خانه دسته‌بندی نشده رفع بی حالی و بی رمقی بدن با روش‌های طب سنتی

رفع بی حالی و بی رمقی بدن با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
رفع بی حالی و بی رمقی بدن با روش‌های طب سنتی

گاهی اوقات  هر چه قدر که برای رفع خستگی می‌خوابیم و استراحت می‌کنیم، اما باز هم مدام خمیازه می‌کشیم و بی حال و بی رمق هستیم. چیزی که در مورد این حالت خود نمی‌دانیم این است که چرا همیشه احساس خستگی و بی رمقی می‌کنیم. گاهی اوقات دلیل این بی حالی و کسالت، قند خون پایین و یا از علائم افسردگی می‌باشد. ممکن است مشکلات روزمره نیز دلیل دیگری برای این حالت ما باشد. در هر حال باید برای رفع این حالت خود درمانی بیندیشیم. می‌توانیم به نزد یک پزشک برویم و یا در خانه به درمانهای خانگی و گیاهی بپردازیم. ما در این مقاله نیز برای رفع کسالت و بی‌حالی شما عزیزان به معرفی چندین روش خانگی و طبیعی می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد. پس ما را همراهی کنید.

گیاه رزماری

یکی از گیاهانی که در طب سنتی برای رفع کسالت و بی حالی به صورت خانگی و طبیعی استفاده می‌شود، گیاه رزماری است. این روش ساده و در عین حال مفید و سازنده را در خانه به کار گیرید و از نتایج آن بهره ببرید. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار سی گرم از ساقه رزماری را در ظرفی که حاوی یک لیتر آب در حال جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی حرارت ملایم گاز بجوشد. بعد از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. این دمنوش را به مدت یک ماه و روزانه سه فنجان قبل از هر وعده‌ی غذایی میل کنید. لازم به تذکر است که این گیاه برای افرادی که دچار مشکل صرع و یا غش هستند و مادران باردار و کودکان مناسب نیست، بنابراین  از مصرف این گیاه اجتناب کنند.

جو دوسر

استفاده از گیاه جو دوسر نیز گزینه دیگری است که در طب سنتی از آن برای رفع کسالت و بی حالی استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که در یک لیوان آب جوش مقدار یک قاشق چایخوری از پودر جو دوسر بریزید و دربی روی آن بگذارید تا به مدت پنج الی ده دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را بنوشید . از این نوشیدنی به طور روزانه استفاده کنید و از نتایج مطلوب آن بهره ببرید.

دمنوش پرتقال

از دمنوش‌های معروف برای رفع کسالت و بی حالی بدن، دمنوش پرتقال است. در هر صد گرم از پرتقال مقدار ۵۳ میلی گرم ویتامین C وجود دارد و مصرف روزانه یک عدد پرتقال این نیاز ما را برطرف می‌کند. هر گاه در خانه احساس بی حالی و بی رمقی کردید به این صورت عمل کنید که آب یک عدد پرتقال را بگیرید و در یک لیوان بریزید و به آن مقدار یک قاشق چایخوری عسل طبیعی اضافه کنید. حالا به این ترکیب آب جوش اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و نوش جان کنید. این نوشیدنی را هر شب قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید و از نتایج فوق‌العاده آن بهره ببرید.

دمنوش گیاه جینسینگ

توصیه طب سنتی به شما عزیزانی که اکثر اوقات احساس کسالت و بی حالی می‌کنید اینست که از دمنوش گیاه جینسینگ استفاده کنید. این گیاه دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است و حدود سه تا هشت درصد از ریشه‌ی این گیاه نیز دارای ماده‌ی تقویت کننده به نام جینسنوزید می‌باشد. هر گاه احساس بی حالی و بی رمقی کردید دمنوشی از این گیاه تهیه کنید، به این صورت که در یک ظرف حاوی آب جوش مقدار سه گرم از ریشه خشک شده‌ی این گیاه بریزید و اجازه دهید به مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به همین صورت روی حرارت ملایم گاز باقی بماند و جوش بخورد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. از این دمنوش صبح‌ها به صورت ناشتا استفاده کنید. این دمنوش را به مدت دو هفته مصرف کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

لازم به تذکر است که مادران باردار، کودکان زیر ۱۶ سال و کسانی که دچار بی‌خوابی، فشار خون بالا و یا سابقه‌ی بیماری سرطان سینه را دارند، از مصرف این گیاه خودداری کنند.

