خانه دسته‌بندی نشده رفع خارش‌های پوستی به کمک طب سنتی

رفع خارش‌های پوستی به کمک طب سنتی

توسط kakooti
رفع خارش‌های پوستی به کمک طب سنتی

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که دچار خارش پوستی شده باشید. این یکی از بدترین حس‌هایی است که ممکن است دچار آن شوید. خارش پوست سخت و عذاب‌آور بوده و زندگی شمارا دچار اختلال می‌کند. اگر شما هم دچار این مشکل ناخوشایند شده‌اید، این مقاله برای شما نوشته‌شده است. ما در این مقاله از مجله‌ی تخصصی کاکوتی به معرفی برخی از روغن‌های گیاهی مؤثر در درمان خارش پوست پرداخته‌ایم. روغن‌های گیاهی بسیاری وجود دارد که برای درمان و کاهش خارش پوست بسیار مؤثر می‌باشد. کافی است این روغن‌ها را استفاده کنید تا خارش پوست شما به‌راحتی و سریع درمان شود.

دلایل خارش پوست

۱-خارش پوست ناشی از خشکی پوست

یکی از مشکلات رایج در فصل سرد زمستان و مناطق خشک، خشک شدن پوست سطح بدن می‌باشد. این امر باعث می‌شود تا بدن شما در اثر خشکی پوست، دچار خارش شود؛ بنابراین بهتر است که با استفاده از مرطوب کننده‌های طبیعی مانند روغن‌ها گیاهی پوست سطح بدن خود را مرطوب نگه دارید. همچنین می‌توانید با دوش گرفتن‌های متعدد با آب داغ یا نوشیدن مایعات کافی به آب‌رسانی سطح پوست خود کمک بسیاری کنید.

۲-خارش پوست ناشی از گزیدگی با حشرات

گاهی جای نیش حشرات مانند عنکبوت و پشه می‌تواند باعث ایجاد خارش‌های پوستی شود. شما می‌توانید با روغن‌های گیاهی معرفی‌شده در این مقاله از مجله‌ی تخصصی کاکوتی از شر خارش‌های پوستی نجات پیدا کنید.

۳-خارش پوستی ناشی از اگزما

درصورتی‌که دچار اگزما شده باشید، پوست شما به‌صورت خشک و پوسته‌پوسته می‌شود. در این شرایط این ناحیه دچار خارش‌های بسیار زیادی می‌شود که گاهی غیرقابل‌تحمل است. برای رفع این مشکل بهتر است که از روغن‌های گیاهی معرفی‌شده در این مقاله استفاده کنید.

۴-خارش پوستی ناشی از تماس با برخی اجناس

گاهی اوقات بدون هیچ دلیل خاصی بدن شما شروع به خارش می‌کند. در این شرایط بهتر است که به دنبال علت باشید. مثلاً ممکن است خارش در اثر استفاده از برخی مواد آرایشی باشد و یا ممکن است یک جنس خاص از لباس باعث ایجاد خارش در سطح پوست شما شود و یا برخی زیورآلات موجب خارش‎های شدید پوستی شود.

۵-خارش پوست ناشی از آفتاب‌سوختگی

نور آفتاب دارای اشعه‌های مضری است که باعث ایجاد التهاب، خشکی، قرمزی و خارش پوست می‌شود. درصورتی‌که آفتاب‌سوختگی شدید باشد، پوست شما دچار خارش می‌شود.

۶- خارش پوست ناشی از بیماری پسوریازیس

پسوریازیس ازجمله بیماری‌های پوستی می‌باشد که همراه با خارش پوست است. این بیماری پوستی به‌صورت سلول‌های پوستی اضافی بوده و به شکل التهاب بر روی بدن ظاهر می‌شود که درنهایت موجب خارش بدن می‌شود.

