خانه دسته‌بندی نشده پیشگیری از یائستگی زودرس با روش‌های طب سنتی

پیشگیری از یائستگی زودرس با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
پیشگیری از یائستگی زودرس با روش‌های طب سنتی

در سنین بین ۴۸ تا ۵۰ سالگی در خانم‌ها یک فرآیند طبیعی رخ می‌دهد به نام یائستگی. اما گاهی اوقات در سنین پایین تر خانم‌ها دچار توقف عادت ماهیانه می‌شوند که به آن یائستگی زودرس می‌گویند. هر عاملی که در ترشح هورمون‌های زنانه اختلالی به وجود آورد باعث یائستگی زودرس می‌شود مانند بیماری‌های استخوان، خارج کردن تخمدان‌ها و استفاده از بعضی داروها که به علت تحریک غده‌ی هیپوفیز باعث این ناراحتی می‌شوند. البته از سابقه فامیلی و اثر ژنتیک نیز نباید بگذریم.

در چه صورت باید به یائستگی زودرس شک کرد؟

داشتن عادات ماهیانه نامنظم و همراه با فاصله‌های طولانی مدت، قطع ناگهانی عادات ماهیانه و کاهش میل جنسی، گرگرفتگی، به وجود آمدن اختلالات خواب و مشاهده اختلالات خلقی در خانم‌هایی که هنوز به سن یائستگی نرسیده‌اند. در صورت مشاهده‌ی این علائم حتما به پزشک متخصص رجوع کنید زیرا در صورت درمان به موقع، این بیماری قابل درمان است.

برای پیشگیری و برای افرادی که دچار یائستگی زودرس شده‌اند چه مواردی پیشنهاد می‌شود؟

اگر فردی هستید که همواره استرس دارید و این استرس اثرات منفی را برجای می‌گذارد، بنابراین به مدیریت و کنترل استرس خود بپردازید با انجام مدیتیشن، یوگا و آرومااتراپی.
چون تغییرات هورمونی در خانم‌ها علاوه بر ناراحتی‌های جسمانی، مشکلات عاطفی و روحی نیز برایشان ایجاد می‌شود بنابراین حمایت عاطفی دوستان و افراد خانواده کمک شایانی به این افراد خصوصا خانم‌های جوان می‌کند.
می‌دانیم کاهش هورمون استروژن خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان را در خانم‌ها بالا می‌برد، بنابراین خانم‌ها مصرف کلسیم را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهند.
داشتن یک رژیم غذایی متعادل به خانم‌ها کمک بزرگی خواهد کرد که شدت و طول بسیاری از علائم یائستگی را در خود کاهش دهند.
داشتن یک ورزش روزانه منظم به خانم ها کمک شایانی خواهد کرد، ورزش باعث انعطاف پذیری عضلات، کنترل وزن، افزایش و بهبود دستگاه گردش خون و باعث ثبات خلق‌وخو می‌گردد. بنابراین به شما عزیزان توصیه می‌شود پنج روز از هفته را به مدت سی دقیقه به انجام حرکات ورزشی بپردازید.
اگر از آن دسته افراد هستید که سیگار و الکل مصرف می‌کنید در صدد ترک آن باشید زیرا تحقیقات نشان داده است خانم‌هایی که به طور منظم الکل و سیگار مصرف می‌کنند بیشتر از سایرین در معرض این بیماری قرار خواهند گرفت.
برای درمان یائستگی زودرس درمان‌ها و روش‌های سنتی و خانگی نیز وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم وامیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

سویا

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان یائستگی استفاده از گیاه سویا است. تحقیقات نشان داده است که گیاه سویا حاوی مقادیر زیادی فیتواستروژن هستند که به حفظ سلامت قلب و عروق و استخوان‌ها کمک شایانی می‌کند. مصرف این گیاه باعث کاهش علائم یائستگی در دوره‌ی قبل و پیش از آن دارد. بنابراین برای استفاده از این روش درمانی به مصرف این گیاه پرخاصیت در برنامه‌ی غذایی خود بپردازید. با مصرف منظم و مرتب از این گیاه شاهد نتایج اثربخش آن خواهید بود.

