خانه طب سنتی رفع و پیشگیری از جوش سر سفید با روش‌های طب سنتی

رفع و پیشگیری از جوش سر سفید با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
رفع وپیشگیری از جوش سر سفید با روش‌های طب سنتی

افرادی که دارای  صورتی  مستعد جوش و آکنه هستند همواره دارای نوعی دیگر از جوش ها به عنوان سرسفید و سرسیاه نیز می‌باشند. جوش‌های سرسفید برعکس جوش‌های سرسیاه راهی به روی پوست ندارند. این جوش‌های سرسفید زیبایی پوست را مختل می‌کنند اما خبر امیدوارکننده به عزیزانی که از این ضایعه رنج می‌برند این است که با کمی تغییر و تحول در سبک زندگی و رژیم غذایی خواهند توانست از شر آنها خلاص و از به وجود آمدن آنها پیشگیری کنند.

جوش‌های سرسفید دلایل متنوعی دارد از جمله:

رژیم غذایی نادرست، اضطراب و استرس، آکنه، سیگار کشیدن و رعایت نکردن بهداشت صورت

در این مقاله سعی بر این داریم که به معرفی چندین روش خانگی و طبیعی برای درمان جوشهای سرسفید بپردازیم. پس با همراهی شما عزیزان با این روشهای ساده و در عین حال طبیعی آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

چند روش طبیعی و خانگی برای رهایی و خلاص شدن از جوش‌های سرسفید

جو دوسر

اولین روشی که طب سنتی به شما عزیزانی که از جوش‌های سرسفید خسته شده‌اند، استفاده‌ی آن را توصیه می‌کند، اسکراپ جو دوسر است. اسکراپ‌ها این خاصیت را دارند که فولیکول‌های بسته‌ی مو را باز کنند. برای تهیه این اسکراپ به مواد زیر نیاز داریم:

جو دوسر به مقدار یک سوم فنجان، شکر قهوه‌ای به مقدار یک چهارم فنجان و عسل به مقدار یک چهارم فنجان. برای تهیه این اسکراپ به این صورت عمل کنید که در ظرفی یکی یکی مواد را بریزید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکنواختی به دست آید. اسکراپ مورد نظر آماده است آن را روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب پوستتان شسته و خشک کرده‌اید، پوشش دهید و به مدت زمان سه الی پنج دقیقه به آرامی و دورانی ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان صورتتان را با آب نیمه گرم شستشو دهید.

از این ماسک هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید و از نتایج فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند شوید.

بخور دادن

بخور دادن از دیگر روش‌های خانگی و طبیعی است که طب سنتی برای خلاص شدن از شر جوش‌های سرسفید به شما عزیزان توصیه می‌کند. برای استفاده از این روش ساده به یک ظرف و مقداری آب نیاز داریم. آب را داخل ظرف بریزید و آن را روی حرارت گذاشته تا به جوش آید. پس از جوش آمدن آن را از روی حرارت بردارید و سر خود را مقابل ظرف قرار دهید و روی سرتان را با یک پارچه و یا حوله‌ی تمیز بپوشانید. این روش را به مدت پنج دقیقه و یک بار در هفته انجام دهید تا نتایج دلخواه حاصل شود. بخور دادن یکی از بهترین و ساده‌ترین روشهای خانگی برای از بین بردن جوشهای سرسفید است زیرا باعث باز شدن منافذ بسته پوست می‌شوند. پس از این روش راحت و فوق‌العاده غافل نشوید.

