خانه گیاهان دارویی آشنایی با خواص گل محمدی در طب سنتی

آشنایی با خواص گل محمدی در طب سنتی

توسط kakooti

از قدیم الایام از خواص گل محمدی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. برای بهر‌مندی از فواید گل محمدی می‌توانید برگ‌های این گیاه را در آب دم کنید و یا به عنوان چاشنی معطر در غذاها استفاده کنید. همچنین برخی از افراد از این گیاه به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی برای چای استفاده می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید با خواص دارویی این گیاه آشنا شوید، در ادامه با مجله کاکوتی همراه باشید.

خواص گل محمدی در طب سنتی

رفع دردهای معده و روده: اگر دچار درد معده و یا درد روده هستید و نمی‌خواهید از داروهای شیمیایی استفاده کنید، برای کاهش دردهای خود از گلبرگ‌های تازه گل سرخ استفاده کنید. گل سرخ به دلیل داشتن خواص بیشمار، دردهای معده شما را به خوبی از بین می‌برد.

درمان یبوست: اگر شما هم جزو کسانی هستید که از یبوست رنج می‌برید، از خواص گل محمدی استفاده کنید. این گیاه به دلیل داشتن خاصیت ضد یبوست خود می‌تواند مشکل شما را به خوبی برطرف کند. علاوه بر این می‌توانید از روغن گل محمدی نیز استفاده کنید. چرا که این روغن خاصیت ملین دارد و به درمان یبوست شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

رفع افسردگی: زندگی ماشینی امروز، مشکلات اقتصادی و شرایط اجتماعی جامعه از جمله عواملی است که باعث شده است تا بیشتر مردم دچار اضطراب و افسردگی شوند. در چنین شرایطی برخی از افراد برای رفع مشکل خود به داروهای شیمیایی پناه می‌آورند. اگرچه این داروها می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی مشکل شما داشته باشد، اما بعد از مدتی ممکن است اثرات سوئی نیز داشته باشد.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید با داروهای گیاهی مشکل خود را برطرف کنید، استفاده از عصاره گل محمدی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بوییدن عطر این گل خوشبو برای درمان افسردگی، اضطراب، رفع غم و اندوه تاثیرگذار است. چرا که این گیاه یک نشاط‌‌ آور طبیعی است و فشارهای عصبی و استرس شما را کم می‌کند.

نارسایی کبد و صفرا: اگر کبد چربی دارید و یا دچار بیماری نارسایی کبد هستید، از خواص گل محمدی بهره‌مند شوید. شربت گل محمدی کمک می‌کند تا مشکل شما به خوبی برفع شود. از آنجایی که گل محمدی خاصیت قابض‌کنندگی دارد، در نتیجه می‌تواند مشکل کبد شما را به خوبی برطرف کند.

درمان بیماری‌‌ها به کمک گل محمدی

رفع دندان درد: یکی از دردناک‌ترین دردها، دندان درد است. این موضوع به خصوص برای زمانی که هیچ دسترسی به پزشک ندارید، شرایط غیر قابل تحملی را برای شما ایجاد می‌کند. برای این منظور استفاده از گل محمدی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کمک به لاغری: مصرف برخی داروهای گیاهی در کنار ورزش کمک بسیاری به لاغری می‌کند. به عنوان مثال دمنوش گل محمدی یک چربی سوز قوی است و می‌تواند عمل هضم غذای شما را بیشتر کند. علاوه بر این مصرف این دمنوش به کاهش اشتهای شما کمک بسیار زیادی می‌کند و وزن شما را به طور قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آورد.

درمان ناتوانی جنسی در آقایان: یکی از خواص گل محمدی درمان ناتوانی جنسی در آقایان است. اگر ناتوانی جنسی همسر شما ناشی از مشکلات عصبی و یا افسردگی است، استفاده از دمنوش گل محمدی را پیشنهاد می‌دهیم. مصرف این دمنوش به افزایش میل جنسی و قدرت جنسی همسر شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

درمان بیماری‌های تنفسی: اگر دچار تنگی نفس هستید و یا تنفس شما به دلیل سرماخوردگی دچار مشکل شده است، شربت گل محمدی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

سم‌زدایی از بدن: یکی از خواص دارویی گل محمدی، بهبود عملکرد روده‌ها است. زمانی که عملکرد روده‌های شما به خوبی باشد، درنتیجه دچار یبوست نخواهید شد و سم‌زدایی بدن به خوبی انجام می‌شود.

