خانه دسته‌بندی نشده درمان جای جوش با روش‌های طب سنتی

درمان جای جوش با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
از بین بردن جای جوش روی صورت

یکی از مشکلات و ناراحتی‌های اکثر کسانی که دارای پوست صورت جوشداری هستند، جای باقی مانده از آن است. اسکار و لکهای ناشی از جوش حالت نازیبایی به پوست می‌دهد که بعضی از افراد به خاطر این واقعه اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند.

روش‌های درمانی بسیاری برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که با رفتن بیمار نزدک پزشک متخصص پوست انجام می‌گیرد اما در مقابل راههای طبیعی و خانگی نیز وجود دارد که بسیار مفید است. در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم که امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی نمایید.

سکنجبین و گلاب

یکی از نوشیدنی‌های خانگی و طبیعی برای رفع جای جوش ترکیب سکنجبین و گلاب است. برای تهیه این نوشیدنی به این صورت عمل کنید که یک چهارم استکان سکنجبین را با یک چهارم استکان مخلوط و مابقی را آب بریزید تا لیوان شما کامل شود. این نوشیدنی را صبح‌ها ناشتا نوش جان کنید. با مصرف مداوم و منظم این روش درمانی شاهد کمرنگ شدن لکهای باقی مانده از جوش خواهید شد.

ماسک آردباقلا، آرد نخود، کتیرا و بادام تلخ

یکی از ماسکهای خانگی و طبیعی برای درمان جای جوش استفاده از ماسک آردباقلا، آردنخود، کتیرا و مغز بادام تلخ است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که ۲۵ گرم از همه مواد گفته شده را با یکدیگر مخلوط کنید و یک قاشق مرباخوری از این مواد مخلوط شده و پودر شده را در نصف لیوان شیر بریزید و خوب هم بزنید و سپس روی پوست تمیز خود بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت سه الی چهار ساعت روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش درمانی را تا زمانی که لکهای ناشی از جوش از بین بروند انجام دهید.

ماسک گل ارمنی

یکی دیگر از ماسکهای بسیار مفید که به صورت خانگی و طبیعی تهیه می‌شود و برای درمان لکهای ناشی از جوش بسیار مفید است ماسک گل ارمنی است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که مقدار ده گرم از گل ارمنی، پانزده گرم تخم کلم، پانزده گرم تخم شلغم، پنج گرم زرنیخ را پودرکنید و حدود یک قاشق مرباخوری از این مواد پودرشده را در یک استکان که حاوی آب شنبلیله است حل کنید و ترکیب به دست آمده را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت یک ساعت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم بشویید. این روش درمانی را به صورت مرتب تکرارکنید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید و بهبودی کامل حاصل شود.

آبلیمو

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان جای جوش استفاده از آبلیمو است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که آب یک لیموی تازه را بگیرید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی نواحی که دچار این ضایعه پوستی شده است بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب نیمه گرم پوست را شستشو دهید.

گلاب و روغن صندل

یکی دیگر از روشهای درمانی خانگی و طبیعی برای جای باقی مانده و لک ناشی از جوش استفاده از ترکیب گلاب و روغن صندل است. گلاب خواص ضد باکتری دارد و چوب صندل نیز خاصیت خنک کنندگی و التهابات را کاهش می‌دهد. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که مقداری از هردو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی جای جوش خود بمالید و بگذارید شب تا صبح باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن با آب سرد شستشو کنید. این ماسک را هرشب قبل از خواب استفاده نمایید تا شاهد پوست شفاف و بدون لک خود شوید.