گوجه فرنگی

از دیگر گزینه‌های انتخابی طب سنتی برای از بین بردن و درمان جوش‌های سرسفید صورت، استفاده از گوجه فرنگی است. این گیاه که سرشار از ویتامین C است برای شفاف شدن پوست‌های کدر نیز بسیار مفید و مصرف آن توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به یک عدد گوجه فرنگی نیاز داریم که باید آن را به خوبی له کنید و آن را روی قسمتهایی از صورت که دارای جوش‌های سرسفید است بمالید. اجازه دهید این ماسک مفید برای مدت زمان پنج دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش درمان خانگی و طبیعی می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

شیر

استفاده از ترکیب شیر، آبلیمو و نمک نیز برای از بین بردن جوش سرسفید بسیار مناسب است. مواد مورد نیاز برای این ترکیب عبارت است از: شیر به مقدار دو قاشق غذاخوری، آبلیمو به مقدار یک قاشق غذاخوری و نمک به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که در ظرفی تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شود و سپس آن را روی نواحی که دارای جوش سرسفید است بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید ترکیب به مدت پنج دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. از این ترکیب به طور مرتب هفته‌ای یک بار استفاده کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

همچنین روشی دیگر نیز به این صورت است که در ظرفی چهار قاشق غذاخوری شیر بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. حالا ترکیب را روی نواحی که دارای جوش سرسفید است بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک روی پوستتان برای مدت یک ربع تا بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد بشویید. این روش را در صورتی که پوست حساسی ندارید یک بار در روز انجام دهید و شاهد اثرات نویدبخش آن باشید.

سیب زمینی

ماسک که دیگری که به راحتی در خانه برای از بین بردن جوش سرسفید می‌توانید تهیه کنید، ماسک سیب زمینی است. برای تهیه این ماسک ساده و در عین حال بسیار اثربخش کافیست یک عدد سیب زمینی کوچک را بشویید و پوست آن را بکنید و سپس رنده کنید. حالا سیب زمینی رنده شده را به آسانی روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت زمان بیست الی سی دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم بشویید.از این ماسک می‌توانید یک الی دو مرتبه در هفته استفاده کنید و به نتایج دلخواه و مطلوب خود برسید.

خمیردندان

استفاده از خمیردندان نیز گزینه‌ی دیگری است که در خانه و به راحتی می‌توانید از آن برای از بین بردن جوش سرسفید استفاده کنید. برای استفاده از این روش فقط کافیست مقداری از خمیردندان را روی نواحی که دارای جوش سرسفید است بمالید و بگذارید پنج الی ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ترکیب تخم مرغ و عسل

از ترکیبات موثر که در طب سنتی برای از بین بردن جوش سرسفید مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترکیب تخم مرغ و عسل است. برای تهیه این ترکیب به این مواد نیاز داریم: روغن بادام به مقدار یک دوم قاشق چایخوری، ماست طبیعی به مقدار یک قاشق غذاخوری، سفیده تخم مرغ یک عدد و عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که عسل را کمی گرم کنید و در ظرفی بریزید و حالا تک تک مواد دیگر را به عسل اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. حالا پوست خود را با یک شوینده‌ی مناسب بشویید و پس از خشک کردن یک لایه نازک از این ترکیب را روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت زمان بیست الی سی دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ترکیب به طور مرتب یک الی دو بار در هفته استفاده کنید. سفیده تخم مرغ موجود در این ماسک منافذ باز پوست را می‌بنند و عسل نیز خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

خاک رس

از دیگر روشهای خانگی و طبیعی که طب سنتی به شما عزیزانی که از جوش سرسفید کلافه شده‌اید، پیشنهاد می‌کند، استفاده از خاک رس است. از خاک رس ماسکی تهیه کنید  و آن را روی پوستتان پوشش دهید. خاک رس باعث از بین رفتن سلولهای مرده‌ی پوست می‌شود. ماسک خاک رس را می‌توانید از بازار تهیه کنید و لایه‌ی نازکی از آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و پس از آنکه ده الی پانزده دقیقه روی پوستتان باقی ماند با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک یک الی دو بار در هفته استفاده کنید تا شاهد روند بهبودی جوش‌های سرسفید باشید.

