خانه دسته‌بندی نشده درمان خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار به کمک طب سنتی

درمان خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار به کمک طب سنتی

توسط kakooti
خواب آلودگی فصل بهار

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در فصل بهار مدام خمیازه می‌کشید و یا اول صبح احساس خواب‌آلودگی می‌کنید و یا اگر اول صبح و یا اواسط روز انرژی کافی برای انجام امور روزانه خود ندارید، دچار خواب‌آلودگی بهاری هستید. خواب‌آلودگی بهاری یک نشانه‌ی طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست. شما می‌توانید با تغییر در برنامه غذایی روزانه خود و یا کنترل آن، فصل بهار را به یکی از زیباترین دوران عمر خود تبدیل کنید.

دلیل خواب‌آلودگی بهاری از نظر طب سنتی

بدن شما در فصل زمستان هورمون‌های مختلفی مانند سروتونین را به‌صورت طبیعی تولید می‌کند. ازآنجایی‌که ساعات روز در زمستان در مقایسه با سایر فصل‌ها کوتاه‌تر است و بدن شما نیاز به قوی‌تر شدن دارد، این هورمون کمک می‌کند تا بدنی قوی داشته باشید؛ اما زمانی که فصل بهار فرامی‌رسد، روزها طولانی‌تر شده و خورشید قوی‌تر می‌شود. درنتیجه درجه حرارت بدن شما بالا رفته و رگ‌های خونی منبسط‌شده و فشارخون پایین می‌افتد. از طرفی دیگر نور زیاد خورشید باعث می‌شود که بدن هورمون سروتونین بیشتری آزاد کند. این در حالی است که مقدار ملاتونین خون شما همچنان بالاست. تمامی این عوامل باعث می‌شود تا شما همچنان احساس خستگی و کسالت در فصل بهار داشته باشید. درنتیجه باید با تغییر رژیم غذایی و یا استفاده از داروهای گیاهی بدن خود را تنظیم نمایید.

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار به کمک دم‌نوش‌های گیاهی

اگر به دنبال راهکاری جهت افزایش انرژی بدن خود در فصل بهار هستید تا با خواب‌آلودگی و رخوت بهاری مبارزه کنید، دم‌نوش‌های طبیعی زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار با چای سبز

احساس خواب و بی‌حالی یکی از اثرات فصل بهار می‌باشد. اگر می‌خواهید که کسالت خود را در این فصل برطرف کنید، چای سبز را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چای سبز به دلیل داشتن پلی‌فنول، سطح انرژی بدن شمارا افزایش می‌دهد و خواب‌آلودگی ناشی از این فصل را از بین می‌برد. برای این منظور می‌توانید صبح‌ها قبل از صبحانه و یا اواسط صبح، یک فنجان چای سبز بنوشید. همچنین اگر در طول روز خواب‌آلودگی به سراغ شما آمد، می‌توانید با نوشیدن چای سبز، سطح انرژی و آرامش بدن خود را افزایش دهید. این کار را امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار با لیموترش

اگر می‌خواهید که از شر کسالت و خواب‌آلودگی فصل بهار نجات پیدا کنید، از خواص شگفت‌انگیز لیموترش بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا آب یک عدد لیموترش را گرفته و با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید. این نوشیدنی را هر روز بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از صبحانه نوش جان کنید. این نوشیدنی علاوه بر رفع خواب‌آلودگی صبحگاهی، برای سیستم گوارش و معده‌ی شما نیز بسیار مفید می‌باشد. اگر طعم لیموترش برای شما خوشایند نیست، می‌توانید آن را همراه با کمی عسل مصرف کنید.

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار با سرکه سیب

یکی از راهکارهای طب سنتی برای رفع خواب‌آلودگی، استفاده از سرکه سیب می‌باشد؛ بنابراین سرکه سیب می‌تواند با افزایش سطح انرژی بدن شما، خواب‌آلودگی فصل بهار را نیز برطرف کند. برای این منظور کافی است تا مقدار دو قاشق سرکه سیب را در یک لیوان آب ولرم ترکیب کرده و صبح‌ها نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید. با افزایش سطح انرژی بدن شما، خواب‌آلودگی فصلی از بین می‌رود.

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار با چای کوهی

اگر به دنبال یک راهکار طبیعی برای رفع خواب‌آلودگی صبحگاهی فصل بهار هستید تا بتوانید کارهای روزمره‌ی خود را با انرژی بیشتر انجام دهید، چای کوهی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چای کوهی با خواص آرام‌بخشی خود می‌تواند خستگی و رخوت بدنی شمارا از بین ببرد. برای این منظور می‌توانید مقدار یک قاشق از این گیاه را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید. سپس صبر کنید تا به مدت چند دقیقه دم بکشد.

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار با دم‌نوش بهارنارنج

درمان بی‌خوابی و کسالت شما در طبیعت نهفته است. بهارنارنج یکی از گیاهانی است که با طبیعت گرم خود می‌تواند برای بی‌حالی و کسالت حال شما در فصل بهار مفید باشد.

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار با دم‌نوش زنجبیل

ممکن است برای شما هم پیش‌آمده باشد که با شروع فصل بهار، حالت خستگی زیادی در طول روز داشته باشید. برای نجات از این سستی و خواب‌آلودگی فصل بهار، گیاه زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. زنجبیل با طبع گرم خود می‌تواند به رفع خستگی و ایجاد آرامش در شما کمک بسیار زیادی بکند. برای این منظور کافی است تا زنجبیل را پوست گرفته و ورقه ورقه کنید. سپس آن را در یک لیوان آب جوش ریخته تا به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. بعدازاین مدت می‌توانید این دم‌نوش را به همراه مقدار کمی عسل نوش جان کنید. نوشیدن دم‌نوش زنجبیل هنگام صبح سطح انرژی بدن شمارا افزایش می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید کارهای خود را با انرژی بهتری انجام دهید.

