خانه طب سنتی درمان گرفتگی رگها و عروق با روش‌های طب سنتی

درمان گرفتگی رگها و عروق با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti

 یکی از مشکلات افراد در جامعه‌ی کنونی گرفتگی عروق و رگهای بدن است. این گرفتگی‌ها گاهی به دلیل تغییر شدت جریان خون و بالا رفتن کلسترول و… ایجاد می‌شوند. در صورتی که این مشکل به موقع درمان نشود، فرد با سکته‌های قلبی و مغزی روبه رو خواهد شد.

برای درمان گرفتگی عروق و رگها روش‌های سنتی و خانگی متعددی وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سیر و لیموترش

یکی از توصیه‌های طب سنتی در درمان خانگی و طبیعی گرفتگی عروق و رگها، استفاده از لیمو ترش و سیر است. از این دو ماده‌ی پرخاصیت شربتی تهیه کنید و میل کنید. برای تهیه این شربت به این صورت عمل کنید که تعداد سی حبه سیر را پوست بکنید و پنج عدد لیموترش شیرازی را پس از شستن و درآوردن هسته‌ی آنها در میکسر بریزید تا به خوبی له شوند حالا محتویات را در داخل ظرفی بریزید و به آن یک لیتر آب اضافه کنید و بگذارید روی حرارت باقی بماند تا جوش بخورد. وقتی که محتویات داخل ظرف شروع به جوش خوردن کرد بلافاصله آن را از روی شعله بردارید و پس از آنکه از دمای آن کاسته شد از صافی عبور دهید و آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید و در داخل یخچال نگهداری کنید. این شربت را روزانه نصف فنجان قبل یا بعد از غذا نوش جان کنید و شاهد اثرات نویدبخش آن باشید. شما پس از مصرف سه هفته به طور روزانه و مدوام احساس جوانی و شادابی را تجربه خواهید کرد.

لازم به تذکر است که پس از مصرف دو هفته از این شربت شما باید هشت روز استراحت کنید و پس از گذشت این هشت روز دوباره مصرف دو هفته‌ای خود را آغاز کنید. این روش آسان، ارزان و بی ضرر را انجام دهید و از فواید آن بهره ببرید.

عسل

استفاده از عسل نیز یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی و بی ضرر برای درمان گرفتگی عروق و رگها است. عسل رگهای گرفته را باز و باعث تقویت عملکرد قلب می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که روزانه مقدار سی گرم عسل را مصرف کنید. برای گرفتن نتایج مطلوب باید این روش درمانی را روزانه به مدت سه ماه تکرار کنید.

گل گاوزبان

گیاه پرخاصیت دیگری که طب سنتی به شما عزیزانی که از ناراحتی گرفتگی عروق و رگ رنج می‌برید، توصیه می‌کند که از آن استفاده کنید، گل گاوزبان است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار پانزده گرم از گیاه گل گاوزبان را با پانزده گرم از گیاه بادرنجویه را در ظرفی که حاوی یک لیتر آب در حال جوش است بریزید و اجازه چند دقیقه باقی بماند و سپس از روی شعله بردارید و آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. و بعد از میل این دمنوش مقدار یک لیوان از عرق بیدمشک، گلاب، زعفران و ۲۵۰ گرم عسل را با یکدیگر ترکیب کنید و یک استکان میل کنید. دمنوش گل گاوزبان را روزانه سه بار و پس از آن ترکیب گفته شد را پس از آن مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

سیر و شیر

یکی دیگر از ترکیبات بسیار مفید که به روش خانگی و طبیعی برای درمان گرفتگی عروق و رگها به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، ترکیب شیر و سیر است. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که سه حبه از سیر پوست کنده را در ظرفی که حاوی یک فنجان شیر در حال جوش است بریزید و بگذارید چند دقیقه بجوشد و سپس آن را از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن آن را مصرف کنید. این معجون را هرشب قبل از خواب نوش‌جان کنید و از تاثیرات شگفت‌انگیز آن بهره ببرید.

