خانه دسته‌بندی نشده زیبایی و جوانی پوست با معجزه طب سنتی

زیبایی و جوانی پوست با معجزه طب سنتی

توسط kakooti
زیبایی و جوانی پوست

همه‌ی ما دوست داریم که چهره‌ای زیبا داشته باشیم. برای رسیدن به این هدف باید مراقبت‌هایی را نسبت به پوست خود داشته باشیم و مشکلات پوستی خود را رفع کنیم. برای زیبایی و جوانی پوست راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که کمک می‌کند تا پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

اگر شما هم به دنبال سلامت و زیبایی پوست خود هستید تا دیرتر دچار چین و چروک صورت بشوید، خواندن این مقاله از مجله کاکوتی را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با معجزه‌ی گیاهان دارویی برای شادابی و جوانی پوست آشنا کنیم.

زیبایی و جوانی پوست با راهکارهای طب سنتی

آویشن: گیاه معطر آویشن یک گیاه دارویی مناسب برای زیبایی و جوانی پوست شما است. علاوه بر این ترکیبات مؤثر در گیاه آویشن برای درمان آکنه و جوش بسیار مؤثر است.

برگ بو: استفاده از این گیاه خوش رایحه باعث ایجاد سلول‌های کلاژنی در پوست می‌شود. در نتیجه می‌تواند زیبایی و جوانی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد.

بابونه: شاید شما هم تصور می‌کنید که مصرف چای بابونه تنها برای داشتن خوابی راحت مفید است؛ اما باید بگوییم که این گیاه معجزه‌آسا دارای اثرات درمانی بسیاری بر روی پوست صورت است.

گشنیز: یکی از گیاهان دارویی مؤثر برای درمان مشکلات پوستی، استفاده از گیاه گشنیز است. شما می‌توانید این گیاه خوش‌طعم و دل‌پذیر را همراه با غذا مصرف کنید.

گل همیشه بهار: برای زیبایی و جوانی پوست ، می‌توانید از گل همیشه بهار استفاده کنید. مطالعات انجام شده در طب سنتی نشان می‌دهد که ترکیبات مؤثر در این گیاه، سلول‌های پوستی شما را در برابر چین و چروک محافظت می‌کند.

آلوئه ورا: گیاه سبز رنگ آلوئه‌ ورا در کنار زیبایی و جوان‌ سازی پوست، یک داروی گیاهی مناسب برای درمان انواع مشکلات پوستی است.

به کمک این گیاه شگفت‌انگیز می‌توانید زخم‌های ناشی از سوختگی، تبخال، جوش و … را درمان کنید. به این دلیل که ژل موجود در این گیاه باعث تحریک پوست صورت و در نتیجه رشد سلول‌های پوستی می‌شود.

استفاده از ژل گیاه آلوئه‌ ورا، یک مرطوب‌کننده طبیعی و گیاهی بوده و رطوبت مورد نیاز پوست صورت شما را تأمین می‌کند.

آووکادو: روغن آووکادو به دلیل دارا بودن ویتامین‌های E، D، پروتئین و اسیدهای چرب، پوست شما را زیبا و جوان می‌کند. کاهش آسیب‌های پوستی، محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید، آب‌رسانی به پوست و … از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول است.

زیبایی و جوان ‌سازی پوست صورت با ماسک‌های گیاهی

اکالیپتوس: استفاده موضعی از گیاه اکالیپتوس برای زیبایی و جوانی پوست بسیار مؤثر است. به گونه‌ای که پیری صورت را به تأخیر می‌اندازد. ترکیبات مؤثر در این گیاه خاصیت ضد التهابی، ضد قارچی و … برای پوست دارد.

سوسن: با استفاده از پیاز گل سوسن می‌توانید از پیری زودرس صورت خود جلوگیری کنید.

دم اسب: برای جلوگیری از پیری زودرس و شلی پوست می‌توانید از گیاه دم اسب استفاده کنید. استفاده موضعی از این گیاه خاصیت ارتجاعی پوست را بالا برده و مقاومت پوست را بیشتر می‌کند. علاوه بر این، گیاه دم اسب اثرات ترمیمی بر روی بافت صورت نیز دارد.

برنجاسف: استفاده از گیاه برنجاسف و یا همان درمنه کوهی کمک می‌کند تا پوستی زیبا و جوان داشته باشید. به این دلیل که مصرف موضعی این گیاه لطافت و نرمی پوست صورت را برای شما به ارمغان می‌آورد و از چروک زودرس جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مصرف موضعی این گیاه به صورت پماد باعث ترمیم زخم‌ها شده و سرعت بهبود زخم را افزایش می‌دهد.

کتان: برای محافظت و تقویت پوست می‌توانید از مزایای روغن کتان بهره ببرید. این گیاه حاوی اسید لینولئیک بوده و از بروز چین و چروک صورت جلوگیری می‌کند.

گندم: پزشکان طب سنتی برای زیبایی و جوانی پوست ، مصرف گندم را پیشنهاد می‌دهند. جوانه و گل گندم به دلیل دارا بودن ویتامین‌های A و E باعث نرمی و لطافت پوست شما می‌شود. از طرفی دیگر گندم سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و یک ضد چروک گیاهی محسوب می‌شود.

نارگیل: در بیشتر وسایل آرایشی از عصاره نارگیل استفاده می‌کنند. به این دلیل که نارگیل خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی داشته و به شادابی و زیبایی پوست صورت شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

بادام تلخ: برای زیبایی و تقویت پوست، بادام تلخ را امتحان کنید.

پوستی شاداب و جواب با راهکارهای گیاهی

به‌طور کلی برای داشتن پوستی زیبا، جوان و سرزنده بهتر است که مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول-شستن صورت: وجود برخی مواد بر روی پوست صورت باعث می‌شود تا درخشش پوست شما نسبت به قبل کمتر باشد؛ بنابراین بهتر است تا نسبت به تمیز کردن صورت خود اقدام نمایید. برای این منظور بهتر است تا صورت خود را همراه با یک تمیزکننده و آب بشویید.

مرحله دوم-استفاده از یک مرطوب‌کننده: به کمک یک مرطوب‌کننده می‌توانید رطوبت مورد نیاز پوست خود را تأمین کنید. راز درخشندگی پوست صورت، رساندن رطوبت کافی به آن است.

مرحله سوم-ماسک صورت: به کمک راهکارهای گفته‌شده در بالا یک ماسک خانگی تهیه کنید. این کار زیبایی و جوانی پوست را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مرحله چهارم-آبرسانی به پوست: اگر پوست صورت شما خشک باشد، زودتر دچار چین و چروک صورت می‌شود. بهتر است که قبل از خواب صورت خود را بشویید. این کار کمک می‌کند تا رطوبت مورد نیاز برای پوست صورت شما تأمین شود.

نتیجه‌گیری نهایی

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای داشتن پوستی سالم و زیبا استفاده از طب سنتی است. ما در این مقاله از مجله کاکوتی به گیاهان دارویی برای زیبایی و جوانی پوست اشاره کردیم. در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانید در زیر این پست آن را با در میان بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.