خانه دسته‌بندی نشده گیاهان دارویی مفید برای درمان عصبانیت

گیاهان دارویی مفید برای درمان عصبانیت

توسط kakooti
درمان عصبانیت با گیاهان دارویی

خشم و عصبانیت ازجمله مشکلاتی است که در جامعه‌ی امروزی چندان دور از انتظار نیست. این مشکل زمانی سخت می‌شود که نتوانید آن را به‌خوبی کنترل کنید. درمان عصبانیت با گیاهان دارویی یک از راه‌حل‌ها و روش‌های مؤثر برای رفع این مشکل است.

شما می‌توانید بدون دارو و از راه‌های طبیعی، عصبانیت خود را کنترل کنید و از این طریق به آرامش برسید. ما در این مقاله از مجله کاکوتی چند گیاه دارویی به شما معرفی کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

عوامل مؤثر در تشدید عصبانیت

  • افراد با مزاج گرم و خشک، مستعد عصبانی شدن هستند.
  • کم‌خونی و کم‌خوابی، باعث تشدید عصبانیت و خشم می‌شود.
  • خستگی ناشی از کار زیاد باعث عصبی شدن فرد می‌شود.
  • رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی ناسالم منجر به اضطراب و استرس و درنهایت عصبی شدن می‌شود.
  • مصرف برخی داروهای شیمیایی خاص بر روی خلق‌وخوی افراد تأثیرگذار است.
  • تغییرات هورمونی مانند دوران پیش از قاعدگی یکی از دلایل عصبانیت‌های ناگهانی است.
  • ماندن در هوای گرم و کار در زیر آفتاب باعث بروز خشم و عصبانیت می‌شود.

درمان عصبانیت با گیاهان دارویی

دمنوش چای زیرفون: یکی از دمنوش ‌های آرام‌ بخش و تسکین‌ دهنده اعصاب، دمنوش چای زیرفون می‌باشد. متخصصان طب سنتی برای آرامش اعصاب افراد مسن و کسانی که عصبی هستند، این چای را تجویز می‌کنند.

از دیگر مزایای این چای می‌توان به درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، تشنج، نقرس، دردهای سیاتیکی، بی‌خوابی، میگرن، تپش قلب، سردرد، فشارخون و … اشاره کرد.

دمنوش اسطوخودوس: برای درمان عصبانیت با گیاهان دارویی از دمنوش خوش‌طعم گیاه اسطوخودوس استفاده کنید. این گیاه، خاصیت آرام ‌بخشی داشته و مصرف آن شمارا به آرامش اعصاب می‌رساند.

از دیگر مزایای این دمنوش می‌توان به درمان بی‌قراری، بی‌خوابی، سردرد، تسکین‌دهنده عصبی و … اشاره کرد.

اگر شما هم دچار تنش‌های عصبی شده‌اید و یا زود عصبانی می‌شوید، دمنوش اسطوخودوس را امتحان کنید.

دمنوش گل ماهور: اگر شما هم جزو افرادی هستید که زود عصبانی می‌شوید و یا گاهی دچار خشم می‌شوید، مصرف دمنوش گل ماهور را امتحان کنید.

پزشکان طب سنتی معتقدند که دمنوش گل ماهور به درمان ناراحتی‌های اعصاب، اختلالات رفتاری در کودکان و خشم ناگهانی و زودرنجی خانم‌های مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی کمک بسیاری می‌کند.

دمنوش پونه کوهی: یک درمان طبیعی برای عصبانیت، استفاده از پونه کوهی است. دمنوش پونه کوهی یک راه‌حل عالی برای زمان‌هایی است که دچار عصبانیت، اضطراب و یا استرس می‌شوید.

شما می‌توانید این گیاه خودرو رو را به‌صورت چاشنی در غذاهای خود استفاده کنید. طعم و عطر دل‌پذیر این گیاه، غذاهای شمارا خوش‌طعم خواهد کرد.

همچنین اگر می‌خواهید که از روغن پونه کوهی استفاده کنید، بهتر آن را با روغن اسطوخودوس ترکیب کنید. مصرف روغن این گیاه نیز خاصیت آرام‌ بخشی داشته و به درمان عصبانیت با گیاهان دارویی مؤثر است.

دمنوش ریحان: گیاه معطر ریحان برای زمانی که دچار عصبانیت می‌شوید، بسیار مفید است. شما می‌توانید دمنوش این گیاه معطر را در شرایط استرس‌زا مصرف کنید.

گیاهان دارویی مناسب برای درمان عصبانیت

بابونه: اگر گاهی اوقات عصبی می‌شوید و یا زود دچار عصبانیت می‌شوید، به جای استفاده از داروهای اعصاب، دمنوش بابونه را امتحان کنید. درمان عصبانیت با گیاهان دارویی یک گزینه‌ی مناسب برای شماست تا دچار عوارض داروهای شیمیایی نشوید.

دمنوش گیاه بابونه، به‌صورت یک آرام‌ بخش طبیعی عمل کرده و هرگونه اضطراب و استرس را از شما دور می‌کند.

