خانه دسته‌بندی نشده رفع شکنندگی و تقویت ناخن‌های دست و پا با روش‌های طب سنتی

رفع شکنندگی و تقویت ناخن‌های دست و پا با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti

یکی از عواملی که به زیبایی هر چه بیشتر دست و پاها می‌افزاید، داشتن ناخن‌هایی زیبا و براق است. شکنندگی ناخن‌ها و ظاهر ناسالم و نا زیبای که اکثریت افراد با آن مواجه هستند از جمله مواردی است که از زیبایی دست و پاها می‌کاهد. این عارضه ممکن است به دلیل نرسیدن مواد مغذی به ناخن‌ها، عفونت و دلایل دیگر باشد.

برای رفع شکنندگی ناخن‌ها و افزودن زیبایی هر چه بیشتر به آنها، روش‌های طبیعی و خانگی وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های درمانی می‌پردازیم و امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر با این روش‌ها آشنا شویم.

بهترین روش‌های درمانی در طب سنتی برای رفع شکنندگی ناخن‌ها

روغن نارگیل

یکی از روش‌های درمانی خانگی و طبیعی برای تقویت ناخن‌های دست و پا و رفع شکنندگی آنها، استفاده از روغن پرخاصیت نارگیل است. روغن نارگیل به ناخن‌ها رطوبت می‌بخشد و حتی عفونت ناخن‌ها را یکی از عوامل شکنندگی آنها می‌باشد را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش درمانی ساده و در عین حال مفید و سازنده به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا به صورت بنماری گرم شود و سپس آن را به ناخن‌های خود بمالید و برای مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید روغن پس از گذشت این پنج دقیقه برای مدت زمان نیم الی یک ساعت روی ناخن‌ها باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش به صورت روزانه و هر روز دو الی سه مرتبه استفاده کنید و شاهد روند بهبودی فوق‌العاده باشید.

روشی دیگر نیز وجود دارد که در این روش به این صورت عمل کنید که یک قاشق روغن نارگیل گرم شده به روش بنماری را با یک قاشق چایخوری آبلیموی طبیعی مخلوط کنید و ناخن‌هایتان را به این ترکیب آغشته کنید و از یک دستکش نخی استفاده کنید تا این ترکیب از شب تا صبح روی ناخن‌هایتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش خانگی و طبیعی هر شب قبل از خواب استفاده کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

روغن زیتون

روغن مفید دیگری که استفاده از آن در طب سنتی برای تقویت و رفع شکنندگی ناخن‌های دست و پا به عزیزانی که از این عارضه ناراضی هستند، توصیه می‌شود، روغن زیتون است. این روغن ناخن‌ها محکم می‌کند و از آسیب دیدن آنها پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ظرفی بریزد و آن را گرم کنید. حالا ناخن‌هایتان را برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه در آن قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان از یک دستکش نخی استفاده کنید و بگذارید شب تا صبح باقی بماند و سپس صبح با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش به طور مرتب و مکرر هر شب قبل از خواب استفاده کنید و از نتایج مفید آن بهره ببرید. این روش بسیار راحت و ارزان و در عین حال کارآمد حتما استفاده کنید و با گرفتن نتایج مطلوب آن را به عزیزانی که دچار این عارضه هستند توصیه کنید.

روغن ویتامین E

یکی از بهترین مرطوب کننده‌ها برای ناخن دست و پا، روغن ویتامین E است که در طب سنتی برای درمان شکنندگی و تقویت ناخن‌ها بسیار توصیه می‌شود. این روغن ناخن‌ها را تغذیه می‌کند و باعث زیبایی و براق شدن هر چه بیشتر ناخن‌ها می‌شود. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی ما به کپسول ویتامین E نیاز داریم که باید روغن آن را با یک شکاف از آن خارج کنیم. روغن را روی ناخن‌هایتان بمالید و برای مدت پنج دقیقه آن را ماساژ دهید. اجازه دهید روغن شب تا صبح باقی بماند و برای اینکار از یک دستکش نخی استفاده نمایید و صبح پس از بیدار شدن با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج مطلوب و رسیدن به مرحله‌ی دلخواه این روش آسان و در عین حال بسیار کارآمد را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

