خانه دسته‌بندی نشده درمان تیرگی زیر بغل با روش‌های طب سنتی

درمان تیرگی زیر بغل با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان تیرگی زیر بغل

یکی از ناراحتی‌هایی بسیاری از خانم‌ها از آن رنج می‌برند تیرگی در ناحیه زیر بغل است. این مشکل بیماری محسوب نمی‌شود ولی شکل نازیبایی به پوست می‌دهد که باعث ناخوشنودی بانوان می‌گردد.

علل مهم در ایجاد تیرگی زیر بغل

شیو کردن، استفاده مکرر از کرم‌های موبر، نرسیدن هوا به این ناحیه، ایجاد سلول‌های مرده، استفاده از لباس‌های تنگ و چسبناک، بیش‌ازاندازه عرق کردن، استفاده از مام‌ها یا موادی که ضد عرق هستند که پایه الکل دارند.

عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد تیرگی در ناحیه زیر بغل می‌شود مثل چاقی بیش‌ازاندازه، اختلالات هورمونی، استفاده کردن از داروهای خاص، مقاوم بودن بدن به انسولین و سرطان که برای درمان آن به پزشک معالج باید مراجعه کرد و از مشورت‌های آن‌ها استفاده نمود.

برای درمان تیرگی زیر بغل روش‌های درمانی خانگی و سنتی نیز وجود دارد که در این مقاله به معرفی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم که امیدواریم مورداستفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی نمایید.

ماسک خیار

یکی از روش‌های درمانی خانگی و مفید برای درمان تیرگی زیر بغل استفاده از ماسک خیار است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که خیار را به‌صورت ورقه‌های نازک درآورید و آن را روی نواحی موردنظر قرار دهید یا از آب خیار استفاده نمایید. روشی دیگر به این صورت است که مقداری از آب خیار را با آب‌لیمو و زردچوبه مخلوط‌کنید و از آن خمیری بسازید و آن را روی نواحی زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و پس از گذشت این مدت‌زمان با آب شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک‌مرتبه تکرار کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

جوش‌شیرین

یکی از روش‌های درمانی خانگی و طبیعی برای رفع تیرگی ناحیه زیر بغل استفاده از جوش‌شیرین است. استفاده از جوش‌شیرین یکی از روش‌های درمانی سنتی و مناسب برای این مشکل پوستی است. جوش‌شیرین پوست را لایه‌برداری می‌کند و باعث سفید شدن آن می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از جوش‌شیرین را با آب مخلوط‌کنید تا خمیری حاصل شود و آنگاه آن را روی ناحیه موردنظر بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب آن را بشویید. این روش را روزانه به‌طور مرتب تکرار نمایید تا شاهد نتایج اثربخش آن شوید. همچنین برای از بین بردن بوی زیر بغل نیز می‌توانید مقداری از جوش‌شیرین را با نشاسته ذرت به مقدار مساوی مخلوط و به آن کمی آب بیفزایید و از آن به‌صورت اسکراپ خانگی و طبیعی استفاده کنید.

روغن نارگیل

یکی از روغن‌های بسیار مفید که همانند یک دئودورانت طبیعی کاربرد دارد و باعث رفع تیرگی زیر بغل می‌شود، روغن نارگیل است. برای استفاده از این روغن پرخاصیت به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن را به مدت‌زمان ده دقیقه روی ناحیه زیر بغل بمالید و پس از گذشت این مدت‌زمان با آب و یک صابون ملایم آن را بشویید. این روش را نیز روزانه تکرار نمایید تا صاحب پوستی سفید و زیبا در ناحیه زیر بغل شوید.

سیب‌زمینی

یکی از  سفیدکننده‌ها برای زیر بغل استفاده از سیب‌زمینی است. مواد موجود در سیب‌زمینی بسیار ملایم بوده و پوست را تحریک نمی‌کند. برای استفاده از این روش درمانی سنتی و خانگی به این صورت عمل کنید که سیب‌زمینی را به‌صورت نازک برش دهید و روی ناحیه موردنظر قرار دهید یا می‌توانید مقداری از سیب‌زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید و روی پوست بمالید و اجازه دهید به مدت ده الی یک ربع ساعت باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. برای اینکه نتایج اثربخش از این روش درمانی باشید روزانه دومرتبه تکرار کنید.

