خانه دسته‌بندی نشده درمان بیماری ام اس با روش‌های طب سنتی

درمان بیماری ام اس با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان بیماری ام اس با روش‌های طب سنتی

یکی از بیماری‌هایی که در این چند سال اخیر بیشتر به گوش می‌رسد، ام اس این بیماری التهابی بسیار مزمن است. نداشتن علائم اولیه از مشکلات این بیماری است. هر چند که برخی از علائم برای این بیماری ذکر می‌گردد اما این علائم با بیماری‌های دیگر مشترک است و نمی‌توان با اطمینان گفت که فرد دچار این بیماری شده است. بنابراین برای پیشگیری از ام اس توصیه‌های عمومی وجود دارد که حتما باید به آنها توجه گردد تا دچار این اختلالات نشویم.

ام اس یک بیماری التهابی است که بر روی سیستم عصبی فرد تاثیر می‌گذارد. در ابتدا فرد دچار بعضی اختلالات می‌شود و در حملات بعدی سیستم عصبی وی درگیر می‌شود. این بیماری باعث اختلال در پیام رسانی از مغز به نقاط مختلف بدن می‌شود. و در نتیجه مشکلات حرکتی را برای فرد ایجاد می‌کند. در نهایت این بیماری منجر به از بین رفتن کامل اعصاب فرد می‌شود. در روند پیشرفت این بیماری باید هر چه زودتر وارد عمل شد تا از پیشرفت آن پیشگیری و به درمان آن بپردازیم. البته مجامع علمی در حال بررسی درممان این بیماری هستند و تا کنون مشخص نشده است که چه زمانی می‌توان به درمان این بیماری امیدوار بود.

چه کسانی بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند؟

دو دسته افراد بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند، دسته اول افرادی که به شدت حساس، زود رنج و عصبی هستند: که این دسته افراد در کوچکترین ناملایمات کنترل خود را از دست می‌دهند و دچار فشارهای عصبی می‌شوند و این حالت زمانی که مواد معدنی بدن کم و زیاد می‌شود در فرد اختلالات روحی و روانی شدید را ایجاد می‌کند. بهترین توصیه برای این افراد این است که از هرگونه تنش و کنترل احساسات پرهیز کنند و باید در رفتارهای خود تغییراتی را به وجود آورند تا کمتر در معرض این فشارها قرار بگیرند و در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی رفتار خود را مهار کنند.

دسته دوم کسانی هستند که دارای طبعی سرد هستند: این افراد به طور ارثی دارای طبیعتی سرد هستند و بیشتر از غذاهای سرد استفاده می‌کنند که توصیه ما به این افراد این است که در تغذیه خود دقت لازم را به عمل آورند زیرا در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی درست، ابتلا به این بیماری را در خود افزایش می‌دهند زیرا PH خون انسان میل زیادی به مواد اسیدی دارد و با مصرف مواد غذایی ترش ابتلا به این بیماری بیشتر شده و درمان این بیماری را با مشکل مواجه می‌کند.

علائم مهم بیماری ام اس

همانطور که گفتیم این بیماری در ابتدا علائم مشخصی ندارد و به بیماری خاموش معروف است اما هنگامی که فرد به این بیماری مبتلا شد با این علائم روبه رو خواهد شد:

احساس ضعف و بی‌حسی در دست و پاها، کم شدن بینایی و احساس درد در هنگام حرکت دادن چشم‌ها، قسمت‌های مختلف بدن دچار خواب رفتگی و درد می‌شود، در راه رفتن فرد تعادل را از دست می‌دهد و دچار رعشه می‌گردد، فرد در تکلم دچار مشکل می‌شود، فرد مبتلا به ام اس دچار خستگی مفرط و سرگیجه می‌شود و فرد بیمار دچار اختلالات روده و مثانه می‌گردد

تغذیه مناسب برای افراد مبتلا به بیمار ام اس:

