خانه دسته‌بندی نشده بوتاکس و کشیدگی پوست صورت با روش‌های طب سنتی

بوتاکس و کشیدگی پوست صورت با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
بوتاکس و کشیدگی پوست صورت با روش‌های طب سنتی

امروزه خانم‌ها و گاهی آقایان برای زیبایی بیشتر صورت خود دست به اعمال  گوناگونی همچون بوتاکس می‌زنند . همانطور که می‌دانیم این کار عارضه‌های جبران ناپذیری را به همراه دارد.به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی بعضی از روشهای طبیعی و گیاهی که در خانه می‌توانید برای کشیدگی پوست صورتتان از آن استفاده کنید، می‌پردازیم. با این روش‌های خانگی خواهید توانست چین و چروک‌های صورتتان را آسان و در عین حال ارزان برطرف کنید. پس با ما همراه باشید.

ماسک اسفناج و کلم پیچ سبز

یکی از روشهای خانگی و طبیعی که برای بوتاکس و یا کشیدگی پوست صورت از آن استفاده می‌شود، ماسک اسفنجان و کلم پیچ سبز است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که مقدار ۲۰۰ گرم از اسفناج و ۲۰۰ گرم کلم پیچ سبز را در یک ظرف بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا بپزد و نرم شود. پس از نرم شدن آن را از روی حرارت بردارید و در مخلوط کن بریزید و به خوبی هم بزنید. حالا وقت آن رسیده که به آن مقدار یک چهارم فنجان روغن زیتون اضافه کنید و دوباره هم بزنید و در آخر به این ترکیب یکنواخت مقدار یک چهارم فنجان خامه ترش بیفزایید و دوباره شروع به همزدن کنید تا خمیر یک دستی به دست آید. ماسک حاصل شده را پس از تمیز کردن پوست صورت و گردنتان استفاده کنید و اجازه دهید به مدت هفت الی هشت دقیقه باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان صورت خود را با آب گرم شستشو دهید و سپس باری دیگر با آب سرد بشویید. این ماسک باعث بسته شدن منافذ پوستتان می‌گردد. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا شاهد پوستی سفت و زیبا شوید. لازم به تذکر است که مابقی ماسک را در یک ظرف دربسته بریزید و آن را در داخل یخچال نگهداری کنید.

این ماسک سرشار از ویتامین E، اسید لاکتیک و لوتئین است که به جوان سازی پوست کمک شایانی خواهد کرد. لازم است که بدانید در هنگام مصرف این ماسک از قرار گرفتن در آفتاب اجتناب کنید زیرا باعث حساسیت پوستی می‌شود.

هویج و سفیده تخم مرغ

از دیگر ماسک‌هایی که خاصیت کشیدگی پوست را دارند و در طب سنتی از آن برای رفع خطوط صورت  استفاده می‌شود، ماسک هویج و سفیده تخم مرغ است. این ترکیب سرشار از آمینواسید، ویتامین و مواد معدنی است که باعث  جوان سازی پوست می‌گردد. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که آب یک عدد هویج را بگیرید و به آن یک عدد سفیده تخم مرغ اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. ماسک آماده است حالا آن را روی پوست تمیز خود بمالید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. برای گرفتن نتایج مطلوب این روش خانگی و طبیعی و در عین حال آسان را سه مرتبه در هفته تکرار کنید.

وازلین، عسل و روغن زیتون

طب سنتی برای رفع چین و چروک پوست و ایجاد کشیدگی در آن به عزیزانی که خواستار این عمل هستند، توصیه می‌کند از ترکیب وازلین، عسل و روغن زیتون استفاده کنند. این ترکیب باعث بهبود بافت‌های آسیب دیده‌ی پوست کمک می‌کند و از افتادگی و شلی زودرس پوست پیشگیری می‌کند. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از وازلین را در ظرفی بریزید و آن را روی حرارت کتری قرار دهید تا ذوب شود. اکنون به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و هم بزنید. حالا وقت آن است به این ترکیب مقدار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و دوباره شروع به هم زدن کنید. این کرم حاصل شده را در دمای اتاق قرار دهید تا جامد شود. از این کرم شب‌ها قبل از خواب استفاده کنید و آن را به پوست خود بزنید و مالش دهید تا جذب پوست شود. انجام مکرر و مرتب این روش طبیعی و خانگی سبب تغییرات شگرفی در پوست شما عزیزان خواهد شد.