درمان خارش پوست با روغن‌های گیاهی

ما در این بخش از مجله تخصصی کاکوتی به معرفی برخی روغن‌های گیاهی پرداخته‌ایم. این روغن‌ها با خاصیت مرطوب‌کنندگی خود، می‌تواند خارش پوست سطح بدن شمارا کاهش دهد.

-درمان خارش پوست با روغن درخت چای

اگر پوست شما در اثر عفونت، نیش حشرات و یا اگزما دچار خارش شده است، روغن درخت چای را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن با از بین بردن باکتری‌های روی پوست، خارش پوست شمارا از بین می‌برد. برای درمان کافی است مقداری از روغن درخت چای را با روغن‌زیتون ترکیب کرده و بر روی پوست خود بمالید.

توجه به این نکته ضروری است که فقط دفعات بسیار کمی از این روغن استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده اطمینان داشته باشید که به این روغن حساسیت نداشته باشید.

-درمان خارش پوست با روغن اسطوخودوس

اگر از دست خارش‎ها پوستی خود خسته شده‌اید، روغن اسطوخودوس را امتحان کنید. روغن این گیاه دارای خواص ضد درد و آرام‌بخش بوده و در درمان و بهبود خارش پوست بسیار مؤثر می‌باشد. علاوه بر این عطر و بوی خوب این روغن گیاهی، برای آرامش سیستم عصبی نیز مؤثر بوده و از این طریق نیز به کاهش خارش پوست شما کمک بسیاری می‌کند. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

در صورت تمایل می‌توانید روغن اسطوخودوس را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-درمان خارش پوست به کمک روغن نارگیل

قطعاً روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌های گیاهی جهت رفع خارش پوست می‌باشد. این روغن به‌صورت مرطوب‌کننده عمل کرده و خارش‌های پوستی ناشی از خشکی سطح بدن را از بین می‌برد. قبل از استفاده بهتر است که مقداری از این روغن را بر روی یک ناحیه کوچک از پوست خود بمالید تا از حساسیت نداشتن به آن مطمئن شوید.

در صورت تمایل می‌توانید روغن نارگیل را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-درمان خارش پوست با بابونه

برای کاهش التهاب و خارش‌های پوستی از خواص روغن بابونه استفاده کنید. روغن بابونه خواص ضدالتهابی داشته و یک درمان مؤثر برای خارش پوست می‌باشد. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا آرامش بعدازآن را حس کنید.

در صورت تمایل می‌توانید روغن بابونه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-درمان خارش پوست با ریشه‌ی چمن هندی

پزشکان طب سنتی معتقدند که برای درمان خارش پوست، ریشه‌ی چمن هندی بسیار مؤثر می‌باشد. خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی این گیاه، یک درمان مؤثر برای کاهش خارش پوست می‌باشد. همچنین عطر و بوی خوب این گیاه می‌تواند احساس بسیار خوبی را به شما منتقل کرد.

-درمان خارش پوست با گیاه کندر

اگر از خارش پوست دست خود کلافه شده‌اید، صمغ درخت کندر را امتحان کنید. پزشکان طب سنتی معتقدند که روغن کندر علاوه بر بهبود و ترمیم زخم‌ها به کاهش خارش پوست نیز کمک بسیاری می‌کند.

-درمان خارش پوست به کمک روغن‌زیتون

اگر پوست دست شما دچار خارش شده است، بدون هیچ نگرانی از خاصیت مرطوب‌کنندگی روغن‌زیتون استفاده کنید. پزشکان طب سنتی معتقدند که روغن‌زیتون برای رفع التهابات پوستی و تسریع روند بهبود زخم‌ها بسیار مؤثر می‌باشد.

در صورت تمایل می‌توانید روغن‌زیتون را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-درمان خارش پوست به کمک روغن برگ درخت نارنج

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید روغن برگ درخت نارنج و یا پرتغال نیز برای درمان خارش پوست بسیار مفید است. این روغن با عطر خوش‌بوی خود اثر آرام‌بخشی بر روی سیستم عصبی نیز دارد.

