خانه طب سنتی درمان منافذ باز پوست با روش‌های طب سنتی

درمان منافذ باز پوست با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان منافذ باز پوست

زیبایی و سلامت پوست صورت یکی از مسائلی است که بسیازی از افراد نسبت به آن اهمیت زیادی قائل هستند. داشتن یک پوست سالم و زیبا نشان از سلامت درون است. یکی از مشکلات پوستی که ظاهر نازیبایی به‌صورت می‌دهد منافذ باز و بسته پوست است.

به‌طورکلی پوست دارای منافذیست که وظیفه‌ی آن‌ها  پاک‌سازی سطح و عمق پوست است و وجود این منافذ طبیعی است و تقریباً برای هیچ‌کسی دردسرساز نیستند. اما مشکل آنجا شروع می‌شود که این منافذ از حد نرمال و طبیعی خود بازتر یا بسته‌تر شوند که در این صورت باید آن را موردتوجه قرار داد و برای رفع آن فکری کرد.

ازنظر کلی افرادی که دارای طبع سرد و خشک یا سوداوی‌ها و کسانی که طبع گرم و خشک یا صفراوی هستند دارای منافذ بسته پوست می‌شوند و در مقابل کسانی که دارای طبع سرد و تر یا همان بلغمی‌ها و افرادی که دارای طبع گرم و تر یا دموی‌ها دارای منافذ باز پوست می‌شوند.

کسانی که دارای پوست چربی هستند بیش از دیگران دچار منافذ باز پوست می‌شوند و این منافذ بیشتر در اطراف بینی و گونه‌ها قابل‌مشاهده است و این قسمت نسبت به نقاط دیگر چربی بیشتری دارد.

برای درمان منافذ باز پوست راه‌های طبیعی و خانگی وجود دارد که در آن  مقاله به معرفی برخی از این روش‌های درمانی می‌پردازیم و امیدواریم مورداستفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی نمایید.

مریم‌گلی

یکی از راه‌های درمانی برای بستن منافذ باز پوست، استفاده از کمپرس مریم‌گلی به همراه آویشن و مرزنگوش است. برای استفاده از این روش برگ‌های تازه‌ی این سه گیاه را به مقدار مساوی در داخل آب بریزید و اجازه دهید به جوش آید و پس از چند دقیقه با حرارت ملایم جوش خوردن آن را از صافی عبور دهید و پس از سرد شدن آن را روی منافذ باز پوست صورت قرار دهید. انجام مرتب و منظم این روش کمک شایانی به زیبایی پوست شما می‌کند.

لیمو

لیمو این میوه‌ی پرخاصیت نیز برای بستن منافذ باز پوست بسیار مناسب است. برای استفاده از لیمو به این صورت عمل کنید که آب یک عدد لیموی تازه را بگیرید و آن را با آب مخلوط‌کنید و این ترکیب حاصل‌شده را روی پوست صورت کاور کنید و پس از گذشت چند دقیقه صورتتان را با آب شستشو دهید. لازم به تذکر است که در این ترکیب از مقدار زیاد آب‌لیمو استفاده نکنید.

روشی دیگر به این صورت است که یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو مخلوط‌کنید و به‌خوبی هم بزنید و این ماسک را روی پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه روی پوست باقی بماند و پس از گذشت این مدت‌زمان آن را با آب سرد شستشو دهید. استفاده مرتب از این روش باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود و شما شاهد زیبایی و سلامت پوست خودخواهید شد.

گلاب

استفاده از گلاب یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای سلامت و زیبایی پوست است و به بستن منافذ پوست کمک شایانی می‌کند. برای استفاده از گلاب ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشویید و سپس پس از خشک‌کردن پوستتان با کمک یک‌تکه پنبه آن را بر روی پوست صورتتان بمالید و بگذارید تا خشک شود. این روش درمانی را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید. یکی از رازهای زیبایی بانوان ترکیه‌ای استفاده مرتب آن‌ها از گلاب است. شما نیز این حس خوب را با استفاده از گلاب تجربه کنید.

مرکبات

مصرف مرکبات همچون پرتقال و نارنگی باعث زیبایی و سلامت پوست می‌شود. مصرف مرکبات به دلیل کلاژن سازی باعث بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و درنتیجه بستن منافذ باز پوست می‌شود.

