خانه دسته‌بندی نشده درمان حملات پانیک به کمک راهکارهای طب سنتی

درمان حملات پانیک به کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti
درمان حملات پانیک در طب سنتی

شاید بیماری پانیک زیاد به گوش شما خورده باشد ولی به‌درستی با مفهوم آن آشنا نباشید. بیماری پانیک یک اختلال هراس و یا اضطراب می‌باشد که تحت شرایط خاصی بروز پیدا می‌کند و اختصاص به سن خاصی ندارد. این حملات به‌قدری ترسناک است که فرد را به حالت مرگ نزدیک می‌کند. به این دلیل که افراد زمانی که به حملات پانیک دچار می‌شوند، دارای استرس و ضربان قلب شدید هستند. این ویژگی باعث می‌شود تا حال جسمی افراد به‌هم‌ریخته و مجبور به مراجعه به اورژانس شوند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دچار حملات پانیک می‌شوید ولی علاقه‌ای به مصرف داروهای شیمیایی ندارید، بیماری پانیک خود را با طب سنتی و گیاهان دارویی کنترل کنید. ما در این مقاله از مجله کاکوتی شمارا با برخی از گیاهان سنتی برای درمان حملات پانیک آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

علت بیماری حملات پانیک

استرس و اضطراب دشمن اصلی بیماری پانیک می‌باشد؛ بنابراین زمانی که شما دچار استرس می‌شوید این بیماری تشدید پیدا می‌کند. پزشکان طب سنتی معتقدند که گیاهان آرام‌بخش و ضد استرس می‌تواند به کنترل بیماری پانیک کمک بسیار زیادی بکند. البته توجه به این نکته ضروری است که درمان پانیک به کمک گیاهان دارویی و طب سنتی همیشه ممکن نمی‌باشد و تنها تکرار و شدت این بیماری را کاهش می‌دهد. علاوه بر این حملات پانیک می‌تواند به دلیل مصرف چای، قهوه، سیگار، مصرف مواد مخدر، بی‌خوابی و برخی بیماری‌های خاص مانند پرکاری تیروئید و دیابت در افراد باشد.

آیا حملات پانیک خطرناک و کشنده می‌باشد؟

حملات پانیک کشنده نیست اما می‌تواند در زندگی عادی شما اختلال ایجاد کند و شمارا از انجام کارهای معمول و روزانه باز دارد. کسانی که دچار حملات پانیک می‌شوند از حضور در محیط‌های شلوغ مانند اتوبوس و مترو هراس دارند. حملات هراس گاهی به‌قدری شدید است که فرد قادر به خروج از منزل به‌تنهایی نیست و حتی از رفتن به سر کار خودداری می‌کند. در چنین شرایطی بهتر است که فردی از اعضای خانواده شخص بیمار را همراهی کند.

درمان حملات پانیک به کمک داروهای گیاهی

شاید برای شما هم سؤال پیش‌آمده باشد که آیا راهی برای درمان حملات پانیک مانند ترس و اضطراب وجود دارد؟ یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل و جلوگیری از حملات پانیک استفاده از داروهای گیاهی می‌باشد. برای این منظور می‌توانید داروهای گیاهی گفته‌شده در بخش زیر را مصرف کنید.

درمان حملات پانیک به کمک گیاه بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه یک داروی گیاهی ضد استرس می‌باشد که تأثیر آرام‌بخشی قوی بر روی ذهن افراد دارد. پزشکان طب سنتی برای درمان حملات پانیک این آرام‌بخش طبیعی را تجویز می‌کنند. مصرف داروی گیاهی بادرنجبویه باعث کاهش علائم حملات پانیک یا اختلال هراس مانند تپش قلب، سردرد، بی‌خوابی می‌شود. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

درمان حملات پانیک به کمک گل ساعتی

اگر دچار حملات پانیک می‌شوید، گل ساعتی را امتحان کنید. این گیاه دارویی برای درمان تمام مشکلات عصبی بسیار مؤثر عمل می‌کند. یکی از عواملی که باعث حملات پانیک می‌شود، کم‌خوابی است. گل ساعتی به‌عنوان یک داروی ضد استرس کمک می‌کند تا خواب راحتی داشته باشید. برای این منظور کافی است تا قبل از خواب این آرام‌بخش طبیعی را مصرف کنید تا حملات هراس شمارا کاهش داده و به‌مرور درمان شود.

درمان حملات پانیک به کمک زنجبیل

اگر به دنبال یک روش طبیعی برای کنترل حملات پانیک هستید، زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. زنجبیل با خواص فراوان خود می‌تواند با علائم حملات پانیک مانند تهوع، اضطراب، تپش قلب و … مبارزه کند. شما می‌توانید این گیاه را یا به‌صورت نوشیدنی و یا همراه با غذا استفاده کنید.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش‌ازاندازه زنجبیل برای زنان باردار و یا افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، منع مصرف دارد؛ بنابراین بهتر است که این گیاه را با دستور پزشک مصرف کنید.

درمان حملات پانیک به کمک گیاه دارویی جینسینگ

اگر دچار حملات هراس می‎شوید، جنسینگ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه دارویی آرام‌بخش، برخلاف سایر گیاهان دارویی، خواب‌آور نبوده و به شما انرژی می‌دهد. بعد از استفاده از این گیاه دارویی ضد استرس، احساس بسیار خوبی پیدا خواهید کرد. برای درمان کافی است تا این گیاه را به‌صورت دم‌نوش استفاده کنید.