نمک دریا

استفاده از نمک دریا نیز گزینه‌ی دیگری است که طب سنتی برای رفع شکنندگی و تقویت ناخن پیشنهاد می‌کند. نمک دریا ناخن‌ها را نرم و سلول‌های مرده‌ی آن را که یکی از دلایل شکنندگی ناخن‌ها است را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری نمک دریا را در یک لیوان آب گرم بریزید و هم بزنید. ناخن‌هایتان را برای مدت پنج الی ده دقیقه در آن قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان آن را با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را روزانه یک الی دو مرتبه استفاده کنید.

روشی دیگر به این صورت است که مقدار دو قاشق غذاخوری نمک دریا را در یک لیوان آب گرم بریزید و مقدار یک قاشق غذاخوری روغن جوانه‌ی گندم و یک قاشق غذاخوری روغن معطر لیمو را به آن اضافه کنید و ناخن‌هایتان را در آن قرار دهید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی ناخن‌هایتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم بشویید و خشک کنید و سپس از یک مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده نمایید. این روش درمانی را دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید و از نتایج آن بهره‌مند شوید.

چای سبز

استفاده از چای سبز نیز روش مناسب دیگری است که برای درمان و رفع شکنندگی ناخن‌ها بسیار مناسب است. چای سبز علاوه بر آنکه برای سلامتی بدن مناسب است، برای ناخن‌های آسیب دیده نیز بسیار مناسب است. آنتی اکسیدان موجود در چای سبز عمل شکنندگی ناخن‌ها را از بین می‌برد. همچنین برای رفع زردی ناخن‌ها نیز از چای سبز استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید برای مدت پنج الی ده دقیقه باقی بماند و دم بکشد. پس از دم آمدن و سرد شدن ناخن‌هایتان را برای مدت ده الی پانزده دقیقه در آن قرار دهید و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش یک بار در روز استفاده کنید تا شاهد زیبایی دوباره‌ی ناخن‌هایتان باشید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که دو قاشق چایخوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید تا برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه دم بکشد، حالا به آن مقدار چهار الی پنج قطره روغن جوانه‌ی گندم و یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و هم بزنید. ناخن‌هایتان را برای مدت پنج الی ده دقیقه در مواد قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان با آب نیمه گرم شستشو دهید و خشک کنید. از این روش درمانی پرخاصیت نیز یک الی دو مرتبه در روز استفاده کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

روغن تخم کتان

روغن موثر دیگری که به شما عزیزان برای رفع شکنندگی و تقویت ناخن دست و پا معرفی می‌کنیم، روغن تخم کتان است. این روغن به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی پتاسیم، ویتامین‌ها، منیزیم، پروتئین، لستین، روی و… برای سلامت و محافظت از ناخن‌ها بسیار مفید است. همچنین روغن تخم کتان به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ به عنوان یک تقویت کننده برای ناخن‌ها شناخته شده است. برای استفاده از این روش طبیعی و خانگی به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن تخم کتان را به روی ناخن‌هایتان بمالید و برای مدت پنج دقیقه ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب آنها شود. پس از گذشت این مدت زمان از دستکش نخی استفاده کنید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش آسان و بسیار مفید هر شب قبل از خواب استفاده نمایید تا شاهد درخشش و مقاومت دوباره‌ی ناخن‌هایتان شوید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود نیز از این روغن به میزان اعتدال استفاده کنید و سلامت بدن خود را تضمین کنید.