بخور

یکی دیگر از روش‌های درمانی برای بستن منافذ باز پوست استفاده از بخور است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که ظرف آبی را روی شعله قرار دهید تا به جوش آید و پس از جوش آمدن ظرف را از روی حرارت بردارید و به آن گیاهان تازه‌ای همچون نعناع و بابونه اضافه کنید و سپس صورت خود را روی ظرف بگیرید و روی سرتان یک پارچه یا حوله بگذارید تا صورتتان عرق کند که آن نشانه‌ی بسته شدن منافذ باز پوست است.

این روش درمانی را در هفته دومرتبه تکرار کنید تا شاهد پوست زیبای خود شوید. همچنین می‌توانید از بخور رازیانه نیز استفاده کنید برای این روش نیز پس از جوش آمدن آب دو تا سه قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک‌شده اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم کمی جوش بخورد و سپس صورت خود را بخور دهید. این روش را نیز دو بار در هفته تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

یخ

یکی از روش‌های درمانی خانگی و طبیعی برای بستن منافذ باز پوست استفاده از یخ است. یخ دارای خواص خنک‌کنندگی و به همین دلیل سبب بسته شدن منافذ باز می‌شود. برای این منظور به این صورت عمل کنید که چندتکه یخ را در یک نایلون گذاشته و آن را به مدت ده الی بیست دقیقه روی پوست خود بگذارید. این روش درمانی را می‌توانید به‌صورت روزانه انجام دهید تا شاهد پوست زیبای خود شوید.

جو دوسر

یکی دیگر از روش‌های درمانی خانگی و طبیعی برای درمان منافذ باز پوست استفاده از جو دوسر است. جو دوسر خاصیت لایه‌برداری دارد و چربی پوست را متعادل می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی مقدار دو قاشق غذاخوری پودر جو دوسر را به همراه پنج قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری شیر را با یکدیگر مخلوط‌کنید تا خمیری حاصل شود و سپس آن را در یخچال بگذارید و قبل از استفاده ابتدا صورتتان را بشویید تا آلودگی‌ها از آن خارج شود و سپس آن خمیر را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده الی سی دقیقه روی پوست باقی بماند و پس از گذشت این مدت‌زمان صورتتان را با آب ولرم بشویید. انجام مرتب و منظم این روش درمانی باعث اثربخشی سریع آن می‌شود.

جوانه‌ی گندم

استفاده از ماسک جوانه گندم روش خانگی و طبیعی دیگری برای درمان منافذ باز پوست است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با مقداری شیر مخلوط‌کنید تا خمیری حاصل شود. آنگاه صورت خود را بشویید و سپس این خمیر را رو صورت خود بمالید و به‌صورت دورانی ماساژ دهید و پس از گذشت ده دقیقه تا یک ربع ساعت صورتتان را بشویید. از این ماسک مفید می‌توانید روزانه استفاده کنید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

جوش‌شیرین

یکی دیگر از راه‌های درمانی طبیعی و خانگی منافذ باز پوست استفاده از جوش‌شیرین است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از جوش‌شیرین را اندکی آب گرم مخلوط‌کنید و ترکیب به‌دست‌آمده را به مدت سی ثانیه روی پوست خود به‌صورت دورانی ماساژ دهید و پس از گذشت این مدت‌زمان آن را با آب سرد شستشو دهید. این روش درمانی را به مدت یک هفته هر شب قبل از خواب انجام دهید و پس‌ازآن، این عمل را در هفته سه تا پنج بار انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود. لازم به تذکر است که اگر دارای پوستی حساس هستید این روش درمانی را انجام ندهید زیرا جوش‌شیرین خاصیت لایه‌برداری قوی دارد و پوست حساس را تحریک می‌کند.

کمپرس آب‌لیمو و آب آناناس

یکی از روش‌های درمانی خانگی و طبیعی برای بستن منافذ باز پوست استفاده از کمپرس آب‌لیمو و آب آناناس است. برای این منظور حوله‌ی کوچکی را در ترکیب آب‌لیمو و آب آناناس خیس کنید و سپس آن را روی پوست خود به مدت‌زمان یک دقیقه قرار دهید و بعد صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. آب‌لیمو و آب آناناس هردو دارای آنزیم‌های طبیعی هستند که کمک می‌کنند منافذ باز پوست بسته شوند و چهره شما روشن شود. اگر دارای پوستی حساس هستید بعدازاین کمپرس از یک مرطوب‌کننده‌ی مناسب استفاده کنید.

