خانه دسته‌بندی نشده درمان کلسترول بد خون با روش‌های طب سنتی

درمان کلسترول بد خون با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان کلسترول بد خون با روش‌های طب سنتی

چربی خون یا کلسترول عبارت است از بالا رفتن مقدار تری گلیسرید از مقدار طبیعی آن در خون. این حالتی ایجاد می‌شود که مواد غذایی بیش از مقدار مورد نیاز بدن مصرف شود یا اختلالی در سوخت و ساز بدن پدید آید.

بالا رفتن سطح کلسترول خون چه خطراتی را در پیش دارد؟

بالا رفتن چربی خون با جمع شدن در دیواره رگها، تنگی را ایجاد می‌کند و به این دلیل خطر ابتلا به سکته مغزی، درد قفسه سینه و گرفتگی عروق را به دنبال دارد. در صورتی که به موقع به درمان این عارضه بپردازیم علاوه بر پیشگیری از تنگی عروقی قلبی، از پیشروی آن نیز جلوگیری می‌شود و در نتیجه باعث بهبود آن خواهد شد.
به طور کلی توصیه می‌شود که افراد جامعه از سنین ۲۰ سالگی آزمایش چربی خون بدهند. در صورت آزمایش دادن و مشاهده‌ی سطح چربی خون معمولی و طبیعی، شما باید هر پنج سال یکبار و در صورت مشاهده چربی خون بالا، هر دو الی شش ماه این آزمایش را بدهید.

توصیه‌هایی درباره‌ی مراقبت از چربی خون

همیشه این موضوع را در نظر بگیرید که افراد لاغر نیز به کلسترول بالا دچار می‌شوند، با ایجاد یک برنامه غذایی متعادل و مناسب که کاهش چربی خون را ایجاد می‌کند، خود را از دچار شدن به بیماری‌های قلبی و عروقی در امان نگه دارید، به مصرف مواد غذایی خود حتی در زمانی که خارج از منزل هستید دقت کنید، به این نکته توجه کنید که مصرف غذاهای کم چرب لزوما فقط اکتفا کردن به نان و پنیر نیست بلکه شما خواهید توانست در برنامه‌ی غذایی خود متنوع باشید.
روش‌هایی برای کاهش مقدار چربی خون:
به جای آنکه غذاهای خود را سرخ کنید، آنها را به صورت کباب یا آبپز مصرف کنید.
در هنگام مصرف شیر و پنیر و دیگر لبنیات از نوع کم چرب آن استفاده نمایید.
مصرف شیرینی، کیک و کلوچه، لبنیات، روغن نارگیل، روغن خرما، انواع بیسکویت‌ها، چیبس و پفک، سوسیس و کالباس، همبرگر، بستنی، پیتزا، زرده تخم‌مرغ، جگر سیاه، مغز، سیرابی، قلوه، میگو، خرچنگ و صدف را به حداقل ممکن برسانید.
در هنگام مصرف گوشت، از قسمت‌های کم چرب آن استفاده کنید و مرغ و ماهی را بیشتر از گوشت مصرف کنید.
اگر سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید زیرا سیگار کشیدن همراه با داشتن چربی خون باعث بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
اگر فردی چاق هستید و اضافه وزن دارید، سعی کنید وزن خون را پایین بیاورید و تناسب خود را در حالت ایده‌آل نگه دارید.
به طور روزانه و مرتب ورزش کنید زیرا ورزش باعث سلامت قلب و کاهش وزن شما می‌شود. برای نوع ورزش حتما با پزشک خود مشورت کنید.
برای درمان کلسترول خون، راهها و روش‌های خانگی و طبیعی نیز وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بعضی از این روش‌ها می‌پردازیم و امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

تخم گشنیز

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان چربی خون بالا، استفاده از تخم گشنیز است. طبق تحقیقات به عمل آمده، گشنیز به کاهش تری گلیسیرید خون کمک شایانی می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق چایخوری از پودر دانه گشنیز را در یک فنجانی که حاوی آب جوش است بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و بنوشید. به این نوشیدنی در صورت دلخواه می‌توانید کمی شیر، شکر و هل اضافه کنید و به عنوان چای روزانه میل کنید. این نوشیدنی را روزنه یک تا دو فنجان میل کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن باشید. اگر پودر گشنیز را در اختیار نداشتید، شما می‌توانید دانه گشنیز را در آسیاب بریزید و به راحتی آن را آسیاب و پودر کنید.

پیاز

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان چربی خون بالا، استفاده از پیاز قرمز است. تحقیقات نشان داده شده است که مصرف پیاز قرمز باعث کاهش چربی خون مضر و افزایش چربی خون مفید می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که آب یک عدد پیاز را بگیرید و مقدار یک قاشق غذاخوری از آب آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روزانه یک بار آن را مصرف کنید. روشی دیگر به این صورت است که یک عدد پیاز را خرد کنید و به آن یک چهارم قاشق چایخوری فلفل اضافه کنید و خوب ترکیب کنید حالا این ترکیب را به یک فنجان دوغ اضافه کنید و روزانه میل کنید. این روش‌ درمانی را روزانه و مرتب انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود.

دمنوش آویشن

یکی از روشهای درمانی خانگی و طبیعی چربی خون، استفاده از دمنو آویشن است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از آویشن را در یک لیوان که حاوی آب جوش است بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. این دمنوش را روزانه یک بار بنوشید و خواص آن بهره ببرید.

دمنوش شوید و لیمو عمانی

یکی دیگر از دمنوش‌های بسیار مفید که برای درمان چربی خون مورد استفاده قرار می‌گیرد، دمنوش شوید به همراه لیمو عمانی است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از برگهای تازه‌ی شوید یا شوید خشک را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از گذراندن آن از صافی میل کنید. این دمنوش را سه بار در روز و یک ساعت پس از صرف هر وعده‌ی غذایی نوش جان کنید و شاهد اثرات نویدبخش آن باشید.