این افراد از مصرف چربی‌های بد به دلیل ترکیبات سمی و مضر برای سیستم عصبی بدن پرهیز کنند، مصرف چربی‌های مفید که در ترمیم و نگهداری سیستم عصبی بدن کمک می‌کنند یعنی چربی‌های گیاهی غیر اشباع مانند روغن آفتابگردان، روغن کانولا و روغن ذرت جایگزین چربی‌های حیوانی اشباع شود، از مصرف سس‌های مایونز و تمامی سس‌هایی که دارای چربی زیادی هستند خودداری کنند، از لبنیات پرچرب دوری کنند، غذاهای چرب مانند گوشتهای چرب و تمام چربی‌های حیوانی را از برنامه غذایی خود حذف کنند، الکل و چای را مصرف نکنند، و مواد غذایی حساسیت زا مانند: تخم مرغ، شیر، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بادمجان، نان گندم، شکر، موادغذایی با رنگهای افزودنی، نوشابه‌ها، انواع کنسروها، ادویه و تمامی میو‌ه‌ها و سبزیجات خوب شسته نشده و با مواد شیمیایی رشد کرده را به هیچ وجه مصرف نکنند.

برای درمان و پیشگیری از بیماری ام اس روشهای طبیعی و خانگی وجود دارد که در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم که امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

روغن سیاه دانه

یکی از روشهای درمانی خانگی و طبیعی بیماری ام اس استفاده از روغن سیاه دانه است. برای استفاده از این روغن به این صورت عمل کنید که مقداری از این روغن را در قسمت اندام‌های تحتانی، مفاصل و زانوهای خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند. انجام مکرر و منظم این روش درمانی به درمان این بیماری کمک خواهد کرد.

ترکیب سیاه دانه و عسل

یکی از ترکیبات مناسب خانگی و طبیعی برای درمان بیماری ام اس استفاده از سیاه دانه و عسل است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که سه واحد از عسل به همراه یک واحد سیاه دانه را با یکدیگر مخلوط کنید و این ترکیب حاصل شده را هر هشت ساعت به مقدار یک قاشق مرباخور مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

انجیر

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان بیماری ام اس استفاده از انجیر خشک شده است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که روزانه هشت عدد انجیر را در آب بخیسانید و شبها هم انجیر و هم آب آن را نوش‌جان کنید. مصرف مداوم و مکرر این روش درمانی کمک شایانی به رفع این ناراحتی می‌کند.

زیتون

استفاده از زیتون این گیاه پرخاصیت و گرم نیز روش خانگی و طبیعی مناسب دیگری برای درمان بیماری ام اس است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که روزانه هفت عدد زیتون را صبح‌ها ناشتا و هفت عدد زیتون را شب‌ها دو ساعت پس از صرف غذا میل کنید. این روش درمانی را به طور منظم و مرتب تکرار کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن باشید.

روغن زیتون

یکی از روغنهای بسیار مفید برای درمان خانگی و طبیعی بیماری ام اس استفاده از روغن پرخاصیت و بودار زیتون است. برای استفاده از این روغن گیاهی به این صورت عمل کنید که مقداری از این روغن را روی قسمتهایی که دچار بی‌حسی و ضعف شده‌اید بمالید و به خوبی ماساژدهید و بگذارید به همین صورت باقی بماند. این روش درمانی را تکرار کنید و شاهد اثرات نوید بخش آن باشید.

زعفران

یکی دیگر از گیاهانی که مصرف خانگی و طبیعی آن برای درمان بیماری ام اس بسیار مفید است، زعفران است. این گیاه برای بیماری‌های تصلب شراین و ام اس بسیار کاربرد دارد. وجود ماده‌ی درمانگر کروسین در زعفران باعث حفاظت سلولهای مغزی می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که هفته‌ای یک قاشق مرباخوری زعفران بخورید اینکار کمک شایانی به درمان بیماری ام اس می‌کند.

گیاه غافث کنفی

یکی دیگر از گیاهانی که برای درمان خانگی و طبیعی بیماری ام اس بسیار مناسب است، گیاه غافث کنفی است. این گیاه خاصیت ضد ویروسی، آنتی اکسید کننده، ضد التهابی دارد و باعث تقویت متابولیسم بدن می‌شود. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که مقداری از غافث کنفی را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و بگذارید به مدت پنج الی ده دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند و سپس از روی شعله بردارید و پس از عبور دادن از صافی آن را نوش‌جان کنید.

