خانه دسته‌بندی نشده درمان آبله مرغان با روش‌های طب سنتی

درمان آبله مرغان با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان آبله مرغان

تقریبا همه ما در دوران زندگیمان بیماری ویروسی آبله مرغان را سپری کرده‌ایم. این بیماری ویروسی همراه با التهاب و خارش است. این بیماری واگیردار است و از طریق ویروس زوستر ایجاد می‌گردد. این بیماری در همه سنین رخ می‌دهد اما اغلب در کودکان شیوع بیشتری دارد.

علائم آبله مرغان

اصولا این بیماری با تب شروع می‌شود، فرد دچار درد شکمی و یک حالت ناخوشی می‌شود که حدودا یک تا دو روز به طول می‌انجامد، یک نوع بثورات پوستی اغلب در تمامی بدن فرد ایجاد می‌شود مانند آلت تناسلی، پوست سر، داخل بینی و دهان، گلو و…، در نواحی گوناگون بدن تاولهایی ایجاد می‌شود که اصولا در دست و پا کمتر دیده می‌شود و این تاولها در طی ۲۴ ساعت می‌ترکند و این تاولها به حالت دلمه می‌شوند، در افراد بزرگسال علائمی شبیه آنفلونزا ایجاد می‌شود.
علائمی که در بالا به آن اشاره شد در کودکان خفیف‌تر و در بزرگسالان شدیدتر است.

چگونه آبله مرغان از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند؟

این بیماری از طریق هوا یا تماس با بزاق، مخاط و یا مایعی که در داخل تاول است از فرد بیمار به فرد دیگر منتقل می‌شود. ویروس این بیماری یک تا دو روز قبل از ظاهر شدن بثورت بثورات جلدی و تا زمانی که تاولها خشک شوند به افراد دیگر منتقل می‌گردد.

ویروس آبله مرغان چه افرادی را تهدید می‌کند؟

بیشتر افراد در برابر این بیماری خود را واکسینه می‌کنند. اما این بیماری در نوزادان، کودکان، زنان باردار و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند شیوع بیشتری دارد.
برای درمان آبله مرغان می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و داروی تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید. اما در مقابل این راه، روشهای خانگی و طبیعی نیز وجود دارد که در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم و امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی نمایید.

جوش‌شیرین

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان بیماری آبله مرغان استفاده از جوش‌شیرین است. این ماده خارش و سوزش ناشی از آبله مرغان را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق ونیم از جوش‌شیرین را در یک لیوان آب ریخته و به خوبی هم بزنید و با استفاده از یک لیف حمام نرم و یا یک پارچه تمیز این محلول را روی تاولها بمالید و بگذارید به همان صورت بماند تا خشک شود و سپس با آب شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک تا دو مرتبه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.
روشی دیگر به این صورت است که مقدار یک فنجان و یا نصف فنجان از جوش‌شیرین را در وان آب گرم بریزید و در آن به مدت پانزده دقیقه بخوابید. این روش خارش را کاهش می‌دهد.

هویج و گشنیز

یکی دیگر از روشهای درمانی خانگی و سنتی برای درمان آبله مرغان استفاده از دو گیاه هویج و گشنیز است. این دو گیاه سرشار از آنتی اکسیدان هستند و روند بهبودی را سرعت می‌بخشند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار صد گرم از هویج معادل یک فنجان هویج خردشده را به همراه یک‌ونیم فنجان برگ گشنیز تازه را در ظرفی که حاوی یک چهارم فنجان آب است بریزید و روی شعله بگذارید تا نیمی از آب آن تبخیر شود و این سوپ را میل کنید. این سوپ را به مدت یک ماه و روزانه یک بار مصرف کنید تا بهبودی حاصل شود.
روشی دیگر نیز به این صورت است که مقداری از هویج خرد شده را به همراه برگ تازه گشنیز به صورت بخار پز مصرف کنید. این روش را نیز به مدت یک ماه و روزانه یک بار مصرف کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

بلغور جودوسر

استفاده از بلغور جودوسر نیز روش درمانی مفیدی است که به صورت خانگی برای آبله مرغان پیشنهاد می‌شود. در این روش درمانی مقدار دو فنجان از بلغور جودوسر را در آسیاب بریزید تا پودر شود و این بلغور جودوسر پودر شده را در ظرفی که حاوی دو لیتر آب است بریزید و هم بزنید و سپس این محلول را در وان آب گرم بریزید و به مدت پانزده الی بیست دقیقه در آن دراز بکشید و سپس با اب شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک مرتبه تکرار کنید تا بهبودی حاصل و خارش ناشی از این بیماری کاهش یابد.

