خانه دسته‌بندی نشده درمان انگل بدن با روش‌های طب سنتی

درمان انگل بدن با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان انگل با طب سنتی

بیش از هشتاد درصد از مردم اعم از کودک وبزرگسال دچار انگل هستند. انگل از نوع نظافت، ارگانیسم بدن، بهداشت فردی و گاهی تغذیه ناسالم سرچشمه می‌گیرد. انگلها گونه‌های مختلفی دارند که برخی از آنها از طریق موادغذایی وارد بدن شخص می‌شوند که از سلولهای قرمز خون تغذیه می‌کنند که خود سبب کمخونی می‌شود. برخی دیگر نیز در بدن تخمگذاری می‌کنند و باعث خارش یا بی‌خوابی می‌شود.

کودکان بیش از بزرگسالان دچار انگل می‌شوند و از علائم این بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کودک اشتهای خود را از دست می‌دهد، دچار ورم در ناحیه شکم می‌شود، تهوع و استفراغ، سردرد و سرگیجه، ضعف، پوست صورت زرد رنگ می‌شود، کودک به خصوص در خواب دچار دندان قروچه می‌شود، یبوست و اسهال و عفونت‌های ناحیه تناسلی.

برای درمان کودک اگر به نزد پزشک مراجعه شد، این کرم‌ها و انگل‌ها در طی دو هفته از بین خواهند رفت اما تخم‌ها ممکن است زنده باشند پس بهتر است دوره‌ی درمان را ادامه داد تا احتمال مجدد بیماری وجود نداشته باشد.

برای پیشگیری از این بیماری به موارد زیر توجه کنید:

همیشه ناخن‌هایتان را کوتاه کنید، لباس‌هایتان را با آب داغ و ماده ضدعفونی کننده بشویید، چند مرتبه در روز دست‌هایتان را با شوینده مناسب بشویید، سعی کنید هرروز حمام کنید و نواحی دور مقعد را به خوبی بشویید، مراقب باشید که انگشتان خود را در دهان نگذارید، اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا به این بیماری است همه افراد تحت درمان قرار بگیرند.

برای درمان انگل راههای شیمیایی وجود دارد که بیمار با مراجعه به پزشک معالج درمان می‌شود اما در مقابل درمانهای شیمیایی راههای خانگی و طبیعی نیز وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بعضی از آنها می‌پردازیم و امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

سیر، نعناع و بذر کدو

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان انگل، استفاده از سه گیاه سیر، نعناع و بذر کدو است. سیر خاصیت ضدعفونی کنندگی و باکتریایی دارد و باعث از بین بردن انگل‌ها می‌شود، دانه کدو دارای منابعی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و نعناع نیز هرگونه انگل و کرمی که به بدن متصل است را جدا می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که دو حبه سیر را له کنید و یک قاشق غذاخوری دانه کدو را پوست کنده و به سیر اضافه کنید و حدود سه عدد برگ نعناع را نیز در آخر به ترکیب قبلی بیفزایید و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و به اندازه یک قاشق غذاخوری از ترکیب حاصل شده را میل کنید. اگر هضم این مواد برای شما سنگین است می‌توانید با آب کمی آن را رقیق کنید. این روش درمانی را در هفته یک مرتبه مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

نعناع و آب معدنی

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان انگل استفاده از ترکیب نعناع و آب معدنی است. این ترکیب یک ضدعفونی کننده عالی است که بدن را پاکسازی می‌کند و از رشد انگل‌های روده‌ای پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که آب معدنی به مقدار صدوپنجاه میلی لیتر را به جوش آورید و حدود ده گرم برگ نعناع را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بجوشد تا عصاره نعناع از آن خارج شود و آنگاه از روی شعله بردارید و بگذارید ده دقیقه باقی بماند و به دمای محیط برسد و سپس آنرا از صافی عبور دهید. این چای را روزانه یک مرتبه به مقدار یک فنجان میل کنید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید. این روند را به مدت دو هفته ادامه دهید.

آویشن

استفاده از گیاه آویشن نیز روش درمانی طبیعی و گیاهی دیگری برای رفع انگل از بدن است. آویشن دارای خواص ضدباکتریایی است و باعث از بین رفتن قارچ وانگل می‌شود و برای مشکلات گوارشی و معده و روده بسیار مناسب است. برای استفاده از گیاه آویشن به این صورت عمل کنید که مقدار یک و‌نیم لیتر آب را به جوش بیاورید و حدود دو قاشق غذاخوری برگ آویشن را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ده دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند و سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی سرد شود و آنگاه از صافی عبور دهید. این نوشیدنی را یک هفته روزی یک مرتبه با شکم خالی نوش جان کنید. لازم به تذکر است که این نوشیدنی را با نوشیدنی‌های دیگر ترکیب نکنید و بدون قند میل کنید.