درمان حملات پانیک به کمک سنبل‌الطیب

اگر به ‌دنبال یک گیاه دارویی برای درمان اختلالات عاطفی و روانی هستید، سنبل‌الطیب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه به داروی ضد استرس معروف است و به درمان حملات پانیک بسیار کمک می‌کند.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه سنبل‌الطیب را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

درمان حملات پانیک به کمک گیاه رازک

برای کسانی که دچار حملات پانیک مانند تپش قلب، سردرد، اضطراب و استرس می‌شوند، گیاه رازک یک گزینه‌ی پیشنهادی عالی می‌باشد. این گیاه آرام‌بخش و ضد استرس بوده و علائم حملات پانیک را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید این گیاه را دم کرده و روزی دو بار مصرف کنید.

درمان حملات پانیک به کمک اسطوخودوس

یکی از داروهای گیاهی مؤثر برای آرامش روح و روان، گیاه اسطوخودوس می‌باشد؛ بنابراین این گیاه می‌تواند برای درمان و جلوگیری از حملات پانیک بسیار مؤثر عمل کند. برای درمان کافی است تا اسطوخودوس را یا به‌صورت روغن و یا به‌صورت چای مصرف کنید.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف گیاه اسطوخودوس برای مردان نابالغ منع مصرف دارد. به این دلیل که این گیاه باعث مشکلات هورمونی در پسران کوچک می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه اسطوخودوس را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

درمان حملات پانیک به کمک گیاه قاشقک آبی

قاشقک آبی به‌عنوان یک گیاه ضد استرس شناخته‌شده است؛ بنابراین می‌تواند برای درمان حملات پانیک بسیار مؤثر باشد. برای این منظور می‌توانید این گیاه را به‌صورت دم‌کرده مصرف کنید تا تسکین‌دهنده‌ی استرس و اضطراب ناشی از پانیک باشد.

درمان حملات پانیک به کمک بابونه

یکی از علائم حملات پانیک، ضربان بالای قلب و اضطراب می‌باشد. برای این منظور دم‌کرده‌ی گیاه بابونه بسیار مؤثر می‌باشد و از بروز حملات پانیک جلوگیری می‌کند. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا اثربخشی آن را احساس کنید.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه بابونه را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

درمان حملات پانیک به کمک جو دوسر

برای درمان حملات پانیک از تأثیر شگفت‌انگیز جو دوسر استفاده کنید. این گیاه دارویی به‌صورت معجزه‌آسایی حملات پانیک را در شما کاهش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال اگر بعد از حملات پانیک دچار مشکلات تنفسی می‌شوید، مصرف جو دو سر می‌توانید این احساس خفگی را از بین ببرد.

درمان حملات پانیک به کمک چای کوهی

اگر می‌خواهید که بدون استفاده از داروهای شیمیایی، حملات پانیک خود را درمان کنید، چای کوهی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این چای شگفت‌انگیز می‌تواند علائم حملات پانیک مانند اضطراب، افسردگی و بی‌قراری را به حداقل برساند.

توجه به این نکته ضروری است مصرف چای کوهی در برخی از افراد، منع مصرف دارد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

درمان حملات پانیک به کمک گیاه فرنجمشک

اگر به دنبال راهی برای درمان حملات پانیک هستید، گیاه فرنجمشک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه دارویی آرام‌بخش، تنش‌های عصبی، اضطراب و تنش را کاهش داده و بدین ترتیب می‌تواند علائم حملات هراس را کاهش دهد.

درمان حملات پانیک به کمک شیرین‌بیان

شیرین‌بیان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان حملات پانیک و اضطراب می‌باشد. اگر می‌خواهید که از شر علائم حملات پانیک خلاص شوید، مصرف این گیاه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مواد غذایی مناسب برای درمان پانیک به روش طب سنتی

برای درمان سنتی حملات پانیک، بهتر است که در کنار مصرف داروهای گیاهی، رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید تا تأثیر داروها دوچندان شود. رعایت این رژیم غذایی می‌تواند به درمان سریع‌تر شما کمک بسیار زیادی بکند. ما در بخش زیر از مجله کاکوتی به برخی از این رژیم‌های غذایی اشاره کرده‌ایم:

مصرف قند: مصرف قندهای تصفیه‌شده می‌تواند حملات پانیک را در شما تشدید کند. به این دلیل که مصرف قند باعث تغییر شدید قند خون و انسولین در بدن می‌شود. درنتیجه می‌تواند سیستم عصبی شمارا تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین بهتر است برای داشتن روحیه و روان سالم، مصرف قند را به حداقل برسانید.

مصرف کافئین: مصرف زیاد کافئین می‌تواند باعث افزایش علائم حملات پانیک شود. به این دلیل که کافئین محرک آدرنال بوده که باعث افزایش عصبانیت و اضطراب و درنتیجه افسردگی شود.

سخن نهایی

حملات هراس و یا همان حملات پانیک ازجمله مشکلاتی است که زندگی طبیعی افراد را با مشکل روبه‌رو می‌کند. داروهای گیاهی گفته‌شده در بالا باعث ایجاد آرامش در شما شده و بدین ترتیب موجب کوتاه شدن و یا جلوگیری از این حملات می‌شود. بااین‌وجود اگر حملات پانیک در شما باعث ایجاد حالات ناخوشایند می‌شود، بهتر است با پزشک طب سنتی مشورت کنید و داروها را طبق نظر پزشک مصرف کنید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

۲ نظرها

بتول علیمحمدشاه مهر ۲۸, ۱۳۹۹ - ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام ممنونم از مطالب مفیدتون ایا شما ویزیت هم دارید؟

پاسخ
مدیر مجله تیر ۲۳, ۱۴۰۰ - ۴:۵۳ ب٫ظ

درود تشکر خیر

پاسخ

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.