سرکه قهوه‌ای

یکی دیگر از روشهای خانگی وسنتی موثر برای درمان آبله مرغان، استفاده از سرکه قهوه‌ای است . خاصیت اسیدی سرکه باعث تحریک پوست شده و به بهبودی زخم کمک می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار نصف فنجان سرکه قهوه‌ای را به وان که حاوی آب ولرم است اضافه کنید و به مدت ده الی پانزده دقیقه در آن دراز بکشید. این روش درمانی را نیز خواهید توانست یک بار در روز انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود و درد و خارش و التهاب ناشی از آبله مرغان کاهش یابد.

عسل

ماده‌ی موثر و مفیدی که به صورت خانگی و طبیعی برای درمان بیماری آبله مرغان از آن استفاده می‌شود، عسل است. عسل خارش و التهاب ناشی از آبله مرغان را کاهش می‌دهد و روند بهبودی را سرعت می‌بخشد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از عسل را روی تاولها بمالید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه روی تاولها باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. این روش درمانی را دو تا سه مرتبه در روز تکرار کنید تا شاهد اثرات نویدبخش آن شوید و بهبودی کامل حاصل شود.

دمنوش بابونه

یکی از دمنوش‌هایی که به صورت خانگی و طبیعی برای درمان آبله مرغان استفاده می‌شود و بسیار مفید است، دمنوش بابونه است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از گیاه بابونه را در یک لیوان آب در حال بریزید و بگذارید بر روی حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بجوشد و سپس از روی حرارت بردارید و کمی به آن عسل، آبلیمو و دارچین اضافه کرده و نوش‌جان کنید. این دمنوش را یک بار در روز میل کنید و روند بهبودی را سرعت بخشید.

دمنوش ریحان

یکی دیگر از دمنوش‌های بسیار مفید که به صورت خانگی و طبیعی برای درمان آبله‌ مرغان پیشنهاد می‌شود، دمنوش ریحان است. این گیاه درد و خارش و التهاب ناشی از آبله‌ مرغان را کاهش می‌دهد و باعث سرعت روند بهبودی می‌گردد. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه ریحان خشک شده را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان ظرف را از روی شعله بردارید و بگذارید پنج دقیقه هم به این صورت باقی بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید و نوش‌جان کنید. می‌توانید به آن کمی عسل و آبلیمو نیز اضافه کنید. این دمنوش را می‌توانید دو بار در روز به مقدار یک فنجان میل کنید.

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش دیگری که برای درمان آبله مرغان به صورت خانگی و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دمنوش گیاه بادرنجبویه می‌باشد. این گیاه نیز خارش و التهاب ناشی از آبله مرغان را کاهش می‌دهد. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار از این گیاه را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم به مدت پنج الی ده دقیقه بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و پس از عبور دادن از صافی آن را میل کنید. در صورت دلخواه می‌توانید از عسل، دارچین و یا آبلیمو نیز به این دمنوش اضافه کنید. این دمنوش را سه بار در روز و به مقدار یک فنجان میل کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

دمنوش گل همیشه بهار

دمنوش گل همیشه بهار یکی دیگر از دمنوش‌های بسیار موثر برای درمان آبله مرغان است که تاثیر بسزایی بر خارش، التهاب و درد ناشی از آبله مرغان دارد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از این گیاه پرخاصیت را در یک لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا جوش آید و پس از جوش آمدن اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه روی شعله باقی بماند و سپس از روی حرارت برداشته و با کمی عسل میل کنید. این دمنوش را یک بار در روز میل کنید و روند بهبودی خود را افزایش دهید و از درد و ناراحتی ناشی از این بیماری خلاص شوید.

