خانه دسته‌بندی نشده درمان خال گوشتی با گیاهان دارویی

درمان خال گوشتی با گیاهان دارویی

توسط kakooti

همه‌ی ما در بدنمان با خال روبه رو شده‌ایم، این خال‌ها در هرجای بدن ممکن است ایجاد شده باشد. بعضی از خال‌ها روی صورت زیبا هستند اما بعضی از افراد معتقدند که خال‌ها هم می‌تواند باعث زیبایی شود هم زشتی. خال‌ها از همان دوران کودکی روی بدن ایجادشده و تا بزرگ‌سالی همراه ما هستند.

گاهی روی خال‌ها مو نیز رشد می‌کند و این‌یک مسئله عادی است و جای نگرانی نیست.

به خال‌هایی که از همان بدو تولد بر روی بدن وجود دارند، خال‌های مادر زادی می‌گویند. از هر صد نفر، یک نفر با این خال‌ها متولد می‌شوند. احتمال سرطانی شدن این خال‌ها با خال‌هایی که بعد از تولد روی بدن به وجود می‌آیند بیشتر است.

خال‌های دیسپلاستیک از خال‌های معمولی بزرگ‌تر می‌باشند و رنگ یکدستی ندارند. معمولاً مرکز این خال‌ها قهوه‌ای تیره هستند و کناره‌های آن به‌روشنی می‌خورد. طبق تحقیقات و مشاهدات مکرر مشخص‌شده که احتمال سرطانی شدن این خال‌ها وجود دارد و در صورت مشاهده‌ی هرگونه تغییر به متخصص پوست مراجعه کنید.

برای برداشتن خال‌ها از سه روش سوزاندن، لیزر و جراحی می‌توان استفاده کرد. علاوه بر این راه‌ها  درمان‌های طبیعی و خانگی نیز کمک شایانی به از بین بردن این خال‌ها می‌کند. در این مقاله سعی بر این داریم که  راه‌های طبیعی و خانگی به شما معرفی کنیم تا مورداستفاده شما قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید و امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شود.

سرکه سیب

یکی از راه‌های طبیعی و خانگی مفید برای از بین بردن خال‌های گوشتی استفاده از سرکه سیب است. به این صورت عمل کنید که با استفاده از یک پنبه به‌اندازه لازم سرکه سیب را روی خال‌های گوشتی‌تان که روی صورت یا بدنتان است بزنید و بگذارید یک‌شب روی خال‌ها باقی بماند. این عمل را حداقل ده روز پشت سر هم تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

با انجام روزانه‌ی این کار بعد از مدتی متوجه خواهید شد که این خال‌ها به‌تدریج کوچک خواهند شد. زیرا خاصیت اسیدی سرکه باعث لایه‌برداری از خال و کوچک شدن آن می‌شوند. در روزهای نخستی که از سرکه سیب استفاده می‌کنید ممکن است شکل ظاهری خال گوشتی بد شود اما این مسئله نگران‌کننده نیست بعد از گذشت چند روز وضعیت آن بهتر خواهد شد. و برای از بین بردن آثار باقی‌مانده از خال می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.

آناناس و نمک دریایی

استفاده از میوه‌‌‌ی آناناس نیز یکی از راه‌های طبیعی و خانگی برای درمان خال گوشتی شناخته‌شده است. برای این کار به این صورت عمل کنید که آب آناناس تازه را بگیرید و به‌صورت اختیاری می‌توانید مقداری نمک دریا به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس به‌وسیله‌ی ک پنبه آن را به خال گوشتی‌تان بزنید و اجازه دهید یک‌شب یا حداقل تا وقتی آب آناناس روی محل موردنظر خشک شود باقی بماند. این عمل را به مدت دو هفته و در طول روز چندین مرتبه تکرار کنید تا خال گوشتی به‌تدریج محو شود.

اسیدسیتریکی که در آناناس است به محو شدن خال گوشتی کمک شایانی می‌کند و نمک دریا نیز لایه‌ی پوست خشک‌شده را برمی‌دارد و باعث نرم شدن و ایجاد پوست تازه می‌شود.

سیر

یکی از راه‌های طبیعی و خانگی برای درمان خال گوشتی استفاده از سیر، این ماده‌ی پرخاصیت است. برای استفاده از سیر به این صورت عمل کنید که یک سیر را به‌خوبی بکوبید و آن را روی خال قرار دهید و با یک چسب زخم آن را بپوشانید. این عمل را هرروز و تا وقتی خال برطرف شود انجام دهید. اگر بوی سیر خودتان یا اطرافیانتان را آزار می‌دهد، این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید و صبح آن را بردارید.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی دیگر از راه‌های مفید خانگی برای درمان خال گوشتی است. برای استفاده از روغن کرچک به این صورت عمل کنید که روغن کرچک و جوش‌شیرین را باهم مخلوط‌کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. حالا با این خمیر روی خال را بپوشانید و روی آن را یک چسب زخم بزنید. این عمل را روزی دو یا سه مرتبه تکرار کنید. روغن کرچک وقتی‌که ب جوش‌شیرین ترکیب می‌شود در خشک‌کردن خال گوشتی بسیار مؤثر است و باعث پوسته‌پوسته شدن و درنهایت از بین رفتن خال می‌شود.

روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای چون باعث خشک شدن خال می‌شود، بنابراین برای درمان خال گوشتی بسیار مفید است. برای استفاده از روغن درخت چای به این صورت عمل کنید که به‌وسیله‌ی مقداری پنبه روغن درخت چای را روی خال قرار بدهید و روی آن را با چسب نواری بچسبانید و بگذارید چند ساعت باقی بماند و سپس آن را بردارید و آن ناحیه را با آب بشویید. این کار را روزی دو تا سه مرتبه تکرار کنید تا خال برطرف شود. فقط دقت کنید که روغن درخت چای نباید رقیق‌شده باشد.

عسل

عسل این ماده‌ی پرخاصیت برای از بین بردن خال گوشتی  به‌عنوان یکی از راه‌های طبیعی و خانگی شناخته‌شده است. برای استفاده از عسل باید هرروز صبح، بعد از بیدار شدن مقداری از عسل را روی خال‌هایتان بمالید و شب‌ها قبل از خواب نیز این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید نتیجه‌ی این کار را ببینید، باید به‌طور مرتب هرروز این کار را انجام دهید. یک‌راه دیگر نیز به این صورت است که مقداری از عسل را روی خال بمالید و به‌صورت دورانی آن را ماساژ دهید و سپس با یک چسب زخم روی آن را بپوشانید تا خال مرطوب بماند. این روش برای از بین بردن خال را فقط روزی یک‌مرتبه انجام دهید زیرا انجام این کار بیش از یک‌مرتبه باعث تحریک و التهاب پوست می‌گردد.

راهی دیگر به این صورت است که هر شب یک حوله را با آب گرم خیس کنید و روی خال قرار دهید و برای پانزده‌تا سی ثانیه حوله را محکم روی خال فشار دهید تا منافذ پوست و خال باز شود و عسل بهتر جذب آن شود. سپس حوله را بردارید و مقداری عسل را روی خال بمالید و روی آن را با چسب زخم بپوشانید تا لباس شما کثیف نشود.

و راهی دیگر به این صورت است که عسل را به مدت پانزده‌تا بیست ثانیه گرم‌کنید و با استفاده از انگشت اشاره و انگشت میانی مقداری از عسل را با فشار روی خالتان بمالید. گرم کردن عسل نیز مانند حوله گرم باعث باز شدن منافذ خال می‌گردد.

آب سیب ترش

یکی از راه‌های خانگی و طبیعی برای درمان خال گوشتی استفاده از آب سیب ترش است. برای این منظور آب سیب ترش را به‌وسیله آبمیوه گیری بگیرید و به‌وسیله‌ی پنبه آن را روی خال بمالید. این عمل را روزی یک‌مرتبه به مدت دو هفته تکرار نمایید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید. اسیدسیتریک موجود در میوه‌های ترش مانند پرتقال، لیمو، سیب ترش و غیره باعث می‌شود که خال‌ها از بین بروند.

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین یکی از مواد مفیدی است که برای درمان و از بین بردن خال بسیار مفید است. برای این کار یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین به همراه نصف قاشق چای‌خوری روغن کرچک و آسپرین را باهم به‌خوبی مخلوط‌کنید تا خمیر یکنواختی به دست آید. این خمیر را باکمی فشار روی خال گوشتی بمالید و اجازه دهید یک‌شب روی خال باقی بماند. این عمل را به مدت سی روز، روزی دومرتبه تکرار کنید تا نتیجه‌ی دلخواه حاصل شود.

پوست موز

یکی از راه‌های طبیعی و خانگی دیگر برای از بین بردن خال گوشتی استفاده از پوست موز است. برای این کار مقداری پوست موز تازه تهیه کنید و از داخل روی خال گوشتی قرار دهید. سپس روی آن را با چسب زخم بپوشانید. اگر این کار را روزانه به‌صورت مرتب انجام دهید خال گوشتی کم‌کم خشک و کوچک می‌گردد.

آب گریپ‌فروت

آب گریپ‌فروت یکی از میوه‌هایی است که برای از بین بردن خال گوشتی بسیار مفید است. برای این کار آب گریپ‌فروت را بگیرید و روزی سه مرتبه آن را روی خال بمالید. اگر این کار را مرتب انجام دهید به‌مرور شاهد از بین رفتن خال گوشتی خواهید بود.

برگ گشنیز

یکی از گیاهان مفید برای از بین بردن خال گوشتی گیاه گشنیز است. برای استفاده از گشنیز، برگ گشنیز را له کنید تا به‌صورت خمیر شود آنگاه آن را روی خال قرار دهید و اجازه دهید تا ده دقیقه روی خال باقی بماند. این کار را روزانه یک‌مرتبه انجام دهید.