پودر کاکائو و روغن زیتون

از ماسک‌های معروفی که در طب سنتی برای کشیدگی و بوتاکس پوست، پیشنهاد می‌شود، ماسک پودر کاکائو و روغن پرخاصیت زیتون است. کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است که از پیری و شل شدگی پوست جلوگیری می‌کند و چربی سالم موجود در روغن زیتون چین و چروک پوست را از بین می‌برد. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از پودر کاکائو را در ظرفی بریزید و به آن دو قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. حالا این ترکیب را روی صورت و گردن تمیز شده‌ی خود ماسک کنید و اجازه دهید به مدت زمان بیست الی سی دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. شما عزیزان خواهید توانست از این ماسک هفته‌ای دو مرتبه استفاده کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

سیب سبز، آلوئه‌ورا و انگور

ترکیب سیب سبز، آلوئه‌ورا و انگور نیز از دیگر ترکیبات موثر دیگری است که برای بوتاکس پوست می‌توانید به صورت خانگی و طبیعی از آن استفاده کنید. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که در یک مخلوط کن مقدار نصف سیب سبز، ۵ حبه انگور و سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا بریزید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. این ترکیب را روی پوست صورت و گردن خود پس از تمیز کردن، ماسک کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت الی چهل دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید و از نتایج مطلوب آن بهره ببرید.   

ترکیب شیر، گلاب و روغن کرچک

ترکیب شیر، گلاب و روغن کرچک نیز از ترکیبات مناسب دیگری که در طب سنتی به صورت خانگی و طبیعی برای بوتاکس و کشیدگی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب پرخاصیت را به این صورت تهیه کنید که در یک ظرف مقدار دو قاشق غذاخوری روغن کرچک بریزید و به آن دو قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید آنگاه به این ترکیب سه قاشق غذاخوری شیر بیفزایید و دوباره هم بزنید. این ترکیب حاصل شده را به وسیله یک تکه پنبه به صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت زمان ده الی یک ربع ساعت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان با آب نیمه گرم شستشو دهید. شما عزیزان این ماسک را خواهید توانست هر شب قبل از خواب استفاده کنید و از نتایج مطلوب آن بهره‌مند شوید. لازم به تذکر است که برای گرفتن تاثیرگذاری هر چه بهتر بایستی این روشهای خانگی و طبیعی را به صورت مکرر انجام دهید.

پودر شیر

در طب سنتی به عزیزانی که خواستار کشیدگی پوست خود هستند، توصیه می‌شود به صورت خانگی و طبیعی از پودر شیر استفاده شود. برای استفاده از این رو خانگی کافیست مقدار دو قاشق غذاخوری عسل را در یک ظرف بریزید و به آن چهار قاشق غذاخوری پودر شیر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید، آنگاه به این ترکیب مقدار دو قاشق غذاخوری آب گرم بیفزایید و دوباره هم بزنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. ترکیب به دست آمده را روی صورت خود ماسک کنید و اجازه دهید به مدت زمان پنج الی ده دقیقه روی پوستتان باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان صورت خود را با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

آناناس

از دیگر گیاهانی که در طب سنتی برای بوتاکس و رفع چین و چروک صورت استفاده می‌شود، آناناس است. برای استفاده از آناناس به این صورت عمل کنید که مقداری از آن را له کنید و روی صورت شسته و تمیز خود ماسک کنید و پس از گذشت ده الی دوزاده دقیقه با آب سرد شستشو دهید. همچنین شما عزیزان خواهید توانست از آب آناناس برای ماساژ صورت خود استفاده کنید. برای انجام ماساژ به این صورت عمل کنید که مقداری از آب آناناس را روی پوست خود بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون در صورتتان می‌شود و چین و چروک را برطرف می‌کند. این ماسک را هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید و شاهد تغییرات شگرف در خود باشید.

