خانه دسته‌بندی نشده درمان سیاهی دور چشم با روش‌های طب سنتی  

درمان سیاهی دور چشم با روش‌های طب سنتی  

توسط kakooti
سیاهی دور چشم

یکی از مشکلاتی که تقریباً نیمی از مردم جامعه‌ی امروزی به آن مبتلا هستند و ظاهر ناراحت‌کننده‌ای را برای آن‌ها به وجود آورده است، سیاهی دور چشم است. عوامل زیاد و متعددی وجود دارد که باعث این ناراحتی می‌شود. در صورت مشاهده چنین ناراحتی بهتر است هرچه زودتر به فکر درمان آن باشید زیرا اگر به‌موقع به درمان آن نپردازید، علاوه بر اینکه ازنظر ظاهری برای شما آزاردهنده خواهد بود بلکه می‌تواند مشکلات جدی را ایجاد کند. تقریباً همه‌ی گروه‌های سنی با این مشکل مواجه هستند. در این نوع ناراحتی پوست دور چشم تیره‌تر از قسمت‌های دیگر است. این تیرگی ممکن است بالا یا زیر چشم ایجاد شود. به دلیل اینکه پوست دور چشم از بقیه نقاط حساس‌تر است درنتیجه آسیب‌پذیرتر نیز است. چشم یکی از عضوهایی است که بر زیبایی و جوان بودن صورت تأثیر بسیاری می‌گذارد که متأسفانه سیاهی دور چشم نیز باعث می‌شود که چهره چند سالی بزرگ‌تر دیده شود. اگر سیاهی دور چشم شما به‌تازگی ایجادشده باشد با روش‌های ساده می‌توانید آن را رفع کنید ولی اگر مدت این ناراحتی زیاد و طولانی‌مدت باشد که احتیاج به صبوری شما دارد که مدت‌زمان بیشتری را برای درمان صرف کنید.

سیاهی دور چشم علت‌های گوناگونی دارد که یکی از علت‌های اصلی در این ناراحتی کمبود خواب است. کمبود خواب باعث می‌شود چشم به‌اندازه لازم استراحت نداشته باشد و درنتیجه گردش خون در اطراف چشم کمتر می‌شود و درنتیجه اکسیژن و مواد مغذی به‌اندازه کافی دریافت نشود و به همین علت دچار سیاهی دور چشم می‌شویم.

یکی دیگر از علت‌های سیاهی دور چشم عامل ژنتیکی است. تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی که دچار این ناراحتی پوستی می‌شوند، والدین آن‌ها نیز دارای چنین مشکلی هستند زیرا توزیع ملانین در پوست زیر چشم به عوامل ژنتیکی نیز بستگی دارد.

عامل مؤثر دیگر در ایجاد سیاهی دور چشم، کم‌آبی بدن است. وقتی‌که بدن باکم آبی مواجه می‌شود، رگ‌های خونی زیرپوست چشم که حساس است، متورم می‌شود و درنتیجه باعث سیاهی دور چشم می‌گردد.

آفتاب یکی دیگر از عوامل شایع در ایجاد سیاهی دور چشم است زیرا اشعه ماوراءبنفش در خورشید، رنگ‌دانه ملانین در زیر چشم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث و ایجاد سیاهی در دور چشم می‌گردد.

مصرف دخانیات من‌جمله تنباکو و توتون و همچنین الکل و قهوه باعث کاهش جریان خون، چین‌وچروک و سیاهی و تیرگی دور چشم می‌شود.

یکی دیگر از عوامل تیرگی و سیاهی دور چشم کمبود مواد غذایی موردنیاز بدن است. رژیم‌های غذایی نادرست و کمبود مواد مغذی روی سلامتی تأثیر به سزایی می‌گذارد و باعث خشکی پوست، چین‌وچروک و تیرگی و سیاهی دور چشم می‌شود.

کم‌خونی نیز عامل مؤثر دیگری است که در تیرگی و سیاهی دور چشم مؤثر است.

گاهی ایجاد اگزما در پوست نیز سیاهی دور چشم را به دنبال دارد زیرا اگر در اطراف چشم اگزما ایجاد شود با خارش مدام شما همراه است و این مالش بیش‌ازحد چشم باعث تیرگی و سیاهی می‌گردد.

کسانی که از نارسایی کلیه رنج می‌برند دچار سیاهی دور چشم هستند . پوست این بیماران همیشه رنگ‌پریده و چشم‌هایشان خسته است که این موضوع تیرگی اطراف چشم آن‌ها را بیشتر نمایان می‌کند.

در اغلب افراد سالخورده نیز سیاهی دور چشم مشاهده می‌شود زیرا در افراد سالخورده چربی و کلاژن پوست کم‌کم کاهش پیدا می‌کند.

در اغلب زنان تیرگی چشم به دلیل اختلالات قاعدگی است. قاعدگی بیش‌ازحد سنگین یا رحمی که خونریزی می‌کند باعث سیاهی و تیرگی دور چشم می‌شود.

