خانه دسته‌بندی نشده رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن با استفاده از روش‌های طب سنتی

رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن با استفاده از روش‌های طب سنتی

یکی از نگرانی‌های خانم‌ها و آقایان با بالا رفتن سن، شل شدگی پوست گردن است که ظاهر ناخوشایندی را به همراه دارد. افراد برای پیشگیری و رفع این حالت در پوست گردن خود همواره از محصولات گران قیمت با هزینه‌ی گزاف استفاده می‌کنند که شاید بتوانند از پیشروی این حالت پیشگیری و در صورت ایجاد، آن را برطرف نمایند.

برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن روش‌های طبیعی و خانگی وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های خانگی و گیاهی می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید که به اتفاق یکدیگر با این روش‌ها آشنا شویم.

معرفی بهترین روش‌های طبیعی و خانگی برای پیشگیری و رفع شل شدگی پوست گردن

استفاده از ماسک خیار روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

همانطور که می‌دانیم خیار دارای خاصیت مرطوب کنندگی دارد بنابراین استفاده از آن باعث می گردد سلول‌های گردن دوباره احیا شوند و پوست گردن رو به حالت اولیه‌ی خود یعنی سفتی برود. برای تهیه این ماسک خانگی و طبیعی به یک عدد خیار، روغن بادام به مقدار یک قاشق چایخوری و کشک به مقدار یک قاشق غذاخوری نیاز داریم. برای تهیه، ابتدا خیار را رنده کنید و کشک و روغن بادام را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به صورت خمیری درآید. حالا خمیر حاصل شده را روی پوست تمیز گردن خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب تمیز کرده‌اید بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت مدت زمان ذکر شده مواد را با کمک یک تکه پنبه و مقداری گلاب از روی پوستتان بردارید و تمیز کنید و سپس از یک مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده کنید. شما عزیزان برای گرفتن نتایج مطلوب و ایده‌آل این روش را باید به طور روزانه انجام دهید.

استفاده از گیاه گل سرشوی روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

گیاه گل سرشوی با دارا بودن خاصیت ضد چروک برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن بسیار مناسب است و استفاده از آن در طب سنتی به عزیزانی که به دنبال روشی طبیعی هستند، توصیه می‌گردد. برای استفاده از این روش عالی به مقدار دو قاشق غذاخوری گل سرشوی، گلاب به مقدار یک قاشق غذاخوری، آبلیموی تازه و طبیعی به مقدار یک قاشق مرباخوری، یک عدد سفیده تخم‌مرغ و نصف یک موز له شده نیاز داریم. برای تهیه ماسک ابتدا گیاه سرشوی را در ظرفی بریزید و به آن گلاب را اضافه کند و هم بزنید. حالا وقت اضافه کردن آبلیمو و سفیده تخم‌مرغ است که پس از هم زدن به اندازه‌ی کافی، باید موز له شده را به آن اضافه کنید تا به صورت خمیری درآید. این خمیر را برای مدت زمان سی دقیقه در یخچال بگذارید و سپس آن را روی تمام نواحی پوست گردن خود پوشش دهید و اجازه دهید برای مدت زمان پنجاه الی شصت دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان با اب نیمه‌گرم به آرامی شستشو دهید و پس از خشک کردن پوستتان از یک مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده کنید. با انجام روزانه یک مرتبه از این روش خانگی و طبیعی حتما به نتایج عالی دست خواهید یافت.

وجود گل سرشوی، سفیده تخم‌مرغ و آبلیمو در این ماسک به علت انجام کلاژن سازی آنها می‌باشد که این عمل باعث افزایش کشش عضلات گردن و سلول‌های آن می‌گردد و در نتیجه پوست گردن رو به سفت شدن و جوان شدن حرکت می کند. با استفاده از این ماسک اعجاب انگیز دوباره شاهد پوست جوان و زیبای گردن خود خواهید شد. پس حتما این روش را در خانه امتحان کنید و از نتایج آن بهره ببرید.

استفاده از روغن نارگیل روشی مناسب برای رفع و پیشگیری شل شدگی پوست گردن

روغن نارگیل دارای عناصر مفیدی می‌باشد که استفاده از آن باعث استحکام پوست می‌گردد و همچنین این روغن با دارا بودن ویتامین E از شل شدگی پوست جلوگیری می کند. بنابراین در طب سنتی استفاده از ماساژ با روغن نارگیل یکی از برترین روش‌های طبیعی و گیاهی است که در خانه به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید انجام دهید. شما عزیزان برای رفع این عارضه و پیشگیری از روند افزایشی آن کافیست روزانه مقداری از روغن نارگیل را روی پوست گردن خود بمالید و برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش را هر شب قبل از خواب انجام دهید و شاهد روند سریعتر رفع این عارضه باشید.

استفاده از ماسک پوست موز روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

یکی از روش‌های طبیعی و خانگی برای رفع شل شدگی و پیشگیری از شل شدگی پوست استفاده از ماسک پوست موز است. پوست موز دارای خواص ضد پیری دارد و با با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی باعث فعال شدن سلول های پوست گردن می‌شود. برای استفاده از این روش طبیعی به این صورت عمل کنید که مقداری از پوست موز را له کنید و آن را روی پوست تمیز گردن خود پوشش دهید و اجازه دهید برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. پس از شستشو نیز از یک مرطوب کننده استفاده کنید. از این ماسک به طور روزانه استفاده کنید تا نتایج مطلوب و دلخواه حاصل شود.

