خانه گیاهان دارویی آشنایی با مهم‌ ترین خواص چای سفید برای درمان بیماری‌ها

آشنایی با مهم‌ ترین خواص چای سفید برای درمان بیماری‌ها

توسط kakooti
خواص چای سفید

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید از جوانه‌ها و گلبرگ‌های تازه گیاه چای، چایی شفابخش به نام چای سفید به دست می‌آید. خواص چای سفید بسیار زیاد است و از آن می‌توان برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده کرد. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با خاصیت درمانی چای سفید آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با فواید دارویی چای سفید برای درمان بیماری‌ها آشنا کنیم. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص چای سفید برای درمان بیماری ها

از گلبرگ‌های تازه گیاه چای، یک گیاه دارویی ارزشمند به نام چای سفید بدست می‌آید. از آنجاییکه این چای در نور طبیعی خورشید خشک می‌شود و فراورده نمی‌شود، در نتیجه کمترین میزان کافئین را در میان چای‌ها برخوردار است. دم‌کرده این چای زرد رنگ بوده و هیچ مزه‌ای ندارد.

چای سفید به دلیل دارا بودن ارزش تغذیه‌ای بالا و دارا بودن ترکیبات موثر مانند تانن، فلوراید، فلاونوئیدها و… برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار موثر است. از جمله خواص چای سفید برای درمان بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص آنتی‌اکسیدانی

رادیکال‌های آزاد، عاملی اصلی آسیب به اندام‌های بدن هستند. اما شما می‌توانید به کمک خواص چای سفید بدن خود را از رادیکال‌های آزاد خنثی کنید. به این دلیل که این چای پرخاصیت سرشار از پلی فنل بوده و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند بدن شما را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

خاصیت ضد پیری

یکی از خواص معجزه‌آسای چای سفید، خاصیت ضد پیری آن است. در صورتی که رادیکال‌های آزاد در بدن شما وجود داشته باشند، این موضوع می‌تواند باعث ایجاد پیری زودرس شود. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که چای سفید نوش جان کنید. از آنجایی که چای سفید سرشار از آنتی‌اکسیدان است، در نتیجه می‌تواند روند پیری را با کندی روبرو کند.

بهداشت دهان و دندان

اگر به فکر سلامتی دهان و دندان‌های خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که چای سفید مصرف کنید. از آنجایی که این نوشیدنی ارزشمند، سرشار از پلی‌فنل، فلاونوئید و تانن است، در نتیجه می‌تواند علاوه بر از بین بردن باکتری‌های موجود در دهان، رشد آنها را با کندی روبرو کند. همچنین فلوراید موجود در چای سفید، جلوی هرگونه پوسیدگی دندان را می‌گیرد.

پیشگیری از سرطان

از دیگر خواص چای سفید می‌تواند به خاصیت ضد سرطانی آن اشاره کرد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که چای سفید دارای یک ماده ضد سرطانی است و خوردن آن می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سرطانی شود. علاوه بر این، مصرف چای سفید جلوی رشد سلول‌های جدید سرطانی را می‌گیرد.

حفظ سلامت پوست

عوامل مختلفی می‌تواند بر روی جوان ماندن پوست صورت تاثیرگذار باشند. اگر شما هم به فکر سلامتی و جوان ماندن پوست صورت خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که چای سفید مصرف کنید. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی چای سفید می‌تواند برای بهبود پوست‌های آسیب‌دیده نیز موثر باشند. مصرف چای سفید می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر ماوراء بنفش نیز محافظت کند.

رفع سردرد

اگر از سردردهای همیشگی خود خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که چای سفید مصرف کنید. نوشیدن چای سفید می‌تواند بیماری‌های شایع مانند سردرد را به خوبی درمان کند.

درمان آنفولانزا

آنفولانزا و سرماخوردگی جزو بیماری‌های شایع فصل سرما است. خواص چای سفید کمک می‌کند تا بهبودی سریع‌تر اتفاق بیفتد.

پیشگیری و درمان دیابت

تحقیقات انجام شده بر روی چای سفید نشان می‌دهد که مصرف این چای گیاهی می‌تواند برای بیماران مبتلا به دیابت مناسب باشد. کاهش تشنگی، افزایش میزان ترشح انسولین، کاهش میزان سطح گلوکز و… از جمله ویژگی‌های مثبت چای سفید است.

خاصیت ضد باکتری

خاصیت ضد باکتری چای سفید می‌تواند بدن و پوست شما را در برابر انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها به خوبی محافظت کند. به عنوان مثال در ساخت انواع صابون‌های دستی از این چای استفاده می‌شود. در نتیجه استفاده موضعی از این چای می‌تواند برای پوست بدن شما بسیار موثر باشد. همچنین نوشیدن چای سفید نیز می‌تواند بدن شما را از هرگونه باکتری و میکروارگانیسم به خوبی محافظت کند.

