خانه دسته‌بندی نشده شگفت‌ انگیزترین خواص هلیله زرد که باید آن را بدانید

شگفت‌ انگیزترین خواص هلیله زرد که باید آن را بدانید

توسط kakooti
خواص هلیله زرد

یکی از گیاهان دارویی پرمصرف در طب سنتی هلیله زرد است. خواص هلیله زرد بیشمار بوده و برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار موثر است. اگر شما هم می‌خواهید با خواص درمانی هلیله زرد آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین خواص دارویی هلیله زرد آشنا کنیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

خواص هلیله زرد برای درمان بیماری‌ها

گیاه دارویی هلیله تنها به نوع زرد آن ختم نمی‌شود. بلکه این گیاه دارویی از تنوع بسیار زیادی در طب سنتی برخوردار است. از جمله آنها می‌توان به هلیله سیاه، هلیله هندی، هلیله کابلی، هلیله چینی اشاره کرد. هر کدام از این گیاهان دارویی خواص درمانی مخصوص به خود را دارند. اما خواص مشترک همه‌ی آنها در درمان بیماری مراره و جذام است.

در صورتی که دچار سردرد هستید، مصرف هلیله کابلی می‌تواند مشکل شما را به خوبی رفع کند. علاوه بر این می‌تواند برای تقویت هوش و عقل شما نیز کارساز باشد. هلیله کابلی یک سودابر بوده و برای درمان تب و قولنج بسیار موثر است. هلیله سیاه مانند خواص هلیله زرد از خواص درمانی بیشماری برخوردار است و برای انواع مشکلات مانند تقویت معده، تقویت حافظه و… بسیار مناسب است. برخی از پزشکان طب سنتی معتقد هستند که هلیله سیاه می‌تواند به عنوان یک داروی برای اکسیر جوانی باشد.

تمام گونه‌های هلیله از طبع سرد و خشک برخوردار هستند. اما هلیله زرد در مقایسه با سایر هلیله‌ها از بع گرم‌تری برخوردار است. این گیاه دارویی با خواص بیشمار خود برای درمان بسیاری از بیماری‌ها تجویز می‌شود. اما اگر شما هم می‌خواهید از خواص این گیاه دارویی بهره‌مند شوید، بهتر است حتما زیر نظر پزشک هلیله زرد را مصرف کنید.

هلیله زرد در مقایسه با سایر هلیله‌ها از خواص درمانی بیشماری برخوردار است و به عنوان یک داروی موثر برای درمان برخی از بیماری‌ها به شمار می‌آید. از جمله خواص درمانی هلیله زرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت بینایی با هلیله زرد

یکی از خواص هلیله زرد بهبود بینایی است. اگر شما هم با ضعف بینایی مواجه هستید، برای زیاد شدن نور چشم، درمان مشکلات بینایی و تقویت و بهبود بینایی پیشنهاد می‌کنیم که هلیله زرد مصرف کنید. برای این منظور کافی است تا دستورات زیر را اجرا کنید:

  • مقدار ۱۰ گرم از صبر زرد، مقدار ۱۰ گرم کندر، مقدار ۱۰ گرم هلیله زرد و مقدار ۱۰ گرم گیاه مصطکی را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس بعد از هر وعده غذایی می‌توانید مقدار ۱ گرم از این ترکیب معجزه‌آسا را نوش جان کنید.
  • اگر دچار سستی چشم و یا آبریزش از چشم هستید، هلیله زرد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا این گیاه دارویی ارزشمند را مانند سرمه به داخل چشم خود بکشید.
  • اگر می‌خواهید که بینایی شما نسبت به قبل تقویت شود، پیشنهاد می‌کنیم که روزانه یک عدد هلیله زرد را نوش جان کنید. تکرار این روش باعث می‌شود تا بینایی شما نسبت به قبل بیشتر شود.
  • در صورتی که دچار لکه‌های سفید چشم هستید، خواص هلیله زرد می‌تواند برای درمان شما موثر باشد. برای این منظور کافی است تا مقداری از هلیله زرد را بکوبید. سپس آن را با گلاب مخلوط کنید. ۵ قطره از این ترکیب را به کمک قطره چکان هر صبح و شب داخل چشم خود بچکانید.

برای اجرای دستورالعمل‌های بالا پیشنهاد می‌کنیم که حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید و از هر گونه اقدام خودسرانه جدا جلوگیری کنید.

