خانه دسته‌بندی نشده درمان بیماری گال با استفاده از روش‌های طب سنتی

درمان بیماری گال با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti

یکی از بیماری‌های پوستی که ناراحتی و مشکلات زیادی را برای فرد مبتلا به همراه دارد، بیماری گال است. این بیماری پوستی از زمان‌های گذشته تا به امروز افراد زیادی را درگیر خود کرده است.

افراد مبتلا به این بیماری، شاهد جوش های بسیار زیادی در پوست خود می‌شوند و از خارش بیش از حد آن رنج می‌برند. این بیماری پوستی بر اثر هجوم انگلی به نام انگل گال در بدن پدیدار می‌گردد.

چون این بیماری در زمان‌های گذشته نیز وجود داشته، طبیعتا روش‌های درمانی گیاهی و سنتی فراوانی هم برای درمان این بیماری ناخوشایند از طریق اطباء سنتی صورت گرفته است. سعی ما نیز در این مقاله معرفی بهترین و برترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان این عارضه‌ی پوستی است که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین روش‌های خانگی و گیاهی برای درمان گال:

استفاده از روغن درخت چای روشی مناسب برای درمان بیماری گال

روغن درخت چای به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص ترپنین ۴ ال، برای درمان انگل گال بسیار مناسب است. این روغن همچنین دارای خواص ضدالتهابی، گندزدا، ضدعفونی کننده، ضدانگلی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است. بنابراین با آشنا شدن خواص روغن درخت چای حتما از آن برای درمان و رهایی از بیماری گال استفاده کنید. استفاده از روغن درخت چای باعث کاهش خارش ناشی از این بیماری پوستی می‌گردد و با نفوذ به عمق پوست به از بین بردن این انگل کمک شایانی خواهد کرد. برای استفاده از این روش طبیعی و خانگی به یک قاشق غذاخوری روغن درخت چای و یک قاشق چایخوری روغن زیتون نیاز داریم. هر دو روغن را در ظرفی بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید آنگاه از یک تکه پنبه استفاده کنید و آن را به نقاط آسیب دیده‌ی بدنتان بمالید. برای آنکه زودتر به نتیجه برسید، این روش را روزانه یک الی دو مرتبه برای مدت دو هفته انجام دهید.

روش دیگری نیز وجود دارد که مقدار ده الی دوازده قطره از روغن درخت چای را در وان آب گرم بریزید و در آن برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه قرار بگیرید. برای گرفتن نتایج مطلوب، از این روش نیز روزانه دو مرتبه برای مدت دو هفته استفاده نمایید.

لازم به تذکر است که مادران باردار و شیرده از مصرف این روغن جدا خودداری نمایند.

همچنین افرادی که دارای پوستی حساس هستند نیز قبل از استفاده‌ی این روغن در یک قسمت کوچک از پوست بدن خود آن را تست نمایند.

استفاده از گیاه آلوئه‌ورا روشی مناسب برای درمان بیماری گال

آلوئه‌ورا به دلیل دارا بودن خاصیت آرام‌بخشی برای بهبود بیماری‌های پوستی بسیار مناسب است. این گیاه دارای خواص ضد میکروبی است و مدت زمان درمان بیماری را به حداقل می‌رساند. برای استفاده از این روش طبیعی و خانگی به یک برگ گیاه آلوئه‌ورا نیاز داریم که بایستی ژل آن را خارج کرده و روی نواحی آسیب دیده قرار داد. اجازه دهید این ژل برای مدت زمان بیست الی نیم ساعت باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش را روزانه دو الی سه مرتبه و برای مدت چند هفته تکرار کنید تا شاهد روند هر چه زودتر بهبودی خود باشید.

روش دیگری نیز وجود دارد که طبق این دستورالعمل اجرا کنید: به این صورت که مقدار یک مشت از گل همیشه بهار و مقدار یک مشت پودر زردچوبه را در داخل یک میکسر بریزید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند. حالا به این ترکیب مقدار دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید و دوباره شروع کنید به همزدن تا خمیر یکنواختی حاصل شود. خمیر حاصل شده را روی نقاطی از بدن که دچار این عارضه شده است، بمالید و بگذارید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند تا خشک شود. پس از گذشت این مدت زمان آن مناطق را با آب نیمه‌گرم به آرامی شستشو دهید. شما عزیزان با انجام روزانه یک الی دو مرتبه از این روش خانگی حتما به نتایج عالی دست خواهید یافت.