روغن زیتون

یکی از روغن‌های طبیعی که برای درمان جای جوش بسیارمفید است، روغن زیتون می‌باشد. روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به صورت یک لوسیون طبیعی روی پوست عمل می‌کند. قبل از استفاده از این روغن ابتدا صورت خود را بشویید و از آلودگی‌ها پاک کنید و پس از خشک کردن پوست مقداری از روغن زیتون را روی نواحی مورد نظر بمالید و بگذارید به مدت دو ساعت روی پوست باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان پوستتان را با شوینده‌ای که حاوی گلیسیرین است بشویید. این روش درمانی را روزانه یک مرتبه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

نمک دریا

یکی از روشهای درمانی برای از بین بردن جای جوش استفاده از نمک دریا است. نمک دریا به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی و ضدمیکروبی برای از بین بردن جای جوش بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش مقداری از نمک دریا را با اندکی آبلیموی تازه مخلوط کنید و پس از پاک کردن پوست صورتتان از آلودگی‌ها آنرا روی پوستتان مالیده و به صورت دورانی به مدت زمان پنج دقیقه ماساژ دهید. انجام منظم این روش درمانی باعث اثرات نتایج بخش خواهدشد.

ماسک ریشه گیاه سوسن چلچراغ

یکی از ماسکهای بسیار مفید که برای از بین بردن جای جوش مناسب است و به صورت خانگی و طبیعی تهیه می‌شود ماسک ریشه گل سوسن چلچراغ است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که مقداری از پودر ریشه گل سوسن چلچراغ را با اندکی گلاب مخلوط کنید و ترکیب حاصل شده را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک مرتبه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

ماسک پوست لیموترش و عسل

یکی دیگر از ماسکهای خانگی و طبیعی برای درمان جای چوش ماسک پوست لیموترش است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که پوست یک لیموترش تازه را رنده کنید و به آن مقداری عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید. ابتدا صورت خود را با آب و شوینده مناسب پوستتان بشویید و پس از خشک کردن آن را به مناطق مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه بماند و سپس با آب شستشو دهید. این ماسک را می‌توانید دو تا سه مرتبه در هفته انجام دهید تا شاهد پوست بدون لک و لطیف خود شوید.

شنبلیله

استفاده از گیاه شنبلیله نیز روش خانگی و طبیعی دیگری برای درمان جای جوش است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری از دانه‌های رسیده‌ی شنبلیله را پودر کنید و کمی به آن آب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به صورت خمیر درآید و این خمیر حاصل شده را به صورتتان بمالید و تا جایی که تحمل دارید بگذارید روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب شستشودهید. روشی دیگر به این صورت است که دانه‌های شنبلیله را در آب بجوشانید و پس از کمی نرم شدن آن را بکوبید و هنگامی که سرد شد آنرا به صورتتان بمالید و پس از مدتی با آب بشویید. این روش درمانی را به صورت روزانه می‌توانید تکرارکنید تا بهبودی کامل حاصل شود. شنبلیله برای این مشکل پوستی معجزه می‌کند.  

سفیداب

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان جای جوش، استفاده از سفیداب است. سفیداب خاصیت لایه برداری دارد. برای استفاده از سفیداب به این صورت عمل کنید که مقداری از سفیداب را در ظرفی بریزید و به آن کمی گلاب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب یکنواختی به دست آید و سپس پوست خود را از آلودگی‌ها پاک کنید و این ترکیب را پس از خشک کردن صورتتان روی موضع مورد نظر بمالید و کمی ماساژ دهید و بگذارید به مدت پانزده تا بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب بشویید. این روش درمانی را روزانه یک مرتبه تکرار کنید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

روغن بابونه

یکی از روغن‌های طبیعی و بسیار مفید برای درمان جای جوش روغن بابونه است. برای استفاده از این روغن به این صورت عمل کنید که هر هشت ساعت آن را روی پوست صورتتان بمالید و ماساژ دهید. انجام منظم ومرتب از این روغن باعث بهبودی کامل پوستتان خواهد شد.

