خانه دسته‌بندی نشده رفع ویار حاملگی با توصیه‌های طب سنتی

رفع ویار حاملگی با توصیه‌های طب سنتی

توسط kakooti
رفع ویار حاملگی با توصیه‌های طب سنتی

ویار حاملگی

بسیاری از خانم‌ها در زمان بارداری خود حداقل یک‌بار ویار حاملگی را تجربه کرده‌اند. این مشکل در ۱۲ هفته‌ی اول بارداری وجود دارد و در برخی از زنان باردار تا هفته‌ی ۱۶ تا ۲۰ ادامه می‌یابد.

ویار حاملگی گاهی خودش را به شکل خوردن مواد خوراکی و گاهی به شکل تهوع و استفراغ نشان می‌دهد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ویار حاملگی از نوع تهوع و استفراغ دارید و از این وضعیت خسته شده‌اید، خواندن ادامه‌ی این مطلب از مجله تخصصی کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ما در این مقاله به معرفی برخی از دم‌نوش‌های مؤثر در کاهش ویار صبحگاهی حاملگی و برخی توصیه‌های طب سنتی در رفع ویار حاملگی پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

دیدگاه طب سنتی درباره‌ی ویار حاملگی

برخی پزشکان معتقدند که کمبود ویتامین‌ها، کمبود آهن، تغییرات هورمونی بدن در این دوران و استرس دوران بارداری ازجمله دلایل ویار حاملگی است؛ اما پزشکان طب سنتی معتقدند که ویار حاملگی به دلیل تجمع مواد زائد در بدن مادر می‌باشد. به این دلیل که در گذشته این مواد زائد از طریق قاعدگی از بدن خارج می‌شد؛ اما در دوران بارداری به دلیل محافظت از جنین، راه خروج مواد بسته‌شده است. درنتیجه باعث می‌شود تا مواد زائد در بدن مادر جمع شود. تجمع این مواد در معده‌های ضعیف باعث مشکلاتی مانند تهوع و استفراغ می‌شود.

قی کردن و یا همان استفراغ اگر برای مادر و یا جنین خطری نداشته باشد، بهتر است که جلوی آن را نگیرید؛ بنابراین بهتر است تا بگذارید مواد اضافی به‌صورت طبیعی از بدنتان خارج شود.

رفع ویار حاملگی با دم‌نوش‌های گیاهی

اگر در دوران بارداری به سر می‌برید و دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شوید، برای کنترل ویار حاملگی بهتر است از دم‌نوش‌های گیاهی زیر استفاده کنید. پزشکان طب سنتی معتقدند که مصرف دم‌نوش‌های زیر برای رفع حالت تهوع و استفراغ بسیار مؤثر می‌باشد. این دم‌نوش‌ها شامل موارد زیر است:

۱-دم‌نوش به و سیب برای رفع ویار حاملگی:

یکی از دلایل ایجاد ویار حاملگی، انبساط و انقباض دریچه‌ی تحتانی مری می‌باشد. تغییرات دریچه‌ی تحتانی مری باعث می‌شود تا مادر باردار احساس حالت تهوع و استفراغ داشته باشد؛ بنابراین بهتر است که دستگاه گوارش و مری خود را تقویت کنید تا عملکرد دستگاه گوارش بهبود یابد. یکی از میوه‌هایی که به تقویت دستگاه گوارش کمک بسیاری می‌کند، به و سیب می‌باشد. دم‌نوش به و سیب دارای خواص تقویتی بسیاری برای دستگاه گوارش و دهانه‌ی معده است و به کنترل حالت تهوع و استفراغ کمک بسیاری می‌کند. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

۲-دم‌نوش زنجبیل برای رفع ویار حاملگی

اگر از حالت تهوع صبحگاهی در زمان بارداری خود خسته شده‌اید، نوشیدن یک فنجان زنجبیل بسیار مفید می‌باشد. زنجبیل دارای خواص بی‌شماری است که می‌تواند معده و دستگاه گوارش شمارا تقویت کند. درنتیجه باعث کنترل حالت تهوع و استفراغ می‌شود. همچنین اگر طبع سردی دارید، زنجبیل برای تقویت معده بسیار مؤثر می‌باشد.