رفع گرمازدگی: یکی از بیماری‌های شایع فصل تابستان، گرمازدگی است. شربت گل محمدی با خاصیت خنک‌کنندگی خود، برای رفع گرمازدگی بسیار موثر است.

رفع سردرد: اگر سردردهای شما منشا عصبی دارد، برای رفع آن از دمنوش گلبرگ‌های تازه گل محمدی استفاده کنید.

درمان سرماخوردگی: تب، گلودرد، سردرد و … از جمله علائم سرماخوردگی است. برای رفع این مشکل می‌توانید از عصاره گلبرگ‌های آن استفاده کنید.

درمان بی‌خوابی: یکی از خواص گل محمدی درمان بی‌خوابی‌های شبانه است.

فواید درمانی گل محمدی

کاهش علائم یائسگی: یکی از علائم یائسگی گر گرفتگی است. از آنجایی که گل محمدی خاصیت خنک‌کنندگی دارد، در نتیجه می‌تواند علائم این بیماری مانند گرگرفتگی را کاهش دهد.

کاهش پف زیر چشم: گل محمدی خاصیت ضد التهابی و خنک‌کنندگی دارد؛ بنابراین برای زمانی که زیر چشم شما پف زیادی کرده است، بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از پق زیر چشم، مقداری از شربت گل محمدی را به زیر چشمان خود بکشید.

ترمیم زخم: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، گل محمدی به ترمیم زخم‌های سطحی کمک بسیار زیادی می‌کند؛ بنابراین در شرایطی که دسترسی به پمادهای مخصوص زخم ندارید، می‌توانید از خواص گل محمدی استفاده کنید.

گوش درد: برای زمانی که دچار گوش درد هستید، گل محمدی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا چند قطره روغن آن را درون گوش خود بچکانید. این کار کمک می‌کند تا درد گوش شما تسکین یابد.

افزایش سیستم ایمنی بدن: یکی از دلایل ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفولانزا، گلودرد و سرماخوردگی کاهش سیستم ایمنی بدن است. برای این منظور مصرف دمنوش گل محمدی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

درمان عفونت ادراری: دمنوش گل محمدی برای درمان عفونت و التهاب مثانه و عفونت‌های مجاری ادراری بسیار موثر است.

برطرف کردن مشکلات پوستی: محلول گل محمدی به همراه آب یک لایه‌بردار مناسب برای پوست صورت است. همچنین برای کاهش چین و چروک صورت نیز می‌توانید هر چند روز یکبار، صورت خود را با آن بشویید. خاصیت شاداب‌کنندگی گل محمدی می‌تواند به کاهش چین و چروک‌ها و افزایش کلاژن سازی پوست کمک بسیار زیادی بکند.

همچنین محلول گل محمدی به دلیل دارا بودن ویتامین C می‌تواند انواع مشکلات پوستی مانند جوش صورت، آکنه و … را از بین ببرد. برای بهره‌مندی از خواص گل محمدی برای پوست کافی است یک بار امتحان کنید.

منع مصرف گل محمدی

با تمام وجود مزایایی که گل محمدی دارد، اما پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند که قبل از مصرف نسبت به حساسیت نداشتن به این گیاه حتما مطمئن شوید. چرا که در صورت داشتن حساسیت پوستی و غذایی ممکن است علائم آلرژی در شما تشدید شود. همچنین مصرف این گیاه دارویی در خانم‌های باردار منع مصرف دارد. چرا که ممکن است باعث ایجاد اسهال، استفراغ و یا یبوست شود.

بنابراین بهتر است قبل از مصرف این گیاه دارویی حتما با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله به بررسی خواص گل محمدی پرداختیم. برای تهیه عرق، روغن و سایر محصولات این گیاه می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به خرید کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.