خانه طب سنتی چاق شدن صورت به کمک راهکارهای طب سنتی

چاق شدن صورت به کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti

زیبایی صورت ازجمله چاقی صورت، به یکی از دغدغه‌های مهم هر فردی به‌خصوص خانم‌ها تبدیل‌شده است. به این دلیل که لاغری صورت از جذابیت چهره افراد کاسته و باعث بزرگ‌تر نشان دادن بینی صورت نیز می‌شود.

طب سنتی معتقد است که لاغری صورت یا به دلیل ذاتی بودن لاغری فرد و یا به دلیل تغییر در رژیم غذایی افراد است. در این شرایط بهترین و کم ‌ضررترین روش برای زیبایی و توپر نشان دادن صورت، استفاده از روش‌های طبیعی و بی عارضه می‌باشد. ما در فروشگاه اینترنتی کاکوتی چند راهکار طب سنتی برای چاق شدن صورت را آورده‌ایم:

راهکارهای طب سنتی برای چاق کردن صورت

گردش خون مناسب و آب‌رسانی کافی به پوست صورت، ازجمله عواملی است که می‌تواند به چاق شدن صورت شما کمک بسیاری کند. برای این امر می‌توانید از روغن‌ها، ماسک‌ها و برخی مواد غذایی کمک بگیرید تا شمارا به هدف مورد دلخواهتان برساند. در مطلب زیر به برخی از این موارد اشاره‌کرده‌ایم:

۱-روغن‌های چاق‌کننده صورت

روغن زالو: برای چاق کردن صورت خود از روغن زالو استفاده کنید. برای این امر کافی است روزانه گونه‌های خود را با روغن زالو ماساژ دهید و بگذارید به مدت یک ساعت بر روی پوست صورت شما بماند. درصورتی‌که این روغن با پوست شما سازگار بود، مدت‌زمان ماندگاری آن را بر روی پوست خود بیشتر کنید؛ اما اگر بعد از استفاده از روغن زالو صورت شما جوش زد، پس از استفاده سعی کنید با ماسک خیار صورت خود را خنک نگه‌دارید.

روغن بادام شیرین: یکی از راهکارهای طب سنتی برای چاق شدن صورت استفاده موضعی از روغن بادام شیرین می‌باشد. برای این کار کافی است گونه‌های خود را با این روغن ماساژ دهید.

روغن زیتون: اگر صورت لاغری دارید، برای توپر کردن آن صورت خود به‌خصوص گونه‌های خود را با روغن زیتون ناب روغن‌مالی کنید.

روغن خراطین: یکی از بهترین روش‌ها برای چاقی صورت، روغن‌مالی با استفاده از روغن خراطین می‌باشد. این کار با افزایش گردش خون در صورت سبب چاقی آن می‌شود.

روغن کنجد: برای چاق شدن صورت خود از معجزه روغن کنجد استفاده کنید. برای این کار کافی است هر شب گونه‌های خود را به مدت ۴۰ روز ماساژ دهید.

روغن نارگیل: هر شب قبل از خواب، صورت خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. سپس بعد از ۳۰ دقیقه پوست صورت خود را با آب سرد بشویید. این روش سلول‌های پوست صورت شمارا ترمیم کرده و به چاق شدن آن کمک بسیاری می‌کند. کافی است امتحان کنید تا نتیجه آن را عرض یک تا دو هفته ببینید.

ترکیب رازیانه، دارچین و دارالفلفل: ترکیب روغن‌های ذکرشده به مقدار مساوی و ماساژ دورانی صورت با آن، به چاق شدن صورت خانم‌ها کمک بسیاری می‌کند. این روش را روزی یک تا دو بار انجام دهید.

روغن کنجد، دارچین و دارالفلفل: برای چاق شدن صورت آقایان ماساژ صورت با روغن‌های ذکرشده در بالا توصیه‌شده است.

۲-ماسک‌های چاق‌کننده صورت

خیار: یکی از راهکارهای طب سنتی برای چاق کردن صورت به‌صورت طبیعی، استفاده از ماسک خیار می‌باشد. برای این کار کافی است آب خیار را با کمی گلاب ترکیب کرده و بر روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب را که سرشار از آنتی‌اکسیدان طبیعی است، به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

آلوئه‌ورا: یکی از دلایل چاقی صورت، آب‌رسانی مناسب به پوست می‌باشد. ماسک آلوئه‌ورا یک آب‌رسان قوی برای چاق شدن صورت می‌باشد. برای این کار کافی است ژل آلوئه‌ورا را نیم ساعت قبل از حمام بر روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس استحمام کنید.

گل رس: یک آب‌رسان قوی برای صورت، ماسک گل رس می‌باشد که چاقی صورت شمارا به همراه دارد. برای تهیه این ماسک، خاک رس را با گلاب مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید تا به چاقی صورت شما کمک کند.

