خانه دسته‌بندی نشده درمان پوکی استخوان با روش‌های طب سنتی

درمان پوکی استخوان با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان پوکی استخوان با روش‌های طب سنتی

یکی از مشکلات شایعی که اکثر خانم‌ها بعد از دوران یائستگی با آن مواجه می‌شوند، پوکی استخوان است. این مشکل به دلیل کاهش استروژن در دوران یائستگی بیشتر مشاهده می‌شود. البته این بیماری در آقایان نیز مشاهده می‌شود. همچنین که اهل قفقاز و از تبار آسیایی هستند بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند.
از عوامل دیگری که باعث بروز این بیماری می‌شود به سابقه خانوادگی، عدم فعالیت بدنی، سوء تغذیه، استفاده از سیگار، کمبود وزن بدن، بیش از حد فعال بودن تیروئید، پاراتیروئید و غده فوق کلیوی می‌توان اشاره نمود.
گاهی کمبود کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، مس و ویتامین D و K باعث بروز این بیماری می‌شوند.
اشخاصی که دچار پوکی استخوان می‌شوند، آنقدر استخوان آنها شکننده می‌شود که گاهی شکستگی در باسن، مچ و ستون فقرات دیده می‌شود و در پی آن نشانه‌هایی همچون کمر درد، کاهش قد در طول زمان را دارد.
برای درمان پوکی استخوان راهها و روش‌های خانگی و طبیعی وجود دارد که در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم و امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی نمایید.

تخم گشنیز

یکی از راهها و روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان پوکی استخوان استفاده از تخم گشنیز است. این گیاه به سلامت استخوان‌ها کمک موثری می‌کند. تخم و برگ این گیاه مملو از کلسیم، پتاسیم، منگنز، منیزیم و آهن است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق چایخوری از تخم این گیاه را در یک فنجان که حاوی آب جوش است بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. این دمنوش را روزانه دو فنجان میل کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

شیر بادام

یکی از ترکیباتی که برای درمان خانگی و طبیعی پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیر بادام است. برای تهیه این ترکیب خوشمزه و پرخاصیت به این صورت عمل کنید که حدود یک فنجان از بادام را در یک ظرف آب بخیسانید و بگذارید شب تا صبح باقی بماند و روز بعد آنها را پوست بکنید و در آسیاب بریزید تا پودر شود آنگاه مقدار دو فنجان به آن آب اضافه کنید و خوب هم بزنید و سپس به این پوره حاصل شده اندکی پودر دارچین و عسل اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید و پس از عبور دادن آن ا صافی میل کنید. این نوشیدنی را هر روز میل کنید و شاهد اثرات نویدبخش آن باشید. روشی دیگر به این صورت است که مقدار ده عدد بادام را یک شب بخیسانید و روز بعد آنها پوست بکنید و در آسیاب بریزید و به آن یک فنجان شیر گرم، اندکی زعفران، هل و زردچوبه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و پس از عبور دادن این نوشیدنی از صافی آن را میل کنید. این نوشیدنی را روزانه دو بار، یک مرتبه قبل از صبحانه و ناشتا و بار دیگر قبل از خواب مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

گزنه

یکی دیگر از روشهایی که به صورت خانگی و طبیعی برای درمان پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، دمنوش گزنه است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار سه قاشق غذاخوری از برگهای خشک شده‌ی گزنه را در یک فنجان که حاوی آب جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد و پس از گذشت این مدت زمان از روی شعله بردارید و پس از عبور دادن از صافی آن را میل کنید. این دمنوش را به طور مرتب چهار تا پنج فنجان در روز مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

معجون زردچوبه، گزنه، رازیانه و پوست تخم‌مرغ

یکی از ترکیبات بسیار مفید که به صورت خانگی و طبیعی برای درمان پوکی استخوان به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود، ترکیب زردچوبه، گزنه، رازیانه و پوست تخم‌مرغ است که معجونی بسیار اثربخش است. برای تهیه این معجون به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق مرباخوری از زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری از هر یک از گیاهان گزنه، رازیانه و یک قاشق مرباخوری پوست تخم‌مرغ مخلوط کنید و به آن سه فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید به مدت زمان ده دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد و پس از گذشت این مدت زمان از روی شعله بردارید و به آن یک قاشق مرباخوری عسل اضافه کرده و میل نمایید. برای گرفتن نتایج بهتر این معجون را به مدت یک هفته و سه مرتبه در روز ( صبح، ظهر، شب) مصرف کنید.

