خانه گیاهان دارویی خواص عرق نسترن در طب سنتی برای درمان بیماری‌ ها

خواص عرق نسترن در طب سنتی برای درمان بیماری‌ ها

توسط kakooti

گل نسترن با خواص دارویی خود، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند بیماری‌های خود مانند اضطراب، استرس، تپش قلب و … را درمان کنند. طبع این گیاه گرم و خشک بوده و سرشار از ویتامین‌های مختلف است. ما در این مقاله از مجله کاکوتی قصد داریم تا شما را با خواص عرق نسترن آشنا کنیم.

با مصرف دمنوش و عرق این گیاه می‌توانید بیماری‌های خود را بدون خوردن داروهای شیمیایی درمان کنید.

خواص عرق نسترن در درمان بیماری‌ها

درمان ناراحتی معده: اگر مدتی است که دچار درد معده شده‌اید و دوست دارید که زودتر از شر آن خلاص شوید، عرق نسترن را امتحان کنید. پزشکان طب سنتی معتقدند که عرق نسترن می‌تواند برای درمان ناراحتی‌های معده مانند زخم معده و درد معده یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد.

از آنجایی که مصرف این عرق گیاهی انقباض ماهیچه‌های معده را از بین می‌برد، در نتیجه می‌تواند با تقویت معده، درد معده شما را به خوبی درمان کند. کافی است یک بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

درمان افسردگی: مشکلات و سختی‌های زندگی، ماشینی شدن زندگی امروزی و سایر مشکلات از این دست از جمله عواملی است که باعث شده است تا بیشتر افراد دچار استرس و نگرانی شوند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که تمایلی به استفاده از قرص‌های شیمایی ضد استرس و اضطراب ندارید و می‌خواهید که به صورت طبیعی مشکل خود را درمان کنید، بهره‌مندی از خواص عرق نسترن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

عرق نسترن حس شادی و طراوت را در شما زنده می‌کند و افسردگی شما را از بین می‌برد. برای این منظور کافی است تا شربت و چای نسترن نوش جان کنید. شما می‌توانید برای مدتی مقدار یک چهارم عرق نسترن را در مقداری آب ترکیب کنید. سپس مقداری عسل به آن اضافه کرده و آن را مصرف کنید.

بعد از مدتی استرس شما به خوبی از بین می‌رود.

فواید عرق گیاه نسترن

درمان بیخوابی: کم خوابی و یا بیخوابی از جمله مشکلاتی است که می‌تواند بعد از مدتی سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما هم شب‌ها به سختی به خواب می‌روید، برای رفع بیخوابی خود، خوردن عرق نسترن را امتحان کنید. این عرق با خواص معجزه آسای خود، با تقویت اعصاب، مشکلات بی‌خوابی شما را رفع می‌کند.

برای این منظور کافی است تا مقداری از عرق نسترن را با آب مخلوط کنید و شب‌ها قبل از خواب نوش جان کنید.

درمان مشکلات اعصاب: یکی از خواص عرق نسترن رفع کسالت و خستگی است. چرا که این گیاه سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. در نتیجه می‌تواند باعث تقویت اعصاب شما شود و از بروز افسردگی جلوگیری کند.

دفع‌کننده سنگ مثانه: یکی از دردناک‌ترین دردها، درد سنگ کلیه و مثانه است. اگر دچار سنگ کلیه و یا مثانه شده‌اید و می‌خواهید که شن‌ریزه‌ها به راحتی دفع شود، عرق نسترن را امتحان کنید. چرا که نوشیدن این عرق کمک می‌کند تا سنگ مثانه و کلیه شما به راحتی و بدون درد دفع شود. برای این منظور می‌توانید از عرق نسترن و یا دم‌کرده میوه‌ی این گیاه استفاده کنید.

تصفیه خون: به کمک خواص معجزه‌آسای عرق نسترن می‌توانید خون خود را تصفیه کنید. برای این منظور می‌توانید دستور زیر را اجرا کنید:

مقدار ۱۰ گرم از میوه نسترن را در آب سرد خیس کنید. بعد از ۳ ساعت به مدت ۵ دقیقه آن را بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس باید ۱۵ دقیقه صبر کنید تا این ترکیب دم بکشد. در نهایت بعد از سرد شدن می‌توانید روزی ۳ فنجان از آن نوش جان کنید.

فواید گیاه نسترن

تقویت کننده قلب: اگر تپش قلب دارید، از خواص عرق نسترن استفاده کنید. به صورت کلی مصرف دمنوش نسترن می‌تواند به تقویت قلب شما کمک بسیاری کند. برای درمان کافی است تا مقداری از گل‌های این گیاه را در آب بجوشانید. بعد از سرد شدن می‌توانید ۳ بار در روز به اندازه یک لیوان از آن مصرف کنید.

پیشگیری از سنگ کلیه: یکی از خواص شفابخش گل نسترن در درمان و پیشگیری از سنگ کلیه است. این ویژگی به خصوص برای کسانی که کلیه‌های سنگ‌سازی دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. برای تهیه عرق از این گل کافی است تا مقدار ۱۵ گرم از میوه‌ی آن را خرد کرده و در یک لیوان آب بریزید تا جوش بیاید. سپس صبر کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. برای پیشگیری از بروز سنگ کلیه می‌توانید این دمنوش را قبل از غذا نوش جان کنید.

کاهش فشار و چربی خون: اگر فشار خون بالایی دارید، برای کاهش آن می‌توانید عرق نسترن به همراه بیدمشک مصرف کنید. مصرف این شربت باعث می‌شود تا فشار و چربی خون شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. در نتیجه خواص عرق نسترن برای بیماران مبتلا به کم‌ خونی و کودکان در حال رشد بسیار مفید و موثر است.

افزایش سیستم ایمنی بدن: شربت عرق نسترن و بیدمشک سرشار از ویتامین A، C و E است. علاوه بر این عرق نسترن خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. در نتیجه مصرف آن به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک بسیار زیادی می‌کند. با افزایش سیستم ایمنی بدن، شما در برابر انواع بیماری‌ها مانند سرطان محافظت خواهید شد.

شادابی پوست و مو: یکی از ویژگی‌های مثبت عرق نسترن کمک به تقویت و شادابی پوست و مو است. این عرق ایجاد چین و چروک‌های پوست صورت را به تاخیر می‌اندازد و به جوان‌سازی صورت کمک بسیاری می‌کند.

مضرات عرق گیاه نسترن

زیاده‌روی در مصرف عرق نسترن همانند سایر عرقیجات ممکن است خطراتی را برای شما ایجاد کند. اگرچه مصرف عادی این عرق هیچ‌گونه مسمویتی برای شما ایجاد نمی‌کند اما مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در دستگاه تنفسی شود.

اگر برای درمان بیماری‌ها خود می‌خواهید از خواص عرق نسترن بهره‌مند شوید، می‌توانید هر روز یک تا دو لیوان از عرق نسترن را نوش جان کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از عرق نسترن را در یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و همراه با عسل مصرف کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی در رابطه با خواص معجزه‌آسای عرق نسترن صحبت کردیم. شما می‌توانید برای درمان انواع بیماری‌ها از آن استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نظر می‌توانید زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.