کاهش وزن

افزایش وزن در نتیجه خوردن غذاهای پرچرب و داشتن برنامه غذایی نامناسب اتفاق می‌افتد. در صورتی که رژیم غذایی درست به همراه ورزش بدنی نداشته باشید، کاهش وزن شما اتفاق نمی‌افتد. اگر شما هم از اضافه وزن زیاد رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که چای سفید مصرف کنید. خواص چای سفید باعث می‌شود تا جلوی تشکیل سلول‌های چربی گرفته شود؛ بنابراین بعد از مصرف این چای، کاهش وزن شما اتفاق خواهد افتاد.

افزایش انرژی و هشیاری

اگر احساس بی‌حالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که چای سفید مصرف کنید. چرا که مصرف این گیاه دارویی به افزایش انرژی بدن و هشیاری شما کمک می‌کند. از آنجایی که چای سفید نسبت به سایر نوشیدنی‌های معمول فرآوری شده است، در نتیجه دارای بیشترین ال تیانین و کمترین میزان کافئین است. این موضوع می‌تواند باعث جذب بیشتر آهن شده و انرژی بدن شما را افزایش دهد.

کاهش التهاب

از آنجایی که چای سفید سرشار از ماده‌ای به نام کاتچین است، در نتیجه مصرف آن می‌تواند باعث کاهش التهاب در بدن شود. این ویژگی باعث می‌شود تا خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، التهاب ماهیچه، تصلب شرایین، دیابت و… در شما کاهش پیدا کند.

کمک به سلامت کلیه‌ها

چای سفید به عنوان یک محافظ برای کلیه‌های عمل می‌کند. در نتیجه به کمک خواص چای سفید می‌توانید کلیه‌های خود را در برابر هرگونه آسیب مانند سنگ کلیه محافظت کنید.

بهبود سلامت کبد

همانطور که در بالا اشاره کردیم، چای سفید دارای مقدار بسیار زیادی کاتچین است. وجود این ترکیب عالی در چای سفید می‌تواند کبد شما را در برابر انواع بیماری‌ها از جمله هپاتیت به خوبی محافظت کند. البته توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش از اندازه چای سفید می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد؛ بنابراین اگر از بیماری‌های کبدی رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مصرف چای سفید حتما با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

درمان مشکلات قلب و عروق

از آنجایی که چای سفید دارای ترکیباتی مانند فلاونوئید است، در نتیجه مصرف آن می‌تواند خطر ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. علاوه بر این فلاونوئیدها نیز باعث کاهش فشار خون در بدن نیز می‌شوند. مصرف طولانی‌مدت این چای می‌تواند سلامتی را برای قلب شما به ارمغان بیاورد.

درمان کم‌کاری تیروئید

اگر دچار کم‌کاری تیروئید هستید، از خواص چای سفید بهره ببرید. کاتچین موجود در چای سفید به دلیل خواص ضد تیروئیدی خود می‌تواند برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید بسیار مفید باشد.

تقویت حافظه

اگر به دنبال یک نوشیدنی عالی برای تقویت حافظه خود هستید، مصرف چای سفید را به شما پیشنهاد می‌دهیم. آنتی‌اکسیدان موجود در چای سفید می‌تواند جلوی پیشرفت بیماری زوال عقل را بگیرد. علاوه بر این چای سفید یک منبع بسیار عالی برای کاتچین بوده و می‌تواند از بروز بیماری آلزایمر در افراد جلوگیری کند. اگر شما هم به دنبال بهبود سلامت مغز خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مصرف چای سفید را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

کمک به هضم غذا

اگر از سوء هاضمه رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که برای رفع مشکل خود از چای سفید استفاده کنید. مصرف روزانه یک لیوان از چای سفید می‌تواند هرگونه درد معده و مشکلات آن مانند ترش کردن را از بین ببرد.

رفع سیاهی دور چشم

اگر از سیاهی دور چشم خود خسته شده‌اید و کرم‌های مختلفی را برای رفع این مشکل استفاده کرده‌اید، این بار پیشنهاد می‌کنیم که از خواص چای سفید کمک بگیرید و به روش طبیعی سیاهی دور چشم خود را از بین ببرید. از آنجایی که چای سفید سرشار از آنتی ‌اکسیدان و تیانین است، در نتیجه می‌تواند برای از بین بردن سیاهی دور چشم بسیار موثر باشد.

درمان جوش و آکنه

یکی از دلایل جوش‌های پوستی وجود مواد زائد در بدن است. برای این منظور بهتر است سم‌زدایی از بدن را انجام دهید. آنتی‌اکسیدان موجود در چای سفید می‌تواند به دفع سموم بدن شما کمک کند. این موضوع تاثیر مثبتی بر روی درمان آکنه و جوش می‌گذارد. برای درمان کافی است تا روزانه مقدار دو فنجان چای سفید مصرف کنید.