چای سبز به همراه نعناع

از دمنوش‌های دیگری که برای رفع کسالت و بی حالی به شما عزیزان توصیه می‌کنیم آن را مصرف کنید، دمنوش چای سبز به همراه نعناع است. برگ های چای سبز حاوی کافئین و ویتامین‌های A،E،C می‌باشد و مصرف آن برای رفع کسالت و بی‌ حالی بسیار مناسب است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از چای سبز را در یک قوری بریزید و به آن آب جوش به مقدار یک لیوان اضافه کنید و روی حرات کتری و یا حرارت ملایم گاز قرار دهید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان به آن مقداری برگ نعناع اضافه کنید. دمنوش چای سبز و نعناع آماده است می‌توانید آن را نوش جان کنید. این دمنوش را پیش از ساعت ۵ بعدازظهر به مقدار یک تا دو فنجان میل کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

لازم به تذکر است خانم‌های باردار و کودکان مصرف چای سبز را به حداقل برسانند. همچنین افرادی که دارای مشکل کم خونی هستند از مصرف روزانه بیش از ۴ فنجان چای سبز اجتناب کنند.

آب سیب زمینی

نوشیدن آب سیب زمینی نیز گزینه‌ی دیگری از روشهای خانگی و طبیعی طب سنتی برای شما عزیزانی که از بی حالی و بی رمقی رنج می‌برید، می‌باشد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک عدد سیب زمینی را به خوبی بشویید و آن را ب پوست به چند قطعه تقسیم کنید و آنها را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب است بریزید و اجازه دهید شب تا صبح به همین صورت باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن و به صورت ناشتا نوش جان کنید. این روش درمانی را به مدت چند وقت به صورت مرتب و مکرر تکرار کنید تا این حالت کسالت و بی حالی از وجود شما رخت بندد.

گیاه قاصدک

گیاه قاصدک نیز از گیاهان دیگری است که در طب سنتی به صورت خانگی برای رفع کسالت و بی حالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این گیاه دمنوشی تهیه کنید و از نتایج مطلوب آن بهره‌مند شوید. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که در یک لیوان مقدار دو قاشق غذاخوری از قاصدک و گزنه‌ی خشک شده بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت هفت الی ده دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و به آن مقداری عسل اضافه کنید و نوش جان کنید. از این دمنوش می‌توانید روزانه مقدار دو فنجان مصرف کنید.

لیمو ترش

هنگامی که شما عزیزان در خود احساس کسالت و بی حالی کردید از لیمو ترش این گیاه پرخاصیت استفاده کنید به این صورت که یک عدد لیمو ترش را بشویید و آن را به دو نصف تقسیم کنید و آب نیمی از آن را بگیرید و به آن یک لیوان آب اضافه کنید. در فصل زمستان به آن آب گرم و در فصل تابستان آب سرد اضافه کنید. این نوشیدنی را دو مرتبه در روز مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

شیرین بیان

گیاه دیگری که برای رفع کسالت و بی رمقی مورد استفاده قرار میگیرد، گیاه شیرین بیان است. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که در یک قوری مقدار یک قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان بریزید و به آن مقدار یک لیوان آب جوش اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم گاز و یا کتری به مدت پنج الی ده دقیقه قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان به آن کمی عسل و آبلیمو اضافه کرده و میل کنید. این نوشیدنی را روزانه یک فنجان و قبل از خوردن صبحانه مصرف کنید تا نتایج دلخواه به زودی حاصل شود.