فلفل قرمز 

طب سنتی به شما عزیزانی که از مشکل گرفتگی عروق و رگها رنج می‌برید، توصیه می‌کند از فلفل قرمز استفاده کنید. مصرف فلفل قرمز کلسترول بد خون که یکی از عوامل ایجاد کننده‌ی بسته شدن رگها و عروق است را کاهش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد دستگاه گردش خون می‌شود و از بروز خطر سکته قلبی می‌کاهد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار نصف قاشق چایخوری از فلفل قرمز را در یک لیوان آب گرم بریزید و پس از هم زدن آن را بنوشید. مصرف روزانه دو مرتبه از این نوشیدنی و به مدت چند هفته تاثیرات شگفت‌آوری را برای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد.

زردچوبه

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان گرفتگی عروق و رگها استفاده از گیاه زردچوبه است. زردچوبه با خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و باعث سلامت قلب می‌شود. مصرف زردچوبه باعث پایین آمدن کلسترول بد خون می‌گردد و خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر گرم بریزید و به آن کمی عسل اضافه کنید و پس از هم زدن آن را نوش جان کنید. این نوشیدنی را به مدت چند وقت و روزانه یک تا دو فنجان مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. همچنین شما عزیزان می‌توانید از زرچوبه و زنجبیل در غذاهای روزانه‌ی خود استفاده کنید و از گرفتگی رگها پیشگیری کنید.

لیمو، عسل و فلفل سیاه

یکی از معجون‌های بسیار مفید برای درمان گرفتگی عروق و رگها که به صورت خانگی و طبیعی تهیه می‌شود و کاملا بی‌ضرر است، معجون لیمو، عسل و فلفل سیاه است. لیمو با خاصیت آنتی اکسیدانی باعث بهبود دستگاه گردش خون شده و درنتیجه از التهابات عروق می‌کاهد. لیمو کلسترول بد خون که عامل اصلی گرفتگی عروق و رگها است را کاهش می‌هد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که آب یک لیموی متوسط را بگیرید و به آن مقداری عسل و کمی فلفل سیاه اضافه کنید. حالا ترکیب حاصل شده را در یک لیوان آب گرم بریزید و نوش جان کنید. شما عزیزان باید این معجون را روزانه یک الی دو مرتبه مصرف کنید تا شاهد بهبودی کامل خود شوید.

زنجبیل

گیاه زنجبیل نیز از گیاهان دیگری است که در طب سنتی از آن برای درمان خانگی و طبیعی گرفتگی رگها و عروق استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در زنجبیل مانع افزایش کلسترول بد خون می‌شود و از گرفتگی رگها و عروق پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از پودر زنجبیل را در یک لیوان آب گرم بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه به همین صورت باقی بماند تا دم بکشد. پس از دم کشیدن این چای خوش طعم را نوش جان کنید. روزانه این چای را دو تا سه فنجان مصرف کنید تا مشکل گرفتگی رگها از بین برود. همچنین شما عزیزان می‌توانید صبح‌ها ناشتا یک تکه از زنجبیل تازه را میل کنید یا با مشورت پزشک معالج از کپسول زنجبیل نیز استفاده کنید. 

تخم شنبلیله

طب سنتی به شما عزیزانی که از گرفتگی عروق و رگها رنج می‌برید‌، توصیه می‌کنند از درمان طبیعی و خانگی تخم شنبلیله استفاده کنید. تخم شنبلیله به دلیل دارا بودن ساپونین کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و اجازه دهید یک شب تا صبح باقی بماند و صبح به صورت ناشتا مصرف کنید. در حین مصرف آن را با کمی آب مخلوط کنید و سپس نوش جان کنید. این روش درمانی را به طور روزانه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

اسفناج

اسفناج این گیاه پرخاصیت نیز برای درمان گرفتگی عروق و رگها بسیار پرفایده است. اسفناج عملکرد قلب را بهبود و فشار خون را تنظیم می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که اسفناج را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید و از فواید آن بهره ببرید. پس هر چه سریعتر به این روش درمانی ساده و ارزان روی آورید تا سلامتی خود را دوباره به دست آورید.