البته توجه به این نکته ضروری است که قبل از مصرف زنجبیل بهتر است با دکتر متخصص خود مشورت کنید.

۳-دم‌نوش گیاهی برگ و میوه‌ی توت‌فرنگی برای رفع ویار حاملگی

اگر دچار حالت تهوع و استفراغ حاملگی شده‌اید، دم‌نوش برگ و میوه‌ی توت‌فرنگی را برای تقویت معده و دهانه‌ی تحتانی مری مصرف کنید. خواص بالا و ترکیبات مغذی این گیاه به کاهش حالت تهوع و استفراغ کمک بسیار زیادی می‌کند و می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشد.

۴-دم‌نوش گیاهی بادرنجبویه و نعنا برای رفع ویار حاملگی

هیچ‌چیز به‌اندازه‌ی نوشیدن یک فنجان چای گیاهی از بادرنجبویه و نعنا برای کاهش ویار حاملگی مؤثر نمی‌باشد. برای تهیه این چای می‌توانید مقدار ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری از هر دو گیاه را در یک لیوان آب گرم جوشانده و دم کنید. سپس این دم‌‌نوش خوش‌طعم را نوش جان کنید.

توجه به این نکته ضروری است درصورتی‌که دچار سوزش سر دل هستید، از مصرف چای نعنا خودداری کنید.

۵-دم‌نوش گیاهی برگ تمشک قرمز برای رفع ویار حاملگی

یک راه طبیعی برای درمان بیماری صبحگاهی زنان باردار، استفاده از دم‌نوش برگ تمشک قرمز می‌باشد. این گیاه دارای خاصیت بسیار فراوانی بوده و ویارهای حاملگی را رفع می‌کند. برای درمان کافی است مقدار ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری از گیاه تمشک را در یک لیوان آب جوشانده و دم کنید. سپس این دم‌نوش خوش‌طعم و خوش‌رنگ را نوش جان کنید.

البته توجه به این نکته ضروری است که قبل از مصرف آن با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

۶-دم‌نوش گیاهی پونه برای رفع ویار حاملگی

برای کاهش ویار حاملگی ازجمله استفراغ و تهوع از معجزه‌ی پونه بهره ببرید. پونه با خاصیت آرام‌بخشی و نشاط‌آوری خود می‌تواند علائم ویار صبحگاهی شمارا برطرف کند. برای این منظور می‌توانید مقدار ۱ قاشق چای‌خوری از گیاه پونه را دم کرده و نوش جان کنید.

توصیه‌های طب سنتی برای کاهش ویار حاملگی

-مصرف سنجد و خرما برای رفع ویار حاملگی

اگر دچار ویار حاملگی شده‌اید، بهتر است صبح ناشتا سنجد کمی نارس و یا خرمای کمی نارس مصرف کنید. این کار برای کاهش ویار بسیار مفید می‌باشد.

-بوییدن یک تکه لیمو برای رفع ویار حاملگی

پزشکان طب سنتی معتقدند که بوییدن یک تکه لیمو می‌تواند بیماری‌های صبحگاهی زنان باردار مانند استفراغ و تهوع را کاهش دهد.

-مصرف انار ملس برای رفع ویار حاملگی

اگر در ماه‌های اول بارداری دچار ویار شدید شده‌اید، توصیه می‌کنیم که میوه‌هایی با طمع ملس مانند انار بخورید. همچنین بهتر است که این میوه را با قسمت‌های سفید داخلی آن مصرف کنید تا تهوع و ویار شما کاهش یابد.

-مصرف ترشی برای رفع ویار حاملگی

اگر دارای مزاج گرم هستید، توصیه می‌کنیم که مواد ترش را بیشتر استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از رب برخی میوه‌هایی که ترش هستند (انار، غوره و …) استفاده کنید. البته اگر مزاج شما سرد یا معده‌ی سرد و رطوبتی دارید، از اجرای این دستور خودداری کنید.