البته توجه به این نکته ضروری است برای درمان جوش‌های پوستی، از مصرف موضعی چای سفید جدا خودداری کنید. بهتر است دو عدد چای سفید کیسه‌ای را در آب جوش گذاشته تا دم بکشد. سپس آب جوشیده آن را بعد از خنک شدن به کمک پنبه به صورت خود بزنید. انجام این کار کمک می‌کند تا جوش‌های پوستی شما از بین بروند.

کاهش علائم قبل از قاعدگی

به کمک خواص چای سفید می‌توانید علائم سندرم پیش از قاعدگی خود را کاهش دهید. با مصرف چای سفید گردش خون در بدن بهبود پیدا کرده و این موضوع می‌تواند به کاهش علائم قاعدگی مانند بهبود خلق و خو کمک بسزایی کند. همچنین چای سفید به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی خود، هرگونه درد و اسپاسم را از بین می‌برد.

کاهش چربی خون

اگر شما هم جزو افرادی هستید که چربی خون دارید، با مصرف چای سفید می‌توانید به کاهش چربی خون خود کمک بسیار زیادی بکنید. از آنجایی که چای سفید سرشار از پلی فنل است، در نتیجه مصرف آن می‌تواند باعث تجزیه تری گلیسرید شده و چربی خون را کاهش دهد.

بهبود خلق و خو

ترکیبات موثر در چای سفید مانند آنتی‌اکسیدان می‌تواند باعث بهتر شدن خلق و خو در افراد شود.

رفع پف زیر چشم

دلایل مختلفی مانند بی‌خوابی‌های شبانه، استرس و… می‌توانند باعث ایجاد پف زیر چشم شوند. از آنجایی که چای سفید سرشار از تیامین است، در نتیجه به کمک خواص چای سفید می‌توانید پف زیر چشم خود را درمان کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری چای سفید، آب لیمو و سویا را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس ماسک حاصل را زیر چشم خود قرار دهید.

تقویت و استحکام استخوان‌ها

مصرف چای سفید می‌تواند به تقویت و استحکام استخوان‌ها، لثه‌ها و دندان‌ها بسیار موثر باشد.

عوارض مصرف چای سفید

در صورت مصرف بیش از اندازه چای سفید ممکن است این چای مضراتی برای شما نیز داشته باشد. همچنین مصرف چای سفید برای کسانی که دچار بیماری خاصی هستند، باید زیر نظر پزشک باشد. چرا که مصرف این نوشیدنی گیاهی می‌تواند خطراتی برای سلامتی آنها داشته باشد. از جمله مضرات چای سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگرچه چای سفید مقدار بسیار کمی کافئین دارد، اما نوشیدن بیش از اندازه آن ممکن است باعث تهوع، سرگیجه، سردرد، بی‌خوابی شبانه و… شود.
  • مصرف چای سفید برای خانم‌های باردار و شیرده منع مصرف دارد.
  • خواص چای سفید برای کسانی که دچار کم‌خونی هستند، اصلا مناسب نیست. چرا که تانن و آنتی‌اکسیدان موجود در چای می‌تواند جلوی جذب آهن غذا را بگیرد.
  • مصرف چای سفید برای کسانی که طبع سردی دارند، منع مصرف دارد.

طریقه مصرف چای سفید

اگر قصد استفاده از چای سفید را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به جای خرید چای سفید کیسه‌ای، از برگ‌های این چای استفاده کنید. از آنجایی که برگ‌های چای سفید دارای ترکیبات موثر و مواد مغذی است، در نتیجه تاثیر دو چندانی بر روی روند درمان شما خواهد داشت. برای استفاده از چای سفید کافی است تا مقدار دو قاشق چای خوری از برگ‌های این گیاه دارویی را در یک لیوان آب بریزید.

سپس آن را بر روی شعله قرار داده تا به خوبی دم بکشد. توجه به این نکته ضروری است که از جوشاندن این دمنوش خودداری کنید. چرا که جوشیدن زیادی آن می‌تواند ترکیبات موثر آن را از بین ببرد. بعد از ۸ تا ۱۰ دقیقه چای را صاف کرده و درون لیوان بریزید. در صورت تمایل می‌توانید چای را به همراه شیرین‌کننده دلخواه خود مصرف کنید.

برای بهره‌مندی از خواص چای سفید مصرف ۲ تا ۴ لیوان از آن در روز می‌تواند به درمان بیماری‌های شما کمک بسیاری کند.

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی در رابطه با خاصیت چای سفید صحبت کردیم. اگرچه فواید درمانی چای سفید بسیار زیاد است، اما مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. همچنین اگر بیماری خاصی دارید، برای استفاده از این گیاه دارویی حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

اگر شما هم تجربه‌ی استفاده از این دمنوش را داشته‌اید، می‌توانید زیر همین پست، نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.