دمنوش رازیانه

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای پیشگیری از یائستگی زودرس استفاده از دمنوش گیاه رازیانه است. رازیانه باعث افزایش هورمون‌های زنانه می‌شود و نامنظمی‌های عادات ماهیانه را برطرف می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که در یک لیوان حاوی آب جوش یک قاشق چایخوری دانه رازیانه بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس آن را میل کنید. این دمنوش را روزانه یک تا دو مرتبه مصرف کنید و شاهد تغییرات شگرف آن شوید.

سیب

یکی از میوه‌هایی که برای پیشگیری از یائستگی زودرس به خانم‌ها پیشنهاد می‌شود که استفاده کنند، سیب است. سیب این میوه‌ی لذیذ و خوشمزه را روزانه مصرف کنید و از این بیماری و ناراحتی در امان بمانید.

گیلاس

یکی دیگر از میوه‌هایی که برای پیشگیری از یائستگی زودرس به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم، گیلاس است. از این گیاه در زمان فصل آن کمال استفاده را ببرید و در صورت دلخواه مقداری از آن را در فریزر بسته بندی کنید و در فصولی که این میوه‌ی خوشمزه در دسترس نیست از آن بهره ببرید. بنابراین گیلاس را مصرف کنید و از یائستگی زودرس پیشگیری کنید.

گندم

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای پیشگیری از یائستگی زودرس استفاده از گیاه گندم است. برای استفاده از این روش درمانی می‌توانید گندم را برشته کنید و روزانه از آن استفاده کنید یا در سوپ و غذاهای دیگر از آن استفاده کنید. گندم را در رژیم غذایی خود قرار دهید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

سبزیجات

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای پیشگیری از یائستگی زودرس مصرف سبزیجات تازه است. سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود قرار دهید و از این مشکل و ناراحتی پیشگیری کنید.

لوبیا

یکی دیگر از گیاهانی که مصرف آن برای پیشگیری از یائستگی زودرس به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود، لوبیا است. لوبیا را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید مثلا در خوراک‌ها یا خورشت‌ها استفاده کنید و از یائستگی زودرس در امان باشید.

عدس

استفاده از گیاه عدس نیز یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای پیشگیری از یائستگی زودرس است. برای استفاده از این روش درمانی، خوراک عدسی تهیه کنید و یا در غذاهای دیگر از این گیاه استفاده کنید و شاهد اثرات مفید آن باشید.

یونجه

یکی دیگر از گیاهانی که به صورت خانگی و طبیعی برای پیشگیری از یائستگی زودرس مورد استفاده قرار می‌گیرد، یونجه است. شما می‌توانید یونجه را به طور طبیعی بخورید و یا از دمنوش آن استفاده کنید. برای تهیه دمنوش به این صورت عمل کنید که در ظرفی که حاوی آب در حال جوش است مقداری از گیاه یونجه را بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و از صافی آن را عبور دهید و سپس میل کنید. این دمنوش را به طور مرتب روزانه یک فنجان مصرف کنید تا از دچار شدن به یائستگی زودرس پیشگیری شود.

نخود فرنگی

گیاه دیگری که از آن برای پیشگیری یائستگی زودرس استفاده می‌شود و مصرف آن کمک شایانی به خانم‌هایی که در سنین پایین دچار این مشکل می‌شوند، خواهد کرد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که از نخود فرنگی در رژیم و برنامه غذایی خود مثل انواع سوپ‌ها، سالادها و خوراک‌ها استفاده کنید. با نخود فرنگی از یائستگی زودرس پیشگیری کنید.