استفاده از روغن چریش روشی مناسب برای درمان بیماری گال

یکی دیگر از روغن‌های بسیار مفید برای درمان خانگی بیماری گال، روغن چریش می‌باشد. این روغن با دارا بودن خواص ضد درد، ضد باکتری و ضد التهابی برای درمان این عارضه‌ی پوستی بسیار مناسب است به طوری که استفاده از آن از نمو و گسترش حشرات گال پیشگیری می‌کند و روند درمان را به حداقل می‌رساند. برای استفاده از این روغن به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن چریش را روی نقاطی از بدن که دچار این عارضه‌ی ناخوشایند شده است، بمالید و به آرامی ماساژ دهیدتا روغن کاملا جذب پوست شود. اجازه دهید روغن برای مدت زمان سی الی چهل دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش را برای مدت زمان چند هفته و روزانه یک بار انجام دهید تا از شر این عارضه خلاص شوید.

روش دوم استفاده از روغن چریش به این صورت است که مقدار یک قاشق غذاخوری از روغن چریش را با یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود. این خمیر حاصل شده که به عنوان یک پماد ضدعفونی کننده عمل می‌کند را روی نواحی مورد نظر بمالید و پس از گذشت مدت زمان بیست الی سی دقیقه با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. با انجام روزانه‌ی این روش خانگی شاهد روند بهبودی خود خواهید بود. تحقیقات به عمل آمده حاکی از آن است که استفاده‌ از این ترکیب، باعث درمان افراد مبتلا در کمتر از دو هفته می‌شود.

استفاده از فلفل هندی روشی مناسب برای درمان بیماری گال

یکی از برترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان عارضه‌ی پوستی گال، استفاده از فلفل همدی است. زیرا این گیاه دارای عناصر مفیدی می‌باشد که استفاده از آن درد و خارش ناشی از این عارضه را کاهش می‌دهد و از روند پیشروی حشرات گال جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که در داخل وان آب داغ بریزید و به آن یک فنجان پودر فلفل هندی اضافه کنید. حالا در وان دراز بکشید و تا هنگامی که دمای آب پایین بیاید در آن قرار بگیرید. فقط به این نکته دقت کنید که این آب وارد چشمتان نشود. این روش را تا گرفتن نتایج مطلوب، روزانه یک بار انجام دهید.

لازم به تذکر است که استفاده‌ی این روش برای افرادی که دارای پوستی حساس هستند پیشنهاد نمی‌شود. بنابراین از انجام این روش اجتناب نمایند.

استفاده از زردچوبه روشی مناسب برای درمان بیماری گال

همانطور که می‌دانیم گیاه زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی می‌باشد و بنابراین استفاده از آن به بهبود هر چه زودتر این بیماری کمک شایانی خواهد کرد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه را در ظرفی بریزید و به آن نصف قاشق مرباخوری آبلیموی تازه و مقدار کمی آب اضافه کنید تا به صورت خمیر غلیظی درآید. خمیر به دست آمده را بر روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ساعت باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش را به طور روزانه یک بار انجام دهید.

استفاده از قرص روی روشی مناسب برای درمان بیماری گال

فلز روی برای درمان عفونت‌های قارچی و باکتریایی بسیار مناسب است به طوری که خارش ناشی از آن را کاهش می‌دهد و عفونت‌هایی که بر اثر این خارش ایجاد می‌شود را از بین می‌برد. استفاده از پماد حاوی زینک باعث درمان ۲۴ ساعته‌ی این بیماری می‌شود. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به دو الی سه عدد قرص روی نیاز داریم که آن را با کمک مقداری آب پودر کنید. در صورت دلخواه به این ترکیب می‌توانید مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری زردچوبه اضافه کنید تا ترکیب به صورت یک خمیر غلیظی درآید. خمیر حاصل شده را روی نواحی مورد نظرتان بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. شما عزیزان برای درمان عفونت ناشی از این بیماری، این روش را به طور روزانه یک بار انجام دهید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