اگر دارای مشکلات بینی هستید باید بدانید که یکی از عوامل سیاهی و تیرگی دور چشم است. اگر به‌طور مرتب عطسه می‌کنید و همیشه با دستمال بینی خود را می‌گیرید باید مراقب باشید زیرا رگ‌های زیر چشم ضعیف و حساس می‌شوند و سیاهی و تیرگی اطراف چشم کم‌کم خود را نمایان می‌کند.

برای درمان سیاهی و تیرگی اطراف چشم راه‌ها و روش‌های متفاوتی وجود دارد اما ما در این مقاله راه‌های طبیعی و خانگی را به شما معرفی می‌کنیم و امیدواریم مورداستفاده شما قرار گیرد. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

گوجه‌فرنگی

یکی از راه‌های مفید خانگی و طبیعی برای درمان تیرگی و سیاهی استفاده از گوجه‌فرنگی است.گوجه‌فرنگی تیرگی اطراف چشم را کاهش و پوست را نرم و لطیف می‌کند. برای استفاده از گوجه‌فرنگی به این صورت عمل کنید که آب یک گوجه‌فرنگی را بگیرید و مقدار یک قاشق چای‌خوری از آن را با یک قاشق چای‌خوری آبلیمو مخلوط‌کنید و آن را با یک‌تکه پنبه زیر چشم بمالید و اجازه دهید حدود ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. این عمل را به‌طور مرتب روزانه دومرتبه تکرار نمایید. روشی دیگر به‌صورت نوشیدنی است که به‌طور مرتب روزانه یک لیوان مخلوط آب گوجه‌فرنگی، آبلیمو و برگ نعناع را نوش جان‌کنید.

سیب‌زمینی

یکی دیگر از روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان سیاهی اطراف چشم، استفاده از سیب‌زمینی است. برای استفاده از سیب‌زمینی به این صورت عمل کنید که یک عدد سیب‌زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید و به‌وسیله یک‌تکه پنبه مقداری از آب سیب‌زمینی را زیر و اطراف چشم بمالید و پنبه را روی چشمان بسته خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت‌زمان ده دقیقه روی چشمتان باقی بماند و پس از گذشت این مدت‌زمان با آب سرد شستشو دهید.

کیسه چای سرد

روشی دیگر برای رهایی از سیاهی دور چشم استفاده‌ی خانگی و طبیعی چای است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که یک کیسه چای بابونه یا چای سبز را در آب قرار دهید و سپس مدت‌زمانی را در یخچال قرار دهید و سپس روی چشمان خود قرار دهید. این عمل را به‌طور مرتب تکرار کنید تا شاهد نتایج مطلوب آن باشید.

روغن بادام

 یکی از روغن‌های بسیار مفید برای درمان سیاهی دور چشم، روغن بادام است. برای استفاده از این روغن به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن بادام را روی ناحیه‌ای که دچار تیرگی شده است بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید روغن شب تا صبح روی چشم باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن با آب شستشو دهید. این عمل را هر شب به‌طور مرتب تکرار کنید تا شاهد کمرنگ شدن و از بین رفتن سیاهی دور چشم شوید.

روغن گل رز

یکی از روغن‌های بسیار مفید که برای سیاهی دور چشم به‌کاربرده می‌شود، روغن گل رز است. برای استفاده از این روغن به این صورت عمل کنید. ابتدا صورت خود را تمیز و اگر آرایشی دارید آن را پاک‌کنید سپس به میزان مساوی از روغن گل رز را با ژل آلوِئه‌ورا را باهم مخلوط نمایید و مقدار ده قطره روغن اسطوخودوس را با پنج قطره روغن لیمو را به این مخلوط اضافه نمایید. حالا برای استفاده چشمان خود را ببندید و مقداری از این روغن را به اطراف چشم بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید تا این روغن جذب پوست شود. اگر این کار را روزانه به‌طور مرتب انجام دهید شاهد نتایج مورد دلخواه خودخواهید بود.

روغن بادام شیرین

یکی دیگر از روغن‎‌های بسیار مفید برای درمان سیاهی و تیرگی دور چشم، روغن بادام شیرین است. این روغن دارای ویتامین E است و باعث نرمی و لطافت پوست می‌گردد.

لازم به ذکر است که از روغن بادام تلخ استفاده نکنید. برای استفاده از این روغن به این صورت عمل کنید که به‌وسیله‌ی یک‌تکه پنبه مقداری از روغن را به اطراف چشم بمالید و با آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید روغن شب تا صبح باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن با آب شستشو دهید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا شاهد نتایج عالی شوید.

برگ نعناع

یکی از روش‌های طبیعی و خانگی برای درمان سیاهی و تیرگی دور چشم، استفاده از برگ نعناع است. برای استفاده از برگ نعناع به این صورت عمل کنید که چند برگ از نعناع را بکوبید تا به‌خوبی له شود و به آن کمی آب اضافه نمایید تا به‌صورت خمیری درآید. سپس آن را دور و اطراف چشم بمالید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواه برسید این کار را به‌طور مرتب انجام دهید.

روغن کرچک

یکی دیگر از روغن‌های مفید برای درمان و سیاهی دور چشم‌، استفاده از روغن کرچک است. برای استفاده از این روغن، ابتدا صورت خود را تمیز کنید تا عاری از هرگونه آرایش و ناپاکی باشد. برای استفاده کمی از روغن را با نوک انگشتانتان به اطراف چشم بمالید و به مدت‌زمان سی ثانیه ماساژ دهید و اجازه دهید این روغن روی پوست باقی بماند تا روز بعد با آب شستشو دهید. این عمل را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید تا شاهد تغییرات شگرف آن باشید.

گل همیشه‌بهار

یکی دیگر از روش‌های طبیعی و خانگی برای درمان سیاهی و تیرگی دور چشم، استفاده از ماسک گل همیشه‌بهار است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که یک‌مشت از گل همیشه‌بهار را در یک لیوان آب داغ بریزید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و آنگاه آن را در یخچال به مدت‌زمان نیم ساعت قرار دهید. حالا یکپارچه یا لیف تمیز بردارید و آن را در این محلول قرار دهید و آن را روی چشمان خود به مدت‌زمان پنج دقیقه قرار دهید. این عمل را روزانه چندین بار تکرار نمایید تا شاهد نتایج عالی باشید.

میوه‌های آناناس و پاپایا

یکی دیگر از راه‌های طبیعی و خانگی برای درمان سیاهی دور چشم استفاده از میوه‌های پرخاصیت آناناس و پاپایا است. این دو میوه دارای آنتی‌اکسیدان می‌باشند و پوست را نرم و به آن لطافت می‌بخشند. برای استفاده از این میوه‌ها، تکه‌هایی از این میوه‌ها را در اطراف چشم بمالید. خوردن آب این میوه‌ها یا خود میوه‌ها نیز برای درمان سیاهی دور چشم بسیار نافع است.

نارون کوهی

نارون کوهی یکی از گیاهان و راه‌های طبیعی برای درمان و سیاهی اطراف چشم است. این گیاه برای بسیاری از مشکلات مفید است. برای استفاده از نارون کوهی به این صورت عمل کنید که یک‌تکه از پنبه را در نارون کوهی خیسانده و سپس آن را برای مدت چند دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. روشی دیگر به این صورت است که یک محلولی از اسانس بابونه، نارون کوهی و آب تهیه کنید و یک پارچه تمیز را در این محلول بخیسانید و سپس آن را روی چشمان خود قرار دهید. این عمل را روزانه سه مرتبه تکرار نمایید تا شاهد نتایج عالی آن شوید.

ریشه سنفیتون

یکی از گیاهان بسیار مفید برای درمان سیاهی و تیرگی دور چشم به روش خانگی، استفاده از ریشه سنفیتون است. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که یک قاشق چای‌خوری از ریشه گیاه سنفیتون را به‌خوبی بکوبید تا له شود و کمی به آن آب اضافه کنید تا به‌صورت خمیری درآید. این خمیر را روزانه یک‌مرتبه اطراف چشم قرار دهید. برای تهیه ماسک ریشه سنفیتون، ریشه سنفیتون را در آب قرار دهید و بگذارید کمی بجوشد آنگاه پارچه‌ای تمیز را در آن بخیسانید و سپس آن را روی چشمان خود قرار دهید.

آب‌پرتقال

آب‌پرتقال یکی دیگر از راه‌های طبیعی و خانگی، برای از بین بردن سیاهی و تیرگی چشم است. برای استفاده از آب‌پرتقال به این صورت عمل کنید که مقداری از آب‌پرتقال را با چند قطره روغن گلیسیرین مخلوط نمایید و آن را به اطراف چشم بمالید. این مخلوط علاوه بر اینکه تیرگی و سیاهی اطراف چشم را برطرف می‌نماید، باعث درخشش طبیعی چشمان شما نیز می‌گردد.

خیار

میوه‌ی دیگری که برای از بین بردن سیاهی و تیرگی اطراف چشم بسیار مناسب است، خیار است. برای استفاده از این میوه به این صورت عمل کنید که خیار را به‌صورت ورق درآورید و روی چشمان خود به مدت‌زمان ده دقیقه قرار دهید و پس‌ازاین مدت‌زمان با آب شستشو دهید.  این کار را روزانه یک‌بار تکرار نمایید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

گلاب

یکی دیگر از راه‌های مفید و سودمند خانگی و طبیعی برای درمان سیاهی و تیرگی دور چشم، استفاده از گلاب است. گلاب علاوه بر خاصیت جوان‌سازی، سیاهی و تیرگی اطراف چشم را نیز به‌سرعت کاهش می‌دهد. برای استفاده از گلاب به این صورت عمل کنید که یک‌تکه از پنبه‌ای که در گلاب خیسانده شده است را روی چشمان خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. این عمل را هر شب به مدت یک ماه تکرار نمایید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.