ماسک گلنار، تاج‌ریزی و پنیرک

یکی از ماسک‌های خانگی و طبیعی که کمک زیادی به درمان منافذ باز پوست می‌کنند استفاده از ماسک گلنار، تاج‌ریزی و پنیرک است. برای تهیه‌ی این ماسک به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از پودر گلنار را با یک قاشق غذاخوری تاج‌ریزی و یک قاشق غذاخوری پنیرک مخلوط‌کنید و به این ترکیب یک تا دو لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم بجوشد وقتی که آب آن تبخیر شد از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن خمیر حاصل‌شده را روی پوست خود بمالید و سپس با آب سرد شستشو دهید. این روش درمانی را در ابتدا هرروز انجام دهید و هنگامی‌که متوجه اثرات نتایج بخش آن شدید روزی دو تا سه بار در هفته تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

ماسک عسل، روغن‌زیتون، زعفران و سرکه انگور

یکی از ماسک‌های طبیعی و خانگی که برای بستن منافذ باز پوست بسیار توصیه می‌شود ماسک روغن‌زیتون، عسل، پودر زعفران و سرکه‌ی محلی انگور است. برای تهیه‌ی این ماسک به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون، یک قاشق چای‌خوری عسل، نوک قاشق چای‌خوری پودر زعفران و حدود پنج قطره سرکه‌ی محلی انگور را با یکدیگر به‌خوبی مخلوط‌کنید و شب‌ها قبل از خواب این ماسک مفید را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا صبح روی پوست باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن با آب نیمه گرم صورت خود را شستشو دهید. برای اینکه رختخوابتان رنگی نشود یک‌تکه پارچه روی بالش خود بکشید.لازم به تذکر است که مقدار سرکه در این ماسک را با توجه به حساس بودن پوست تغییر داد اگر پوستتان نازک و حساس است مقدار سرکه‌ی آن را کمتر کنید.

عسل

یکی دیگر از روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان منافذ باز پوست استفاده از عسل این ماده‌ی پرخاصیت است. عسل دارای خواص ضد باکتری است و باعث از بین بردن باکتری‌های موجود در منافذ باز پوست می‌شود. ماست نیز به دلیل داشتن اسیدلاکتیک پوست را تمیز می‌کند و ترکیب این دو ماده منافذ باز پوست را درمان می‌کنند. برای استفاده از این روش درمانی مقدار مساوی از عسل و ماست را با یکدیگر ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم صورتتان را شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک‌مرتبه تکرار کنید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

اسکراپ شکر و روغن‌زیتون

یکی از اسکراپهای مفید که به‌صورت خانگی و طبیعی تهیه می‌شود و برای درمان منافذ باز پوست بسیار مفید است، اسکراپ شکر و روغن‌زیتون است. برای تهیه این اسکراپ به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون مخلوط‌کنید و به آن چند قطره لیموی تازه اضافه کنید و ترکیب به‌دست‌آمده را روی پوست صورت خود به‌صورت دورانی بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت‌زمان ده الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. برای اینکه شاهد نتایج اثربخش این اسکراپ شوید این روش درمانی را در هفته یک‌مرتبه تکرار کنید.

بادام

استفاده از بادام نیز روشی طبیعی و سنتی برای درمان منافذ باز پوست است. بادام منافذ باز پوست را کم می‌کند و پوست را روشن و شفاف می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که حدود پنج‌تا شش عدد از بادام را له کنید و به آن چند قطره آب‌لیموی تازه اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید و ترکیب حاصل‌شده را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب سرد صورتتان را بشویید. روشی دیگر به این صورت است پودر بادام‌زمینی را باپوست رنده شده‌ی پرتقال مخلوط‌کنید و این ترکیب را روی پوستتان بمالید و به‌صورت دورانی چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

این اسکراپ نیز بهترین روش برای بستن منافذ باز پوست است. روشی دیگر نیز به این صورت است که یک عدد موز را له کنید و به آن مقدار دو قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین اضافه کنید و هم بزنید و پس از مخلوط شدن آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. انجام مرتب و منظم این روش‌ها باعث نتایج مطلوب آن خواهد شد.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.