شما می‌توانید روغن گیاهی بابونه را با روغن‌های دیگر مانند نارگیل، بادام، زیتون و کنجد ترکیب کنید و با ماساژ دادن، آرامش را برای خود به ارمغان بیاورید.

پرتقال: رایحه دل‌پذیر و با طراوت پرتقال، یک درمان طبیعی برای افرادی است که دچار عصبانیت می‌شوند. برای این منظور کافی است تا این میوه خوش‌طعم را به‌صورت دمنوش، آب‌میوه و یا اسموتی مصرف کنید.

همچنین می‌توانید پرتقال را به‌صورت رنده شده در یخچال نگهداری کرده و در غذاهای خود استفاده کنید.

گل پر: سنبل ختایی که با نام گل‌ پر نیز شناخته می‌شود، یک گیاه آرام ‌بخش بوده و برای درمان عصبانیت با گیاهان دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خاصیت تسکین‌ دهندگی این گیاه برای درمان عصبانیت، نگرانی، استرس، بی‌خوابی و میگرن بسیار مفید است.

دمنوش گل نسترن: اگر به دنبال یک دمنوش آرام‌ بخش هستید تا در زمان عصبانیت آن را مصرف کنید، میوه گل نسترن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این چای خوش‌رنگ، طبیعتی معتدل و خشک داشته و سرشار از ویتامین ث است.

برای تهیه دمنوش نسترن می‌توانید ۱۵ عدد از میوه‌ی آن را دم کرده و روزی یک لیوان مصرف کنید.

دمنوش به‌لیمو: برای آرامش اعصاب و روان، از خواص فوق‌العاده دمنوش به‌لیمو بهره ببرید.

همچنین برای زمان‌هایی که شما و یا یکی از نزدیکانتان دچار فشارهای عصبی شدید و عصبانیت زیاد، زندگی شمارا مختل کرده بود، مصرف دمنوش به لیمو یک راهکار طبیعی برای فروکش شدن عصبانیت و خشم شما است.

درمان عصبانیت به کمک راهکارهای طب سنتی

هل: برای درمان عصبانیت با گیاهان دارویی هل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چراکه این گیاه، یکی از تأثیرگذارترین دمنوش‌ های طبیعی برای آرامش اعصاب و رفع عصبانیت است. مصرف دمنوش هل می‌تواند به آرامش اعصاب و روان شما کمک بسیاری کند.

زعفران: زعفران در طب سنتی به‌عنوان یک گیاه شادی‌بخش و خنده‌آور مطرح است؛ بنابراین برای زمان‌هایی که دچار خشم می‌شوید، دمنوش زعفران به کمک بسیاری می‌کند.

تقویت قلب، تحریک قوای مغزی، شستشو دهنده کلیه، تقویت‌کننده معده و درمان سرفه ازجمله مزایای این چای خوش‌رنگ است.

نکته: مصرف دمنوش زعفران در خانم‌های باردار منع مصرف دارد.

دمنوش نعنا فلفلی: برخی افراد هستند که دائماً دچار عصبانیت می‌شوند. این ویژگی به‌خصوص در شرایطی که دچار فشارهای عصبی هستند، دو برابر اتفاق می‌افتد. اگر شما هم در چنین موقعیتی هستید، دمنوش نعنا فلفلی به شما کمک می‌کند تا به آرامش برسید.

کمک به هضم غذا، بهبود عملکرد معده، کبد و صفرا، تقویت نیروی بدن و … ازجمله مزایای مصرف چای نعنا فلفلی است.

دمنوش بادرنجبویه: برای تقویت اعصاب و رفع خشم و عصبانیت، از گیاه پرخاصیت بادرنجبویه استفاده کنید. پزشکان طب سنتی معتقدند که گیاه بادرنجبویه یا ملیسا برای آرامش اعصاب بسیار مؤثر است.

دمنوش دارچین: برای درمان عصبانیت با گیاهان دارویی از داروی آرام‌ بخش دارچین استفاده کنید. این ادویه خوش‌طعم را می‌توانید به‌عنوان چاشنی به غذاهای مصرفی خود اضافه کنید.

تنظیم قند خون، افزایش انرژی، درمان بی‌اشتهایی، ضد نفخ و … ازجمله خواص و فواید درمانی دارچین است.

دمنوش زیره سبز: طبیعت گرم زیره سبز برای ناآرامی‌های اعصاب و کنترل خشم و عصبانیت بسیار مفید است. مصرف این دمنوش گیاهی به شما کمک می‌کند تا به آرامش برسید.

تصفیه خون، تقویت قلب و عروق، شستشوی کلیه، درمان نفخ، تقویت معده و … ازجمله خواص درمانی زیره سبز است.

نتیجه‌گیری نهایی

درمان عصبانیت با گیاهان دارویی برخلاف داروهای آرام ‌بخش، دارای عوارض نیست؛ بنابراین شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی این دمنوش‌ها را مصرف کنید.

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به معرفی چند دمنوش مؤثر و فوق‌العاده برای درمان عصبانیت و کنترل خشم پرداختیم. مصرف این دمنوش‌ها به شما کمک می‌کند تا به آرامش اعصاب و روان برسید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.