استفاده از گیاه رزماری روشی مناسب برای درمان بیماری گال

عناصر موجود در گیاه رزماری از بروز عفونت‌های ثانویه‌ی بیماری گال پیشگیری می‌کند. این گیاه دارای خواص ضدالتهابی و ضد میکروبی است و به همین دلیل درد و خارش ناشی از این عارضه را کاهش می‌دهد. و همچنین کافور موجود در این گیاه از نمو و گسترش انگل‌ها خودداری می‌کند. طبق تحقیقات به عمل آمده، ترکیب روغن رزماری و روغن گل میخک و یا استفاده‌ی هر کدام به تنهایی، به دلیل خواص ضد میکروبی قوی، برای از بین بردن این عارضه‌ی پوستی بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری از روغن رزماری را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن آن را از روی حرارت بردارید و آن را با کمک یک تکه پنبه به نواحی مورد نظر بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان نیم ساعت الی چهل‌وپنج دقیقه باقی بماند، سپس با آب نیمه‌گرم به آرامی شستشو دهید. این روش را روزانه یک بار انجام دهید و شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشید.

استفاده از گردو روشی مناسب برای درمان بیماری گال

گردو دارای خواص ضد قارچی می‌باشد، بنابراین استفاده از آن برای درمان عفونت‌‌های قارچی مانند گال بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش ساده و راحت و در عین حال بسیار مفید به این صورت عمل کنید که مقداری گردو را در ظرف آبی قرار دهید و اجازه دهید برای مدت یک ساعت باقی بماند و سپس با کمک تکه‌ای پنبه نقاط مورد نظر را ضدعفونی کنید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که در ظرفی دو فنجان آب بریزید و به آن چند عدد گردو اضافه کنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و آب آن به یک فنجان برسد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن نوش جان کنید.

استفاده از روغن خردل روشی مناسب برای درمان بیماری گال

از دیگر روغن‌های مفید که در طب سنتی از آن برای درمان خانگی و طبیعی بیماری گال، استفاده می‌شود، روغن خردل است. این روغن ضمن از بین بردن عفونت ناشی از این عارضه باعث تسریع از بین رفتن حشره‌ی گال نیز می‌شود. برای استفاده از این روش فقط کافیست مقداری از این روغن را روی نواحی مورد نظر بمالید و پس از گذشت بیست الی سی دقیقه با آب گرم شستشو دهید. از این روش به طور روزانه یک الی دو مرتبه استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیل روشی مناسب برای درمان بیماری گال

اگر شما هم جزء آن دسته از عزیزانی هستید که از عارضه‌ی پوستی گال رنج می‌برید و به دنبال روشی طبیعی و خانگی برای درمان آن هستید، طب سنتی به شما عزیزان توصیه می‌کند از ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده نمایید. برای استفاده از این روش آسان و در عین حال بسیار مفید و کارساز به این صورت عمل کنید که مقدار نصف فنجان روغن نارگیل را با نصف فنجان روغن زیتون ترکیب کنید و به آن حدود ۷الی ۸ قطره روغن درخت چای، ۷ قطره روغن اسطوخودوس و ۳ قطره روغن نعناع اضافه کنید. حالا این روغن‌ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و آن را با کمک یک تکه پنبه به تمامی نواحی مورد نظر بمالید. اجازه دهید روغن برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم به آرامی شستشو دهید. از این روش به طور مرتب و روزانه استفاده کنید و شاهد نتایج عالی و نویدبخش باشید.

استفاده از روغن اسطوخودوس روشی مناسب برای درمان بیماری گال

استفاده از روغن اسطوخودوس کمک شایانی به از بین بردن حشرات گال می‌کند و باعث بازسازی سلول‌های پوستی از دست رفته می‌شود. برای استفاده از این روش کافیست مقدار ۵ قطره از این روغن را در داخل وان آب گرم بریزید و برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه در آن دراز بکشید. شما عزیزان با انجام روزانه‌ی این روش درمانی باعث سرعت بخشیدن به روند بهبودی این بیماری می‌شوید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط