خانه دسته‌بندی نشده درمان گزیدگی حشرات با روش‌های طب سنتی

درمان گزیدگی حشرات با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان گزیدگی حشرات با روش‌های طب سنتی

یکی از مشکلاتی که در شروع فصل گرما و حتی در فصل سرما با آن مواجه می‌شویم گزیدگی حشرات مانند پشه است. هنگامی که در خواب ناز هستیم سروصدای یک پشه ما را کلافه می‌کند و با نیش زدن که همراه با خارش است خواب را از سرمان می‌پراند. ممکن است این گزیدگی مدتی با ما همراه باشد و ظاهری ناخوشایند را ایجاد کند. این امر برای کودکان بیشتر رخ می‌دهد و والدین با دیدن آثار این گزیدگی در کودک خود برای رفع آن تلاش می‌کنند. برای درمان این مشکل اگر حاد باشد فرد باید به پزشک مراجعه کند و پزشک با دیدن اوضاع بیمار دارو را تجویز می‌کند. در مقابل این روش، درمان های خانگی و طبیعی نیز وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم و امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

بلغور جو

یکی از روشهای طبیعی و خانگی برای درمان گزیدگی حشرات، استفاده از بلغورجو است. بلغورجو ضدسوزش و التهاب است و ورم ناشی از گزیدگی را برطرف و سوزش آن را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از پودر بلغور جو را با آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر یکنواختی درآید و سپس خمیر حاصل شده را روی محل گزیدگی بمالید و بگذارید به مدت ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. این روش درمانی را در روز یک تا دو مرتبه تکرار کنید تا شاهد از بین رفتن نشانه‌های گزیدگی باشید.

جوش‌شیرین

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان گزیدگی حشرات، استفاده از جوش‌شیرین است. این ماده التهاب و خارش ناشی از گزیدگی حشرات را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک قاشق چایخوری از جوش‌شیرین را با اندکی سرکه مخلوط کنید تا به صورت خمیری درآید و خمیر حاصل شده را روی نقاط مورد نظر بمالید. این روش درمانی باعث می‌شود اثر سمی که با نیش حشره وارد بدنتان شده است، خنثی شود و خارش و التهاب آن از بین برود. بهبود گزیدگی پس از خشک شدن این خمیر است. این روش درمانی را یک تا دوبار در روز انجام دهید تا بهبودی حاصل شود.

استفاده از یخ

استفاده از یخ نیز یکی دیگر از روشهای طبیعی و خانگی برای درمان گزیدگی حشرات است. سرما باعث بی‌حسی پوست می‌شود و خارش را از بین خواهد برد. برای استفاده از این روش نیز به این صورت عمل کنید ک چند تکه یخ را در داخل کیسه‌ای بریزید و آن را روی محل مورد نظر قرار دهید. این روش درمانی را نیز یک تا دو بار در روز انجام دهید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید. لازم به تذکر است که یخ را برای مدت طولانی روی موضع مورد نظر قرار ندهید زیرا باعث آسیب رساندن به پوست می‌شود.

سرکه سفید

سرکه سفید نیز یک ضدعفونی کننده و ضد خارش است و یکی دیگر از روشهایی است که به صورت خانگی می‌توانید از آن برای درمان گزیدگی حشرات استفاده کنید. برای استفاده از این روش نیز با استفاده از یک تکه پنبه مقداری از سرکه را روی محل مورد نظر بمالید و بگذارید چند دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از چند دقیقه شاهد اثرات مفید آن خواهید بود. لازم به تذکر است که اگرچه می‌دانیم سرکه یک ضدعفونی کننده عالی و ضدخارش است اما برای کسانی که دارای پوستی حساس هستند مناسب نیست زیرا باعث التهاب پوست این اشخاص می‌شود. بنابراین افراد دارای پوست حساس از این روش درمانی استفاده نکنند و روشی که با نوع پوستشان مساعد است را انجام دهند.

عسل

یکی دیگر از ماده‌هایی که خاصیت ضدالتهابی و آنتی باکتریالی دارد، عسل است که از آن برای درمان خانگی گزیدگی حشرات بسیار استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار اندکی از عسل را روی ناحیه‌ای که دچار گزیدگی حشرات شده است بمالید و بگذارید به مدت پنج الی ده دقیقه روی آن باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این روش درمانی را یک تا دو مرتبه در روز تکرار کنید و شاهد اثرات مفید آن باشید.