-درمان خارش پوست به کمک روغن نعنا هندی

اگر در فصل زمستان پوست دست شما دچار خشکی می‌شود. بهتر است با روغن نعنا هندی دست خود را نرم و لطیف کنید. به این دلیل که روغن نعنا هندی دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری بوده و از خشک شدن پوست دست و درنهایت خارش پوست جلوگیری می‌کند.

-درمان خارش پوست به کمک ژل آلوئه‌ورا

برای درمان انواع مشکلات پوستی ژل آلوئه‌ورا معجزه می‌کند؛ بنابراین اگر پوست شما دچار خارش شده است برای خلاص شدن از شر آن ژل آلوئه‌ورا را امتحان کنید. این ژل تسکین‌دهنده و التیام‌بخش بوده و با خاصیت ضد باکتریایی خود می‌تواند خارش پوست شمارا کاهش دهد. برای این کار کافی است تا مقداری از ژل را بر روی پوست خود گذاشته و آن را ماساژ دهید. برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است که این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

در صورت تمایل می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-درمان خارش پوست به کمک سرکه سیب

سرکه‌ی سیب در درمان خارش‌های پوستی معجزه می‌کند. سرکه‌ی سیب با خواص بسیار زیاد خود، التهابات پوستی را کاهش می‌دهد. برای درمان کافی است مقداری از آن را رقیق کرده و بر روی قسمت‌هایی که ملتهب است بکشید تا خارش آن تسکین یابد.

در صورت تمایل می‌توانید سرکه سیب را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-درمان خارش پوست به کمک روغن بنفشه

یکی از بهترین روغن‌های گیاهی جهت تسکین و درمان خارش پوست روغن بنفشه می‌باشد. برای استفاده کافی است چند قطره از این روغن را بر روی محل زخم گذاشته و ماساژ دهید.

توجه به این نکته ضروری است که قبل از استفاده نسبت به حساسیت نداشتن به این روغن مطمئن شوید.

در صورت تمایل می‌توانید روغن بنفشه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-درمان خارش پوست به کمک ریحان

برای رفع حساسیت‌ها و خارش‌های پوستی از برگ گیاه ریحان استفاده کنید. برای این منظور کافی است مقداری از برگ تازه‌ی گیاه ریحان را کوبیده و بر روی پوست خود بگذارید. با این کار التهاب و خارش پوستی شما کاهش می‌یابد.

-درمان خارش پوست به کمک آویشن

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید گیاه آویشن یک ضد باکتری قوی بوده و مالیدن آن بر روی پوست تمام اگزماهای پوستی را از بین می‌برد. در نتیجه شمارا از شر خارش‌های پوستی نجات می‌دهد.

-درمان خارش پوستی به کمک حنا

پزشکان طب سنتی معتقدند که حنا به بهبود اگزما و خارش کمک بسیاری می‌کند. برای این منظور کافی است مقداری حنا را با آب مخلوط کرده و آن را بر روی زخم‌های پوستی خود بمالید.

-درمان خارش پوستی به کمک زردچوبه

برای رفع خارش و حساسیت‌های پوستی از زردچوبه استفاده کنید. این ادویه رایج که در همه‌ی خانه‌ها وجود دارد یک درمان طبیعی برای خارش‌های پوستی می‌باشد. برای این منظور کافی است یک قاشق غذاخوری از زردچوبه را با آب حل کرده تا به‌صورت خمیر در آید. سپس آن را بر روی زخم خود قرار دهید.

سخن نهایی

اگر پوست شما در اثر خشکی، گزیدگی حشرات و یا اگزما دچار خارش شده است، می‌توانید با روغن‌های گیاهی گفته‌شده در بالا، مشکل خود را حل کنید؛ اما درصورتی‌که با مصرف روغن‌های گیاهی همچنان مشکل شما وجود داشت، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.