اسفناج

از دیگر روشهای آسان و ارزان و در عین حال مفید و سازنده‌ی خانگی و طبیعی برای رفع کسالت و بی حالی بدن، استفاده از گیاه پرخاصیت اسفناج است. روزانه از این گیاه به مقدار یک فنجان به صورت خام و یا پخته استفاده کنید و این حالت خود را برطرف کنید. اسفناج را  در انواع غذاها، سالادها و سوپ‎‌ها مصرف کنید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

نمک دریا

یکی از روشهای سنتی و خانگی برای رفع کسالت و بی رمقی بدن، استفاده از نمک دریا در حمام است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید در وان حمام که حاوی آب گرم است مقدار یک فنجان نمک دریا بریزید و در آن به مدت زمان نیم ساعت بخوابید. شما عزیزان می‌توانید در اطراف وان از شمع‌های معطری که خاصیت آرامبخشی دارند نیز استفاده کنید و به ای ترتیب کسالت و بی رمقی را با یک حمام مناسب از خود دور کنید.

رایحه های معطر

استشمام رایحه‌های معطر نیز روش خانگی و طبیعی دیگری است که در طب سنتی از آن برای رفع بی حالی و بی رمقی استفاده می‌شود. به این صورت که شما عزیزان هر گاه این حالت بی حالی و بی رمقی را در خود احساس کردید، از رایحه‌های گل رز، گیاه بابونه، شمعدانی معطر، لیمو و بالنگ استفاه کنید. این رایحه ها را در خانه و در محیط کار خود، در هوا و فضا استفاده کنید. استفاده مرتب از این روش کمک شایانی به رفع این حالت شما خواهد کرد.   

دمنوش بهار نارنج

از دمنوش‌های بسیار مفید برای رفع کسالت و بی رمقی بدن که به صورت آسان و ارزان می‌توان در خانه تهیه کرد، دمنوش بهار نارنج است. این دمنوش خوش طعم را به این صورت تهیه کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از بهار نارنج تازه و یا خشک شده را در یک قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه روی حرارت ملایم گاز و یا بخار کتری به خوبی دم بکشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را نوش جان کنید. شما عزیزان می‌توانید برای رفع بی حالی و بی رمقی خود از شربت و عرق بهار نارنج نیز استفاده کنید و شاهد  نتایج مطلوب آن باشید.

زنجبیل

گیاه زنجبیل نیز تاثیر بسزایی در رفع کسالت و بی حالی بدن دارد و به همین دلیل طب سنتی استفاده از آن را به صورت خانگی و طبیعی توصیه می‌کند. برای استفاده از این گیاه می‌توانید دمنوشی به این صورت از آن تهیه کنید که یک عدد زنجبیل را به قطعات نازک و کوچک تقسیم کنید و مقدار دو قاشق غذاخوذی از آن را در یک قوری بریزید و به آن یک تکه چوب دارچین، دو قاشق غذاخوری چای سبز، ده تا بیست عدد برگ نعناع و یک لیمو عمانی اضافه کنید و در آخر آب جوش را به این مواد بیفزایید و اجازه دهید به مدت زمان یک ربع تا بیست دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان و عبور دادن آن از صافی مقداری نبات اضافه کرده و میل نمایید. از این دمنوش روزانه یک تا دو فنجان مصرف کنید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

بیدمشک

گیاه بیدمشک نیز گزینه دیگری در طب سنتی است که از آن برای رفع بی حالی و بی رمقی استفاده می‌شود. می‌توانید از این گیاه چای تهیه کنید و این حالت ناخوشایند خود را برطرف کنید. برای تهیه این چای به این صورت عمل کنید که مقداری از بیدمشگ تازه را در چای روزانه که مصرف می‌کنید بریزید و به همان ترتیبی که چای معمولی را دم می‌کنید، مراحل آماده کردن آن را انجام داده و سرانجام میل کنید. همچنین شما عزیزان می‌توانید از شربت بیدمشک نیز استفاده کنید به این صورت که در یک لیوان مقداری عرق بیدمشک، گلاب، زعفران و کمی شکر بریزید و به آن آب اضافه کرده و پس از هم زدن نوش جان کنید. لازم به تذکر است که مصرف این شربت به دلیل دارا بودن زعفران برای خانم های باردار ممنوع است.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.