پوست موز

یکی دیگر از روشهای که به صورت طبیعی و خانگی برای گزیدگی حشرات مورد استفاده قرار می‌گیرد، درمان با پوست موز است. پوست موز سرشار از پتاسیم و آنتی اکسیدان‌های گوناگون است که برای درمان گزیدگی حشرات بسیار مفید است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که قسمت داخلی پوست موز ر روی نقاطی که دچار این مشکل شده است قراردهید و بگذارید به مدت ده الی پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان شاهد کم شدن التهاب و خارش ناشی از گزیدگی حشرات خواهید شد.

آلوئه‌ورا

یکی دیگر از گیاهان مفید که برای درمان خانگی و سنتی گزیدگی حشرات بسیار کاربرد دارد، آلوئه‌ورا است. این گیاه به سرعت خارش ناشی از نیش حشرات را کاهش و باعث بهبود هر چه سریعتر آن می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک آلوئه‌ورا را بردارید و ژل آن را خارج کنید و در ظرفی در بسته بریزید و روی نقاطی که دچار گزیدگی شده است بمالید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه یک تا دو مرتبه تکرار کنید تا التهابات و خارش ناشی از گزیدگی به طور کامل برطرف شود.

حرارت و گرما

استفاده از کمپرس گرم نیز روش درمانی خانگی و طبیعی برای گزیدگی حشرات است. گرما درد ناشی از گزیدگی را کاهش می‌دهد و باعث خروج بزاق پشه از پوست می‌گردد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که کیسه مخصوص آب گرم را پر از آب جوش کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. با این روش درد ناشی از گزیدگی را کاهش می‌دهید. این روش درمانی را یک بار در روز انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود.

ریحان

استفاده از ریحان نیز روش درمانی دیگری برای گزیدگی حشرات است که به صورت طبیعی در خانه انجام می‌گیرد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از ریحان خشک شده را در یک ظرفی که حاوی آب جوش است بریزید و دربی را روی آن بگذارید و پس از ده الی پانزده دقیقه درب را بردارید و پس از سرد شدن آن را از صافی عبور دهید و با استفاده از یک پنبه مقداری از آن را روی ناحیه‌ای از پوست که دچار گزیدگی شده است بمالید و بگذارید به مدت بیست الی نیم ساعت روی پوست باقی بماند. این کار درد و التهاب و خارش ناشی از گزیدگی حشرات را کاهش و روند بهبودی آن را سرعت می‌بخشد. انجام یک تا دو مرتبه از این روش درمانی باعث بهبودی کامل می‌شود.

خمیر دندان

یکی دیگر از روشهایی که برای درمان گزیدگی حشرات به صورت خانگی و طبیعی انجام می‌شود، استفاده از خمیردندان است. خمیر دندان درد ناشی از گزیدگی را کاهش و از پخش شدن سم به دیگر نواحی پوست و خارش آن را کاهش می‌دهد. برای استفاده از خمیردندان به این صورت عمل کنید که مقداری از خمیردندان را روی نواحی که دچار گزیدگی شده است بمالید و پس از ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم بشویید. این روش درمانی را نیز یک بار در روز انجام دهید تا باعث سرعت روند بهبودی شود.

لیمو

یکی دیگر از راههایی که به صورت خانگی و طبیعی برای درمان گزیدگی حشرات مناسب است، استفاده از لیمو است. لیمو علاوه بر اینکه خارش ناشی از گزیدگی را کاهش می‌دهد از بروز عفونت نیز پیشگیری می‌کند. همچنین به دلیل خاصیت آنتی‌باکتریالی لیمو، ترمیم پوست نیز به سرعت انجام می‌گیرد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک لیمو را از وسط برش دهید و پس از خارج کردن هسته‌ها از آن، روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. این روش درمانی را می‌توانید یک تا دو مرتبه انجام دهید و شاهد اثرات نویدبخش آن شوید. لازم به تذکر است که چون لیمو خاصیت اسیدی دارد بنابراین ممکن است کسانی که دارای پوستی حساس هستند را اذیت کند بنابراین چنین افرادی مصرف لیمو را با احتیاط بیشتری انجام دهند تا با مشکلی برخورد نکنند.

