خانه دسته‌بندی نشده حفظ شادابی و لطافت پوست در فصل پاییز با روش‌های طب سنتی

حفظ شادابی و لطافت پوست در فصل پاییز با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
حفظ شادابی و لطافت پوست در فصل پاییز با روش‌های طب سنتی

با فرا رسیدن فصل پاییز و رو به سردی رفتن هوا، پوست دچار خشکی و التهاب می‌شود. در این میان افرادی که دارای پوستی خشک هستند، بیشتر از دیگران دچار التهاب و ناراحتی‌های پوستی می‌شوند.

برای آنکه زیبایی و شادابی پوستمان را در فصل پاییز از دست ندهیم بهتر است که از ماسک‌ها و آبرسان‌های مناسب پوستمان استفاده نماییم. در این مقاله ما به معرفی بهترین ماسک‌های گیاهی و طبیعی می‌پردازیم که شما عزیزان به راحتی می‌توانید در خانه با کمترین هزینه آنها را تهیه کرده و نهایت استفاده را ببرید.

امیدواریم این مطالب مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. با ما همراه باشید.

بهترین و مناسب‌ترین ماسک‌های گیاهی فصل پاییز

ماسک آووکادو

یکی از برترین ماسک‌های خانگی و طبیعی برای داشتن پوستی زیبا و شاداب در فصل پاییز، ماسک آووکادو است. آووکادو با خاصیت آبرسانی، رطوبت کافی را به پوست شما هدیه می‌کند. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: آووکادو به مقدار یک چهارم عدد، موز به مقدار یک دوم عدد، زرده تخم‌مرغ یک عدد و بلغور جو دوسر به میزان کافی به جهت خمیری شدن ماسک. برای تهیه به این صورت عمل کنید که در ظرفی تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست و خمیری شکل شوند. خمیر حاصل شده را روی پوست تمیز خود که قبلا با شوینده‌ی مناسب پوستتان شسته و خشک کرده‌اید بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک به طور مرتب هفته ای سه الی چهار مرتبه استفاده کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

روشی دیگر نیز به این صورت است که عسل، ماست و آووکادو را با یکدیگر مخلوط و استفاده نمایید. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: نصف یک عدد آووکادو، عسل طبیعی به مقدار دو قاشق غذاخوری و ماست به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه کافیست در ظرفی هر سه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند. حالا این ماسک طبیعی و بسیار فوق‌العاده را روی پوست خود پوشش دهید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک نیز یک روز در میان استفاده نمایید و شاهد روند تغییرات در پوست خود باشید.

روش سوم استفاده از آووکادو، ترکیب عسل، پرتقال، روغن بابونه و آووکادو است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک نیز به این صورت است: آووکادو نصف یک عدد، آب پرتقال به مقدار دو قاشق غذاخوری، عسل طبیعی به مقدار یک قاشق غذاخوری و روغن گیاه بابونه به مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری به جهت رفع خشکی پوست. برای تهیه نیز باید تمامی مواد را با یکدیگر در ظرفی مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. مواد یکدست شده را برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت مدت زمان ذکر شده با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک دو الی سه مرتبه در هفته به طور مرتب استفاده کنید.

ماسک جودوسر، شیر، ریحان، گل میخک، گل بابونه و گلبرگ‌های گل رز

طب سنتی به شما عزیزان توصیه می‌کند با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا در خانه و به طور طبیعی از ماسک جودوسر، شیر، ریحان، گل میخک، گل بابونه و گلبرگ‌های گل رز استفاده نمایید. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: جودوسر به مقدار یک قاشق غذاخوری، شیر پرچرب به مقدار یک الی دو قاشق غداخوری، ریحان خشک شده به مقدار یک قاشق غذاخوری، گل میخک خشک شده به مقدار یک قاشق غذاخوری، گل بابونه به مقدار یک قاشق و نیم و گلبرگ‌های گل رز به مقدار دو قاشق غذاخوری، که بایستی تمامی مواد را در ظرفی بریزید و مقدار یک فنجان آب جوش به آن اضافه کنید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به آرامی به مدت چهار الی پنج دقیقه جوش بخورد. پس از گذشت این مدت زمان ظرف را از روی شعله بردارید و از صافی عبور دهید. پس از آنکه مواد به دمای متعادل رسید، پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و روی پوست تمیز خود پوشش دهید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از ماسک هر شب قبل از خواب استفاده کنید و شاهد نتایج عالی و فوق‌العاده باشید.

ماسک عسل، ماست و موز

اگر شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که با فرا رسیدن فصل پاییز، پوستتان آن طراوت و شادابی همیشگی خود را ندارد و به دنبال استفاده از یک روش مناسب برای رفع این عارضه هستید، پیشنهاد طب سنتی به شما اینست که از ماسک خانگی و طبیعی عسل، ماست به همراه موز رسیده استفاده کنید. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: موز رسیده یک عدد، عسل طبیعی به مقدار یک قاشق غذاخوری و ماست پر چرب به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری. برای تهیه به این صورت عمل کنید که مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و آن را روی پوست تمیز خود قرار دهید. ماسک بایستی برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک دو الی سه بار در هفته استفاده کنید تا نتایج دلخواه و مطلوب حاصل شود.