آب هویج و لیمو

یکی دیگر از روشهای درمان خانگی و طبیعی دفع انگل و کرم از بدن استفاده از آب هویج و لیمو است. هویج برای هضم بسیار عالی و فیبر بالایی دارد و ضمن داشتن خواص آنتی‌باکتریایی بالا، برای پاکسازی بدن مفید است. لیمو نیز باعث از بین رفتن مواد سمی از بدن می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی آب سیصدگرم هویج را بگیرید و آب یک عدد لیموی تازه را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی مفید و پرخاصیت را سه روز میل کنید و منتظر اثرات نتایج بخش وبهبودی خود باشید.

آب بروکلی

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان انگل استفاده از آب کلم بروکلی است. این سبزی پرخاصیت دارای اثر پاک‌کنندگی سموم است و باعث حفظ تعادل دستگاه گوارش می‌شود.برای استفاده از کلم بروکلی به جهت از بین بردن انگل به این صورت عمل کنید که آب صدگرم کلم بروکلی، صدگرم هویج  و صدگرم کاهو را پس از شستن بگیرید و با یکدیگر مخلوط کنید و بلافاصله پس از آماده شدن آن را نوش‌جان کنید.این روش را یک هفته روزانه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

گردو سیاه

یکی از روشهای درمانی طبیعی وخانگی انگل استفاده از پوسته گردوسیاه و سفید است. گردوی سیاه و سفید دارای خاصیت پاکسازی خون روده را دارند و باعث از بین رفتن انگل‌ها می‌شوند. همچنین این گردوها برای دفع عفونت قارچی نیز بسیار مناسب هستند. برای استفاده از این روش آب پوست تازه‌ی گردو سیاه یا سفید را بگیرید و میل کنید. انجام منظم این روش باعث درمان انگل‌ و کرم‌های موجود در بدن می‌شوند.

میخک

یکی دیگر از گیاهانی که برای درمان خانگی انگل از آن استفاده می‌شود، میخک است. میخک دارای خاصیت ضدباکتری، قارچی و ویروسی است. عصاره میخک باعث از بین رفتن انگل‌های داخلی بدن می‌شود.میخک تنها گیاهی است که همه‌ی تخمکهای انگل در دستگاه گوارش را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری آب را به جوش آورید و گیاه میخک را درآن بریزید و بگذارید با حرارت کم بجوشد و سپس از روی شعله بردارید و پس از سردشدن از صافی عبور دهید و آن را میل کنید. با مصرف مرتب این نوشیدنی شاهد از بین رفتن کرم‌ها و انگل‌های بدن می‌شوید.

سرکه

سرکه نیز یکی از موادی است که برای درمان انگل بسیار موثراست. برای استفاده از این روش روزانه دو تا سه مرتبه و به مقدار سه الی چهار قاشق غذاخوری یا مربا خوری که البته بستگی به سن و جثه دارد، بخورید. خیلی بهتر است از سرکه‌ای که در منزل تهیه شده استفاده شود. اگر دجار مشکلات گوارشی هستید و خوردن سرکه برایتان سخت است، قبل از خوردن به آن کمی آب اضافه کنید. روشی دیگر به این صورت است که هرشب بیست عدد نخود آبگوشتی را در سرکه بریزید و بگذارید تا صبح خیس بخورد و پس از بیدار شدن از خواب به صورت ناشتا نخودها وسرکه را بخورید و تا ظهر دیگر چیزی میل نکنید.

پیاز

پیاز این گیاه پرخاصیت نیز برای درمان خانگی انگل بسیار موثر است. برای استفاده از پیاز به این صورت عمل کنید که هرشب یک عدد پیاز را رنده کنید و در یک لیوان آب بریزید و بگذارید تا صبح باقی بماند و سپس آنرا از صافی عبور دهید و ناشتا میل کنید. عصاره پیاز باعث از بین رفتم کرم‌ها وانگل موجود در بدن می‌شود.

هسته مرکبات

استفاده از هسته مرکبات نیز برای درمان انگل بسیار مفید است. به این صورت که اگر دچار مشکلات گوارشی نیستید هسته مرکبات مثل پرتقال را خشک کنید و پس از آسیاب کردن آنرا داخل کپسول ریخته و شبها یک عدد از کپسول‌ها را بخورید تا بهبودی کامل حاصل شود.

