های مفید برای کنترل چربی پوست چرب، ترکیب روغن اسطوخودوس و شکوفه پرتقال است. برای استفاده از این رو به این صورت عمل کنید که در شیشه‌ای به طور مساوی از هر دو روغن بریزید و به عنوان تونر و پاک کننده‌ی صورتتان از آن استفاده کنید. شما می‌توانید از این ترکیب هر گاه که احساس چربی اضافی کردید استفاده کنید و از نتایج فوق‌العاده‌ی آن بهره ببرید.

ماسک نعناع فلفلی، مریم گلی و بومادران

از ماسکهای بسیار قوی برای کنترل چربی پوست، ماسک نعناع فلفلی، مریم گلی و بومادران است که در طب سنتی برای عزیزانی که نمی‌توانند چربی بیش از حد پوست خود را کنترل کنند توصیه می‌شود. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: نعناع فلفلی یک قاشق غذاخوری، مریم گلی به مقدار یک قاشق غذاخوری ،بومادران  به مقدار یک قاشق غذاخوری و آب جوش به مقدار یک فنجان. برای تهی این ماسک هر سه گیاه را در ظرفی مخلوط کنید و اب جوش را به آن اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید به مدت بیست الی سی دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت آن را از صافی عبور دهید و یک تکه پنبه را به آن آغشته کنید و روی پوست تمیز خود بمالید و به مدت پنج دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. پس از ماساژ دادن اجازه دهید برای مدت ده الی یک ربع به همین صورت باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید به طور روزانه مصرف کنید و شاهد زیبایی پوست خود شوید. باقی مانده‌ی مواد را در یک ظرف در بسته برای مدت پنج روز می‌توانید نگهداری کنید.

ماسک جو خشک

از دیگر گیاهان انتخابی طب سنتی برای تهیه ماسک خانگی مناسب پوستهای چرب جو است. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: جو خشک به مقدار یک قاشق غذاخوری و عنبر سائل به مقداری به جهت خمیر شدن. برای تهیه مناسک به این صورت عمل کنید که جوها را پودر کنید و به آن عنبر سائل را به آن اضافه کنید که به صورت خمیر درآید. حال خمیر حاصل شده را روی پوست تمیز خود بمالید و با انگشتانتان به صورت دورانی برای مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن اجازه دهید ماسک برای مدت زمان ده دقیقه الی یک ربع باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک به طور مرتب هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید و شاهد نتایج عالی آن باشید.

ماسک سفیده تخم مرغ

پیشنهاد دیگر طب سنتی برای کنترل چربی پوست، استفاده از ماسک خانگی و طبیعی سفیده تخم مرغ است. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: سفیده تخم مرغ یک عدد، عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک قاشق چایخوری و آرد گندم به اندازه‌ای که ماسک به صورت خمیر درآید. برای تهیه ماسک ابتدا سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و آنقدر آن را هم بزنید تا به صورت خامه درآید حالا به آن عسل را اضافه کنید و در آخر آرد. آرد را تا قدری بریزد تا خمیری شکل شود. خمیر حاصل را روی پوست تمیز خود پوشش دهید و بگذارید برای مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک در صورت نداشتن حساسیت پوستی می‎‌توانید یک روز در میان و یا هر روز استفاده کنید.

ماسک آب لیمو

به دلیل وجود اسید سیتریک در آب لیمو، کاهش اضافی پوست در اثر مصرف آن کاهش می‌یابد. بنابراین اگر به دنبال روشی خانگی برای خلاص شدن از دست چربی اضافی و بیش از اندازه‌ی پوستتان هستید از ماسک آب لیمو استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: آب لیموی طبیعی به مقدار یک قاشق غذاخوری، سیب له شده به مقدار یک قاشق غذاخوری و یک قاشق چایخوری گیاهان خشک مانند نعناع، اسطوخودوس و یا مریم گلی. برای تهیه این ماسک تمامی مواد در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و آنها را روی پوست تمیز خود پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو کنید. از این ماسک می‌توانید دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید.

ماسک حیرت انگیز انبه

اگر شما از آن دسته عزیزانی هستید که از چربی بیش از حد پوستتان کلافه شده‌اید و راههای زیادی را امتحان کرده‌اید اما تا به حال نتیجه ای دریافت نکرده‌اید، طب سنتی به شما توصیه می‌کند از ماسک انبه استفاده کنید. به این صورت عمل کنید که مقداری از انبه را در ظرفی بریزید و آن را به خوبی له کنید تا یکدست شود. حالا آن را روی پوست تمیز خود بمالید و پس از آنکه روی پوستتان خشک شد با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید به طور روزانه استفاده کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. این ماسک مانفذ باز پوست را پاکسازی و چربی اضافی پوست را می‌گیرد و در آخر پوستی لطیف و زیبا را به شما عزیزان هدیه می‌دهد.

ماسک خاک رس

برای تهیه این ماسک خانگی و طبیعی به مواد زیر نیاز داریم: خاک رس به مقدار یک قاشق غذاخوری، عنبر سائل به مقدار یک قاشق غذاخوری و روغن سرو و روغن لیمو به مقدار چند قطره. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که در ظرفی تمامی مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا یکدست شوند و سپس آن را روی پوست تمیز خود پوشش دهید. پس از آنکه ماسک برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه روی پوستتان باقی ماند با آب سرد بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک سرکه سیب

از دیگر ماسکهای بسیار مفید برای کنترل و از بین بردن چربی پوست، ماسک سرکه سیب است. برای تهیه این ماسک به مقداری سرکه سیب و آب نیاز داریم تا سرکه سیب رقیق شود. پس از رقیق کردن سرکه سیب توسط آب آن را با یک تکه پنبه روی صورتتان بمالید و پس از ده الی پانزده دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. این ماسک را یک روز در میان استفاده کنید. در صورتی که پوستتان حساس نیست می‌توانید به طور روزانه مصرف کنید.    

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.