معجون سنجد

یکی دیگر از روشهایی که به صورت خانگی و طبیعی برای درمان پوکی استخوان به شما عزیزان توصیه می‌شود، تهیه معجون سنجد است. برای تهیه این معجون به اصن صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق مرباخوری از پودر سنجد را به همراه یک قاشق مرباخوری سویای بو داده را با یکدیگر ترکیب کنید و به آن یک قاشق مرباخوری عسل اضافه کنید و این ترکیب را در داخل یک لیوان شیر کم چرب بریزید و پس از هم زدن میل کنید. این معجون سرشار از خاصیت را هر روز صبح به صورت ناشتا و نیم ساعت قبل از خوردن صبحانه، میل کنید.

کنجد

یکی دیگر از گیاهانی که برای درمان پوکی استخوان بسیار مفید است، گیاه کنجد است. این گیاه سرشار از کلسیم، منیزیم، مس، روی، فسفر، ویتامین K و D است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از کنجد را در یک فنجان که حاوی شیر گرم است بریزید و پس از هم زدن میل کنید. این ترکیب را دو مرتبه در روز میل کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

آلو

یکی دیگر از روشهای درمانی و پیشگیری از پوکی استخوان استفاده از آلو است. آلو سرشار از پلی فنول‎‌ها است و به همین دلیل به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و برای پوکی استخوان بسیار مناسب است. همچنین آلو یک منبع خوب مس است که برای تقویت استخوان بسیار موثر است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مصرف آلوی خشک را در رژیم غذایی خود قرار دهید. شما می‌توانید هم در خوراک ها و هم به تنهایی آلو را در طول روز مصرف کنید. مصرف مرتب و روزانه‌ی آلوی خشک خطر شکستگی و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

سیب

یکی دیگر از میوه‌هایی که برای درمان خانگی و طبیعی پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از سیب است. سیب سرشار از آنتی اکسیدان‌ها مانند پلی فنول و فلاونوئیدها است که باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود. تحقیقات نشان داده شده است که مصرف سیب در زنان یائسه باعث افزایش تراکم استخوان و درمان التهاب مفاصل می‌گردد. سیب این میوه‌ی پرخاصیت را در رژیم روزانه‌ی خود قرار دهید و بهتر است آن را با پوست مصرف کنید زیرا خاصیت آن صد چندان می‌شود.

روغن نارگیل

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان پوکی استخوان، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن پرخاصیت عوارض ناشی از کمبود استروژن که من جمله از دست دادن تراکم استخوان‌ها است را جایگزین و جبران می‌کند. خاصیت و ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در روغن نارگیل باعث حفظ ساختار استخوان می‌گردد و از پوکی استخوان که ناشی از تغییرات هورمونی است پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار سه قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا از پوکی استخوان جلوگیری شود. همچنین مصرف پنج قاشق غذاخوری از این روغن نیز پوکی استخوان را به تعویق می‌اندازد.
از این روغن در پخت‌و پزهای خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید کمی از این روغن را روی تمام بدنتان بمالید و به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود و بگذارید شب تا صبح باقی بماند و سپس دوش بگیرید. این روش درمانی را هر شب قبل از خواب استفاده کنید و از نتایج اثربخش آن بهره ببرید.

روغن ماهی

استفاده از روغن ماهی نیز یکی از روشهای درمانی موثر برای پوکی استخوان است. این روغن به دلیل سرشار بودن از اسیدهای چرب امگا ۳ از شکستگی استخوان جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار ۱۰۰۰ میلی گرم از مکمل‌های روغن ماهی را روزانه یک بار و در یک وعده غذایی مصرف کنید. همچنین شما عزیزان می‌توانید از ماهی آب های سرد مانند ماهی آزاد که مصرف آن باعث بالا بردن اسیدهای چرب ضروری بدن می‌شود، استفاده کنید. لازم به تذکر است افرادی که از داروهای رقیق کننده‌ی خون استفاده می‌کنند قبل از مشورت با پزشک خود از مصرف مکمل روغن ماهی خودداری نمایند.