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار با آب هندوانه

پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند که برای حفظ سلامت بدن در فصل بهار بهتر است از ترکیباتی مانند سکنجبین و آب هندوانه استفاده کنید. این ترکیبات کمک می‌کند تا آثار خواب‌آلودگی بهاری در بدن شما کاهش یابد. درنتیجه بتوانید کارهای روزمره‌ی خود را با انرژی بیشتری انجام دهید.

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار با خیار

اگر به دنبال یک معجون بسیار خوش‌طعم می‌گردید تا خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار را در بدنتان کاهش دهد، از خیار بوته‌ای به همراه شربت سکنجبین استفاده کنید. نوشیدن این شربت طبیعی کمک می‌کند تا ترکیبات نامناسب بدن شما دفع شده و سطح انرژی بدنتان افزایش یابد. درنتیجه باعث می‌شود تا با آرامش ذهنی بیشتری فعالیت‌های روزانه‌ی خود را انجام دهید.

رفع خواب‌آلودگی و کسالت فصل بهار با جنسینگ

عده‌ای هستند که با آمدن فصل بهار، انرژی بدنشان کاهش می‌یابد و زیاد می‌خوابند. اگرچه این مشکل در فصل بهار طبیعی می‌باشد اما می‌توان با دم‌نوش‌های گیاهی این مشکل را برطرف کرد. یکی از گیاهانی که برای رفع خستگی و بی‌حالی فصل بهار بسیار مؤثر است، گیاه جنسینگ می‌باشد. آنتی‌اکسیدان موجود در این گیاه کمک می‌کند تا خستگی شما برطرف شود. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق چای‌خوری از گیاه جنسینگ را در یک لیوان آب جوش بریزید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. اگر از طعم این دم‌نوش راضی نیستید، می‌توانید آن را به همراه چای سبز مصرف کنید.

نکات مهم طب سنتی برای مبارزه با خواب‌آلودگی فصل بهاری

دوش آب سرد بگیرید

سعی کنید که حمام با نمک اپسوم بگیرید. همچنین می‌توانید به سونا بروید. حمام با آب سرد نیز یک اثر آرام‌بخشی بر روی شما می‌گذارد. سعی کنید که بعد از ورزش یا بعد از خوردن صبحانه حتماً دوش صبحگاهی با آب سرد داشته باشید. این کار به گردش خود و تقویت رگ‌های خونی بسیار کمک می‌کند.

اکسیژن کافی را وارد بدن خود کنید

کشیدن نفس عمیق کمک می‌کند تا انرژی بدن شما افزایش یابد و درنهایت خواب‌آلودگی شما برطرف شود. برای این منظور کافی است ۳ بار در روز، به‌اندازه ۱۰ بار نفس عمیق بکشید.

غذاهای مقوی بخورید

سعی کنید که در فصل بهار از خوردن مواد مغزی مانند لوبیا، آجیل، دانه‌ها، ماهی، اسفناج، مارچوبه و غلات غافل نشوید. همچنین مصرف سبزی‌های تازه و میوه‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به‌اندازه و کافی بخوابید

سعی کنید که به‌اندازه بخوابید. برای این کار بهتر است محیط خواب شما راحت و سازگار باشد. همچنین سعی کنید که اول شب بخوابید. همچنین از خواب با شکم خالی و خواب بین‌الطلوعین خودداری کنید.

صبحانه بخورید

این یک پیشنهاد جدی است. اگر می‌خواهید که دچار خواب‌آلودگی صبحگاهی فصل بهار نشوید، حتماً صبحانه بخورید. مثلاً می‌توانید میوه، بلغور جو دو سر بخورید. این عادت پسندیده کمک می‌کند تا انرژی شما در صبح افزایش یابد و تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم که در طول روز به آن نیاز دارید را به دست بیاورید. درنتیجه با انرژی بیشتری برای انجام امور روزانه آماده شوید.

از مصرف الکل جدا خودداری کنید

یکی از دلایل خواب‌آلودگی بهاری مصرف الکل می‌باشد. الکل تأثیر منفی بر روی سیستم عصبی می‌گذارد و حالت کسالت و رخوت را در شما ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است که از مصرف الکل خودداری کنید.

مصرف نمک را کاهش دهید

مصرف نمک در آغاز روز انرژی بسیار زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ اما برای کسانی که از فشارخون بالا رنج می‌برند، باید مصرف نمک را به حداقل برسانند.

ورزش کنید

انجام ماساژ و یا ورزش می‌تواند خستگی ناشی از تغییر فصل را برطرف کند. بهتر است همراه ورزش رژیم غذایی همراه با ویتامین D را مصرف کنید. این کار کمک می‌کند تا خستگی و سطح پایین انرژی شما برطرف شود.

سخن نهایی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با شروع فصل بهار، احساس خواب‌آلودگی می‌کنید، بهتر است از دم‌نوش‌های گفته‌شده در بالا استفاده کنید. البته اگر بیماری خاصی دارید، بهتر است با دستور پزشک طب سنتی دم‌نوش‌های گفته‌شده در بالا را مصرف کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.