ریشه کاسنی

ریشه گیاه کاسنی نیز برای از بین بردن خال بسیار مفید است. طریقه استفاده از ریشه کاسنی به این صورت است که ریشه گیاه کاسنی را به‌خوبی شستشو دهید و سپس آن را خردکنید و عصاره‌ی آن را به دست آورید. سپس آن را روی خال بگذارید.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی حاوی موادی می‌باشد که خاصیت سفیدکنندگی دارد و شاید باعث از بین رفتن خال نشود اما با استفاده مکرر آن باعث می‌شود که خال کمرنگ شود. برای این منظور یک سیب‌زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید و سپس به‌وسیله‌ی پنبه آن را روی خال بمالید.

روغن کندر

یکی از روغن‌های مفید برای از بین بردن خال استفاده از روغن کندر می‌باشد. روغن کندر چون چربی پوست را می‌گیرید بنابراین باعث خشک شدن پوست می‌گردد. برای این منظور هرروز روغن کندر را روی خال بمالید. با تکرار این عمل شاهد خشک شدن و از بین رفتن خال‌ها خواهید بود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر اینکه برای مشکلات پوستی دیگر نیز بسیار مفید می‌باشد، برای از بین بردن خال نیز یکی از راه‌های طبیعی و خانگی شناخته‌شده است. برای این کار روزانه این روغن مفید را روی خال بمالید. با انجام مرتب این عمل شاهد کوچک شدن خال خواهید بود.

گل‌کلم

گل‌کلم به دلیل داشتن خاصیت لایه‌برداری برای از بین بردن خال‌ها استفاده می‌شود. برای این کار عصاره‌ی آب کلم را تهیه کنید و سپس این عصاره را به‌وسیله‌ی پنبه روی خال گوشتی بمالید. به‌مرورزمان و با لایه‌برداری توسط عصاره‌ی گل‌کلم خال‌ها از بین می‌روند.

صمغ کندر

صمغ کندر نیز یکی از راه‌های شناخته‌شده‌ی طبیعی و خانگی برای از بین رفتن خال صورت است. برای انجام این روش به این صورت عمل کنید. ابتدا باید شما روغن صمغ کندر را رقیق کنید. برای رقیق کردن باید حدود هشت قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون  را به یک قاشق چای‌خوری صمغ کندر اضافه نماید. حالا این ترکیب را با فشار اندکی روی خال بمالید و اجازه دهید دو ساعت روی خال باقی بماند. این کار را به مدت چندین هفته روزی دو بار به‌طور منظم انجام دهید. با انجام مرتب این کار شاهد از بین رفتن خال‌ها خواهید بود. روغن گیاهی صمغ کندر به‌عنوان یک داروی قابض شناخته‌شده است و به دلیل این خاصیتی که دارا می‌باشد به‌مرور باعث خشک شدن لایه‌لایه‌ی خال و درنتیجه از بین رفتن آن می‌شود. ممکن است بعضی از پوست‌ها نسبت به استفاده از روغن صمغ کندر حساس بوده و افراد دچار ناراحتی پوستی شوند. در صورت مشاهده‌ی ناراحتی پوستی حتماً مصرف آن را ترک کنند و راه‌هایی که مناسب باپوستشان است را انتخاب نمایند.

ید (به‌صورت تنتور)

یکی از راه‌های مفید خانگی که برای از بین بردن خال استفاده می‌شود استفاده از ید به‌صورت تنتور است. برای این کار چند قطره از تنتور ید را داخل ظرفی بریزید و ابتدا محل موردنظر را تمیز کنید و آنگاه فقط یک قطره از تنتور ید را روی خال گوشتی بمالید و روی آن را با یک گاز استریل یا چسب زخم بپوشانید و اجازه دهید به مدت یک‌شب روی خال گوشتی باقی بماند. این عمل را روزی یک‌مرتبه به مدت دو تا چند هفته تکرار نمایید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

تنتور ید به‌طور طبیعی باعث مرگ سلولی می‌گردد  و به همین دلیل برای از بین بردن خال گوشتی بسیار مفید است. با از بین رفتن خال اما ممکن است لکه‌های ارغوانی رنگ روی پوست باقی بماند. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از استفاده از تنتور ید، مقداری از وازلین را در اطراف خال گوشتی بزنید.

توت‌فرنگی

برای استفاده از توت‌فرنگی برای از بین بردن خال گوشتی به این صورت عمل کنید که  توت‌فرنگی را خردکنید و آن را روی خال گوشتی قرار دهید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا به این حالت باقی بماند و بعد از گذشت نیم ساعت پوستتان را بشویید. توت‌فرنگی به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی برای از بین بردن خال گوشتی بسیار مفید می‌باشد.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.