آناناس

میوه‌ی خوشمزه‌ی دیگری که مصرف آن کمک شایانی به درمان پوکی استخوان می‌کند، آناناس است. آناناس سرشار از منگنز است و به همین دلیل پوکی استخوان را که به دلیل کمبود منگنز در بدن ایجاد می‌شود را درمان می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که هر روز مقدار یک فنجان از تکه‌های آناناس را مصرف کنید. مصرف یک فنجان آناناس مقدار ۷۵ درصد از منگنز بدن را تامین می‌کند. همچنین شما عزیزان می‌توانید روزانه یک فنجان آب آناناس را برای جلوگیری از پوکی استخوان مصرف کنید.

کره‌ی بادام زمینی

یکی دیگر از روشهای درمانی خانگی وطبیعی پوکی استخوان استفاده از کره‌ی بادام زمینی است. کره‌ی بادام زمینی سرشار از منیزیم است و مصرف آن کمک شایانی به درمان پوکی استخوان خواهد کرد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از کره‌ی بادام زمینی را روزانه مصرف کنید و نیاز منگنز بدن خود را با مصرف این خوراکی خوشمزه تامین کنید. با مصرف و انجام مرتب این روش درمانی شاهد اثرات نتایج بخش آن خواهید شد.

سرکه

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان پوکی استخوان استفاده از سرکه است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که در هنگام آماده شدن سوپ کمی به آن سرکه اضافه کنید زیرا سرکه کلسیم را از استخوان‌های داخل سوپ خارج می‌کند. همچنین استفاده از سرکه در سالادها نیز همین نقش را ایفا می‌کند. بنابراین از سرکه در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

موز

یکی دیگر از میوه‌های بسیار مفید برای درمان خانگی و طبیعی پوکی استخوان به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، موز است. موز باعث تقویت استخوان‌ها می‌گردد. تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که زنانی که در رژیم غذایی خود از پتاسیم بالایی استفاده می‌کنند از استخوان‌های محکمتری برخوردارند. بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است که موز را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود قرار دهید. از این میوه‌ی خوشمزه به طور مرتب و روزانه مصرف نمایید تا بهبودی کامل حاصل شود.

کلم بروکلی

یکی دیگر از سبزیجات مفید برای درمان خانگی و طبیعی پوکی استخوان استفاده از کلم بروکلی است. تحقیقات نشان داده شده است که مصرف کلم بروکلی احتمال دچار شدن به پوکی استخوان را در دوران یائسگی کاهش می‌دهد. بنابراین از کلم بروکلی در سالادها، سوپ‌ها و یا به تنهایی مصرف کنید و این عارضه را از خود دور نگه دارید.

انجیر

از دیگر روشهای خانگی و طبیعی برای درمان پوکی استخوان می‌توان به انجیر، این خوردنی خوشمزه و سرشار از کلسیم اشاره نمود. برای استفاده از این روش درمانی در فصول مناسب از انجیر تازه و در فصول دیگر از انجیر خشک شده استفاده کنید و از اثرات نتایج بخش این میوه بهره ببرید.

کاهوی رمی، اسفناج، کولارد سبز و کلم کالی

از دیگر روشهای خانگی و طبیعی برای درمان پوکی استخوان، استفاده از سبزیجات دیگر مانند کاهوی رمی، اسفناج، کولارد سبز و کلم کالی است. این سبزیجات خوشمزه و پرخاصیت را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و از خواص بینهایت آنها بهره ببرید.

مارگارین

استفاده از مارگارین نیز برای درمان خانگی و طبیعی پوکی استخوان به شما عزیزان توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی مقداری از مارگارین دارای چربی ترانس پایین را روی نان تست بمالید تا مقدار ویتامین دی روزانه‌ی بدنتان تامین شود. این ویتامین باعث جذب کلسیم می‌شود و کلسیم نیز برای سلامت استخوان امری ضروری است. بنابراین مارگارین را به طور منظم مصرف کنید و شاهد نتایج خوب آن باشید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.