خانه طب سنتی زایمانی راحت و آسان با پیشنهادات طب سنتی

زایمانی راحت و آسان با پیشنهادات طب سنتی

توسط kakooti
زایمان راحت

یکی از استرس‌های بانوان باردار نزدیک شدن به ماه‌های آخر بارداری و زایمان است. بعضی اوقات شنیدن داستان‌های عجیب و غریب درباره‌ی زایمان این ترس و نگرانی را صد چندان می‌کند. در این مقاله به معرفی چندین راه و روش طبیعی و گیاهی که می‌تواند درد زایمان طبیعی را کاهش دهد می‌پردازیم و امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

خاکشیر

یکی از روشهای طبیعی و خانگی برای یک زایمان راحت، استفاده از گیاه خاکشیر است. از خاکشیر به خصوص اگر دوران بارداری شما در فصول گرما است، می‌توانید استفاده کنید. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از خاکشیر را در ظرفی بریزید و روی آن کمی آب ریخته و بگذارید حداقل یک ساعت به همین صورت باقی بماند تا در صورت داشتن شن ریزه، ته‌نشین شود. سپس خاک شیر خیس خورده را در یک لیوان آب ریخته و به آن کمی شکر، گلاب و آبلیموی تازه اضافه و نوش جان کنید. در صورت دلخواه به آن چند تکه یخ نیز اضافه کنید. این شربت گوارا را روزانه دو تا سه مرتبه مصرف کنید تا زایمان راحتی را داشته باشید.

گل شاه پسند

یکی دیگر از روشهای گیاهی و خانگی که برای داشتن زایمانی راحت به شما بانوان باردار عزیز توصیه می‌شود، استفاده از دمنوش گیاه گل شاه پسند است. استفاده از دمنوش این گیاه زیبا و خوشبو دردهای زایمان را کاهش و زایمان راحتی را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه گل شاه پسند را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از عبور دادن از صافی میل کنید. استفاده و مصرف روزانه سه فنجان از این دمنوش در روزهای آخر بارداری به شما کمک خواهد کرد تا زایمان راحتی داشته باشید.

رازیانه

یکی دیگر از گیاهان دارویی که به صورت خانگی و طبیعی برای داشتن زایمانی راحت مورد استفاده قرار می‌گیرد، رازیانه است. از این گیاه می‌توان به صورت دمنوش استفاده کرد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه رازیانه را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید پنج الی هفت دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و آنگاه میل کنید. این دمنوش را در روزهای آخر بارداری، روزانه یک الی دو فنجان مصرف کنید تا زایمان راحتی را پیش رو داشته باشید. لازم به تذکر است که مصرف بعضی از گیاهان در دوران بارداری و به خصوص در اوایل آن به علت خاصیتی که دارند باعث سقط جنین می‌شوند اما استفاده از همین گیاهان مانند رازیانه در اواخر بارداری هیچ مشکلی را برای مادر باردار ایجاد نمی‌کند.

زعفران

استفاده از گیاه معطر زعفران نیز روش خانگی و طبیعی برای داشتن یک زایمان راحت است. این ادویه خوش رنگ و خوش طعم به عنوان عاملی برای سقط جنین شناخته شده است. مصرف بی‌اندازه از زعفران در دوران بارداری خطرناک است و می‌تواند منجر به سقط جنین گردد اما در روزهای آخر بارداری، این طلای سرخ می‌تواند زایمان را برای بانوان باردار آسان کند. برای استفاده از این روش می‌توانی از چای زعفران استفاده کنید به این صورت که مقداری از زعفران را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه بدهید دم بکشد و سپس آن را نوش‌جان کنید. این چای خوش طعم را در روزهای آخر بارداری یک بار در روز مصرف کنید و از نتایج خوب آن بهره ببرید. روشی دیگر به این صورت است که می‌توانید از شربت زعفران استفاده کنید به این صورت که مقداری از پودر زعفران را در یک لیوان آب بریزید و به آن کمی شکر، گلاب و آبلیموی تازه اضافه کنید و سپس این شربت گوارا را نوش جان کنید. این شربت را نیز می‌توانید روزانه مصرف کنید تا زایمان راحتی را تجربه کنید. روشی دیگر نیز به این صورت است که این ادویه گرانبها را می‌توانید با زرده تخم‌مرغ مخلوط کرده و به صورت روزانه مصرف کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

گل ختمی

یکی دیگر از گیاهانی که برای داشتن زایمانی راحت به شما عزیزان توصیه می‌شود، گل ختمی است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه گل ختمی را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از عبور دادن آن از صافی نوش جان کنید. این دمنوش را به طور روزانه در روزهای آخر بارداری مصرف کنید تا زایمانی راحت را در پیش داشته باشید.

شنبلیله

استفاده از گیاه شنبلیله نیز روش خانگی و طبیعی دیگری برای داشتن زایمانی راحت است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری گیاه شنبلیله تازه را تهیه کنید و پس از تمیز کردن و شستن آن، آب آن را بگیرید و با آب تهیه شده واژن خود را شستشو دهید. این روش درمانی را در اواخر دوران بارداری به صورت روزانه انجام دهید تا زایمانی راحت را تجربه کنید.

گل شب بو

یکی دیگر از گیاهانی که برای داشتن زایمانی راحت به شما عزیزان کمک خواهد کرد، گیاه گل شب بو است. از این گیاه دمنوشی تهیه کنید و با آن روزانه واژن خود را شستشو دهید. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه گل شب بو را در یک ظرفی که حاوی آب در حال جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه به همین صورت باقی بماند سپس آن را از روی شعله برداشته و پس از عبور دادن از صافی و سرد شدن آن را استفاده کنید.