زرشک

یکی دیگر از گیاهانی که برای پیشگیری از یائستگی زودرس به شما عزیزان و خانم‌هایی که علائمی از این بیماری را مشاهده کرده‌اند، توصیه می‌کنیم استفاده از گیاه زرشک است. برای استفاده از این گیاه شما می‌توانید آب زرشک را بگیرید و روزانه یک فنجان از آن را بنوشید. همچنین شما می‌توانید از زرشک در غذاهای روزانه خود استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

هویج

گیاه دیگری که برای پیشگیری از یائستگی زودرس به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم، هویج است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که آب هویج را بگیرید و روزانه یک تا دو فنجان نوش جان کنید. همچنین می‌توانید هویج را به صورت طبیعی یا در خوراک‌ها، سوپ‌ها و دسرها استفاده کنید و از نتایج اثربخش آن بهره ببرید.

گیاه پنج انگشت

یکی دیگر از دمنوش‌هایی که برای پیشگیری از یائستگی زودرس به صورت خانگی و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دمنوش گیاه پنج انگشت است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که در یک لیوان حاوی آب جوش مقداری گیاه پنج انگشت بریزید و دربی روی ظرف بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را به طور مزتب روزانه یک فنجان میل کنید و از یائستگی زودرس پیشگیری کنید.

تخم کرفس

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای کاهش عوارض یائستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تخم کرفس است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از تخم کرفس را در ظرفی که حاوی آب در حال جوش است بریزید و بگذارید روی شعله ملایم کمی بجوشد و سپس از روی حرارت بردارید و پس از عبور دادن از صافی آن را میل کنید. این دمنوش را روزانه یک تا دو فنجان میل کنید و اسپاسم‌ها و دردهای ناشی از یائستگی را کاهش دهید.

تخم شوید

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای کاهش عوارض یائستگی، استفاده از دمنوش تخم شوید است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از تخم شوید را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. این دمنوش را به طور مرتب روزانه یک فنجان مصرف کنید و عوارض ناشی از این مشکل را در خود کاهش دهید.

انیسون

یکی دیگر از گیاهانی که برای کاهش عوارض حاصل از یائستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، انیسون است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه انیسون را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان و عبور دادن آن از صافی، آن را میل کنید. برای کسب نتایج بهتر این دمنوش را روزانه یک فنجان میل کنید.

شیرین بیان

یکی دیگر از دمنوش‌هایی که به صورت خانگی و طبیعی برای کاهش عوارض ناشی از یائستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دمنوش شیرین بیان است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه شیرین بیان را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم کمی بجوشد و سپس از روی حرارت بردارید و پس از عبور دادن از صافی آن را نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه یک تا دو فنجان صبح و عصر میل کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

پونه

یکی دیگر از دمنوش‌های موثر خانگی و طبیعی برای کاهش عوارض ناشی از یائستگی، دمنوش پونه است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از برگهای تازه یا خشک شده‌ی گیاه پونه را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. برای گرفتن نتایج بهتر و مطلوب این دمنوش را دو بار در روز میل کنید و شاهد اثرات مفید آن باشید.

جوشانده گل ساعتی

یکی دیگر از جوشانده‌های بسیار مفید که برای کاهش علائم و گرگرفتگی یائستگی بسیار مناسب است، جوشانه گل ساعتی است. برای تهیه این جوشانده به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه گل ساعتی خشک شده را که از عطاری تهیه کردید را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و پس از گذشت پنج الی ده دقیقه آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. این دمنوش را شب ها پس از شام میل کنید. مصرف مرتب و منظم این دمنوش کمک شایانی به کم شدن عوارض ناشی از این بیماری خواهد کرد.

زالزالک

یکی از دمنوش های دیگر مفید که برای پیشگیری از یائستگی زودرس به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود، دمنوش زالزالک است. این دمنوش را در خانه تهیه کنید و با مصرف منظم و روزانه آن شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

برگ درخت انگور

یکی دیگر از روشهای پیشگیری از یائستگی زودرس، استفاده از دمنوش برگ درخت انگور است که به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم در منزل تهیه و به طور منظم آن را مصرف کنید.

برگ چنار

از دیگر دمنوش‌های مفید خانگی که مصرف آن برای پیشگیری از یائستگی زودرس به شما خانم‌های عزیز پیشنهاد می‌کنیم، دمنوش برگ چنار است. این دمنوش را تهیه و با مصرف روزانه و مرتب آن از این مشکل پیشگیری کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.