روغن نارگیل

یکی از روغن‌هایی که برای درمان خانگی و طبیعی گرفتگی عروق و رگها بسیار توصیه می‌شود، روغن نارگیل است. اگر چه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که چربی‌های اشباع مضر است اما باید تفکر خود را درباره‌ی این روغن عوض کنند زیرا مصرف این روغن سلامت فرد را تضمین می‌کند. بنابراین برای استفاده از این روش درمانی، این چربی اشباع شده را در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

چای سبز

مصرف چای سبز نیز در طب سنتی برای درمان گرفتگی عروق و رگها بسیار توصیه شده است زیرا وجود عنصر شیمیایی به نام کاتچین در چای سبز کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از برگهای خشک شده‌ی چای سبز را در لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید تا دم بکشد. چای سبز اکنون آماده است آن را نوش جان کنید. این چای را به طور روزانه دو فنجان مصرف کنید و از گرفتگی عروق و رگها پیشگیری کنید و اگر به آن مبتلا هستید با مصرف آن خود را درمان کنید.

قهوه

از روش‌های خانگی و طبیعی دیگری که طب سنتی به شما عزیزان برای درمان گرفتگی عروق و رگها توصیه می‌کند، مصرف قهوه است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که روزانه یک فنجان قهوه میل کنید. با مصرف قهوه هم از طعم دلپذیر آن لذت ببرید و هم بیماری خود را درمان کنید.

کلم بروکلی

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان گرفتگی عروق و رگها استفاده از کلم بروکلی است. از کلم بروکلی در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود استفاده کنید. شما می‌توانید از کلم بروکلی به تنهایی استفاده کنید و یا در سالادها، سوپ‌ها و دیگر غذاها استفاده کنید و از نتایج نویدبخش آن بهره ببرید.

دارچین

گیاه دارچین نیز در طب سنتی برای درمان گرفتگی عروق و رگها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف روزانه پنج گرم از دارچین کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و رگهای بسته را باز می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی شما می‌توانید از چای دارچین و هم از پودر دارچین به عنوان ادویه در غذاها و دسرها استفاده کنید. برای تهیه چای دارچین به این صورت عمل کنید که در یک ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است کمی چوب دارچین بریزید و اجازه دهید چند دقیقه روی حرارت کم باقی بماند و سپس آن را از روی شعله بردارید و پس از سرد شدن آن را نوش جان کنید. مصرف روزانه یک فنجان چای دلپذیر دارچین کمک شایانی به درمان گرفتگی رگها و عروق می‌کند.

بادام

بادام این دانه‌ی مغزی و خوشمزه نیز در طب سنتی برای درمان گرفتگی عروق و رگها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بادام به دلیل دارا بودن ویتامین، پروتئین و فیبر برای قلب مفید و عملکرد دستگاه گردش خون را تقویت می‌کند. بنابراین با مصرف روزانه و مرتب این دانه‌ی مغزی سلامت خود را تضمین کنید.

هندوانه

مصرف هندوانه این میوه‌ی آبدار و شیرین نیز برای درمان گرفتگی عروق و رگها به شما عزیزان توصیه می‌شود. بنابراین مصرف هندوانه را به صورت روزانه داشته باشید و شاهد نتایج نویدبخش آن باشید.

شاهی

از دیگر گیاهان مفید برای درمان خانگی و طبیعی گرفتگی عروق و رگها، شاهی است. این گیاه را به صورت سبزی یا سالاد و یا در انواع غذاها استفاده کنید تا اثرات مفید آن بی‌نصیب نمانید.

معجون لیمو، جعفری و جوش‌شیرین

از معجون‌های دیگری که برای رفع گرفتگی عروق و رگها از آن استفاده می‌شود، معجون جعفری، لیمو و جوش شیرین است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از سبزی جعفری را با آب سرد بشویید. در ظرفی که حاوی آب جوش است مقداری جوش شیرین و لیمو بریزید و بگذارید کمی روی حرارت بجوشند. حالا جعفری‌های خرد شده را به ترکیب اضافه کنید و بگذارید به مدت دو الی سه ساعت روی حرارت ملایم بجوشد. این ترکیب را پس از سرد شدن در ظرف شیشه‌ای سربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این معجون را به مدت بیست روز و هر روز صبح به صورت ناشتا و به مقدار چهار قاشق غذاخوری مصرف کنید تا بهبودی حاصل شود.   

 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.