-اجتناب از مصرف غذاهای چرب برای کاهش ویار حاملگی

کسانی که دچار ویار حاملگی هستند، بهتر است از مصرف مواد غذایی چرب و سرخ‌کرده دوری کنند. این مواد هضم سختی داشته و ویار آن‌ها را تشدید می‌کند.

-طریقه‌ی نوشیدن آب برای کاهش ویار حاملگی

پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند که در صورت تشنگی، از نوشیدن مقدار زیادی آب پرهیز کنید. بهتر است که آب را جرعه‌جرعه و با دمای معمولی مصرف کنید.

-خوردن گلابی و به برای کاهش ویار حاملگی

برخی میوه‌ها که خاصیت ملین کنندگی دارند، برای کاهش ویار حاملگی بسیار مؤثر است. این میوه‌ها شامل به شیرین، گلابی و سیب می‌باشد.

-استفاده از روغن‌زیتون برای کاهش ویار حاملگی

مصرف خیلی کم از روغن‌زیتون می‌تواند شمارا از شر ویار حاملگی نجات دهد.

-مصرف انجیر تازه و خشک برای کاهش ویار حاملگی

اگر در زمان بارداری خود دچار حالت تهوع صبحگاهی می‌شوید، انجیر تازه یا انجیر خشک را امتحان کنید. برای این منظور کافی است یک یا دو دانه از انجیر را در گلاب خیس کرده و نوش جان کنید.

-مصرف کشمش و مویز و توت خشک برای کاهش ویار حاملگی

اگر در دوران بارداری خود بی‌اشتها شده‌اید و یا خوردن مواد غذایی برای شما مشکل است، بهتر است میوه‌های خشک مانند مویز، کشمش و توت خشک را مصرف کنید. این مواد علاوه بر ملین بودن، رطوبت زیادی نداشته و به کاهش ویار حاملگی شما کمک بسیاری می‌کند.

-داشتن وعده‌های غذایی زیاد برای کاهش ویار حاملگی

ازجمله مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان طب سنتی برای کسانی که دچار ویار حاملگی می‌شوند این است که گرسنه نمانند. این بدین معناست که وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید. درواقع بهتر است شما هر دو ساعت یک‌بار یک میان وعده کوچک داشته باشید. همچنین صبح‌ها قبل از بیرون آمدن از رختخواب بهتر است با خوردن چیزی، حالت تهوع خود را کمتر کنید.

-خودداری از مصرف نوشابه و فست‌فود برای کاهش ویار حاملگی

اگر شما هم جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که فست‌فود و یا نوشابه زیاد مصرف می‌کنید، بیشتر از سایر افراد دچار عوارض ویار بارداری می‌شوید؛ بنابراین بهتر است از مصرف این مواد غذایی تا پایان دوران بارداری خود خودداری کنید. همچنین بهتر است از مصرف آب یخ و یا دوغ در کنار غذاهای خود خودداری کنید.

-مصرف غذاهای برشته یا کبابی برای کاهش ویار حاملگی

کبابی کردن غذاها و خوردن آن هضم آسان‌تری دارد. در نتیجه باعث می‌شود تا معده‌ی شما سبک‌تر شده و ویار حاملگی کاهش یابد.

سخن نهایی

تهوع و استفراغ بارداری یک واکنش طبیعی بدن می‌باشد که بعد از گذشت سه ماه‌ی اول بارداری، خودبه‌خود رفع می‌شود. درصورتی‌که این مسئله، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند بهتر است از مصرف دارو خودداری کنید. در غیر این صورت می‌توانید با توجه به دستورهای گفته‌شده در بالا به کاهش ویار حاملگی خود کمک کنید. البته بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانید زیر همین پست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در پشتیبانی پاسخگوی شما خواهند بود.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.