گلابی: برای چاقی صورت خود از میوه گلابی استفاده کنید. این میوه با ایجاد رطوبت بر روی پوست شما، به چاقی صورت شما کمک بسیاری می‌کند. برای این کار کافی است گلابی را به‌صورت ورقه ورقه بر روی صورت خود قرار دهید.

عسل: برای چاقی صورت خود از معجزه عسل استفاده کنید. استفاده از عسل به‌صورت موضعی، می‌تواند به چاقی صورت شما کمک کند. به این دلیل که عسل جاذب رطوبت بوده و آن را جذب پوست می‌کند. درنتیجه صورت شما چاق‌تر به نظر می‌رسد. همچنین برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید عسل را با شیر یا ماست نیز ترکیب کنید و بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

شیر: یکی از روش‌های طبیعی و بدون عارضه برای پر کردن صورت استفاده از شیر می‌باشد. برای این کار کافی است پوست صورت خود را با مقداری شیر سرد ماساژ دهید. این کار را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید تا رطوبت آن به پوست صورت شما نفوذ کند.

گلاب و گلیسرین: برای توپر کردن صورت به صورت طبیعی، هر شب قبل از خواب ترکیب گلاب و گلیسیرین را به صورت خود بمالید و صبح صورت خود را بشویید. گلاب یک آب‌رسان قوی است که رطوبت صورت شمارا تامین می‌کند.

زغال اخته: یک راهکار طبیعی و بدون عراضه برای چاقی صورت استفاده از ماسک زغال اخته می‎باشد. برای این منظور کافی است دانه‌های زغال اخته را پودر کرده و با آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. سپس آن را بر روی صورت و گونه‌های خود قرار دهید. در نهایت پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

شنبلیله: این بذر قوی با دارا بودن مواد مغذی، گونه‌های شمارا توپرتر کرده و زیبایی را به صورت شما بر می‌گرداند. برای چاق شدن صورت خود با استفاده از بذر شنبلیله کافی است بذر آن را شب‌ها در آب بگذارید. سپس صبح خمیر آن را ساخته و بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از جذب شدن به پوست صورت شما می‌توانید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

۳-خوراکی‌های چاق‌کننده صورت

جوانه گندم: ویتامین‌ها و املاح معدنی نظیر ویتامین A و ویتامین E موجود در جوانه گندم، باعث شادابی و تقویت پوست صورت شما می‌شود؛ بنابراین برای چاق شدن صورت خود می‌توانید دو قاشق جوانه گندم پودر شده را با یک کاسه ماست محلی مخلوط کرده و هفته‌ای ۳ تا ۴ بار به‌صورت عصرانه آن را میل کنید. کافی است امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

آلوبخارا: آلوبخارا سرشار از آنتی‌اکسیدان است و برای پرحجم کردن صورت استفاده می‌شود. خوردن روزانه ۵ عدد آلوبخارا برای چاق کردن صورت توصیه‌شده است.

شیر بادام: یکی از خوراکی‌هایی که در چاقی صورت کمک‌کننده است، خوردن روزانه یک لیوان شیر بادام می‌باشد. برای تهیه شیر بادام، چند بادام را مغز کرده و در آب جوش بریزید. سپس پوست بادام را کنده و با کمی عسل و آب مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به مدت ۴۰ روز نوش جان کنید.

جنسینگ: برای چاقی صورت خود از خواص شگفت‌انگیز جنسینگ استفاده کنید. پیشنهاد طب سنتی به افراد لاغر استفاده از مکمل‌های جنسینگ می‌باشد.

عرق رازیانه: برای چاقی صورت خود از خواص عرق رازیانه استفاده کنید. عرق رازیانه با تأثیر بر روی زیبایی خانم‌ها به خوش‌فرم شدن صورت و اندام آن‌ها کمک بسیاری می‌کند. برای چاق شدن صورت به این شیوه کافی است روزی نصف لیوان از این عرق را مصرف کنید.

توجه به این نکته ضروری است که رازیانه سرشار از هورمون‎های زنانه است؛ بنابراین آقایان از مصرف آن خودداری کنند. همچنین مصرف همیشگی این عرق به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

عسل و جو دوسر: یکی از روش‌های درمانی برای چاقی صورت استفاده از عسل می‌باشد. برای این کار کافی است دستور زیر را در دستور غذایی خود بگنجانید.

یک لیوان شیر، یک قاشق چای‌خوری کره نرم شده، یک قاشق چای‌خوری عسل، ۲ قاشق چای‌خوری پنیر ریز شده و یک قاشق غذاخوری جو دوسر را باهم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را در وعده صبحانه میل کنید.