درمان درد مفاصل به کمک هلیله زرد

اگر از دردهای مفصلی رنج می‌برید و درد زیادی را در آرنج و زانوهای خود تحمل می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از فواید درمانی هلیله زرد بهره‌مند شوید. برای این منظور کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

  • مقدار ۱۰ گرم صبر زرد و یا همان آلوئه‌ورا، مقدار ۱۰ گرم سورنجان و مقدار ۱۰ گرم هلیله زرد را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس مقداری گلاب قاطی آنها بکنید. سپس ترکیب به وجود آمده را به صورت دانه‌های کوچک در آورده و روزی سه عدد از آن را نوش جان کنید. خواص هلیله زرد باعث می‌شود تا برای همیشه از شر دردهای مفاصل خلاص شوید.

درمان تکرر ادرار با هلیله زرد

اگر دچار تکرر ادرار هستید، اجرای دستور زیر به شما کمک می‌کند تا مشکل شما درمان شود:

  • مقدار ۱۰ گرم هلیله سیاه، مقدار ۱۰ گرم هلیله زرد، مقدار ۱۰ گرم قرص کمر، مقدار ۱۰ گرم کندر را با یکدیگر آسیاب کنید. سپس آن را با زرده تخم‌مرغ ترکیب کنید. ترکیب حاصل را بر روی یک پارچه آب ندیده بمالید و آن را به کمر خود ببندید. این کار را به مدت ۳ روز انجام دهید تا مشکل شما به خوبی رفع شود.

تقویت مغز با خاصیت هلیله زرد

برای تقویت مغز و افزایش حافظه، مصرف دانه‌های گیاهی هلیله زرد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مصرف هلیله زرد برای تقویت قوای فکری و مغز بسیار موثر بوده و کمک می‌کند تا حواس پنجگانه شما افزایش پیدا کند. برای این منظور کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

  • مصرف یک عدد هلیله زرد به افزایش حافظه شما کمک بسیاری می‌کند.
  • به کمک خواص هلیله زرد می‌توانید از بروز تومور مغزی جلوگیری کنید. برای این منظور کافی است تا هلیله زرد را به مدت چند ساعت در آب انار خیس بیندازید. سپس آن را نوش جان کنید.

درمان مشکلات کبدی با فواید دارویی هلیله زرد

اگر دچار مشکلات کبدی مانند کبد چرب و هپاتیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص دارویی هلیله زرد بهره‌مند شوید. چرا که مصرف هلیله زرد می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد. برای درمان کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

  • مقدار ۴ مثقال از هلیله زرد را به صورت قطعات کوچک در بیاورید. سپس آن را درون آب در حال جوش بریزید. صبر کنید تا آب خنک شود. بگذارید تا هلیله زرد درون آب جوشیده به مدت ۴۸ ساعت خیس بخورد. بعد از دو روز آب حاصل را از صافی رد کنید و آب آن را نوش جان کنید.

درمان دل پیچه با هلیله زرد

اگر به دنبال یک روش خانگی برای رفع دلپیچه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص هلیله زرد بهره‌مند شوید. برای این منظور کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

  • مقدار ۵ گرم از هلیله زرد را در آب در حال جوش بریزید. سپس صبر کنید تا هلیله به مدت ۲ روز در این آب خیس بخورد. بعد از آن می‌توانید آب آن را نوش جان کنید.

درمان سردرد با مصرف هلیله زرد

اگر سردردهای شما منشا صفراوی دارد، پیشنهاد می‌کنیم که هلیله زرد مصرف کنید. برای درمان کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

  • هر شب مقدار یک گرم از هلیله زرد را نوش جان کنید. تکرار این روش باعث می‌شود تا برای همیشه از شر سردردهای خود خلاص شوید.

رفع سفیدی مو با مصرف هلیله زرد

اگر می‌خواهید که با افزایش سن دچار سفیدی مو نشوید، پیشنهاد می‌کنیم که خواص درمانی هلیله زرد بهره‌مند شوید. برای بهره‌مندی از خواص هلیله زرد جهت جلوگیری از سفیدی مو کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

  • به مدت یک سال هر روز مقدار یک عدد هلیله زرد کوبیده شده را به همراه یک لیوان آب نوش جان کنید. همچنین می‌توانید هر روز مقدار یک عدد از هلیله زرد را درون دهان خود گذاشته و بمکید.

تقویت معده با خوردن هلیله زرد

اگر دچار سستی معده هستید، برای تقویت معده خود هلیله زرد مصرف کنید. به خصوص اگر بعد از هر بار خوردن غذا احساس ترشی در معده خود دارید، مصرف پودر هلیله زرد می‌تواند تاثیرگذار باشد.

کاهش وزن با مصرف هلیله زرد

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید با مصرف هلیله زرد، کاهش وزن در شما اتفاق خواهد افتاد. چرا که این گیاه دارویی با پاکسازی معده و بهبود سیستم هضم میزان متابولیسم طبیعی بدن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این خاصیت صفرابری این گیاه دارویی می‌تواند باعث چربی‌سوزی در بدن شود.