پوست پرتقال

یکی از روش‌های درمانی طبیعی و خانگی تیرگی زیر بغل استفاده از پوست پرتقال است زیرا خاصیت لایه‌برداری دارد و باعث روشن شدن پوست در این ناحیه می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که ابتدا پوست پرتقال را در جلوی نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا خشک شود و پس از خشک شدن آن را له کنید تا به‌صورت پودر درآید. حال پودر حاصل‌شده را با کمی شیر و مقداری گلاب مخلوط‌کنید تا خمیر یکنواختی به دست آید. خمیر را روی نواحی زیر بغل بمالید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه آن را با آب سرد بشویید. برای اینکه هر چه زودتر شاهد نتایج خوب این روش درمانی شوید، آن را در هفته دو تا سه مرتبه انجام دهید.

سرکه

استفاده از سرکه نیز روش درمانی مفید و خانگی برای رفع تیرگی زیر بغل شناخته‌شده است. سرکه علاوه بر اینکه خاصیت روشن‌کنندگی را دارد بلکه با خاصیت ضد باکتریایی خود باعث رفع بوی بد زیر بغل نیز می‌شود. برای استفاده از سرکه به این صورت عمل کنید که مقداری از سرکه را با آرد برنج مخلوط‌کنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود. خمیر به‌دست‌آمده را پس از حمام کردن با آب گرم روی نواحی زیر بغل قرار دهید و بگذارید به مدت یک ربع ساعت روی پوست باقی بماند و پس‌ازآن با آ نیمه گرم شستشو دهید. این روش درمانی را در هفته چندین بار تکرار کنید تا شاهد نتایج اثربخش آن شوید.

لیمو

استفاده از لیمو نیز یکی از روش‌های درمانی خانگی و طبیعی برای تیرگی زیر بغل شناخته‌شده است. لیمو خاصیت روشن‌کنندگی دارد و لکه‌های تیره را کمرنگ و از بین می‌برد. همچنین خاصیت آنتی باکتریالی لیمو باعث از بین رفتن بوی بد در ناحیه زیر بغل است. برای استفاده از لیمو برای درمان تیرگی زیر بغل به این صورت عمل کنید که یک عدد لیمو را از وسط دونیم کنید و آن را روی نواحی تیره زیر بغل به مدت‌زمان دو دقیقه بمالید و اجازه دهید که آب‌لیمو به مدت پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید. این روش درمانی را فقط شب‌ها استفاده کنید و در هفته سه مرتبه آن را تکرار کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

چوب صندل

یکی از روش‌های سنتی و طبیعی برای درمان تیرگی زیر بغل استفاده از چوب صندل است. چوب صندل خاصیت لایه‌برداری و روشن‌کنندگی دارد. استفاده کوتاه‌مدت از چوب صندل کمک شایانی به برطرف کردن تیرگی ناحیه زیر بغل می‌کند. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری از چوب صندل را باکمی گلاب مخلوط‌کنید که این ترکیب خاصیت نرم‌کنندگی و ضد باکتری دارد که به لطافت پوست زیر بغل کمک می‌کند. از ترکیب دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و گلاب خمیر سفت و یکنواختی به دست می‌آید. این خمیر را روی نواحی زیر بغل به‌صورت دورانی و با آرامی بمالید و بگذارید به مدت‌زمان یک ربع ساعت روی پوست باقی بماند و پس‌ازآن با آب موضع را شستشو دهید. این روش درمانی را در هفته دو تا سه مرتبه تکرار کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

ماست

استفاده از ماست نیز یکی از روش‌های درمانی طبیعی و سنتی تیرگی زیر بغل است. ماست دارای ترکیباتی است که باعث روشن شدن پوست می‌شود و بوی بد زیر بغل را از بین می‌برد. برای استفاده از ماست به این صورت عمل کنید که مقداری از ماست را بر روی موضع موردنظر بمالید و بگذارید به مدت بیست‌تا سی دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. برای اینکه ماست خاصیت لایه‌برداری پیدا کند به آن کمی نمک دریا اضافه کنید و برای ایجاد لایه‌برداری این ترکیب را به‌صورت دورانی روی پوست بمالید. و پس از گذشت بیست دقیقه با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را در هفته سه مرتبه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. لازم به تذکر است که اثرات نتایج بخش با انجام مرتب و منظم این روش‌ها مشاهده می‌شود.

زردچوبه

استفاده از زردچوبه نیز روش خانگی و طبیعی دیگری برای درمان تیرگی زیر بغل شناخته‌شده است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری از آرد نخودچی را با اندکی ماست، لیمو و کمی زردچوبه ترکیب کنید و آن را روی نواحی زیر بغل بزنید و اجازه دهید به مدت‌زمان ده الی یک ربع ساعت روی پوستتان باقی بماند  تا اثرات آن در پوست نفوذ کند و سپس آن را با آب شستشو دهید. این روش درمانی را نیز در هفته دو تا سه مرتب تکرار کنید تا شاهد پوست سفید و زیبای خود در ناحیه زیر بغل شوید.

