خانه گیاهان دارویی خواص درمانی ناخنک در طب سنتی

خواص درمانی ناخنک در طب سنتی

توسط kakooti

همانطور که از نام گیاه دارویی ناخنک پیداست، به دلیل شباهت آن به سر ناخن و شکل هلالی آن به ناخنک معروف است. این گیاه دارویی معطر میوه‌های پرخاصیتی دارد و برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار مفید است. اگر شما هم می‌خواهید با خواص دارویی ناخنک آشنا شوید، خواندن این مقاله از مجله آنلاین کاکوتی را از دست ندهید.

خواص درمانی ناخنک برای رفع بیماری‌ها

جلوگیری از غلظت خون: یکی از دلایل حملات قلبی، لخته شدن خون و بسته شدن رگ‌های خونی است. برای این منظور می‌توانید از ناخنک استفاده کنید. استفاده از دمنوش این گیاه باعث رقیق شدن خون می‌شود. در نتیجه نفوذپذیری مویرگ‌ها را کمتر می‌کند. علاوه بر این خوردن دمنوش گیاه ناخنک قولنج و گرفتگی عضلانی را از بین می‌برد. در نتیجه اگر در جایی از بدن خود احساس گرفتگی می‌کنید، مصرف دمنوش ناخنک را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

تسکین دردهای عصبی: یکی از خواص درمانی ناخنک کمتر شدن دردهای عصبی است. در واقع مصرف دمنوش این گیاه باعث می‌شود تا اعصاب شما آرام بگیرد. درنتیجه اگر در طول روز دچار اضطراب و استرس شده‌اید، مصرف دمنوش ناخنک به شما کمک می‌کند تا روح و روان شما آرام‌تر شود و خواب راحت‌تری داشته باشید. علاوه بر این مصرف ناخنک سردردهای عصبی شما را از بین می‌برد.

درمان مشکلات قاعدگی: یکی از دلایل عقب افتادن عادت ماهیانه، استرس و فشارهای روانی است. علاوه بر این، عفونت‌ مجاری ادراری ممکن است باعث افزایش دردهای دوران قاعدگی شود. در چنین شرایطی دمنوش ناخنک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر این از دیگر خواص ناخنک، رفع مشکلات یائسگی است. برای این منظور می‌توانید نوشیدن جوشانده ناخنک را امتحان کنید.

جلوگیری از سنگ کلیه: برای جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه، از خواص درمانی ناخنک بهره ببرید. از آنجایی که مصرف این گیاه باعث افزایش ادرار می‌شود، سنگ کلیه را به کلی از بین می‌برد. علاوه بر این با تحرک بیشتر مجاری ادراری از تشکیل سنگ کلیه نیز جلوگیری می‌کند.

اگر سنگ کلیه شما کوچک است، با جوشاندن ناخنک می‌توانید سنگ‌های ریز کلیه و یا مثانه را به کلی از بین ببرید.

درمان بیماری‌ها با جوشانده ناخنک

رفع دردهای مفصلی: اگر دست و پای شما درد می‌کند و یا دچار دردهای مفصلی مانند رماتیسم هستید، روغن ناخنک را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از این روغن را به محل درد خود مالیده و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا رفع درد ادامه دهید. همچنین می‌توانید مقدار دو قاشق از ناخنک را در نصف لیوان عرق دارچین ترکیب کنید. سپس صبر کنید تا خیس بخورد.

حال می‌توانید ضماد ایجاد شده را بر روی نواحی درد خود بگذارید. این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود.

درمان بیماری‌های طحال: یکی از خواص درمانی ناخنک بهبود بیماری طحال است. برای این منظور کافی است تا مقداری از گیاه ناخنک را با افسنطین و یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس آن را بجوشانید. مصرف روزانه دو بار در روز این دمنوش باعث رفع ناراحتی طحال می‌شود.

درمان خلط سینه: برای رفع خلط سینه، دمنوش ناخنک بسیار موثر است. علاوه بر این ناخنک می‌تواند خلط‌های ناشی از بلغم و صفرا را از بین ببرد؛ بنابراین اگر در فصل زمستان، دچار خلط سینه شدید، از مصرف ناخنک غافل نشوید.

زیبایی پوست: نوشیدن دمنوش ناخنک باعث تصفیه خون می‌شود. علاوه بر این مصرف این گیاه جوش و دمل را به کلی از بین می‌برد. برای این منظور کافی است تا پوست صورت خود را با جوشانده این گیاه بشویید. تکرار این کار باعث می‌شود تا پوست شما زیباتر شود.

علاوه بر این می‌توانید مقداری از گیاه ناخنک را با بادیان، بسفایج، آویشن شیرازی و یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس این دمنوش را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. بعد از خنک شدن، دمنوش را از صافی عبور دهید تا صاف شود. سپس پوست صورت خود را با آن شستشو دهید.

رفع بیماری‌ها با دمنوش ناخنک

درمان سردردهای میگرنی: به کمک خواص درمانی ناخنک از شر سردرد و سرگیجه نجات خواهید یافت. برای این منظور کافی است تا مقداری از تخم ناخنک را با گل سرخ و سرکه ترکیب کنید تا به صورت ضماد در بیاید. سپس این ترکیب را بر روی سر خود گذاشته و با روسری سر خود را بپوشانید.

علاوه بر این می‌توانید سر خود با دمکرده این گیاه شستشو دهید. این کار باعث می‌شود تا برای همیشه از ابتلا به برخی بیماری‌های مرتبط با سر مانند آلزایمر و سکته مغزی نجات یابید.

افزایش شیر مادر: یکی از خواص معجزه‌آسای ناخنک، افزایش شیر مادر در دوران بارداری است. علاوه بر این مصرف دمنوش ناخنک باعث پاکسازی کبد می‌شود. در نتیجه با مصرف دمنوش ناخنک توسط مادر، خواص شفابخش این گیاه دارویی وارد شیر مادر می‌شود؛ بنابراین می‌توانید برخی بیماری‌های خاص نوزادان مانند زردی را درمان کند.

افزایش اسپرم: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مصرف گیاه دارویی ناخنک، باعث افزایش اسپرم در مردان می‌شود. برای این منظور کافی است تا دمنوش ناخنک را با عسل و انجیر نوش جان کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی خواص درمانی ناخنک پرداختیم. اگرچه این گیاه دارای خواص دارویی بیشماری است، اما مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک ممکن است صدمات جبران‌ناپیذیری را بر روی سلامتی شما بگذارد. به عنوان مثال مصرف بیش از حد این گیاه ممکن است باعث ایجاد مشکلات گوارشی از جمله استفراغ کند.

بنابراین بهتر است هنگام مصرف همراه با عسل و یا مویز خورده شود. همچنین  اگر بیماری خاصی دارید، بهتر است قبل از مصرف برای درمان بیماری خود با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید نظر خود را زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای خرید اینترنتی روغن ناخنک  اصل و با قیمت مناسب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کاکوتی مراجعه کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.