دمکرده پوست نارنگی و زنجبیل

یکی دیگر از دمنوش‌های بسیار مفید برای درمان چربی خون، استفاده از دمنوش پوست نارنگی و زنجبیل است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از پوست نارنگی را در یک ظرف که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و بگذارید روی شعله ملایم باقی بماند و پس از دو الی سه دقیقه کمی زنجبیل تازه به آن اضافه کنید و اجازه دهید دو الی سه دقیقه‌ی دیگر روی حرارت ملایم باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و پس از عبور دادن آن از صافی میل کنید. این دمنوش را دو بار در روز میل کنید و از خواص آن کمال بهره را ببرید.

زنیان و عناب

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان چربی خون به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم، دمنوش زنیان و عناب است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که در ظرفی که حاوی آب در حال جوش است دو قاشق چایخوری گیاه زنیان و تعدادی عناب بریزید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه بر روی حرارت ملایم بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش معطر و پرخاصیت را یک بار در روز مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

سماق

یکی دیگر از گیاهان بسیار مفید برای درمان چربی خون، سماق است. سماق را در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید و کلسترول بد خون خود را با این روش ساده و کم هزینه پایین بیاورید.

آب پرتقال

یکی از روشهای طبیعی و خانگی دیگر برای درمان چربی خون، استفاده از آب پرتقال است. آب پرتقال را بگیرید و چند وعده در روز آن را میل کنید و با خواص بسیارش کلسترول بد خونتان را پایین بیاورید.

روغن نارگیل

یکی دیگر از روشهای طبیعی و خانگی برای درمان چربی خون استفاده از روغن پرخاصیت نارگیل است. روغن نارگیل کلسترول بد خون را کاهش و کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد. برای استفاده از این روغن گیاهی به این صورت عمل کنید که در طول روز مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری از این روغن را در سالادها، غذاها و پخت و پز خود استفاده نمایید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

روغن ماهی

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان کلسترول بد خون، استفاده از روغن ماهی است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که روغن ماهی و انواع ماهی‌ها مانند ماهی تن، شاه ماهی، قزل‌آلا، ستردین و… را در رژیم غذایی خود قرار دهید و از بیماری‌‌های قلبی که ناشی از بالا بودن کلسترول بد خون است پیشگیری کنید. ماهی و روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند و برای درمان کلسترول بد خون بسیار مفید هستند بنابراین مصرف یک الی چهار گرم از روغن ماهی را در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهید.

بلغور جو دوسر

یکی دیگر از گیاهانی که برای درمان خانگی و طبیعی کلسترول بد خون به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که مورد استفاده قرار دهید، بلغور جو دوسر است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک فنجان از سبوس جو را با یک لیوان بلغور جو دوسر مخلوط کنید و بپزید و پس از پخته شدن آن را میل کنید. البته در هنگام میل کردن می‌توانید به آن آب میوه و آجیل اضافه کنید تا خواص آن بالا برود.

انگور فرنگی هندی

یکی دیگر از روشهای درمان خانگی و طبیعی کلسترول بد خون، استفاده از انگور فرنگی هندی است. مصرف این گیاه باعث کاهش غلظت چربی می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از پودر انگور فرنگی هندی خشک شده را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید پنج دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس از صافی عبور دهید و میل کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح به صورت ناشتا مصرف کنید.

برنج قرمز

یکی دیگر از روشهای درمانی خانگی و طبیعی برای پایین آوردن چربی خون، استفاده از برنج قرمز است. این برنج را در برنامه غذایی خود قرار دهید و شاهد کاهش کلسترول بد خون خود باشید. برای گرفتن نتایج بهتر، این روش درمانی را به صورت مرتب و روزانه تکرار نمایید.

آجیل

استفاده از آجیل نیز روش درمانی طبیعی و خانگی دیگری برای کلسترول بد خون است. گردو، بادام درختی، بادام زمینی، فندق، پسته و دیگر دانه‌ها و آجیل‌های مغذی، به دلیل سرشار بودن از استرول‌های گیاهی و فیبر باعث پایین آوردن کلسترول بد خون و بالا بردن کلسترول خوب خون می‌شوند. در این میان گردو برای کاهش سطح کلسترول و تری گلیسریدها بسیار مفید است اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. اگر روزانه و به طور مرتب مقدار صد الی دویست گرم گردو مصرف کنید کلسترول بد خون شما پایین می‌آید.

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب نیز برای درمان و کاهش کلسترول بد خون را به شم عزیزان توصیه می‌کنیم. برای استفاده از این روش درمانی مقدار یک قاشق چایخوری از سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و پس از مخلوط کردن بنوشید. این محلول را به مدت یک ماه و روزانه دو تا سه بار مصرف کنید.

زالزالک

یکی از میوه‎‌های بسیار خوشمزه که برای درمان خانگی و طبیعی کلسترول بد خون به شما عزیزان توصیه می‌شود که مورد استفاده قرار دهید، زالزالک است. این گیاه از زمان امپراطوری رم تا به حال برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از کلسترول بد خون مورد استفاده قرار می‌گرفت. از میوه و برگهای آن می‌توان در این درمان استفاده کنید. شما می‌توانید از میوه‌ی آن در طول روز استفاده کنید و لذت ببرید و از برگهای آن دمنوشی تهیه کنید و میل نمایید به این صورت که مقداری از برگهای گیاه زالزالک را در یک لیوان حاوی آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. این دمنوش را دو بار در روز و به مقدار یک فنجان میل کنید و خواص آن بهره ببرید و از شر کلسترول بد خون خلاص شوید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.