خانه طب سنتی از بین بردن قارچ دست و پا با روش‌های طب سنتی

از بین بردن قارچ دست و پا با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
از بین بردن قارچ دست و پا با روش‌های طب سنتی

یکی از انواع قارچ‌هایی که در بدن بعضی افراد ایجاد می‌شود و احساس ناخوشایندی و ظاهر نازیبایی را در این افراد ایجاد می‌کند، قارچ‌هایی است که در ناحیه‌ی دست و پا ایجاد می‌شود. این قارچ‌ها قرمزی و خارش را ایجاد می‌کند.

برای درمان این نوع قارچ‌ها می‌توان از روش‌های خانگی و طبیعی استفاده نمود. در این مقاله ما به معرفی بهترین روش‌های درمانی قارچ دست و پا می‌پردازیم و امیدواریم مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد. با ما همراه باشید.

بهترین روش‌های درمان خانگی و طبیعی قارچ دست و پا

زردچوبه

یکی از بهترین و موثرترین روش‌هایی که به راحتی و با کمترین هزینه در خانه می‌توانید به درمان قارچ دست و پا بپردازید، استفاده از زردچوبه است. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی و قارچی است و برای درمان قارچ دست و پا بسیار مفید است. برای استفاده از این روش  خانگی ما به این مواد نیاز داریم: پودر زردچوبه به مقدار دو قاشق غذاخوری و روغن ناگیل به مقدار نصف فنجان. برای تهیه به این صورت عمل کنید که در ظرفی دو مواد ذکر شده را بریزید و هم بزنید تا خمیری یکنواخت حاصل شود. خمیر به دست آمده را روی نواحی مورد نظر که دچار این عارضه‌ی پوستی شده است قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش به طور روزانه استفاده نمایید و از نتایج آن بهره لازم را ببرید.

لازم به ذکر است استفاده از زردچوبه باعث زردی پوست می‌گردد که این جای نگرانی نیست، زیرا بعد از چندبار شستن از بین می‌رود.

سرکه سیب

روش خانگی و طبیعی دیگری که به شما عزیزان برای درمان قارچ دست و پا توصیه می‌کنیم، استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب دارای خاصیت ضد قارچی بوده و به درمان هر چه زودتر قارچ و کم شدن خارش کمک شایانی می‌کند.

برای استفاده از این روش ما به مقداری سرکه سیب طبیعی و تکه‌ای پنبه نیاز داریم. برای استفاده نیز به این صورت عمل کنید که پنبه را در سرکه سیب آغشته کنید و آن را روی نواحی مورد نظر که قبلا با شوینده‌ی مناسب شسته و خشک کرده‌اید بمالید و اجازه دهید برای مدت یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش ساده و در عین حال مفید و کارآمد روزانه سه مرتبه استفاده کنید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

روغن نارگیل

از روغن‌های بسیار مفید برای از بین بردن قارچ‌های دست و پا، روغن نارگیل است. این روغن برای از بین بردن قارچ‌های عفونی ملایم بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش ما به یک الی دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و تکه‌ای پنبه نیاز داریم. برای استفاده نیز پنبه را به روغن نارگیل آغشته کنید و آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش هر شب قبل از خواب استفاده کنید تا پس از گذشت چند هفته نتایج مطلوب آن را شاهد شوید.

روغن مرزنگوش

از دیگر روغن‌های بسیار مفید برای درمان قارچ دست و پا، روغن مرزنگوش است. این روغن دارای مقدار زیادی تیمول و کارواکرول است و وجود این مواد باعث خاصیت ضد قارچی این روغن می‌شوند. برای استفاده از این روش به یک قاشق غذاخوری روغن مرزنگوش و یک قاشق غذاخوری روغن حامل مثل روغن زیتون نیاز داریم. در هنگام مصرف از این روش درمانی ابتدا پوست خود را تمیز کنید و سپس با کمک یک تکه پنبه آن را به نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت چهل و پنج دقیقه الی یک ساعت روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش ساده و در عین حال مفید و سازنده سه بار در روز استفاده نمایید تا بهبودی کامل حاصل شود.

سیر

روش درمان خانگی و طبیعی دیگری که برای رفع قارچ دست و پا به شما عزیزانی که از این عارضه رنج می‌برید توصیه می‌کنیم، استفاده از سیر است. این گیاه پرخاصیت دارای خواص ضد قارچی بوده و به همین دلیل استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش ما به دو الی سه حبه سیر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یا روغن نارگیل نیاز داریم که باید سیر را پوست کنده و سپس له کنید و روغن زیتون و یا روغن نارگیل را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به خود گیرد. خمیر به دست آمده را روی پوست تمیز خود و نواحی که دارای این عارضه‌ی پوستی پوشش دهید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان یک‌ونیم الی دو ساعت روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش درمانی بسیار سازنده و مفید روزی یک الی دو مرتبه استفاده کنید و شاهد روند هر چه زودتر بهبودی خود باشید.

روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای از دیگر گزینه‌های انتخابی طب سنتی برای درمان قارچ دست و پا است. برای استفاده از این روش به پنج الی ده قطره روغن درخت چای و نصف فنجان روغن نارگیل نیاز داریم. به این صورت عمل کنید که دو روغن را با یکدیگر مخلوط کنید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی نقاط مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت یک الی دو ساعت باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. از این روش یک بار در روز استفاده کنید تا شاهد نتایج عالی شوید. لازم به ذکر است که اگر پوستی حساس ندارید می‌توانید از روغن درخت چای به تنهایی استفاده کنید و از روغن دیگری برای رقیق کردن آن استفاده نکنید.

آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا دارای خواص ضد باکتریایی و قارچی است و به همین دلیل گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای درمان قارچ دست و پا است. این گیاه همچنین خارش ناشی از قارچ پوستی را نیز کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که یک عدد برگ آلوئه‌ورا را با چاقو برش دهید و ژل آن را در ظرفی بریزید و آن را پس از تمیز کردن پوست رو نقاط مورد نظر بمالید و اجازه دهید خشک شود و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش درمانی آسان و کم هزینه ولی مفید و کارآمد روزانه دو الی سه مرتبه استفاده کنید و از نتایج آن بهره‌مند شوید.

شیرین بیان

طب سنتی برای درمان قارچ دست و پا به شما عزیزانی که از این عارضه رنج می‌برید، توصیه می‌کند از گیاه شیرین بیان استفاده کنید زیرا این گیاه دارای خواص ضد میکروب و قارچ است. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به شیرین بیان به مقدار هفت الی هشت قاشق غذاخوری و آب به میزان یک فنجان نیاز داریم و به این صورت عمل کنید که شیرین بیان به همراه آب را در ظرفی بریزید و آن را روی شعله‌ی گاز قرار دهید تا به جوش آید. وقتی که به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید با همان دما و گرمای خودش برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه دم بکشد. پس از آنکه مواد سرد شدند، پنبه‌ای را به مواد آغشته کنید و آن را روی نقاط مورد نظر بمالید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش روزانه یک الی دو مرتبه استفاده کنید تا شاهد نتایج مطلوب باشید.

چای سیاه

اگر شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که از عارضه‌ی قارچ دست و پا خسته شده‌اید و به دنبال راهی آسان و طبیعی برای رفع آن هستید به این توصیه‌ی طب سنتی توجه کنید. طب سنتی به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند از روشی خانگی و طبیعی چای سبز که بسیار ساده و ارزان و در عین حال مفید و سازنده است، استفاده نمایید. چای سبز به دلیل دارا بودن تانن‌ها، خاصیت ضد قارچی دارد و به درمان خارش و قرمزی ناشی از این مشکل پوستی کمک شایانی می‌کند. برای استفاده از این روش به یک الی دو قاشق غذاخوری چای سیاه طبیعی نیاز داریم که باید آن را دم کنید و پس از دم کشیدن و سرد شدن آن را برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه در یخچال قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان و تمیز کردن پوست خود با شوینده‌ی مناسب، پنبه‌ای را به مواد آغشته کنید و آن را روی نقاطی که دارای این عارضه است بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب نیمه گرم به آرامی شستشو دهید. از این روش روزانه دو الی سه مرتبه استفاده کنید و از نتایج مفید آن بهره ببرید.

برگ زیتون

گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای درمان خانگی و طبیعی قارچ دست و پا، استفاده از برگ درخت زیتون است. این برگ دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است و به همین دلیل برای درمان این بیماری پوستی بسیار مفید است. برای استفاده از این روش ما به تعدادی برگ تازه‌ی درخت زیتون نیاز داریم که پس از شستن آنها را خرد کنید و به آن آب جوش اضافه کنید. محتوا را روی حرارت ملایم گاز بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به آرامی بجوشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. حالا پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و روی نواحی مورد نظر که با شوینده‌‌ای مناسب شسته و خشک کرده‌اید، بمالید و اجازه دهید بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش روزانه دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا نتایج مطلوب هر چه زودتر ایجاد شود.

روشی دیگر به این صورت است که شما عزیزان می‌توانید از دمنوش برگ زیتون استفاده کنید و سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرید و به این طریق با این قارچ پوست مبارزه کنید. برای تهیه دمنوش نیز به این صورت عمل کنید که حدود یک الی دو قاشق غذاخوری برگ خشک درخت زیتون را در لیوانی بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید، دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید برای مدت پنج الی ده دقیقه باقی بماند و دم بکشد و سپس از صافی آن را عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش روزانه دو الی سه فنجان کنید و شاهد نتایج فوق‌العاده‌ی آن باشید.

زغال اخته

استفاده‌ی خانگی و طبیعی زغال اخته نیز به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی برای درمان قارچ دست و پا بسیار مفید است. شما عزیزان برای استفاده از این روش فقط کافیست آب زغال اخته را تهیه و برای مدت سی روز یک لیوان از آن را استفاده کنید. با مصرف روزانه یک لیوان و برای مدت سی روز شاهد نتایج مطلوب خواهید بود.

ماست

ماده‌ی دیگری که دارای خواص ضد قارچی است و برای درمان این عارضه‌ی ناخوشایند بسیار توصیه می‌شود، ماست است. لازم به تذکر است برای درمان قارچ دست و پا، نباید از ماست‌هایی که پروبیوتیک هستند استفاده کنید زیرا به دلیل وجود اسید لاکتیک در این نوع ماست‌ها، قارچ پوستی تشدید می‌شود. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به دو الی سه قاشق غذاخوری ماست نیاز داریم که آن را با کمک یک تکه پنبه روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید بیست الی سی دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم به آرامی شستشو دهید. از این روش روزانه یک الی دو مرتبه استفاده نمایید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که از ترکیب ماست و حنا استفاده کنید. برای این روش ما به یک الی دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری حنا نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل حاصل شود. البته خمیری که خیلی سفت نباشد. حالا خمیر به دست آمده را روی نواحی که دچار این عارضه‌ی پوستی شده است بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش نیز روزانه یک بار به طور مرتب استفاده کنید. ممکن است استفاده از حنا باعث رنگ گرفتن پوست شما شود اما با چند بار شستشو از بین می‌رود.    

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.