ماسک زعفران با شیر و خامه

یکی از ماسک‌های خانگی برای درمان فوری تیرگی زیر بغل است که اثرات آن در طی دو روز مشخص می‌شود، استفاده از ماسک زعفران با شیر و خامه است. برای تهیه این ماسک مفید به این صورت عمل کنید که مقدار اندکی از زعفران را با دو قاشق غذاخوری شیر و خامه مخلوط‌کنید و شب‌ها قبل از خواب این ماسک را به زیر بغل خود بزنید و اجازه دهید تا صبح روی پوست باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن آن را از روی پوست بشویید. این ماسک علاوه بر خاصیت روشن‌کنندگی باعث از بین رفتن بوی بد زیر بغل نیز می‌شود.

شیر

یکی از مواد مؤثر برای استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی در درمان تیرگی پوست زیر بغل استفاده از شیر است. برای استفاده از این ماده پرخاصیت یک پارچه نخی را در مقداری شیر بخیسانید و آن را روی ناحیه زیر بغل قرار دهید و بعد از گذشت ده الی پانزده دقیقه پارچه را از روی پوست‌بردارید و با آب شستشو دهید. این روش درمانی را صبح‌ها قبل از دوش گرفتن یا شب‌ها قبل از خواب استفاده نمایید.

ماسک آرد نخودچی با شیر یا ماست

یکی از ماسک‌های مفید برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده از ماسک آرد نخود با شیر یا ماست است. هر سه این مواد خاصیت روشن‌کنندگی پوست را دارند. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که چند قاشق از آرد نخودچی را با ماست یا شیر مخلوط‌کنید و ترکیب به‌دست‌آمده را روی ناحیه زیر بغل بمالید و یک ملحفه رو رختخواب خود بکشید و اجازه دهید این ترکیب تا صبح روی پوست باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن با آب نیمه گرم شستشو دهید. این ماسک چون طبیعی است بنابراین برای پوست مضر نیست. برای زودتر نتیجه گرفتن نیز می‌توانید به این ترکیب کمی آب‌لیمو نیز اضافه کنید. این روش درمانی را مرتب تکرار کنید تا شاهد نتایج اثربخش آن شوید.

عسل و شکر

یکی از ترکیبات مؤثر و مفید خانگی برای درمان تیرگی زیر بغل استفاده از ترکیب عسل و شکر است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از عسل را با یک قاشق غذاخوری سر پر شکر را با یکدیگر مخلوط‌کنید و با یک وسیله مناسب آن را روی پوست زیر بغل خود بمالید و پس‌ازآنکه به مدت بیست دقیقه این ترکیب روی پوست باقی ماند آن را با آب ولرم به‌خوبی شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک‌مرتبه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

آلوئه‌ورا

استفاده از گیاه آلوئه‌ورا نیز روش درمانی طبیعی و سنتی تیرگی ناحیه زیر بغل است. مواد موجود در آلوئه‌ورا باعث روشن شدن پوست زیر بغل و خواص ضد باکتری آن باعث درمان و بهبود التهاب پوست می‌شود. برای استفاده از این گیاه پرخاصیت به این صورت عمل کنید که مقداری از ژل آلوئه‌ورا را روی ناحیه زیر بغل بمالید  و پس از گذشتن ده تا یک ربع ساعت آن را از روی پوست بشویید. برای آنکه شاهد اثرات نتایج بخش این روش درمانی باشید آن را در هفته چندین بار تکرار کنید.

روغن‌زیتون

یکی از روغن‌های بسیار مفید برای درمان خانگی رفع تیرگی زیر بغل استفاده از روغن‌زیتون است. خاصیت آنتی‌اکسیدانی روغن‌زیتون باعث تغذیه و رطوبت پوست زیر بغل می‌شود. شکر قهوه‌ای نیز خاصیت لایه‌برداری دارد و باعث از بین بردن سلول‌های مرده زیرپوست می‌شود و به روشن‌کنندگی پوست کمک شایانی می‌کند. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از شکر قهو‌ه‌ای را با دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون ارگانیک مخلوط‌کنید و این ترکیب را روی موضع موردنظر بمالید و به مدت‌زمان یک الی دو دقیقه روی پوست ماساژ  دهید و بعدازاین مدت‌زمان اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس ناحیه زیر بغل را با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای اینکه شاهد اثرات نتایج بخش این روش درمانی باشید آن را در هفته دو تا سه مرتبه تکرار کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.