تخم گلابی

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان انگل استفاده از تخم گلابی است. برای استفاده از این روش مقداری از تخم گلابی را به خوبی بکوبید تا له شود و سپس آن را بخورید. این روش را روزانه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

برگ گردو

استفاده از چای برگ گردو نیز روش خانگی و طبیعی برای درمان انگل روده و معده شناخته شده است. برگ گردو خاصیت ضد باکتری دارد و انگل‌های موجود در بدن را از بین می‌برد. برای تهیه چای گردو به این صورت عمل کنید که حدود بیست گرم از برگ گردو را در چهار لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید با حرارت کم به خوبی دم آید و پس از برداشتن از روی شعله و رسیدن به دمای متعادل آن را نوش‌جان کنید. از این روش درمانی روزانه سه بار و هربار یک فنجان استفاده کنید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

سیاه دانه

سیاه دانه نیز از گیاهانی است که خاصیت ضد کرمی دارد و از آن برای درمان خانگی و طبیعی انگل استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از سیاه دانه را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد و سپس نوش‌جان کنید. برای اثربخشی این روش درمانی، روزانه یک بار و به مقدار یک فنجان این چای را میل کنید.

پوست نارنج

یکی دیگر از روشهای درمانی انگل و کرم بدن، استفاده از پوست نارنج است به این صورت که مقدار ده گرم از پوست نارنج خشک و ساییده شده را با در یک لیوان آب جوش بریزید و یک درپوش روی آن بگذارید و پس از مدتی آنرا نوش‌جان کنید. این روش را به مدت سه روز و روزانه یک مرتبه تکرارکنید تا درمان شما کامل شود.

برگ و سرشاخه گیاه افسنطین

یکی از روشهای درمانی طبیعی انگل، استفاده از برگ وسرشاخه گیاه افسنطین است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید تا دو تا چهار گرم از برگ و سرشاخه این گیاه را بکوبید و در یک لیوان آب جوش بریزید و یک درپوش روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه باقی بماند تا دم بکشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبوردهید و نوش جان کنید. این چای را به مدت پنج روز متوالی و روزانه یک فنجان مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. لازم به تذکر است از مصرف بی‌رویه این چای خودداری و فقط روزانه یک فنجان میل کنید.

پوست ریشه انار

یکی دیگر از گیاهانی که برای از بین بردن کرم وانگل موثراست، پوست ریشه انار است. به این صورت که مقدار پانزده گرم از پوست ریشه انار را بکوبید تا به خوبی له شود و سپس آن را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید به مدت زمان سی دقیقه به خوبی دم بکشد و سپس نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه دو مرتبه صبح و شب یک فنجان مصرف کنید تا نتیجه آنرا ببینید.

سیر

سیر نیز یک کرم کش بسیار قوی است که برای درمان خانگی و طبیعی از آن استفاده می‌شود. به این صورت که حدود سه تا شش گرم سیر را بکوبید تا به خوبی له شود و آن را در یک لیوان آب‌جوش بریزید و بگذارید تا مدتی باقی بماند و در این مدت زمان از یک درپوش استفاده کنید تا به خوبی دم بکشد و آن را میل کنید. این دمنوش گیاهی را روزانه سه فنجان میل کنید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

تخم کدو

استفاده از تخم کدو نیز برای از بین بردن انگل بسیار مناسب است. برای استفاده از تخم کدو برای کودکان حدود پنجاه تا صد گرم و برای بزرگسالان حدود دویست تا دویست‌وپنجاه گرم نیاز است. به این صورت که مقدار اندازه‌ی گفته شده را در یک لیوان آب‌جوش بریزید و بگذارید تا دم بکشد و پس از دم کشیدن آنرا از صافی عبور داده و میل کنید. پس از گذشتن دو تا سه ساعت از مصرف این دمنوش از دوقاشق غذاخوری روغن کرچک یا زیتون استفاده کنید.

ریشه سرخس نر

ریشه سرخس نر نیز یکی دیگر از گیاهانی است که برای درمان انگل از آن استفاده می‌شود به این صورت که مقدار پنج گرم از این گیاه را بکوبید و به یک لیوان آب‌جوش اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت بماند و پس از صاف کردن نوش جان کنید. لازم به تذکر است که این گیاه سمی است و حتما با نظر پزشک مصرف شود. 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.