جوش شیرین

ماده‌ی موثر دیگری که در از بین بردن و پیشگیری از ایجاد جوش سرسفید در صورت مناسب است و طب سنتی استفاده از آن را پیشنهاد می‌کند، جوش شیرین است. برای تهیه این ماسک خانگی و طبیعی به یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و مقداری آب نیاز داریم که وقتی جوش‌ شیرین را با آب مخلوط می‌کنیم خمیر یکدستی حاصل شود. ترکیب نه آنقدر سفت باشد که استعمال آن سخت باشد و نه آنقدر رقیق که نتوان روی صورت پوشش داد. بنابراین خمیر مناسب را روی پوست تمیز خود بمالید و اجازه دهید باقی بماند تا خشک شود و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید زیرا جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارد و استفادهبیش از حد آن باعث آسیب رساندن به پوست می‌شود.

حوله گرم

یکی از روشهای خانگی که به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید و نتیجه‌ی مطلوب از آن بگیرید این است که از حوله گرم استفاده کنید. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که یک حوله تمیز را در آب گرم قرار دهید و سپس به خوبی آن را بچلانید تا آب اضافه آن خارج شود و سپس به صورت طاق باز دراز بکشید و حوله را روی صورت خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت زمان سی الی چهل وپنج دقیقه باقی بماند. این روش باعث می‌شود منافذ بسته پوست باز شود. این روش را هر شب قبل از خواب برای مدت چند وقت انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود.

آبلیمو

آبلیمو به دلیل داشتن اسید سیتریک منافذ بسته پوست را باز می‌کند و چربی اضافه پوست را می‌گیرد. برای استفاده از این روش به لیمو ترش تازه نیاز داریم که آب آن را بگیرید و روی پوست تمیز خود بمالید و پس از پنج الی ده دقیقه بشویید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید مقدار یک قاشق چایخوری نمک را در ظرفی بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه اضافه کنید و پس از هم زدن روی نواحی مورد نیاز بمالید. اجازه دهید پنج الی ده دقیقه مواد روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. لازم به تذکر است افرادی که دارای پوستی حساس هستند در استفاده از آبلیمو زیاده‌روی نکنند.

سرکه سیب

در طب سنتی برای پیگشیری و از بین بردن جوش سرسفید از سرکه سیب نیز استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش ساده کافیست پنبه‌ای را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب سرد شستشو دهید. از این روش نیز در صورت نداشتن پوستی حساس می‌توانید یک روز در میان استفاده کنید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

نشاسته ذرت

گزینه‌ی انتخابی دیگ طب سنتی برای از بین بردن جوش سرسفید، نشاسته ذرت است. برای تهیه این ماسک به این مواد نیاز داریم: نشاسته ذرت دو قاشق غذاخوری و سرکه سیب به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهی این ترکیب کافیست مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی به دست آید و سپس آن را روی نواحی که دارای جوش سرسفید است بمالید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ترکیب برای مدت چند وقت و هفته‌ای دو مرتبه استفاده کنید.

بادام

اگر می‌خواهید از شر جوش‌های سرسفید صورتتان خلاص شوید از این روش خانگی و طبیعی  استفاده کنید. در این روش از بادام درختی استفاده می‌شود. مواد مورد نیاز برای این روش عبارتند از: بادام درختی به تعداد پنج الی شش عدد، گلاب مقداری و جو دوسر به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که بادام‌ها را آسیاب کنید تا پودر شوند و سپس آنها را در ظرفی بریزید و به آن جو دوسر را اضافه کنید و هم بزنید و حالا به آن گلاب اضافه کنید تا حالت خمیری شود. این خمیر حاصل شده را روی پوست تمیز خود بمالید و پس از گذشت پانزده دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

برنج

از برنج نیز می‌توان به عنوان اسکراپ استفاده نمود. اسکراپ برنج برای رفع جوش‌های سرسفید بسیار مناسب است. برای این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری برنج را بشویید و کمی روی آن آب بریزید و اجازه دهید به مدت یک شبانه روز خیس بخورد. پس از گذشت این مدت زمان آن را آسیاب کنید. حالا این اسکراپ را روی نقاط مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت زمان بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد بشویید. از این اسکراپ یک الی دو مرتبه در هفته استفاده کنید.     

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.