ماسک روغن نارگیل، سفیده تخم مرغ و جو دوسر

ماسک روغن نارگیل، سفیده تخم مرغ و جو دوسر، یکی دیگر از بهترین ماسک‌های مناسب برای استفاده در فصل پاییز است. این ماسک یک آبرسان عالی برای پوست‌های حساس و خشک است. پس حتما این ماسک را در خانه تهیه و کمال استفاده را از آن ببرید. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از، روغن نارگیل به مقدار یک قاشق چایخوری، سفیده تخم مرغ یک عدد و جودوسر به مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که هر سه مواد را در ظرفی به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست تمیز خود پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. با انجام مرتب این روش خانگی و طبیعی شاهد روند تغییرات و شادابی و زیبایی هر چه بیشتر پوست خود در فصل زیبای پاییز خواهید بود.

ماسک روغن زیتون

ماسک برتر دیگری که در طب سنتی استفاده از آن در فصل پاییز به شما عزیزان توصیه میشود، ماسک روغن زیتون است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: روغن زیتون به مقدار یک قاشق چایخوری، ژل آلوئه ورا به مقدار یک قاشق چایخوری و آووکادو به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که آووکادو را در ظرفی خرد کنید و آن را به صورت قطعات ریز درآورید. حالا روغن زیتون و ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. اکنون ماسک شما آماده است آن را به پوست تمیز خود بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک به طور مرتب یک روز در میان استفاده کنید و از نتایج عالی آن بهره ببرید.

ماسک خیار و گلاب

خیار دارای خواص آبرسانی و گلاب نیز دارای عناصر بسیار مفیدی است که ترکیب این دو مواد و استفاده از آن در فصل زیبای پاییز برای شادابی و زیبایی پوست بسیار عالی میباشد. این ماسک را به طور روزانه تهیه و استفاده کنید و شاهد زیبایی و طراوت هر چه بیشتر پوست خود در فصل پاییز باشید. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک به این صورت است: خیار به مقدار نصف یک عدد و گلاب طبیعی و ارگانیک به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک ما به پوست خیار نیاز داریم که بایستی پوست آن را با استفاده از رنده ریز کنیم. سپس گلاب را به آن اضافه میکنیم. ماسک حیرت انگیز پوست خیار و گلاب آماده است حالا آن را از صافی عبور دهید و پنبه ای را به آن آغشته کنید و روی پوست تمیز خود پوشش دهید و اجازه دهیدبرای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. استفاده مرتب و روزانه یک بار از این ماسک کمک شایانی به روند شادابی و زیبایی پوست شما در فصل پاییز خواهد کرد.

بخور گیاه رزماری

یکی از روش‌های خانگی و طبیعی دیگری که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید شادابی و لطافت پوست خود را در فصل پاییز حفظ کنید، استفاده از بخور گیاه رزماری است. برای استفاده از این روش ما به یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه رزماری خشک شده نیاز داریم که بایستی آن را در ظرف حاوی آب در حال جوش بریزیم. پس از یک الی دو دقیقه جوشیدن، روی سرتان حوله و یا پارچه‌ای قرار دهید و ظرف را زیر صورت خود قرار دهید. این کار را برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه انجام دهید و سپس صورتتان را با آب سرد شستشو دهید. استفاده دو الی سه مرتبه‌ی این روش خانگی در هفته، لطافت و شادابی پوست شما در فصل زیبای پاییز را تامین خواهد کرد.

بخور گیاه اسطوخودوس

بخور مناسب دیگری که به شما عزیزان برای استفاده در فصل پاییز توصیه می‌کنیم، بخور گیاه اسطوخودوس است. برای استفاده از این روش طبیعی و خانگی نیز به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی اسطوخودوس نیاز داریم که بایستی در آب در حال جوش بریزید و مراحل بخور دادن را انجام دهید. از این روش نیز می‌توانید دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید و شاهد روند تغییرات در پوست خود باشید.

بخور گیاه بابونه

استفاده از بخور گیاه بابونه نیز گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای شادابی و لطافت پوست در فصل پاییز است. برای انجام این روش نیز به یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی بابونه نیاز داریم. مراحل بخور دادن گیاه بابونه نیز مشابه بخور دادن گیاهان دیگر ذکر شده است.

بخور برگ گل رز

گل رز دارای خواص آبرسانی و لطافت دهی به پوست می‌باشد، بنابراین استفاده از بخور آن برای حفظ شادابی و زیبایی پوست در فصل پاییز توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش به یک مشت برگ گل رز نیاز داریم. استفاده مرتب در هفته دو الی سه مرتبه از این روش نتایج دلخواه و مطلوب را برای شما عزیزان به ارمغان می‌آورد.

ترکیب ریحان، گل همیشه بهار و بابونه

یکی از ترکیبات موثر و کارآمد برای استفاده‌ی روزانه به جهت حفظ سلامتی و شادابی پوست در فصل پاییز، ترکیب گیاه ریحان، گل همیشه بهار و بابونه است. مقدار مواد مورد نیاز برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این

صورت است: بابونه خشک شده به مقدار یک قاشق غذاخوری، ریحان خشک شده به مقدار یک ونیم قاشق غذاخوری و گل همیشه بهار به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که در ظرفی یک لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. حالا بابونه، ریحان و گل همیشه بهار را در آن بریزید و اجازه دهید برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه رور حرارت ملایم بجوشد. پس از گذشت این مدت زمان ظرف را از روی شعله بردارید و آن را از صافی عبور دهید. پس از سرد شدن آن را در ظرفی بریزید و روی پوست خود اسپری کنید. یا می‌توانید از یک تکه پنبه استفاده کنید و آن را آغشته به مواد کنید و آن را روی پوست خود پوشش دهید. اجازه دهید مواد شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. پس از گذشت دو الی سه هفته استفاده‌ی روزانه از این روش عالی و حیرت انگیز، شاهد تغییرات شگرف در پوست خود خواهید بود. پس حتما این روش را در خانه امتحان کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.