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب طبیعی نیز گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای رفع شکنندگی و تقویت ناخن‌های دست و پا است. سرکه سیب دارای مقادیر زیادی کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های بسیاری است که تمامی آنها کمک شایانی به مقاومت و سلامت ناخن‌ها می‌کند. همچنین سرکه سیب طبیعی و ارگانیک به دلیل دارا بودن اسید مالیک و اسید استیک ار عفونت ناخن‌ها که یکی از دلایل شکنندگی آنها می‌باشد جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این روش به یک الی دو قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی و مقداری آب نیاز داریم که بایستی در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و ناخن‌هایتان را برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه در این ترکیب قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج دلخواه و مطلوب و برای رسیدن به سلامت ناخن‌ها، این روش درمان خانگی ساده و در عین حال بسیار سازنده را هر روز انجام دهید.

ماءالشعیر

تحقیقات نشان می‌دهد از میان نوشیدنی‌های خوش طعم که در جشن‌ها و میهمانی‌ها استفاده می‌شود، ماءالشعیر برای تقویت و سلامت ناخن‌ها بسیار تاثیرگذار است. این نوشیدنی برای ناخن‌ها به صورت یک مرطوب کننده عمل می‌کند و فسفر، پتاسیم و سلنیوم موجود در آن برای رفع شکنندگی ناخن‌ها بسیار مفید است. برای استفاده از این روش درمانی خانگی و طبیعی به این مواد نیاز داریم: روغن زیتون طبیعی به مقدار یک چهارم فنجان، ماءالشعیر به مقدار نصف فنجان و سرکه سیب طبیعی و ارگانیک به مقدار یک چهارم فنجان. برای استفاده به این صورت عمل کنید که در ظرفی هر سه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و ناخن‌هایتان را برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه در آن قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان آن را با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش درمانی می‌توانید دو الی سه مرتبه در هفته استفاده نمایید و شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشید.

روغن درخت چای

روش خانگی و طبیعی دیگری که به شما عزیزانی که از شکنندگی ناخن‌هایتان ناراضی و به دنبال راهی برای تقویت و محکم کردن آنها هستید، معرفی می‌کنیم استفاده از روغن درخت چای است. این روغن به دلیل دارا بودن خاصیت ضدعفونی کنندگی برای درمان مشکلات و ناراحتی‌های پوستی بسیار مناسب است و به درمان شکنندگی ناخن‌ها کمک می‌کند. این روغن عفونت ناخن‌ها که یکی از دلایل شکنندگی ناخن‌ها و تغییر رنگ حاصل از آن که روی ناخن‌ها ایجاد می‌شود را درمان می‌کند. برای استفاده از این روش ما به حدود چهار الی پنج قطره روغن درخت چای و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون برای رقیق کردن آن نیاز داریم که پس از مخلوط کردن آن را روی ناخن‌هایتان بمالید و اجازه دهید برای مدت بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید و خشک کنید و در آخر از یک مرطوب کننده‌ی ملایم استفاده کنید. این روش را به طور مرتب روزانه یک بار و برای مدت سی روز انجام دهید تا شاهد تغییرات شگرف باشید.

ترکیب زرده‌ی تخم مرغ و شیر

ترکیب زرده‌ی تخم مرغ و شیر نیز برای درمان شکنندگی و تقویت ناخن‌ها بسیار موثر است. می‌دانیم که یکی از دلایل شکنندگی ناخن‌ها نرسیدن مواد مغذی به آنها می‌باشد، بنابراین ترکیب مواد مورد نیاز آنها را به دلیل دارا بودن پروتئین و کلسیم تامین می‌کند. بنابراین اگر به دنبال روشی هستید که از این عارضه‌ی ناراحت کننده خلاص شوید حتما این روش درمان خانگی و طبیعی را امتحان کنید. برای استفاده از این روش درمانی به دو قاشق غذاخوری شیر و یک زرده‌ی تخم مرغ نیاز داریم. دو مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و آن را روی ناخن‌هایتان برای مدت زمان پنج دقیقه ماساژ دهید پس از گذشت این مدت زمان اجازه دهید مواد برای مدت بیست الی سی دقیقه روی ناخن‌ها باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش راحت و طبیعی و بسیار مفید و سازنده را دو الی سه مرتبه در هفته انجام دهید تا شاهد درخشش و سلامت ناخن‌هایتان شوید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.