تخم شوید

یکی دیگر از دمنوش‌های گیاهی که باعث کاهش دردهای زایمانی می‌شود و مدت زمان زایمان را کم و باعث زودتر متولد شدن نوزاد می‌گیردد، دمنوش تخم شوید است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از تخم شوید را در یک لیوان که حاوی آب جوش است بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور داده و میل کنید.

سیاه دانه

استفاده از گیاه سیاه دانه نیز روش طبیعی و خانگی برای کاهش و تحمل دردهای زایمانی است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت است که مقداری از سیاه دانه را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و این دمنوش را میل کنید. روشی دیگر به این صورت است که مقداری از سیاه دانه را در آسیاب بریزید و آن را پودر کنید و سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید و حالا مخلوط حاصل شده را روی شکم و کمر خود بمالید و با یک دستمال تمیز روی آن را ببندید و اجازه دهید چند ساعتی به همین صورت باقی بماند. این روش باعث می‌شود بدن شما تقویت شود و راحت‌تر بتوانید دردهای زایمانی را تحمل کنید.

روغن بادام

استفاده از روغن‌های طبیعی و گیاهی نیز کمک شایانی به شما بانوان باردار عزیز می‌کند تا زایمانی راحت را سپری کنید. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن بادام را روی شکم و کمر بمالید و اجازه دهید به مدت چند ساعت به همین صوت باقی بماند. این روش را به صورت روزانه چندین بار تکرار کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن باشید.

روغن زیتون

یکی دیگر از روغن‌های بسیار مفید که برای داشت زایمانی راحت به شما مادران عزیز توصیه می‌شود از آن استفاده کنید، روغن زیتون است. برای استفاده از این روش موضعی به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن زیتون را روی شکم و کمر خود بمالید و با یک دستمال تمیز روی آن را ببندید و اجازه دهید چند ساعتی به همین صورت باقی بماند. این روش درمانی را به صورت موضعی استفاده کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن باشید.

روغن کنجد

از دیگر روغن‌هی مفید گیاهی که برای داشتن زایمانی راحتی به شما عزیزان توصیه می‌شود به صورت روزانه آن را مورد استفاده قرار دهید، روغن کنجد است. این روغن پرخاصیت را روزانه به کمر و شکم خود بمالید و اجازه دهید چند ساعتی به همین صورت باقی بماند. انجام روزانه چندین بار از این روش باعث خواهد شد تا شما زایمانی راحت را تجربه کنید.

گل گاوزبان

یکی دیگر از دمنوش‌های گیاهی که به صورت خانگی و طبیعی برای داشتن زایمانی راحت مورد استفاده قرار می‌گیرد، دمنوش گل گاوزبان است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه گل گاوزبان را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید و سپس آن را نوش جان کنید. این دمنوش را به صورت روزانه مصرف کنید و شاهد سپری کردن زایمان راحت خود باشید.

سوپ سبزیجات

یکی دیگر از روشهای طبیعی و خانگی که مادران باردار برای داشتن زایمانی راحت باید آن را مورد استفاده قرار دهند، تهیه سوپ سبزیجات و مصرف روزانه آن است. به دلیل اینکه مادران باردار دچار یبوست نشوند سوپ سبزیجات تهیه کنند و روزانه آن را مصرف کنند.

شیر

استفاده از شیر نیز یکی دیگر از روشهای طبیعی و خانگی برای داشتن زایمانی راحت است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که شیر گاو را تهیه کرده و روزانه سه فنجان میل کنند. مصرف روزانه شیرگاو کمک شایانی به داشتن زایمانی راحت خواهد کرد.

بابونه

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای داشتن زایمانی راحت استفاده از گیاه بابونه است. به این صورت که مقداری از گیاه بابونه را با کنجد در آسیاب بریزید تا پودر شود و آن را روی شکم و کمر خود بمالید و با یک دستمال تمیز ببندید و بگذارید چند ساعتی به همین صورت باقی بماند. استفاده روزانه از این روش به شما کمک می‌کند تا زایمان راحتی را سپری کنید.

کلم

یکی دیگر از روشهایی که برای داشتن زایمانی راحت به شما عزیزان توصیه می‌شود، استفاده از کلم است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از کلم را در ظرفی که حاوی آب در حال جوش است بریزید و بگذارید به مدت پنج الی ده دقیقه روی حرارت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. حالا با این محلول حاصل شده خود را شستشو دهید. این روش خانگی را به صورت روزانه تکرار کنید تا شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

بنفشه

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای سپری کردن یک زایمان راحت استفاده از گیاه بنفشه است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که از گیاه بنفشه شربتی گوارا تهیه کنید و در هفته‌ی آخر بارداری روزانه میل کنید. مصرف روزانه‌ی این شربت به شما کمک خواهد کرد تا زایمانی راحت داشته باشید.

حلوا

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای داشتن زایمانی راحت، استفاده از حلوا است. به شما مادران عزیز باردار توصیه می‌شود حلوایی از شکر و روغن بادام تهیه کنید و آن را میل کنید. مصرف این حلوا بدن را تقویت کرده و باعث می‌شود زایمان راحتی داشته باشید.

شیره انگور

یکی دیگر از روشهای طبیعی و خانگی برای سپری کردن زایمانی راحت استفاده از شیره انگور است. به مادران باردارتوصیه می‌شود شیره انگور را روزانه به صورت ناشتا مصرف کنند و زایمانی راحت را سپری کنند.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.