هویج: هویج یک آب‌رسان قوی است که می‌تواند به چاقی صورت شما کمک بسیاری کند. خوردن هویج در میان وعده‌های غذایی‌تان احساس سیری به شما می‌دهد و مسئولیت آب‌رسانی به سلول‌های پوستی شمارا بر عهده می‌گیرد. این روش را تا یک هفته انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

مغزها: یکی از روش‌های طبیعی برای پر کردن صورت خود استفاده از چهارمغز پسته، بادام، فندق و خرما می‌باشد. در این روش این مغزها را با خرما یا شیره خرما ترکیب کنید تا به‌صورت خمیری درآید. مصرف این خمیر به پرتر به نظر رسیدن صورت شما کمک بسیاری می‌کند. این کار را به مدت ۵ روز ادامه دهید تا نتیجه آن را ببینید.

عرق یونجه: اگر صورت لاغری دارید و به فکر چاق شدن آن هستید، عرق یونجه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای چاق شدن صورت به این روش کافی است روزی یک استکان صبح و نصف استکان عصر از عرق یونجه میل کنید. برای اثرگذاری، بهتر است این کار را تا ۱۴ روز ادامه دهید. سپس ۲ ماه استفاده از آن را متوقف کرده و دوباره به مدت ۱۴ روز آن را مصرف کنید.

توجه به این نکته ضروری است که این عرق شامل هورمون‌های زنانه است؛ بنابراین خوردن آن به آقایان توصیه نمی‌شود.

عرق کاسنی و شنبلیله: در طب سنتی از عرق کاسنی و شنبلیله برای چاق‌کننده صورت استفاده می‌شود. شما می‌توانید این محصول را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

شیر: نوشیدن شیر علاوه بر افزایش سلامتی و استقامت بدن، به چاقی پوست صورت شما نیز کمک بسیاری می‌کند. برای این امر کافی است هر روز دو لیوان شیر کم‌چرب بنوشید.

خاک شیر و تخم شربتی: یکی از راه‌های طبیعی برای پر کردن صورت، مصرف مواد غذایی رطوبت دار نظیر خاک شیر و تخم شربتی می‌باشد. مصرف این مواد می‌تواند به چاقی صورت شما کمک بسیاری کند.

آب: نوشیدن روزانه آب کافی، اثر شگفت‌انگیزی را بر روی پوست صورت شما می‌گذارد. به این دلیل که آب قادر است تا آب میان بافتی سلول‌های صورت شمار را تأمین کرده و به پرحجم نشان دادن صورت شما کمک بسیاری کند.

نکاتی که باعث لاغری صورت می‌شود:

مصرف الکل و دخانیات را به حداقل برسانید. مصرف این مواد باعث آسیب رسیدن به زیبایی پوست شما می‌شود؛ بنابراین برای داشتن پوستی زیبا از مصرف این مواد خودداری کنید.

استرس و خواب ناکافی از جمله دلایلی که صورت شمارا خسته‌تر و چروکیده‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین برای داشتن پوستی زیبا، خواب کافی داشته باشید. همچینین خواب کافی با کاهش چین و چروک پوست صورت شما، شمارا چاق‌تر نشان می‌دهد.

رژیم غذایی نادرست، خوردن انواع فست فودها و غذاهای حاضری علاوه بر مشکلات گوارشی، باعث ایجاد مشکلاتی بر سطح پوست شما می‌شود. توصیه ما به شما خوردن مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. این مواد کمک بسیاری به چاق‌تر نشان دادن صورت شما می‌کند.

استفاده طولانی مدت از مواد آرایشی به پوست شما آسیب می‌رساند. بهتر است استفاده از این مواد را به حداقل رسانده تا پوست شما هوای بیشتری بخورد.

انجام ندادن ورزش صورت می‌تواند به چروک شدن پوست صورت و در نهایت لاغری صورت شما منجر شود. انجام منظم و روزانه ورزش‌های صورت می‌تواند به خوش‌فرم شدن صورت شما کمک بسیاری کند.

نداشتن استحمام کافی از جمله دلایلی است که می‌تواند به پوست صورت شما آسیب برساند.

سخن نهایی

  تزریق ژل و بوتاکس ازجمله روش‌هایی است که امروزه طرفداران زیادی پیداکرده است. این روش‌ها که معمولاً برای پرتر کردن صورت و زیبایی مورداستفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر هزینه‌های هنگفت، اغلب دارای عوارض می‌باشد؛ اما قبل از امتحان کردن این روش‌های خطرناک، توصیه ما در فروشگاه اینترنتی کاکوتی، استفاده از نسخه‌های گیاهی و طبیعی گفته‌شده در بالا می‌باشد. اگرچه این روش‌ها ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد، اما شمارا بدون عارضه و نگرانی به نتیجه می‌رساند. کافی است امتحان کنید تا صورتی پر و زیبایی داشته باشید.

 

پیشنهاد های کاکوتی برای شما :

معجون چاقی

گلاب ممتاز

عرق زیره سیاه

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.