روغن و اسانس اسطوخودوس

یکی از راههای موثر و مفید برای درمان هرچه سریعتر آبله مرغان که به صورت خانگی و طبیعی انجام می‌شود، استفاده از روغن و اسانس اسطوخودوس است. گیاه اسطوخودوس التهاب و خارش ناشی از آبله مرغان را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار اندکی از روغن اسطوخودوس را با روغن بادام و نارگیل ترکیب کنید و آن را روی تاولها بمالید و بگذارید روی آنها باقی بماند تا خشک شود. این روش درمانی را می‌توانید صبح‌ها و عصرها به کار برید تا بهبودی کامل حاصل شود.
روشی دیگر به این صورت است که چند قطره از اسانس گیاه اسطوخودوس را به همراه بابونه در وانی که حاوی آب ولرم است بریزید و به مدت ده الی پانزده دقیقه در آن بخوابید. این روش درمانی را نیز می‌توانید یک بار در روز انجام دهید و شاهد هر چه سریعتر خوب شدن تاولها شوید.

یاس بنفش هندی

یکی از گیاهانی که برای درمان آبله مرغان بسیار پرکاربرد است و به صورت خانگی و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یاس بنفش هندی است. این گیاه خاصیت ضد ویروسی دارد و به همین دلیل تاولهای ایجاد شده در بدن را به سرعت خشک می‌کند و روند بهبودی را سرعت می‌بخشد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از برگ این گیاه را بکوبید تا به خوبی له شود و آن را روی تاولها بمالید و بگذارید به مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این زمان با آب شستشو دهید. این روش درمانی را می‌توانید یک تا دو بار در روز انجام دهید و شاهد روند بهبودی خود شوید.

سوپ ماش و گشنیز

یکی از سوپ‌هایی که برای درمان آبله مرغان بسیار توصیه می‌شود، سوپ ماش و گشنیز است. برای تهیه این سوپ به این صورت عمل کنید که مقدار نصف فنجان ماش شسته شده و خیس خورده را در ظرفی بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید پس از مدتی که از پختن ماش‌ها گذشت برگ‌های تازه گشنیز را به آن اضافه کنید و بگذارید پنج دقیقه سوپ بجوشد و سپس از روی حرارت بردارید و پس از سردشدن می‌توانید کمی به آن آبلیموی تازه اضافه کنید و نوش‌جان کنید. این سوپ را می‌توانید یک تا دو مرتبه در روز به مقدار یک کاسه کوچک میل کنید. مصرف این سوپ خارش و التهاب ناشی از آبله مرغان را کاهش می‌دهد.

دانه به

یکی دیگر از گیاهانی که برای درمان خانگی و سنتی آبله‌مرغان توصیه می‌شود به دانه است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از به دانه را در یک لیوان آب جوش بریزید و هم بزنید و روی آن را با دربی بپوشانید و بگذارید به مدت ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان درب را بردارید و آن را میل کنید. این روش درمانی را یک الی دو مرتبه در روز انجام دهید.

انواع آبمیوه‌ها

یکی دیگر از روشهای درمانی که برای آبله‌مرغان استفاده می‌شود، نوشیدن انواع آبمیوه‌های تازه است. به این صورت عمل کنید میوه‌هایی نظیر هندوانه، لیمو، سیب و گلابی را تهیه کنید و با کمک آبمیوه‌گیری آب آنها را بگیرید و نوش‌جان کنید. این نوشیدنی‌ها را نیز می‌توانید چند بار در روز مصرف کنید و خارش والتهاب ناشی از آبله مرغان را کاهش دهید.

عرق تمشک

یکی از عرقیات بسیار مفید برای درمان آبله مرغان استفاده از عرق تمشک است. شما می‌توانی عرق تمشک را از عطاری‌ها تهیه کنید و روزانه یک تا دو مرتبه آن را مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.