استفاده از ماسک موز و آبلیمو روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

ماسک موثر دیگری به شما عزیزان برای رفع و پیشگیری از این عارضه معرفی می‌کنیم که در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود، ماسک موز و آبلیمو است. این ماسک دارای خاصیت سفت کنندگی می‌باشد. برای تهیه این ماسک به یک عدد موز رسیده و مقدار یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه و طبیعی نیاز داریم. دو مواد را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید و آن را روی تمام نواحی پوست گردن خود پوشش دهید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. از این ماسک هفته‌ای یک مرتبه استفاده نمایید.

استفاده از ماسک سفیده تخم‌مرغ روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

طب سنتی به عزیزانی که دچار شل شدگی پوست گردن شده‌اند و به دنبال روشی طبیعی و خانگی برای رفع آن هستند، توصیه می‌کند از ماسک سفیده تخم‌مرغ استفاده کنند. برای تهیه این ماسک کافیست زرده و سفیده‌ی یک تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و سفید را کمی را با چنگال بزنید تا کف کند و سپس آن را روی تمام نواحی پوست گردن خود بمالید. اجازه دهید مواد بر روی پوستتان باقی بماند تا خشک شود و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. از این روش هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید و شاهد روند تغییرات در پوست این ناحیه از بدنتان باشید.

استفاد از ماسک جوش‌شیرین و روغن نارگیل روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

جوش‌شیرین و روغن نارگیل دارای خواص د پیری دارند. استفاده از جوش‌شیرین باعث لایه برداری از پوست می ‌گردد و سلول‌های سالم جایگزین سلول‌های مرده‌ی پوست می‌گردند. روغن نارگیل نیز دارای خواص مرطوب کنندگی است و استفاده از آن باعث می‌گردد مواد مغذی آن به عمق پوست نفوذ کنند و از شل‌ شدگی پوست پیشگیری شود. ترکیب این ماده با یکدیگر باعث افزایش گردش خون در زیر پوست و کلاژن سازی می‌گردد. پس با آشنا شدن از خواص این دو مواد، حتما از این ماسک در خانه استفاده کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید. برای تهیه این ماسک طبق این دستورالعمل انجام دهید که ظرف شیشه ای دردار بردارید و مقدار یک چهارم از آن را با روغن نارگیل پر کنید. حالا مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری از جوش‌شیرین را به این روغن اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. درب ظرف شیشه‌ای را ببندید و آن را در یخچال نگهداری کنید. هر روز صبح مقدار یک قاشق چایخوری از این مواد را روی پوست تمیز گردن خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته و خشک کرده‌اید پوشش دهید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید. پس از اتمام مدت زمان ماساژ دادن اجازه دهید مواد برای مدت پنج الی ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. از این ماسک هفته‌ای دو بار استفاده کنید تا شاهد پوست جوان و شاداب خود د ناحیه‌ی گردن شوید.

استفاده از ماسک سفیده تخم‌مرغ و عسل روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

همانطور که می دانیم سفیده تخم‌مرغ دارای خواص سفت کنندگی و عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی می‌باشد. این آنتی اکسیدان باعث می‌شود آلودگی‌‌ها از سطح پوست زوده شوند و خواص به عمق پوست نفوذ کند. برای تهیه این ماسک خانگی و طبیعی به یک سفیده تخم‌مرغ و مقدار دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز داریم که بایستی در ظرفی دو مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی تمام نواحی پوست گردن خود پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. استفاده‌ی یک بار در هفته از این ماسک حتما نتایج عالی و اثربخش را برای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد.

استفاده از سرکه سیب روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

یکی از روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن که در طب سنتی استفاده از آن به عزیزانی که نگران این موضوع هستند و به دنبال روشی طبیعی برای رفع آن هستند، توصیه می‌شود، استفاده از سرکه سیب است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مقدار یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و آن را با کمک یک تکه پنبه بر روی تمامی نقاط پوست گردن خود پوشش دهید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. از این روش به طور روزانه استفاده کنید تا شاهد نتایج عالی باشید. با انجام مرتب این روش بعد از یک هفته شاهد روند تغییرات در پوست ناحیه گردن خواهید شد.

استفاده از روغن ویتامین E روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

استفاده از روغن ویتامین E نیز گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن می‌باشد. این روغن دارای خواص سفت کنندگی می‌باشد. پس حتما این روش خانگی ساده و راحت و در عین حال مفید و سازنده را امتحان کنید و شاهد نتایج عالی و مثبت آن باشید. برای استفاده از این روش کافیست قرص ویتامین E را تهیه کنید و روغن آن را خارج کنید و بر روی پوست ناحیه گردن خود پوشش دهید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا به نتایج عالی و دلخواه برسید و دوباره شاهد پوست زیبا و شاداب خود شوید.

استفاده از ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل روشی مناسب برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن

ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل با دارا بودن خواص سفت کنندگی برای رفع و پیشگیری از شل شدگی پوست گردن بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که در ظرفی مقدار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقدار یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست تمیز گردن خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته و خشک کرده‌اید بمالید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید تا مواد به عمق پوست نفوذ کند. پس از گذشت این مدت زمان اجازه دهید مواد برای پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش را یک بار در روز انجام دهید

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.