روغن درخت چای

یکی از روغن‌های بسیار مفید که برای درمان خانگی گزیدگی حشرات توصیه می‌شود، روغن درخت چای است. این روغن عفونت را از بین می‌برد و التهاب ناشی از گزیدگی را کاهش می‌دهد و باعث ترمیم هرچه زودتر پوست می‌شود. برای استفاده از این روغن پرخاصیت و مفید به ان صورت عمل کنید که چند قطره از این روغن را روی منطقه‌ای که دچار گزیدگی شده است بریزید و بگذارید به مدت بیست الی نیم ساعت روی پوست باقی بماند و پس از این مدت زمان اگر دوست داشتید با آب بشویید. این روش درمانی را می‌توانید به آسودگی یک الی دو بار در روز مصرف کنید و شاهد اثرات مفید آن شوید. لازم به تذکر است اگر پس از گزیدگی حشرات با درد و تب زیاد مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

خمیر زردچوبه

استفاده از خمیر زردچوبه نیز روشی دیگر برای درمان گزیدگی حشرات است. زردچوبه به دلیل خاصیت آنتی‌باکتریالی و ضد التهابی برای درمان گزیدگی حشرات بسیار مناسب است. برای استفاده از زردچوبه این ادویه پرخاصیت به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق سوپ‌خوری از پودر زردچوبه را با آب گرم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا به صورت خمیری درآید و حالا خمیر حاصل شده را روی یک تکه کاغذ یا چسب زخم بزنید و آن را روی منطقه مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید به مدت یکربع ساعت روی پوست باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. این روش درد و التهاب را کاهش می‌دهد. این روش درمانی را یک تا دو مرتبه در روز انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود.

سکه مسی

یکی از راههای خانگی و سنتی اما عجیب و غریب برای درمان گزیدگی حشرات، استفاده از یک سکه مسی است که درد و التهاب ناشی از گزیدگی را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک سکه مسی را به مدت پنج دقیقه در داخل فریزر بگذارید و پس از گذشت این مدت زمان آن را روی محل گزیدگی قرار دهید. این روش سنتی را نیز می‌توانید چند مرتبه در روز انجام دهید و شاهد اثرات مفید آن باشید.

سیب‌زمینی

یکی دیگر از روشهای خانگی مفید برای درمان گزیدگی حشرات، استفاده از سیب‌زمینی است که درد و تورم ناشی از گزیدگی را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که یک عدد زمینی را به قطعات کوچک خرد کنید و یک تکه از آن را روی محل آسیب دیده قرار دهید و اجازه دهید یکربع تا بیست دقیقه روی پوست باقی بماند. این روش درمانی باعث خروج هرگونه سم ناشی از گزیدگی حشرات می‌شود. این روش را چندین مرتبه در روز انجام دهید تا بهبودی حاصل شود.

خیار

استفاده از این میوه پرآب نیز روشی دیگر برای درمان گزیدگی حشرات است. خیار به دلیل خاصیت مرطوب و خنک کنندگی درد و التهاب را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش نیز یک خیار را برش بزنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید بیست الی نیم ساعت روی پوست باقی بماند. با انجام یک تا دو مرتبه این روش در روز شاهد اثرات مفید و نتایج بخش آن خواهید بود.

سیر

سیر نیز یکی از گیاهانی است که برای درمان گزیدگی حشرات توصیه می‌شود. سیر خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و از ایجاد عفونت پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید یک عدد سیری که کمی خشک است را اندکی گرم کنید و از وسط برش دهید و یک تکه از آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بگذارید پنج الی ده دقیقه روی پوست باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان با آب شستشو دهید. این روش را روزانه یک بار انجام دهید و شاهد اثرات آن شوید. لازم به تذکر است، کسانی که دارای پوستی حساس هستند این روش درمانی را با احتیاط بیشتری انجام دهند تا به مشکلی روبه‌رو نشوند.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.