درمان مشکلات پوستی با هلیله زرد

به کمک خواص هلیله زرد می‌توانید برخی از مشکلات پوستی مانند اگزما، جوش، انواع لک، کک و مک، آفتاب‌سوختگی، بثورات پوستی و… را درمان کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که به طور منظم از عصاره این گیاه دارویی برای پوست خود استفاده کنید.

سلامت باروری و جنسی با هلیله زرد

خاصیت ضد التهابی و قابض بودن هلیله زرد به ترشحات واژن کمک می‌کند و می‌تواند قدرت رحم را برای باروری افزایش دهد.

کاهش درد قفسه سینه

تحقیقات طب سنتی نشان می‌دهد که مصرف خوراکی هلیله زرد می‌تواند به بهبود دردهای قفسه سینه کمک بسیار زیادی بکند.

درمان مشکلات نقرس

اگر دچار نقرس هستید، مصرف هلیله زرد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چرا که هلیله زرد ضد نقرس بوده و اسید اوریک شما را پایین می‌آورد.

کاهش کلسترول

اگر به دنبال یک راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول خود هستید، مصرف هلیله زرد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه دارویی با خواص درمانی بسیار خود می‌تواند میزان کلسترول خون شما را پایین بیاورد.

تسکین درد بواسیر

اگر دچار یبوست هستید و از دردهای بواسیر خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص هلیله زرد بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید:

  • مقدار ۱۵ گرم هلیله زرد، مقدار ۱۵ گرم سورنجان و مقدار ۱۵ گرم از صمغ زرد را با یکدیگر ترکیب کرده و آسیاب کنید. مقدار یک گرم از این ترکیب را بعد از هر ناهار و شام مصرف کنید.

سرشار از آنتی‌اکسیدان

این گیاه دارویی پرخاصیت سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند هرگونه رادیکال آزاد را در بدن شما از بین ببرد. در نتیجه مصرف هلیله زرد می‌تواند از بروز انواع سرطان در بدن جلوگیری کند.

مضرات مصرف هلیله زرد

اگرچه خاصیت هلیله زرد بسیار زیاد است، اما مصرف این گیاه دارویی در برخی از شرایط می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که دچار تب هستید، پیشنهاد می‌کنیم از مصرف هلیله زرد جدا خودداری کنید.
  • مصرف هلیله زرد برای زنان باردار و زنان شیرده منع مصرف دارد. در هر صورت اگر قصد دارید تا از خواص هلیله زرد در این دوران بهره‌مند شوید، بهتر است با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.
  • اگر دچار خونریزی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف هلیله زرد جدا خودداری کنید. به خصوص اگر قصد عمل جراحی دارید، مصرف هلیله زرد می‌تواند خونریزی بعد از عمل را افزایش دهد.
  • مصرف هلیله زرد در دوران قاعدگی باعث افزایش خونریزی می‌شود؛ بنابراین حتما با نظر پزشک متخصص در این دوران از هلیله زرد استفاده کنید.
  • استفاده بیش از ۳ ماه از هلیله زرد می‌تواند باعث مشکلات قلبی در افراد شود؛ بنابراین بهتر است تحت نظر پزشک این گیاه دارویی را مصرف کنید.
  • در صورتی که مبتلا به دیابت هستید، مصرف هلیله زرد می‌تواند باعث کاهش قند خون در شما شود. علاوه بر این مصرف هلیله زرد می‌تواند با برخی از داروهای دیابت تداخل دارویی داشته باشد.

طریقه مصرف هلیله زرد برای درمان بیماری‌ها

اگر قصد دارید تا از خواص هلیله زرد بهره‌مند شوید، بهتر است که طریقه مصرف آن را نیز بدانید. این گیاه دارویی دارای یک میوه زرد رنگ و تخم‌مرغی شکل است که شباهت بسیاری به زردآلو دارد. زمانی که هلیله زرد خشک می‌شود، به راحتی می‌توانید آن را بشکنید. سپس هسته درون آن را مانند زردآلو دور بیندازید. پوست و گوشت میوه این گیاه دارویی برای درمان بیماری‌ها بسیار موثر است.

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی در رابطه با خاصیت دارویی هلیله زرد صحبت کردیم. اگر شما هم تجربه مصرف این گیاه دارویی را دارید، می‌توانید زیر همین پست نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای تهیه این گیاه دارویی می‌توانید سفارش خودتان را در فروشگاه اینترنتی کاکوتی ثبت کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.