روغن نارگیل

از روغن‌هایی که خاصیت سفت کنندگی پوست را دارد و در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود، روغن نارگیل است. روغن نارگیل را هر شب قبل از خواب به صورت خود بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. این روش باعث سفت شدگی و جلوگیری از شل شدگی پوست می‌گردد.

موز

ماسک دیگری که در این زمینه به شما عزیزان استفاده از آن را توصیه می‌کنیم، ماسک موز است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که نصف یک موز را در ظرفی بریزید و آن را با استفاده از یک چنگال له کنید و آن را هم بزنید تا به صورت کرم درآید. حالا این ترکیب یکنواخت را روی صورت و گردن خود که شسته و تمیز کرده‌اید بمالید و اجازه دهید به مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک نیز می‌توانید هفته ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید.

نشاسته ذرت، خامه ترش و آب هویج

از دیگر گزینه‎های انتخابی در طب سنتی به جهت بوتاکس طبیعی و خانگی صورت، ترکیب نشاسته ذرت، خامه ترش و آب هویج است. این مواد را به راحتی می‌توانید تهیه کنید و بوتاکس طبیعی و خانگی را تجربه کنید. برای استفاده از این ترکیب به این صورت عمل کنید که در نیم لیتر آب مقدار یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت بریزید و آن را به خوبی هم بزنید تا نشاسته در آب به خوبی حل شود. حالا این محلول را در ظرفی که حاوی ۱۰۰ میلی لیتر آب جوش است بریزید و اجازه دهید تا روی شعله ملایم بپزد و سفت شود. پس از سفت شدن ترکیب آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود. پس از سرد شدن به آن مقدار یک قاشق غذاخوری خامه ترش اضافه کنید و شروع کنید به هم زدن و در آخر آب هویج به مقدار شش قاشق غذاخوری را به آن بیفزایید و آنقدر هم بزنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. اکنون صورت و گردنتان را بشویید و تمیز کنید و پس از خشک شدن این ترکیب را بر روی پوستتان ماسک کنید. این ماسک باید حدود بیست الی سی دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان با آب گرم شستشو دهید. پس از شستشو از یک کرم مرطوب کننده متناسب با پوست خود استفاده نمایید. این ترکیب حاصل شده را سه روز متوالی مصرف کنید و مابقی آن را در یخچال نگهداری کنید.

ماست، موز و عسل

ترکیب گیاهی دیگری که به صورت خانگی و طبیعی تهیه می‌شود و از آن به عنوان بوتاکس پوست استفاده می‌شود، ترکیب ماست، موز و عسل است. برای تهیه این ترکیب کافیست یک چهارم از یک موز را له کنید تا به صورت خمیری درآید. حالا به آن مقدار یک چهارم فنجان ماست اضافه کنید و خوب هم بزنید و در آخر مقدار یک قاشق غذاخوری عسل را به ترکیب بیفزایید. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و آن را روی پوست تمیز خود به مدت زمان ده الی پانزده دقیقه ماسک کنید. پس از گذشت این مدت زمان صورت خود را با آب سرد شستشو دهید و به آرامی پوست خود را خشک کنید.

سرکه

استفاده از سرکه نیز در طب سنتی به جهت کشیدگی و بوتاکس پوست توصیه می‌گردد. برای استفاده از سرکه به این صورت عمل کنید که ابتدا پوست صورت خود را بشویید و تمیز کنید و حال مقدار دو قاشق غذاخوری از سرکه را در دو فنجان آب حل کنید و به جهت سفت کردن پوست، صورت خود را بشویید. همچنین شما عزیزان خواهید توانست این محلول را به این صورت تهیه کنید: مقدار یک چهارم فنجان سرکه را در یک چهارم فنجان آب حل کنید و آن را روی پوست تمیز خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. این روش را هفته‌ای دو مرتبه تکرار کنید.  

 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.