سرکه انگور

یکی دیگر از روشهای درمانی خانگی و سنتی جای جوش استفاده از سرکه انگور است. سرکه انگور به دلیل داشتن خاصیت اسیدی برای درمان جای جوش بسیار مناسب است. البته بهتر است از سرکه انگورخانگی استفاده شود. برای این منظور به مقدار مساوی از سرکه و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی پوستتان بمالید و پس از پنج الی ده دقیقه با آب شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک مرتبه تکرار کنید تا شاهد پوست زیبا و بدون لک خود شوید. لازم به تذکر است اگر دارای پوست حساسی هستید مقدار سرکه را کمتر کنید.

روغن یا کرم گل بنفشه

یکی دیگر از روغن‌های بسیار مفید برای درمان جای جوش، استفاده از روغن گل بنفشه است. روغن بنفشه را هرشب قبل از خواب به پوستتان بمالید تا به خوبی جذب پوست شود و بگذارید شب تا صبح باقی بماند. به مرور و با انجام مرتب از این روغن گیاهی شاهد اثرات اعجاب انگیز آن خواهید شد.

ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون

یکی از ماسکهای خانگی و طبیعی برای درمان جای جوش، ماسک زرده تخم مرغ و روغن زیتون است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که یک زرده تخم‌مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید و آن را روی پوست صورتتان بمالید و بگذارید بیست دقیقه بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش درمانی را به مدت دو ماه، یک روز درمیان استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

آب خیار

یکی دیگر از روشهای خانگی برای درمان جای جوش استفاده از آب خیار است. خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی پوست تمیز خود بمالید و بگذارید پانزده تا بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب بشویید. این کار باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود. این روش درمانی را هر روز تکرار کنید تا شاهد پوست زیبای خود شوید.

ماسک برگ کلم

ماسک برگ کلم نیز از ماسکهای طبیعی و خانگی برای درمان جای جوش استفاده می‌شود. برای تهیه این ماسک برگ کلم را به همراه ترب خرد و سپس له کنید و آن را روی پوست خود بگذارید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشودهید.

چای سبز

استفاده از چای سبز به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی برای درمان جای جوش بسیارمفید است. برای استفاده از این روش مقداری از برگهای خشک شده چای سبز را در قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و بگذارید دم بیاید و پس از سرد شدن آن را روی پوست خود بمالید و احتیاج به آبکشی ندارد. از این روش می‌توانید چند بار در روز استفاده کنید.

ماسک تخم جعفری

یکی از ماسکهای خانگی و طبیعی که برای درمان جای جوش مناسب است، ماسک تخم جعفری است. برای تهیه این ماسک ابتدا تخم جعفری را در آسیاب پودر کنید و آن را با یک لیوان آب بجوشانید و پس از اینکه آن را از صافی عبور دادید، یک تکه پارچه را در آن بخیسانید و همانند کمپرس آنرا روی پوستتان قرار دهید و پس از سی دقیقه پارچه را از روی صورتتان بردارید. این روش را نیز روزانه یک مرتبه انجام دهید.

عسل

یکی از روشهای طبیعی و خانگی برای درمان جای جوش استفاده از عسل است. برای استفاده از این روش از عسل طبیعی استفاده کنید و آن را روی پوست تمیز خود بمالید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک مرتبه انجام دهید تا لکهای ناشی از جوش از بین برود.

ماسک جوانه گندم

یکی دیگر از ماسکهای بسیار مفید برای از بین بردن جای جوش، ماسک جوانه گندم است. مقداری از پودر جوانه گندم را با عسل مخلوط کنید تا به صورت خمیری درآید و سپس خمیر حاصل شده را روی پوستتان بمالید و بگذارید بیست دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا نیز یکی از گیاهانی است که برای درمان جای جوش بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که مقداری از ژل آلوئه‌ورا را روی پوست صورتتان بمالید و پس از خشک شدن آن را با آب نیمه گرم بشویید. از این روش می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید و شاهد اثرات مفید آن شوید. آلوئه‌ورا هم برای از بین بردن جای جوش مناسب است و هم از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند.  

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.