آشواگاندا

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان بیماری ام اس استفاده از گیاه آشواگاندا است. این گیاه نام‌های دیگری نیز دارد مانند جینسنگ هندی که ریشه‌ها و عصاره‌ی آن برای تسکین دردهای مزمن، خستگی، التهاب، استرس و اضطراب مناسب است. از این گیاه می‌توانید به صورت دمنوش استفاده کنید به این صورت که مقداری از آشواگاندا را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی ظرف بگذارید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس از صافی عبور دهید و میل کنید. مصرف این دمنوش کمک شایانی به بهبود بیماری ام اس خواهد کرد.

گرده زنبور عسل یا زهر آن

یکی دیگر از روشهای طبیعی برای درمان بیماری ام اس استفاده از زهر زنبور عسل که یک مایع روشن است، می‌باشد. اثر زهر زنبور عسل بر بیماری ام اس  در چندین آزمایش بالینی مورد مطالعه قرار گرفته است.

برگ‌های زغال اخته

یکی دیگر از گیاهانی که برای درمان بیماری ام اس بسیار مناسب است، برگ‌های زغال اخته است. از زغال اخته در انواع غذاها و سالادها استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از برگ‌های زغال اخته را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب جوش است بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم بجوشد تا آب آن نصف شود و سپس از صافی عبور دهید و آن را میل کنید. توجه کنید که مصرف مرتب و مکرر این روش کمک شایانی به درمان بیماری خواهد کرد.

ریشه بابا آدم

یکی دیگر از گیاهانی که در طی قرن‌ها در پزشکی سنتی چینی و اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفت، ریشه بابا آدم است. این گیاه باعث بهبود عملکرد گردش خون و کاهش التهاب می‌شود. برگهای این گیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و مصرف آن اثرات بسیار مناسبی بر روی سرطان، دیابت، پوست و دستگاه گوارش دارد، اما ممکن است باعث حساسیت شدید نیز بشود.

علف گربه

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان بیماری ام اس استفاده از علف گربه است. این گیاه تنها برای بچه گربه‌ها مناسب نیست بلکه برای کنترل بیماری ام اس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه خاصیت آرامبخشی دارد که مصرف آن باعث کاهش خستگی و یا تشدید اثربخشی داروهای آرامبخش دیگر شود. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که مقداری از علف گربه را در یک لیوان آب جوش بریزد و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه بهمین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. این دمنوش را به طور منظم مصرف کنید تا بهبودی  کامل حاصل شود.

گیاه بابونه

یکی دیگر از گیاهان مفید برای درمان بیماری ام اس استفاده از بابونه است. بابونه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد. برای استفاده از این روش درمانی نیز به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس از صافی عبور دهید و میل کنید.

گیاه خرفه

یکی دیگر از گیاهانی که به صورت خانگی و طبیعی برای درمان بیماری ام اس مورد استفاده قرار می‌گیرد، خرفه است. این گیاه به دلیل دارا بودن منیزیم باعث درمان بیماری ام اس می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که روزی یک مشت خرفه بخورید تا این بیماری را از خود دور کنید.

گزنه

یکی دیگر از گیاهان بسیار مفید برای درمان بیماری ام اس، گزنه است. مصرف این گیاه نود درصد از بیماری ام اس را بهبود می‌بخشد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که روزانه یک مشت گزنه خشک را میل کنید. مصرف روزانه این گیاه باعث بهبود بیماری و اثرات نتایج بخش می‌شود.

گیاه شاهدانه

یکی دیگر از گیاهان بسیار مفید که برای درمان بیماری ام اس پیشنهاد می‌شود، شاهدانه است. مصرف این گیاه باعث کاهش لرزش‌های ناشی از این بیماری می‌گردد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که میوه بو نداده این گیاه را با آب مخلوط و میل کنید.

عطر گل محمدی

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان بیماری ام اس استشمام عطر گل محمدی است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که از بوهای صنعتی و سرد جدا دوری کنید و عطر گل محمدی را همیشه همراه خود داشته باشید زیرا استشمام آن برای درمان این بیماری بسیار سودمند است.  

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.